Pagina 3 van 8 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 147

Onderwerp: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

  1. #41

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Posts
    97
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Zijn er eigenlijk ook mensen bij wie na de stage 1 reparatie (modificatie carterontluchting/software update) het olieverbruik naar normale(!) waarden is gegaan? Of is dit alleen maar een zoethoudertje van de dealer?
    A4 AVANT - 2.0 TFSI - 2017 - MATADORROT Y3S
    VH: TT 8J 32V6 - A5SB - A1 - TT 8N 1.8 - A6 4F TDI

  2. #42

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2014
    Leeftijd
    51
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Beste,

    Ook bij mij flink olieverbruik 1ltr op amper 2000km met net 20000km op de teller.
    Na enig aandringen volledig garantie gekregen waarna nw zuigers etc etc alles vervangen.
    Toen goed laten tunen door JD te Lochem nu 313pk
    Wel oil-catch can van Forge laten monteren !!! werkt fantatisch hiemee voorkom je dat er veel troep terug het inlaatspr.stuk gaat.
    olieverbruik nu 1ltr op 8000 km.
    ik gebruik geen long-life olie maar 5w40 Castrol en wissel elke 15000 km olie+filter

    Al weet ik niet waarom de bougies te warm worden (dealer zegt dat dit met de tuning te maken heeft)

    gr.

  3. #43

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Leeftijd
    47
    Posts
    70
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Zijn deze problemen ook bij de Q5 Tdi motoren verschenen? Of verbruikt een Diesel zoiezo minder olie?

  4. #44

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2015
    Leeftijd
    73
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Ik had hetzelfde probleem met mijn A4 2.0 TFSI Quattro uit maart 2011. Ik heb het probleem vanaf het begin aangekaart en in 1e instantie werd het niet als een echt probleem gezien ("deze motor gebruikt nu eenmaal wat meer olie"), daarna - na regelmatig aandringen - software aanpassing, maar dat hielp ook niet echt. Verhuisd naar andere dealer (want andere stad) en daar werd het in het begin ook niet als een serieus probleem gezien. Lang blijven aandringen en uiteindelijk kreeg ik dit afgelopen winter een aanbod waarbij de cylinders, zuigerveren en drijfstangen vervangen moesten worden., m.a.w. de enige, allang bekende, maar dure oplossing. Het zou mij slechts ca. EUR 1.500 kosten want per slot van rekening was de auto inmiddels al 4 jaar oud met ca. 90.000 km op de teller... Ik reageerde met de opmerking dat ik dat te zot voor woorden vond voor een algemeen bekende constructiefout, etc. en te vragen hoeveel olie ik daar wel niet voor zou kunnen kopen...
    Lang verhaal kort, na overleg met de importeur kreeg ik uiteindelijk een aanbod van EUR 800, en dat heb ik toen geaccepteerd.
    Ik was mijn auto begin juni 3 dagen kwijt en het probleem is nu gelukkig helemaal opgelost.
    Het kon dus uiteindelijk wel voor wat ik een acceptabel bedrag vind, zelfs na ruim 4 jaar en bijna 100.000 km op de teller.
    Verder niets dan lof voor deze auto. Hij rijdt echt geweldig!

  5. #45

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    46
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Heb je contactgegevens van Scott? Heb hetzelfde probleem en wil graag een (betaalbare) oplossing!


  6. #46
    Peter S's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2015
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Sinds twee weken een prachtige blauwe A4 1.8 TFSI uit 2011 aangeschaft met 123500 op de teller. We vielen voor het model en in de auto was het ook perfect. Tot onze grote schrik behoorlijk olie verbruik. Na contact gezocht te hebben met de verkoper heeft hij aangegeven een olie weging te laten doen bij audi dealer in alkmaar. Die gaven aan dat indien het verbruik buiten de norm lag de kosten gedeeltelijk voor audi en gedeeltelijk voor mij zouden zijn. Alkmaar heeft contact gezocht met diegene waar ik de auto heb gekocht. Het gedeelte wat ik zelf zou moeten betalen word nu betaald door de verkoper van mijn auto. So far so good! Aankomende vrijdag start de olie weging. Ben erg benieuwd waar dit toe leid. Ik zal via dit forum het verloop proberen aan te geven.
    Laatst gewijzigd door Peter S; 01-09-15 om 10:21.

  7. #47

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2015
    Leeftijd
    73
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Even een update: ik heb inmiddels ruim 11.000 km gereden na de volledige modificatie en het olieverbruik is tot nu toe een zeer aangename 0,0 ltr. M.a.w. de operatie is 100% geslaagd en ik ben - uiteindelijk - 100% tevreden.
    Nog even een kleine aanvulling op het onderstaande: ik heb natuurlijk niet zelf met de importeur overlegd; dat ging via Audi Amsterdam.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ReneS1951 Bekijk Berichten
    Ik had hetzelfde probleem met mijn A4 2.0 TFSI Quattro uit maart 2011. Ik heb het probleem vanaf het begin aangekaart en in 1e instantie werd het niet als een echt probleem gezien ("deze motor gebruikt nu eenmaal wat meer olie"), daarna - na regelmatig aandringen - software aanpassing, maar dat hielp ook niet echt. Verhuisd naar andere dealer (want andere stad) en daar werd het in het begin ook niet als een serieus probleem gezien. Lang blijven aandringen en uiteindelijk kreeg ik dit afgelopen winter een aanbod waarbij de cylinders, zuigerveren en drijfstangen vervangen moesten worden., m.a.w. de enige, allang bekende, maar dure oplossing. Het zou mij slechts ca. EUR 1.500 kosten want per slot van rekening was de auto inmiddels al 4 jaar oud met ca. 90.000 km op de teller... Ik reageerde met de opmerking dat ik dat te zot voor woorden vond voor een algemeen bekende constructiefout, etc. en te vragen hoeveel olie ik daar wel niet voor zou kunnen kopen...
    Lang verhaal kort, na overleg met de importeur kreeg ik uiteindelijk een aanbod van EUR 800, en dat heb ik toen geaccepteerd.
    Ik was mijn auto begin juni 3 dagen kwijt en het probleem is nu gelukkig helemaal opgelost.
    Het kon dus uiteindelijk wel voor wat ik een acceptabel bedrag vind, zelfs na ruim 4 jaar en bijna 100.000 km op de teller.
    Verder niets dan lof voor deze auto. Hij rijdt echt geweldig!

  8. Ad
  9. #48
    Peter S's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2015
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter S Bekijk Berichten
    Sinds twee weken een prachtige blauwe A4 1.8 TFSI uit 2011 aangeschaft met 123500 op de teller. We vielen voor het model en in de auto was het ook perfect. Tot onze grote schrik behoorlijk olie verbruik. Na contact gezocht te hebben met de verkoper heeft hij aangegeven een olie weging te laten doen bij audi dealer in alkmaar. Die gaven aan dat indien het verbruik buiten de norm lag de kosten gedeeltelijk voor audi en gedeeltelijk voor mij zouden zijn. Alkmaar heeft contact gezocht met diegene waar ik de auto heb gekocht. Het gedeelte wat ik zelf zou moeten betalen word nu betaald door de verkoper van mijn auto. So far so good! Aankomende vrijdag start de olie weging. Ben erg benieuwd waar dit toe leid. Ik zal via dit forum het verloop proberen aan te geven.
    Afgelopen vrijdag is de auto doorgemeten afgevuld met nieuwe olie en rijden maar. We moesten tussen de 800 en 1000 km gaan rijden of wanneer er zich een alarm voordoet direct contact opnemen. En jawel dat was dus vandaag. Na telefonisch contact met de audi dealer in alkmaar daar dus heen. Het blijkt dat het probleem misschien (nog) groter is. Het verbruik is 3,7 liter op 1000km. Ze vonden het zelfs niet verantwoord om ermee terug te rijden. Bij deze dealer hebben ze dit nog niet eerder meegemaakt. De audi dealer heeft contact gezocht met de verkoper van mijn auto en die zijn er financieel uit denk ik want ze gaan morgen met de auto beginnen. En dan zou hij volgende week woensdag klaar zijn. Prima mensen bij de dealer en ze gaven aan dat het een vervelend begin is van een nieuwe auto maar dat het straks weer helemaal goed is.
    Voordat ik natuurlijk een pluim ga uitdelen wacht ik uiteraard totdat de zaak voor elkaar is.

    Ik kan jullie wel vertellen dat we best een tijd hebben moeten sparen voor deze auto en als het dan eenmaal zover is dan heb je kriebels in je buik. De kriebels waren snel weg en in plaats daarvan werden het zenuwachtige gevoelens. Maar goed positief blijven het komt goed! Hoe dan ook zei de verkoper van mijn auto. Van nature ben ik ietwat wantrouwend maar je moet soms ook vertrouwen hebben. Ik ga er dus vanuit dat ik volgende week weer in mijn auto kan rond rijden. Zo niet dan zal ik hemel en aarde bewegen om mijn rechten te halen voor wat betreft audi en de garantie op mijn auto. Een fout maken we allemaal en garantie geven doen we ook, maar wanneer dit gebeurd neem dan ook je verantwoordelijkheid.

    word vervolgd,..

  10. #49
    Peter S's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2015
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter S Bekijk Berichten
    Afgelopen vrijdag is de auto doorgemeten afgevuld met nieuwe olie en rijden maar. We moesten tussen de 800 en 1000 km gaan rijden of wanneer er zich een alarm voordoet direct contact opnemen. En jawel dat was dus vandaag. Na telefonisch contact met de audi dealer in alkmaar daar dus heen. Het blijkt dat het probleem misschien (nog) groter is. Het verbruik is 3,7 liter op 1000km. Ze vonden het zelfs niet verantwoord om ermee terug te rijden. Bij deze dealer hebben ze dit nog niet eerder meegemaakt. De audi dealer heeft contact gezocht met de verkoper van mijn auto en die zijn er financieel uit denk ik want ze gaan morgen met de auto beginnen. En dan zou hij volgende week woensdag klaar zijn. Prima mensen bij de dealer en ze gaven aan dat het een vervelend begin is van een nieuwe auto maar dat het straks weer helemaal goed is.
    Voordat ik natuurlijk een pluim ga uitdelen wacht ik uiteraard totdat de zaak voor elkaar is.

    Ik kan jullie wel vertellen dat we best een tijd hebben moeten sparen voor deze auto en als het dan eenmaal zover is dan heb je kriebels in je buik. De kriebels waren snel weg en in plaats daarvan werden het zenuwachtige gevoelens. Maar goed positief blijven het komt goed! Hoe dan ook zei de verkoper van mijn auto. Van nature ben ik ietwat wantrouwend maar je moet soms ook vertrouwen hebben. Ik ga er dus vanuit dat ik volgende week weer in mijn auto kan rond rijden. Zo niet dan zal ik hemel en aarde bewegen om mijn rechten te halen voor wat betreft audi en de garantie op mijn auto. Een fout maken we allemaal en garantie geven doen we ook, maar wanneer dit gebeurd neem dan ook je verantwoordelijkheid.

    word vervolgd,..
    Gisteren de auto opgehaald bij Martin Schilder te Alkmaar. De zuigers en zuigerveren zijn vervangen. De kosten zijn volledig voor rekening van Audi en de verkoper van mijn auto. De auto werd keurig afgeleverd inclusief een poetsbeurt. Toch nog een goede service in Nederland dus.
    Ik ben tevreden en kom daarom terug bij Martin Schilder. Top!!

  11. #50
    Bobsel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marior Bekijk Berichten
    Zijn er eigenlijk ook mensen bij wie na de stage 1 reparatie (modificatie carterontluchting/software update) het olieverbruik naar normale(!) waarden is gegaan? Of is dit alleen maar een zoethoudertje van de dealer?
    Ik had het idee dat het wel iets minder hard ging met het verbruik. Maar nog steeds teveel want gister het verlossende woord gekregen dat de motor gereviseerd gaat worden door de Audi dealer en dat alles vergoed wordt door Audi en een deel door de dealer (Vallei Auto Groep).

  12. #51

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2015
    Leeftijd
    73
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ReneS1951 Bekijk Berichten
    Even een update: ik heb inmiddels ruim 11.000 km gereden na de volledige modificatie en het olieverbruik is tot nu toe een zeer aangename 0,0 ltr. M.a.w. de operatie is 100% geslaagd en ik ben - uiteindelijk - 100% tevreden.
    Nog even een kleine aanvulling op het onderstaande: ik heb natuurlijk niet zelf met de importeur overlegd; dat ging via Audi Amsterdam.
    Inmiddels bijna 20.000 km gereden na de volledige modificatie en het olieverbruik is - volgens de MMI - nog steeds 0. Daar ben ik dus uitermate tevreden over. Zie wel op dit forum dat er inmiddels steeds meer volledige modificaties toegepast worden waarbij de importeur en de dealer samen 100% van de kosten voor hun rekening nemen, dus ik ben achteraf toch wat minder tevreden met de EUR 800 die ik betaald heb. Jammer, maar helaas...

  13. #52
    Gza's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    45
    Posts
    105
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Ook ik had een 2.0 tfsi en heb ook de eerste reparatie laten doen maar nagenoeg niks beter geworden.
    Ik vrees dat een open hart operatie echt de enige en juiste oplossing is.
    Door de eerste reparatie is het probleem iig niet opgelost!
    A4 Avant 1.8 Multitronic S-LINE +Vag Com,sonniboys,lichtpakket,full LED interieur verlichting,19" velgen,en in de kleur Mythos zwart!

  14. #53

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Geachte mede audi gebruikers.

    Ben sinds afgelopen dinsdag in het bezit van een mooie audi a5 uit 2010 2.0 tfsi.Ik wist ook al dat deze auto,s problemen hebben met de zuigers
    en olie.Auto gekocht met 137xxx km op de teller.
    Toen ik hem ophaalde even de km gereset op 0 en toch even aankijken dacht ik.Na dus 430 km te hebben gereden oliepeil gecheckt en was met 10 procent gedaald.Volgende
    dag even gekeken met koude motor het zelfde.Daarna 50 km mee gereden en weer even de oliepeil gecheckt en was ongeveer weer met 10 procent gedaald dus ongeveer nu op 80 procent de oliepeil.Dus naar mij idee gaat het nu sneller,en mij vraag aan jullie is hoe ga ik hiermee om?Waar moet ik beginnen?wie moet ik hier voor aanspreken,is dat de autobedrijf waar ik hem heb gekocht of rechtstreeks naar de dealer ivm een audi coulance als dat mogelijk is.Bij de autobedrijf heb ik 6 maanden bovag garantie hoop dat jullie mij een beetje wegwijs maken Gr Ersoy

  15. #54
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Heb je dit topic ook gelezen? Daarin staat zo'n beetje alles wat er hierover te zeggen valt...

    http://www.audiforum.nl/forum/techni...-2-0-tfsi.html

    (Bovag garantie zal ws niets betalen, dit probleem wordt gezien als een "producteigenschap" en valt daardoor onder de verantwoordelijkheid van de fabrikant....).
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  16. #55

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    46
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Beste Ersoy, ik heb hetzelfde probleem gehad! En heb eventueel de oplossing voor je!
    Ik ben naar de Audi dealer geweest (niet waar de auto gekocht is, heb hem uit DLD geïmporteerd) en deze heeft een oliemeting. Hieruit bleek dat de motor inderdaad veel teveel olie verbruikte. De dealer heeft daarop de importeur geraadpleegd en nu kom het; afhankelijk van welke motorcode je auto heeft, krijg je de gehele of gedeeltelijke reparatie vergoed!! En ik had geluk, mijn motorcode was er blijkbaar een waarbij de gehele reparatie (ruim €5000,=, auto een week kwijt geweest) vergoed werd. Dus, ga in ieder geval met dit verhaal naar een Audi dealer! Ik hoop dat je net zoveel geluk hebt als ik! Succes!

  17. #56

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Hoi ja ik heb een beetje rondegebeld en kwam gauw bijde dealer
    terecht.En heb ze gesproken en hebben ook de motorcode nagekeken
    en kom nu in aanmerking voor een oliemeting of weging zij ze.En als blijkt
    dat me auto altijd is onderhouden volgens het boekje,en als de auto veelste veel
    olie verbruikt wordt alles vergoedt door Audi dus een goede service.Dus hopen op de beste.
    Heb nog wel een vraagje want ik moet na de weging 1000 km rijden hoeveel moet ie verbruiken in die 1000km?
    Volgens mij heeft daar ook iets mee te maken.Ik las dat ik meen 500ml op 1000km maar dat weet
    ik niet zeker mvg Ersoy

  18. #57

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Leeftijd
    49
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Klopt ze hanteren 0,5 liter op 1000km als grens. Bij mijn Audi is er vorig jaar zonder kosten voor mij een compleet nieuwe stripmotor in gegaan. Hij zou in eerste instantie gemodificeerd/gereviseerd worden maar de motor bleek al te veel ingesleten te zijn.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  19. #58

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Ach fijn om te horen ik zit nu op 570 km en ongeveer 400
    ml verbruikt,dat denk ik tenminste op het mmi scherm is die ongeveer
    2 blokjes naar beneden gezakt.

  20. #59

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Leeftijd
    49
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Die van mij gebruikte voordat ik hem bracht ongeveer 1 liter op 1200 km.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  21. #60

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Ben je er ook voor in aanmerking gekomen,voor
    de modificatie?

Pagina 3 van 8 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •