https://www.youtube.com/watch?v=2KfM...e_gdata_player
Volgens mij moet het nu dus mogelijk zijn zonder het by-passen van de originele ecu.
Revo.
Klopt maar het volgende staat op de site van Hartog. Dan wacht ik nog liever even.
Tuning 3.0TFSI motor uit de VAG groep is nog niet mogelijk momenteel.
Deze motoren zijn uitgerust met een motormanagement welke nog niet aangepast kunnen worden door geavanceerde encryptie (elke wijziging resulteert in het niet starten van de motor).
Alle tuners zijn afhankelijk van (wereldwijd) een handvol bedrijven welke deze encryptie kraken waardoor tuners het management kunnen aanpassen naar wens.
Wij zijn ervan op de hoogte dat er aanbieders zijn die het wel aanbieden, maar als u navraagt zult u ontdekken dat dit om een zogenaamde "powerbox" gaat, of geavanceerde additionele ecu, of een andere benaming voor hetzelfde fenomeen; een extra module waarmee signalen van en naar het originele motormanagement gemanipuleerd worden.
Deze modules komen in verschillende kwaliteiten en zullen in meer of mindere mate werken, dat wil zeggen u krijgt er doorgaans extra koppel/vermogen door.
Wij leveren en monteren deze modules op dit moment niet omdat wij stellen dat de kwaliteit van een professionele tuning niet vervangen kan worden door beinvloeding van een klein aantal signalen, een professionele tuning omvat het op maat aanpassen van tientallen kenvelden om tot een optimaal resultaat te komen.
Wij gaan ervan uit dat de encryptie op termijn wordt gekraakt en het vanaf dat moment mogelijk wordt uw auto te tunen, wanneer dat is valt nog niet te voorspellen helaas.
Wij raden het gebruik van de extra modules af omdat het een goede tuning niet kan evenaren qua kwaliteit en het bovendien altijd gevoelig blijft voor storingen en foutmeldingen.
Pas als blijkt dat de motoren niet/nooit getuned kunnen worden en de modules van extreem hoge kwaliteit verkrijgbaar zijn (en betaalbaar wat een slechte combinatie is) gaan wij dit misschien overwegen, vooralsnog ziet het daar voorlopig niet naar uit/past het niet binnen onze strategie/bedrijfsfilosofie.
Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -
https://www.youtube.com/watch?v=2KfM...e_gdata_player
Volgens mij moet het nu dus mogelijk zijn zonder het by-passen van de originele ecu.
Revo.
http://www.br-performance.be/nl-be/c...0-s4-3-0-tfsi/ echt supermannen, superservice, hebben vorige week nog ene gedaan met pulley + dsg tuning!! Klant was super tevreden!!
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -
Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -
Ik heb me vorig jaar ook een S4 aangekocht(8.5) en wou deze ook tunen,bij verschillende tuners geinformeert en eens langs geweest bij die da zeiden da het WEL mogelijk was,maar zonder resultaat .
Hopelijk vinden ze er rap iets op voor da te kraken want het kriebelt toch hoor,..
De 1.8TFSI laat zich prima tunen, maar is de lastigste, veel variaties in injectoren, turbo en wastegate-afstellingen, ik moet ook wel eens tot het naadje bij deze motoren, maar uiteindelijk wel dankbare afnemers, ze kunnen als vergif lopen.
Het kan ook iets anders zijn natuurlijk, bougies worden bij de dealer nooit op tijd vervangen, benzinefilters helemaal nooit zelfs, even na laten kijken.
De S4 3.0T is inmiddels prima te tunen, er zijn nog uitzonderingen (ecu-encryptie), maar het gros gaat prima!
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
@Pedro_sr en de S5 3.0t?
Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -
@bwoi, stel je vraag in een 1.8 tfsi tunnng topic, bv onderstaande, daar veel info terug te vinden.
En meer kans op reactie, bij de mijne niet jou probleem aanwezig.
http://www.audiforum.nl/forum/motor-...211-pk-16.html
Peeet
S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 -> Retrofits Topic A5/8T
ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
@ Opperzoes
Uhh, waarom zou je een audi kopen en niet gewoon een skoda? Of nog beter een Dacia?
Een S4 is natuurlijk snel, maar met 400 of zelfs 500pk is het nog veel sneller, nodig? Nee natuurlijk niet, maar des te leuker. Zelfde natuurlijk voor de 1.8 TFSI.