Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 147

Onderwerp: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Posts
    27
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Sinds enkele weken ben ik (weer) in het bezit van een Audi A4. Deze keer heb ik gekozen voor een A4 2.0TFSI uit 2009 met 127000km op de klok. Nu is het olieverbruik schrikbarend nl. 1lt per 1300km. Ik ben daarom terug gegaan naar het bedrijf waar ik hem gekocht heb om te laten controleren of er geen lekkage is. Hun advies was om bij de dealer een meting te laten doen om het exacte verbruik vast te stellen.

    Hier gaan mijn vragen over: heeft iemand hier ervaring mee? Volgens hun contactpersoon bij een Audi dealer in Heerde kan dat namelijk via een pijlstok gebeuren. Ik heb zelf drie dealers gebeld die allemaal vertellen dat het electronisch moet gebeuren. Al deze drie dealers willen echter eerst een modificatie uitvoeren. Hierbij word de krukaskering vervangen evenals de carterventilatie, waarna er ook nog nieuwe software word geïnstalleerd. Volgens twee dealers (pon, Barneveld en De Haas uit Venendaal) kost de modificatie incl olieweging achteraf ongeveer €450,- terwijl Auto Flevo hiervoor €695,- voor de modificatie en daarbij nog eens €395,- voor de olieweging wil rekenen. Wat is een schappelijk bedrag hiervoor en is er coulance mogelijk ondanks dat ik de auto tweedehands heb gekocht? En als laatste: is deze modificatie de oplossing voor het olieverbruik? Auto Flevo raad mij namelijk aan een revisie uit te laten voeren die volgens hun €5900,- moet kosten, waarbij de zuigers en zuigerveren worden vervangen.

    Alvast bedankt voor jullie reactie

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    50
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Welkom bij de club der groot olieverbruikers.
    Ik net als jij nietsvermoedend een 2.0TFSI gekocht en ook net als jij me de kolere geschrokken. Ik ook net als jij naar dealers en internet op.
    Het lijkt erop dat ik net een hoofdstuk voor lig op je. Het hoofdstuk wat ik nu aan het lezen ben heet: aandelen Castrol kopen.

    Alle lapmiddeltjes helpen niet, en het enige wat schijnt te helpen is nieuwe zuigerveren, wat idd openhartchirurgie is. Audi past na officiele olieweging en bewezen (te) hoog verbruik een coulance regeling toe. Dit houdt in dat de onderdelen niet belast worden aan het slachtoffer, de uren wel. En dat komt met een dergelijke ingreep uit op zo'n €2500.

    Rekent u even met ons mee?
    - De olie kost zo'n €8 per liter.
    - Voor die €2500 kun je grofweg 312 en een halve liter olie koopuh.
    En hier komt ie...
    Met die 312 liter kan jij (312x1300km) zo'n 406.000 km rijden voordat je de reparatie eruit hebt.

    Het ga je goed. Zie je bij de olieboer.

    Ik voel me net zoals jij en waarschijnlijk velen met ons behoorlijk benadeeld, want niet alleen ben je NOG duurder uit, ook worden denk ik alle uitstootnormen waaaay overschreden.
    Let wel, die 2.0TFSI peuten lachend 1op10 (nieuwer zuiniger? my ass!), dus bij jouw 1300km ben je dus 130 liter benzine kwijt EN een liter olie a €8. Goed voor je totale prijs brandstof per liter (stijgt hiermee 4%, mocht het je boeien)

    Ook lees je dat Audi het normaal vind dat de motor zoveel olie drinkt. Nou neem nou maar van mij aan dat het onderwerp olieverbruik in Ingolstadt behoorlijk wat keertjes op de vergadertafel heeft gelegen hoor. Ik weet precies hoe dat gaat. zo lang mogelijk ontkennen en wegwuiven, voordat het een terugroepactie wordt. Ze hebben donders veel mazzel dat 70% van de nieuwe A4's geleased wordt, en dus zal het de rijder een worst wezen hoeveel olie er de dampkring in gaat. Nu worden de particulieren een beetje wakker en boos, maar ja, nu is de auto al 3 jaar oud en kunnen er legio excuses gebruikt worden. Misschien met zn allen bus huren en met Pieter Storms naar Ingolstadt afreizen? Allemaal met eigen auto zou de aarde 2 graden opwarmen namelijk.

    oja, kijk hier even... http://www.audiforum.nl/forum/b8-200...-2-0-tfsi.html
    Laatst gewijzigd door punkray666; 04-02-13 om 15:34.

  3. #3

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Welkom op AF

    Het A forum heeft een zoekfunctie, inmiddels al 25 paginas aan info over dit onderwerp ; http://www.audiforum.nl/forum/b8-200...0-tfsi-25.html


    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  4. #4
    Patman1970's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    53
    Posts
    21
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Maar kan nergens eigenlijk precies vinden wat nu een beetje de norm is naar aanleiding van het verbruik van de olie?

    Wat zegt Audi zelf wat is toegestaan of wat hun nog acceptabel vinden?

    Dus wanneer wordt overgegaan naar reperatie?

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Posts
    27
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Audi geeft aan dat als je verbruik meer dan 0,5lt per 1000 km is, dat het teveel is. Dat hebben de drie dealers mij afgelopen week verteld. Al vind ik dat al absurd hoog!!


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Posts
    27
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Welkom op AF

    Het A forum heeft een zoekfunctie, inmiddels al 25 paginas aan info over dit onderwerp ; http://www.audiforum.nl/forum/b8-200...0-tfsi-25.html


    Peeet
    Klopt, ik zag daar alleen niet echt informatie over prijzen/coulanceregeling ed voor de modificatie. Ook ervaringen mbt de modificatie danwel de complete revisie kon ik hier niet vinden. Verder zijn er al 25 pagina's geschreven in dat onderwerp, dus is het misschien goed om in een nieuw topic gebruikerservaringen te delen?

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    67
    Kudos
    1
    Auto
    Audi RS6

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    De A4 van mijn vrouw heeft inmiddels kostenloos de open hart operatie gehad... En ik ken al meerderen die deze operatie achter de rug hebben en daar zitten ook 1.8 liters tussen.

    Vwb de rekensom met olie, die vind ik te kort door de bocht. Bij zeer hoog olieverbruik kan de katalysator het begeven en die zal ook niet goedkoop zijn.

  8. Ad
  9. #8
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.297
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    vroeger had je olie-toevoegingen als Bardahl en STP.
    heeft iemand dat al eens geprobeerd ??

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Posts
    27
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Ik heb er al wel aan gedacht maar heb nu nog garantie op mijn auto... Vandaar dat ik info zou willen over de modificatie en revisie. Als het allemaal niet zou helpen, ga ik proberen de auto weer terug te verkopen. Ik heb geen zin in jarenlange ellende.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    67
    Kudos
    1
    Auto
    Audi RS6

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Nieuwe zuigers heb je nodig, anders blijft het ellende. Of dacht je dat Audi voor de lol zo'n dure operatie bij de A4 van mijn vrouw uit heeft gevoerd?

  12. #11
    fcimen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    557
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    @punkray666: leuk verteld
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDI, 105kw, FWD, bj 2010

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    50
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    @fcimen: weet je wat het grappigst is? ... ik heb hem in januari van een particulier gekocht.

    (wel vreemd dat de 4 gassenmeting bij de ANWB aankoopkeuring perfecte waarden liet zien... so much voor de aankoopkeuring dus)

  14. #13
    fcimen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    557
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Ik heb 4 jr geleden een BMW 3.20D gereden, slurpte ook 1L op de 2.000km ==> dealer vond dit "binnen de marges". WTF?!
    Door ongeluk total los; geluk bij een ongeluk zeg maar. Ik weet nog wel dat het SUPER irritant was om steeds olie bij te moeten vullen.
    Succes met dit probleem dus mannen....
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDI, 105kw, FWD, bj 2010

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Posts
    27
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Update: autobedrijf laat op hun kosten de modificatie + olieweging uitvoeren bij de Audi dealer. Zit het olieverbruik daarna nog boven de limiet, dan koopt het bedrijf de auto terug van mij.

  16. #15
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paul3757 Bekijk Berichten
    Update: autobedrijf laat op hun kosten de modificatie + olieweging uitvoeren bij de Audi dealer. Zit het olieverbruik daarna nog boven de limiet, dan koopt het bedrijf de auto terug van mij.
    Hij kan dan beter het probleem oplossen ipv terug kopen en door stoten naar de volgende..
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  17. #16
    Twijg's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    48
    Posts
    805
    Kudos
    22
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paul3757 Bekijk Berichten
    Update: autobedrijf laat op hun kosten de modificatie + olieweging uitvoeren bij de Audi dealer. Zit het olieverbruik daarna nog boven de limiet, dan koopt het bedrijf de auto terug van mij.
    Ervaring leert dat het probleem van het olieverbruik na de eerste modificatie in 90% van de gevallen nog niet verholpen is. Ze heeft echt een open hart operatie nodig vermoed ik.... Enfin, veel succes.

    A4 B8 Avant 2.0 Tfsi 211 pk Quattro S-line, MMI, Audi Drive Select met demperregeling
    A3 SB S-line 1.4 Tfsi 125 pk, open sky
    Golf V GTI, JD tuned, 255 pk
    A4 B7 Avant 2.5 Tdi 163 pk MT, S-line int./ext.
    A3 SB S-line 2.0 Fsi 150 pk, S-line

  18. #17

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Ik had ook bij 80.000 km enorm hoog olieverbruik (2.0 tfsi) inderdaad rond de halve liter per 1000 km. De aanleiding is niet helemaal duidelijk, maar volgens mij was het sterk toegenomen nadat een brandstofinjector de geest had gegeven. die bleef nl bezine spuiten. Ik bedacht me, dat dan de oliefilm van de cylinderwand weggespoeld werd, met grote slitage aan die cylinder tot gevolg.
    Hoe dan ook, het proces was als volgt.
    Ik moest de auto naar de dealer brengen. Deze voerde een olieweging uit. Ze laten daarbij volgens een vast protocol de olie eruit lopen, wegen deze en doen diezelfde olie terug in de motor. Na ca 1000 km moet je terugkomen, uiteraard zonder bijvullen, en dan wegen ze opnieuw. Het gewichtsverschil in combi met de km standen geven het verbruik per 1000 km.

    Ik kreeg zonder discussie een revisie onder gaantie. Nieuwe zuigers, veren, drijfstangen en lagers (niet verder gevraagd, maar ik neem aan drijfstanglagers only, mogelijk incl big end).

    Gedaan door Wittebrug en in 3500 km is het oliepeil op de computer nog niet gezakt. De motor loopt ook 'zoeter'.. Vlekkeloos afgehandeld door de dealer, wat wel prettig is, zelfs ondanks dat het een leaseauto betreft.
    A4 (B8) Avant 2.0 TFSI 180, Pro line S, B&O, MMI+ enz.

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Posts
    27
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Vandaag 2e olieweging gedaan. Het olieverbruik is nog steeds 860ml over 1100km. Ruim boven de grens dus. Morgen met het autobedrijf praten over de volgende stap.
    Kan iemand mij vertellen of alle 2.0tfsi motoren dit probleem hebben? Of kan ik aan een motorcode zien of het probleem waarschijnlijk wel of niet aanwezig is? Hoe zit het eigenlijk met de 1.8tfsi?

    Alvast bedankt!!

  20. #19
    Twijg's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    48
    Posts
    805
    Kudos
    22
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paul3757 Bekijk Berichten
    Vandaag 2e olieweging gedaan. Het olieverbruik is nog steeds 860ml over 1100km. Ruim boven de grens dus. Morgen met het autobedrijf praten over de volgende stap.
    Kan iemand mij vertellen of alle 2.0tfsi motoren dit probleem hebben? Of kan ik aan een motorcode zien of het probleem waarschijnlijk wel of niet aanwezig is? Hoe zit het eigenlijk met de 1.8tfsi?

    Alvast bedankt!!
    Lijkt mij dat dit onder een coulance regeling valt? Het euvel is bekend bij Audi en zo te lezen zit je idd ruim boven de norm. Mijn verbruik was volgens mij 700ml over 1000 km.. Revisie is toen kostenloos uitgevoerd door de dealer, naar alle tevredenheid. Moet wel opmerken dat de auto nog a-selectie garantie had.

    A4 B8 Avant 2.0 Tfsi 211 pk Quattro S-line, MMI, Audi Drive Select met demperregeling
    A3 SB S-line 1.4 Tfsi 125 pk, open sky
    Golf V GTI, JD tuned, 255 pk
    A4 B7 Avant 2.5 Tdi 163 pk MT, S-line int./ext.
    A3 SB S-line 2.0 Fsi 150 pk, S-line

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Posts
    27
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Twijg Bekijk Berichten
    Lijkt mij dat dit onder een coulance regeling valt? Het euvel is bekend bij Audi en zo te lezen zit je idd ruim boven de norm. Mijn verbruik was volgens mij 700ml over 1000 km.. Revisie is toen kostenloos uitgevoerd door de dealer, naar alle tevredenheid. Moet wel opmerken dat de auto nog a-selectie garantie had.
    Ik heb m'n auto niet bij een Audi dealer gekocht maar het bedrijf waar ik hem heb gekocht is erg bereidwillig om het probleem op te lossen. Het terug kopen van de auto is al ter sprake gekomen. Vandaar mijn vraag of ik bepaalde bij bepaalde motorcodes dit probleem niet bestaat. Dan kan ik beter voorbereid op zoek naar een volgende auto.

Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •