Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 45678
Resultaten 141 tot 147 van de 147

Onderwerp: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

  1. #141

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Op coulance heb je geen recht hè, je mag in je handjes knijpen als je het krijgt. Waarom zou je inzage van evt. aanwezige interne communicatie mogen opeisen? In andere gevallen zou je brieven kunnen sturen e.d. om je doel te bereiken. Nu heb je juridisch volgens mij helemaal niets te maken met de dealer hier in NL, want je hebt 'm niet bij een NL'se dealer gekocht toch? Zoals ik hierboven al noemde komt jouw Amerikaanse Audi niet van PON of Audi AG dus het lijkt mij vrij logisch dat zij niet uit eigen zak jouw gewenste coulance en/of oliemeting gaan betalen. Volgens de Amerikaanse garantievoorwaarden heb je bij een Amerikaanse Audi ook alleen garantie in Noord-Amerika, bij Europese Audi's heb je garantie in Europa. Daarom zei ik nog dat je zou kunnen proberen contact op te nemen met de USA dealer waar de auto vandaan komt of met Audi USA, die zou dan wellicht als uitzondering wat met een Nederlandse dealer kunnen afspreken. Inmiddels heb je de reparatie al laten uitvoeren dus is het allemaal mosterd na de maaltijd Dat een dealer het niet accepteert als jij tijdens een oliemeting zelfstandig de oliestand gaat aanpassen lijkt mij vanzelfsprekend, voor hetzelfde geld heb je er wat uitgehaald om in aanmerking te komen voor reparatie...

  2. #142

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    49
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Binnen afzienbare tijd gaat mijn 2004 A4 avant b6 1.8T quattro vervangen worden daar iets anders.

    De probleem motoren zijn duidelijk, maar kan er niet helemaal achterkomend hoe het zit met de 2013 1.8tfsi 170pk.
    Weet iemand hier een antwoord op?
    Audi A4 Avant 1.8 tfsi Business Edition 170pk, MT, 10/2014 - chipped: 245PK/400Nm
    Audi A4 b6 Avant 1.8t Quattro - Chipped: 195pk/295nm

  3. #143

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jewes Bekijk Berichten
    Binnen afzienbare tijd gaat mijn 2004 A4 avant b6 1.8T quattro vervangen worden daar iets anders.

    De probleem motoren zijn duidelijk, maar kan er niet helemaal achterkomend hoe het zit met de 2013 1.8tfsi 170pk.
    Weet iemand hier een antwoord op?
    @pedro sr. https://www.audiforum.nl/forum/model...ml#post1836494


    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  4. #144

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    49
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Dank je Peeet.
    Audi A4 Avant 1.8 tfsi Business Edition 170pk, MT, 10/2014 - chipped: 245PK/400Nm
    Audi A4 b6 Avant 1.8t Quattro - Chipped: 195pk/295nm

  5. #145

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    29
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommyf Bekijk Berichten
    Ik heb het bij autodistrict laten doen. 1800 euro inclusief alles. Ik ben van 1300 km per oranje lampje naar in ieder geval 6500 km gegaan en ik ben niet bepaald een langzame rijder. Ik race niet weg bij elke stoplicht maar ik rijd week gewoon vlot door en wat ruimte is (bijv in DU) mag die zeker wel even open. 'In ieder geval' omdat het lampje nog steeds niet aan is gegaan en de olie nog niet onder peil is. Ik heb wel gezien dat die wel wat gebruikt maar dat is naar mijn idee de turbo die af en toe overuren moet maken als ik ergens te laat ben. Tot nu toe zeer tevreden voor die prijs.
    @tommyf

    Hoe beviel de service bij Autodistrict? Hoe bevalt de auto nu? Nog een redelijk olieverbruik? Wil het namelijk ook gaan doen voor die van mij.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


  6. #146

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Leeftijd
    70
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Beste Dito, ik heb dezelfde ervaring gehad. En zit dus nu met een Audi A4 die niet is inte ruilen en die gerepareerd moet worden voor duizenden euro’s voor eigen rekening. Dus staat hij nu voor de deur zonder er mee te rijden. Hoe heb jij dat opgelost? Auto naar de sloop ?
    Gr. Eddy

  7. #147

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Leeftijd
    70
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Hallo Dito ik kreeg ook van de dealer te horen dat er geen coulance van toepassing is. Daarop zelf de importeur PON gebeld, die vertelde hetzelfde. Vervolgens gevraagd om een schriftelijke bevestiging daarvan, maar die kreeg ik niet.
    Tenslotte een mail gestuurd dat ik het niet eens was met hun beslissing. Daar kreeg ik toen wel een reactie op dat de auto niet onder de coulance-regeling valt.
    Eddy

  8. Ad
Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 45678

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •