Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: 'Happende' rem bij lage snelheid?

  1. #1
    CCJ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    201
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard 'Happende' rem bij lage snelheid?

    Wieowie? Heb de 2.0TDIe van 12/2012 nu 5200km en soms wanneer ik achteruit rij (inparkeren) en vervolgens licht (bij)rem, hoor ik 'kloenk' linksvoor.
    Alsof de remklauw overdreven hapt op de schijf wanneer ik de rem intrap. Soms als ik daarna de auto naar voren rij en rem, wil dit ook voorkomen.
    Wanneer ik het fenomeen wil demonstreren, doet ie het niet dus is het niet constant.

    Recht rijden of met gedraaid stuur heeft geen invloed.
    Heeft niet met roest op de remmen te maken of een plakkende (hand) rem met vorst e.d.
    Ook niet alleen bij koude start of na een dag rijden, het komt tussendoor net zoveel voor.
    Hoor verder geen knarsen of schuren (met het koude winterweer wel last van piepende remmen)

    Het lijkt erop alsof er eerst een druk opgebouwd wordt, waardoor het geluid en happende gevoel ontstaat.
    Als de druk er niet is, pakt de rem vloeiender en zonder geluid.
    (of vice versa, juist het ontbreken van druk?)

    Tijdens het rijden / hogere snelheden en dan remmen voor bochten of stoplicht, geen geluiden of bijzonderheden.. gaat prima.
    Maar met name bij het in- en uitparkeren denk je soms 'waar rij ik overheen'

    Nieuwigheid? Iemand ervaring mee of denkt oorzaak/oplossing te weten? (Tis nu niet zo erg dat ik denk hup naar de dealer)

    Dank voor de aandacht en reactie!

  2. #2
    amolendijk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    83
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 'Happende' rem bij lage snelheid?

    Ik denk dat je remblokken een beetje ruimte hebben in de remklauw. Als je dan van rijrichting veranderd en je remt een beetje dan verplaatst de speling van de linker naar de rechter zijde van de remklauw, dit kan een kloenkend geluid veroorzaken. Dit is overigens niet ernstig maar als je het niet vertrouwd moet je het even laten controleren, goed functionerend remwerk blijft belangrijk. Zelf controleren kan ook door het wiel op te krikken de rem voorzichtig intrappen en het wiel links en rechtsom bewegen en luisteren of je het geluid kan reproduceren.
    Laatst gewijzigd door amolendijk; 02-03-13 om 08:03.
    Hartog tuned 180 Pk 410 Nm
    A4 B8 2.0 TDI 143 Pk / 2.0TDI 105kw / lavagrijs parel effect / Non type-motoraanduiding / en nog veel meer.

    Mijn vorige auto's:
    A4 B6 1.9 TDi 130 Pk
    A3 8L 1.9 TDI 110 Pk
    Audi 80 2.0i aut

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •