Pagina 2 van 8 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 147

Onderwerp: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

  1. #21
    Twijg's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    48
    Posts
    805
    Kudos
    22
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Voor zover ik weet heeft niet iedere 2.0tfsi hier last van. Maar zou het niet gewoon laten verhelpen? Bij mij was het probleem daarmee opgelost en loopt de motor als nooit tevoren.....

    A4 B8 Avant 2.0 Tfsi 211 pk Quattro S-line, MMI, Audi Drive Select met demperregeling
    A3 SB S-line 1.4 Tfsi 125 pk, open sky
    Golf V GTI, JD tuned, 255 pk
    A4 B7 Avant 2.5 Tdi 163 pk MT, S-line int./ext.
    A3 SB S-line 2.0 Fsi 150 pk, S-line

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Posts
    27
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Vandaag het verlossende woord gekregen: er gaat een open hart operatie worden uitgevoerd door de Audi dealer. Het universele autobedrijf waar ik de auto heb gekocht gaat samen met Audi, 90% van de kosten vergoeden.

    Ik ben er erg blij mee. Ik houd jullie op de hoogte of het probleem straks echt verleden tijd is.

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    2
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Angry Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Audi heeft echt een probleem.... Echt wel... Mijn TFSI verbruikt inmiddels 1 liter op 800 KM....

    Vanuit diverse bronnen, waaronder lease maatschappijen, heb ik begrepen dat 50% (ja, u leest het goed, VIJFTIG) van alle TFSI motoren dit probleem heeft. Trouwens.... Die zelfde motoren liggen ook in Volkswagens.... En vermoedelijk ook in SEAT/SKODA... Maar dit laatste is niet bevestigd.

    Dus 50% van 100 duizenden en misschien wel miljoenen TFSI's heeft een absurd olieverbruik.... Reken ff uit... Als Audi dat moet repareren dan kost ze dat honderden miljoenen euri, en misschien wel miljarden.... Dat gaan ze dus niet doen....

    En dus hanteren ze een norm van 1 liter op 2.000 km als normaal olieverbruik.... Platweg waanzin.

    We worden met z'n alle vriendelijk te woord gestaan en uiteindelijk afgescheept. Voorwaar, een grove minachting van de consument.
    verbazingwekkend dat de Consumenten Bond zich er nog niet mee bemoeit. Blijkbaar heeft de Milieu Inspectie er ook nog geen lucht van gekregen.... We moeten als TFSI rijders toch inmiddels behoren tot de groep ernstige milieu vervuilers.... Misschien beide instanties toch 's informeren... Kijken of dat effect sorteert....

    En de dealers verschuilen zich achter Audi Nederland.... En Audi Nederland verschuilt zich achter Audi Duitsland, de producent....

    ENKELE dealers (zie hierboven) hebben zich opgeworpen als daadwerkelijke belangenbehartigers van hun klanten en lossen het probleem op.... De meesten laten zich echter piepelen door Audi Nederland en hanteren de arrogante afscheeptechniek.


    Ik voel mij geminacht door Audi.... En da's een doodzonde als je afhankelijk bent van betalende klanten.
    DUS.... Ik ben helemaal klaar met Audi.... Voor mij geen Audi meer.... Het blijven prachtige auto's maar de organisatie erachter is geen knip voor de neus waard. Daar wil ik niet mee geassocieerd worden laat staan nog contact mee hebben.

    Ter info, bij mij had de modificatie in eerste instantie een klein positief effect.... Daarna liep het olieverbruik weer gigantisch op.
    Had dus geen noemenswaardig effect, maar wel een hoop gedoe: twee oliepeilingen en een reparatie.... Allemaal verspilde energie & tijd....
    Laatst gewijzigd door Brabander; 16-05-13 om 19:32.

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Posts
    27
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Waarschijnlijk is dit mijn laatste update vwb mijn te hoge olieverbruik. De motorrevisie is naar complete tevredenheid uitgevoerd. Ik heb nu ruim 3500km gereden en mijn oliemeter staat nog steeds op 100%!! Dit was dus de enige echte oplossing voor het probleem.
    Ook heeft een vriend van mij met een A5 2.0tfsi van 20mnd oud en 65.000 km, op mijn aanraden ook een revisie uit laten voeren. Eea is wel gebeurd onder druk van een advocaat maar ook zijn auto is naar tevredenheid gereviseerd. Hij had overigens een verbruik van 1lt op 1500km.

    Ik kan dus als advies meegeven, dat je je niet snel moet neerleggen bij een beslissing van een dealer. Het is een heel dure reparatie maar zelfs de importeur Pon liet het in het bovengenoemd geval niet op een rechtszaak aankomen. Een dwingende brief van een advocaat was voldoende...

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Leeftijd
    39
    Posts
    205
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Repareren is inderdaad wel aan te raden, simpelweg blijven bij vullen is niet de oplossing, delen als de katalysator en lambda sondes gaan regelmatig kapot bij modellen die veel olie verbruiken.
    Audi A3 8P 2.0 TFSI 200pk - Quattro - DSG6 - EFR turbo upgrade - JD 470pk & 560Nm
    Audi A3 8V 1.4 TFSI 125pk - JD 185pk & 335Nm


  6. #26
    Straycat's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    2.527
    Kudos
    700
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paul3757 Bekijk Berichten
    Waarschijnlijk is dit mijn laatste update vwb mijn te hoge olieverbruik.
    Leuk dat je even laat weten hoe het is afgelopen, fijn dat de zaak uiteindelijk goed is opgelost. Veel plezierige kilometers nog!
    Audi A4 1.8 TFSI 2010
    997 4S
    FF
    RS

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    2
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Ook mijn probleem is inmiddels opgelost door een open hart operatie. 4 dagen.... olieverbruik na 5.000 km = 0,0.... ga er vanuit dat het goed blijft gaan.
    UITMUNTEND & FABULABEL afgehandeld door Van den Udenhout in OSS. Heel wat anders dan het inmiddels failliete Coolen (ADC) uit Veghel.
    Inmiddels heeft vd Udenhout die Veghelse rokende ADC puinhoop overgenomen... daar zal het nu weer snel de goede kant opgaan!!!
    Wat een wereld van verschil!!!!

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Leeftijd
    59
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI A5 211pk

    9Beste vrienden,ik ben ook in het bezit van een 2,0TFSI ,ook hetzelfde probleem,hoog olieverbruik.Ik heb ondertussen al 2 oliewegingen ,dus 4 stappen,laten uitvoeren,het resulaat van de 1 ste weging was onder de tollerantie,(0,26l / 1000km)km stand :12500km,ik dacht alles ok ,omdat ik daarvoor om de 2000km naar de garage moest om 1l bij te vullen,wat natuurlijk onaanvaarbaar is.Tijdens die 1 ste weging ,zeer eigenaardig verbruikte hij volgens de boord computer ook maar de helft van daarvoor gedurende die 1000km,wat neerkwam op 0,26 / 1000km. Ik dacht zal hier maar met leven,maar daarna begon hij terug evenveel olie te verbruiken als voor de 1 ste weging en heb ik bij aandringen een 2de weging laten uitvoeren(km stand:17800km) . Bij deze komt men op een verbruik van 0,51 L / 1000km. Eindelijk gaat mijn dealer verdere stappen ondernemen met Dieteren Brussel en afwachten wat men gaat doen met de financieele tussen komst ,omdat 27 september mijn wagen 3 jaar wordt maar weinig km heeft gereden;Ik heb deze wagen gekocht bij een Auto handelaar te Zemst met 4500 km op de teller en een ouderdom van 2 jaar.Beste vrienden,nu nog afwachten op de beslissing van Audi.
    Laatst gewijzigd door sergemyle; 03-08-13 om 21:50.

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Leeftijd
    59
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Er werd beslist om de reparatie uit te voeren op kosten van de Invoerder Dieteren Brussel en een deel voor de dealer. Vandaag 16 september binnen gebracht en 23 september zou hij klaar zijn . Er zou in het weekend na de herstelling 100km worden proefgereden.Ik laat jullie nog weten hoe alles verder is verlopen.Groeten Serge
    Laatst gewijzigd door sergemyle; 16-09-13 om 14:44.

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Angry Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Goedemiddag,

    ik heb van de week ook geïnformeerd bij de Audidealer, over mijn hoge olieverbruik (ong. 1L/2500 km). Mijn km.stand is nu 63.000; A5 2.0TFSI 211PK van 2009.
    Men vond het ook wel wat veel, en biedt het hele spectrum aan wat hierboven al eerder vermeld staat.
    Er moet nog een olieweging gaan plaatsvinden eerst.
    Ik schrok ook wel van de eventuele revisiekosten a €2500,- arbeidsloon, welke ik zelf moet betalen. Onderdelen zijn 'gratis'.
    Wat ik vreemd vind is dat men hiervan weet en nogal snel een revisie aanbiedt. Dit impliceert dat er structureel iets niet klopt. Dan zou als coulance ook de arbeidskosten vergoed moeten worden. We hebben het over een degelijk, prima auto van €60.000, dan mag je toch wel iets meer degelijkheid verwachten.
    Is er iemand die al een procedure met de dealer/importeur heeft gevoerd, welke tot volledige kosteloze revisie heeft geresulteerd?
    Ikzelf heb mijn A5 Cabrio in mei 2012 uit Duitsland geïmporteerd, maar dat mag naar mijn mening hier geen invloed op hebben.
    Hoor graag, ook van de reactie hierboven, welke wacht op reactie Audi-dealer.

    PS: de Audidealer waar ik mijn auto in onderhoud heb, zie mij dat ie dit eenmaal eerder heeft meegemaakt :-)
    Als je even op internet zoekt, schrok ik echt wel!!!

    Gr. Frans

  12. #31

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Sinds een paar weken in bezit van een Q5. Vandaag heb ik ook de uitslag van de olieweging gekregen, 1 liter olie op 465 km rijden. Het betreft een Q5 2.0 TFSI uit 2009. Auto is altijd dealer onderhouden geweest en schijnbaar is er in 2010 al de eerste reparatie uitgevoerd (carterontluchting?). De dealer gaat nu in contact met PON wat er aan coulance te halen valt. Ik ben erg benieuwd.

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Ik heb dezelfde klacht, 1,2 liter olie op 2000 km Bij Pouw in Deventer een oliemeting laten uitvoeren. Aangezien de oliemeting aantoont dat het olieverbruik binnen de door Audi gestelde norm van 1 liter op 2000 km valt zij er geen kosten voor de oliemeting en de eerste modificatie. Ook de reparatie van de zuigers en zuigerveren e.d valt onder coulance en wordt zonder kosten uitgevoerd. Ee enige voorwaarde is dat de auto dealer onderhouden moet zijn en dat alle onderhoudsbeurten zijn uitgevoerd. Mijn auto gaat 9 december 2013 voor de open hart operatie.

  14. #33

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Uit welk jaar is deze? Mijn auto is ook altijd dealer onderhouden. Dan hoop ik op hetzelfde als uitkomst.

  15. #34

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Ik heb te horen gekregen dat het een 50/50 vergoeding wordt. Audi gaat alle onderdelen betalen. Is dit redelijk of moet ik hier niet mee akkoord gaan?

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Mijn auto is een A4 Avant uit 2009, met een CDNB motor met 150.000 km Een 50/50% regeling is bij mij niet eens besproken. De materiaalkosten bedragen omstreeks 600 euro en de loonkosten zijn 24 uur met een uurloon van 115 euro. Lijkt mij dan ook geen 50/50% regeling. Audi geeft aan 1 liter op 2000 km met de beperking tot 200.000 km gereden kilometers en de auto mag maximaal 5 jaar oud zijn.

  17. #36

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Bij mij geven ze aan bijna 2200 euro aan onderdelen te hebben (aangetoond) en ongeveer 20 uur werk tegen 87,50 euro excl. BTW. Dat is ongeveer gelijk. Maar van de uren wordt verwacht dat ik ze zelf betaal. Lijkt dus niet helemaal op 1 lijn te zitten. Waarom is er verschil per dealer??

  18. #37
    heinvdh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    49
    Posts
    216
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Pauluz, niet mee akkoord gaan! Het is toch bezopen... Gezien de vele vele gevallen van deze kwaal oftewel gewoon het gebrek van de motor en de op dit forum bekende gevallen waarbij volledige coulance is gegeven ga ik hier niet mee akkoord. Bij jouw is ook al tijdens de garantie het gebrek gemeld! Dus toen zou wel volledige coulance gelden, nu hebben ze toen een kleine reparatie gedaan waarvan (zie dit forum) het nog maar zeer de vraag is of dat helpt en het heeft dus niet geholpen want oliegebruik van 1:465 km... En dan zou nu er geen volledige coulance zijn! Trouwens coulance? Ze (Audi) hebben gewoon een slecht product geleverd. Niet meer en niet minder! Daarnaast kan het toch ook niet van dealer tot dealer verschillen? Ze proberen zich er makkelijk vanaf te brengen lijkt het mij... Ik zeg, meteen die hakken in het zand!

  19. #38
    Patrick Avant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    404
    Kudos
    4
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Zoals Hein hierboven beschrijft zou ik er ook geen genoegen mee nemen, tis toch absurt dat de consument opdraaid door een slecht product van Audi.?
    Ze kennen dit probleem als geen ander tenslotte,en je bent zeker geen uitzondering met dit probleem.

    Ik ben zelf ook bezig met de dealer vanwege het verbruik. Eerst was het 1 ltr op 2000 km.Nu zit ik op 1800 km en geeft hij al een melding.. Morgen eens bellen voor een olieweging afspraak.
    Audi A6 Avant 3.0 ltr TFSI V6.S-Line Tuned by ........
    Audi R8 Coupe 4.2 ltr FSI V8.

  20. #39

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Mijn A4 uit sept 2008 (was zo ongeveer een van de eerste Quattro's van B8 model met 2.0 TFSI motor, USA model) had ook en hoog verbruik, wat langzaam opliep naar waarden van meer dan 1L /1000km bij nu km stand 125000. Na weging (1,3L/1000km) gaf Audi Centrum Utrecht (de Meern) aan dat cylinders, zuigerveren en drijfstangen vervangen moesten worden (het bekende verhaal). Kosten (incl 15% korting 4.700,-. Gezien leeftijd, herkomst en km stand geen coulance mogelijk....aii.
    Na overleggen van de info hier op audiforum heeft service medewerker Scott McClelland zich intern en bij PON sterk gemaakt voor mijn zaak, met als resultaat een rekening van 2.490,- voor de hele operatie. Hulde aan Scott!! Auto net terug, dus nog even afwachten of het ook het beoogde resultaat oplevert, maar moest dit toch even kwijt.

  21. #40

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Korte update: na 900km rijden na modificatie nog steeds geen (meetbare) druppel olie verbruikt. Toekomst ziet er dus rooskleurig uit!

Pagina 2 van 8 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •