Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: Fout in centrale vergrendeling

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    43
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Fout in centrale vergrendeling

    Bij het uitlezen van mijn wagen ivm met een ander probleem kwam ik volgende fout tegen. Aangezien ze regelmatig voorkomt ben ik toch eens benieuwd wat nu juist het probleem is. Ik heb niets gemerkt en volgens mij werkt de centrale vergrendeling prima.
    Iemand een idee wat dan wel het probleem kan zijn?

    De fout:

    Address 52: Door Elect, Pass. (J387) Labels: 8K0-959-792.clb
    Part No SW: 8K0 959 792 B HW: 8K0 959 792
    Component: TSG BF H10 0170
    Revision: Serial number: 0000007474971
    Coding: 011C02204400410001
    Shop #: WSC 06335 123 12345
    VCID: 3E794F5CA96CAAE


    1 Fault Found:
    02115 - Locking Unit for Central Locking
    008 - Implausible Signal - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00101000
    Fault Priority: 3
    Fault Frequency: 63
    Reset counter: 123
    Mileage: 91323 km
    Time Indication: 0
    Date: 2013.04.05
    Time: 10:19:50

  2. #2
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Fout in centrale vergrendeling

    kan aan je module in de deur liggen of de micro switch maar ook je accu (miss accu aan z,n einde)
    zijn eigellijk wazige storingen (wissen en wachten)

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  3. #3
    MarTTijn©'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Posts
    50
    Kudos
    0

    Angry Re: Fout in centrale vergrendeling

    Hallo allemaal,
    Ik heb sinds een paar weken (eigenlijk nadat bij mijn A4 Avant de waterpomp is vervangen) soms
    het probleem dat na het ontgrendelen van de auto met de zender, het portier aan de bestuurderskant niet ontgrendeld word.
    Ik moet deze dan ouderwets met de sleutel openen. Heb vanmiddag even de laptop aangesloten met VCDS, en dit was t resultaat:
    -------------------------------------------------------------------------------
    42-Door Elect, Driver -- Status: Malfunction 0010
    52-Door Elect, Pass. -- Status: Malfunction 0010
    72-Door Rear Right -- Status: Malfunction 0010
    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 42: Door Elect, Driver (J386) Labels: 8K0-959-793.clb
    Part No SW: 8K0 959 793 D HW: 8K0 959 793 D
    Component: TSG FA H11 0250
    Revision: Serial number: 0000008246425
    Coding: 011C02204000410001
    Shop #: WSC 06325 000 00000
    VCID: 41898790D8EA8416DBD-8014

    1 Fault Found:
    02115 - Locking Unit for Central Locking
    008 - Implausible Signal
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01101000
    Fault Priority: 3
    Fault Frequency: 116
    Reset counter: 1
    Mileage: 64298 km
    Time Indication: 0
    Date: 2013.08.19
    Time: 16:10:30
    -------------------------------------------------------------------------------
    Hij ziet dus eigenlijk op 3 deuren een storing, maar ik heb voor zover ik weet maar 1 deur die soms niet open gaat.
    Het verhaal over dat er iets met de accu zou kunnen zijn komt op mij een beetje raar over, maar het zou kunnen.
    Zoals johhny boy ook schrijft kan het ook de accu zijn, en dan lees ik op internet dat je dit zou moeten doen:
    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...ry_Replacement
    Dat gaat alleen over de Audi A8.....
    Heeft er verder nog iemand suggesties ?? Het domweg wissen van de Fault geeft (uiteraard) geen resultaat.....

    dank !
    Laatst gewijzigd door MarTTijn©; 28-10-13 om 13:45.
    MarTTijn© - Audi A4 Avant 1.8 (B8) 2009
    Gone, But Not Forgotten: Audi TT Coupé 1.8T 5V 180PK & Audi TT Coupé 3.2 V6 Quattro 250PK S-tronic Pro Line

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Fout in centrale vergrendeling

    Bij mij sinds deze week ook hetzelfde;
    Af en toe is na het ontgrendelen de portier van de bestuurder niet te openen, terwijl de overige portieren wel te opnenen zijn. Alleen met de sleutel wil het portier dan open. Vreemde storing..

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Fout in centrale vergrendeling

    Hallo allemaal,


    Ik heb juist hetzelfde probleem sinds 2 -3 dagen.
    Aan wat kan het zijn?

    Zekering stuk ofzo?

    Alvast bedankt


  6. #6
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: Fout in centrale vergrendeling

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mehmet6363 Bekijk Berichten
    Hallo allemaal,


    Ik heb juist hetzelfde probleem sinds 2 -3 dagen.
    Aan wat kan het zijn?

    Zekering stuk ofzo?

    Alvast bedankt
    Welkom Mehmet, is jouw A3 ook uitgelezen? Je kunt idd denken aan de zekering maar er zouden dan meer zaken het niet doen, lijkt mij. Je kunt ook denken aan een kabelbreuk (meestal) in de rubberen huls van de deur of je deurslotmechanisme is stuk.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Leeftijd
    58
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Question Re: Fout in centrale vergrendeling

    Beste,
    Ik heb ook een probleem met de centrale vergrendeling (Audi A4 2.0TDI Type B8).
    Sinds begin dit jaar opent het voorportier zich aan de passagierskant zich niet meer, eerst was er ook een probleem met het achterportier aan de bestuurderskant maar dit ging tijdens de zomer plots wel weer. Daarentegen is nu ook het achterportier aan de passagierskant niet meer open te krijgen. Tijdens de zomerperiode heb ik een korte periode gehad dat alles wel opende. Heel raar maar ook heel vervelend! Weet iemand raad? Grts.
    Laatst gewijzigd door xcopje; 21-11-13 om 07:46.

  8. Ad
  9. #8
    fabio1788's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Leeftijd
    35
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Fout in centrale vergrendeling

    Ik heb dit probleem ook gehad dat de deur niet open ging , aangezien mijn wagen nog in garantie was even naar de garage gebelt en ook uitgelezen en er waren ook al 367 foutmeldingen voor gekomen , dus ze hebben een heel nieuw slot gestoken en alle foutmeldingen zijn weg en nergens geen last meer van
    Dus denk best slot laten vervangen
    Grtz

  10. #9
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: Fout in centrale vergrendeling

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fabio1788 Bekijk Berichten
    Ik heb dit probleem ook gehad dat de deur niet open ging , aangezien mijn wagen nog in garantie was even naar de garage gebelt en ook uitgelezen en er waren ook al 367 foutmeldingen voor gekomen , dus ze hebben een heel nieuw slot gestoken en alle foutmeldingen zijn weg en nergens geen last meer van
    Dus denk best slot laten vervangen
    Grtz
    Niet 368? Volgens mij mis je eentje

  11. #10
    MarTTijn©'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Posts
    50
    Kudos
    0

    Standaard Re: Fout in centrale vergrendeling

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fabio1788 Bekijk Berichten
    Ik heb dit probleem ook gehad dat de deur niet open ging , aangezien mijn wagen nog in garantie was even naar de garage gebelt en ook uitgelezen en er waren ook al 367 foutmeldingen voor gekomen , dus ze hebben een heel nieuw slot gestoken en alle foutmeldingen zijn weg en nergens geen last meer van
    Dus denk best slot laten vervangen
    Grtz
    Fabio, misschien een domme vraag maar wat is er precies vervangen, het slot ?
    Mijn slot is namelijk niet defect, deze is namelijk met de sleutel nog wel gewoon te openen.
    Ik denk zelf eerder dat de Elektronische module (Part No SW: 8K0 959 793 D & HW: 8K0 959 793 D) in de deur defect is.
    Zou je misschien op de factuur kunnen kijken welk Part No daarop staat aangegeven ?
    MarTTijn© - Audi A4 Avant 1.8 (B8) 2009
    Gone, But Not Forgotten: Audi TT Coupé 1.8T 5V 180PK & Audi TT Coupé 3.2 V6 Quattro 250PK S-tronic Pro Line

  12. #11
    fabio1788's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Leeftijd
    35
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Fout in centrale vergrendeling

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarTTijn© Bekijk Berichten
    Fabio, misschien een domme vraag maar wat is er precies vervangen, het slot ?
    Mijn slot is namelijk niet defect, deze is namelijk met de sleutel nog wel gewoon te openen.
    Ik denk zelf eerder dat de Elektronische module (Part No SW: 8K0 959 793 D & HW: 8K0 959 793 D) in de deur defect is.
    Zou je misschien op de factuur kunnen kijken welk Part No daarop staat aangegeven ?
    Bij mij hebben ze gewoon het binnewerk in de deur vervangen dus het slot gedeelte wat in de deur zit , bij mij ging de deur ook gewoon open als ik hem met de sleutel in het sleutelgat open deed , maar met de afstandsbediening niet , dus ze hebben gelijk heel het slot vervangen en nu nergens nog last van alles tip top oke en geen foutmeldingen meer , ik kan u wel geen part nr geven omdat ik geen factuur heb gekregen omdat dat in de garantie zat , heb gewoon een document voor hun moeten tekenen dus daar kan ik u niet mee helpen ,
    Beste zou ik gewoon ff na de garage gaan nieuw binnenslot laten steken en dan zou da normaal wel oke moeten zijn, als ge het zelfde aan de hand hebt als mij , maar denk het wel

    Let me know

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Fout in centrale vergrendeling

    Dit heb ik sinds enkele weken ook aan de hand dat de deur achter de bestuurder niet opengaat.
    Hij blokkeert ,en heb dat vooral aan de hand als de auto in deze periode buiten staat want in de zomer geen probleem gehad.
    Kom ik thuis en zet de auto in de garage en sluit de auto af en dan weer open dan gaat die terug open. (als de auto zo een half uurtje in de garage staat).
    Lijkt echt precies dat die deur niet tegen de koude kan, weet het niet. zeer raar allemaal.
    Kan misschien ook beter dan een volledig nieuw binnen slot laten steken ,hopelijk ben ik er dan vanaf.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Fout in centrale vergrendeling

    Soortgelijke problemen gehad met portierslot links achter. Uiteindelijk zelf 2e hands slot gekocht en vervangen (65 euro en wat sleutelwerk, "how to" te vinden op audiforum).

  15. #14

    Standaard Re: Fout in centrale vergrendeling

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xcopje Bekijk Berichten
    Beste,
    Ik heb ook een probleem met de centrale vergrendeling (Audi A4 2.0TDI Type B8).
    Sinds begin dit jaar opent het voorportier zich aan de passagierskant zich niet meer, eerst was er ook een probleem met het achterportier aan de bestuurderskant maar dit ging tijdens de zomer plots wel weer. Daarentegen is nu ook het achterportier aan de passagierskant niet meer open te krijgen. Tijdens de zomerperiode heb ik een korte periode gehad dat alles wel opende. Heel raar maar ook heel vervelend! Weet iemand raad? Grts.
    Heb net hetzelfde probleem met mijn a4 b8 2.7TDI, de deur aan de passagierskant gaat pas na herhaaldelijk drukken op de afstandsbediening open, ik gok dat de centrale vergrendeling pomp stuk is, of het koude weer? ook doet het brandstofklepje lastig. Iemand een idee aan wat dit kan liggen?

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Posts
    128
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Fout in centrale vergrendeling

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jdfeyter Bekijk Berichten
    Soortgelijke problemen gehad met portierslot links achter. Uiteindelijk zelf 2e hands slot gekocht en vervangen (65 euro en wat sleutelwerk, "how to" te vinden op audiforum).
    Hoi,
    Ik ben zoek me rot om "how to" op dit forum te vinden.
    Hoe lang ben je ermee bezig. Je mag bij mij die CV unit in de achterdeur ook vervangen tegen een vergoeding natuurlijk. (regio Amsterdam)
    Audi A4 2.0TDI 2008

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    33
    Posts
    137
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Fout in centrale vergrendeling

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blok5 Bekijk Berichten
    Hoi,
    Ik ben zoek me rot om "how to" op dit forum te vinden.
    Hoe lang ben je ermee bezig. Je mag bij mij die CV unit in de achterdeur ook vervangen tegen een vergoeding natuurlijk. (regio Amsterdam)
    Hey Blok5,

    je moet het deurpaneel losmaken, en dan de 2 schroeven die het slot vasthouden, maar ook het cilindertje in je portiergreep (aan de buitenkant) moet eruit door (kleine schroef).

    Best is om je te laten assisteren door iemand die er iets van kent als je het nog nooit gedaan hebt. Bij mij heeft het eventjes geduurd, wel succesvol en alle fouten waren verdwenen na het vervangen van het portierslot, maar geen simpel werkje als je voor de rest nooit aan wagens werkt.

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    33
    Posts
    137
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Fout in centrale vergrendeling

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maffiomatt Bekijk Berichten
    Heb net hetzelfde probleem met mijn a4 b8 2.7TDI, de deur aan de passagierskant gaat pas na herhaaldelijk drukken op de afstandsbediening open, ik gok dat de centrale vergrendeling pomp stuk is, of het koude weer? ook doet het brandstofklepje lastig. Iemand een idee aan wat dit kan liggen?
    Maffiomatt, brandstofklepje is gekend probleem. Het pompje vervangen kost € 20, te bestellen bij je dealer. Ref: 8K0 862 153 H.

    Je probleem met de deur ligt niet aan de CV-pomp maar aan het slot zelf. Gekend probleem, slot vervangen, fouten wissen en werkt terug perfect, had hetzelfde probleem als jou.

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Posts
    128
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Fout in centrale vergrendeling

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kevimo Bekijk Berichten
    Hey Blok5,

    je moet het deurpaneel losmaken, en dan de 2 schroeven die het slot vasthouden, maar ook het cilindertje in je portiergreep (aan de buitenkant) moet eruit door (kleine schroef).

    Best is om je te laten assisteren door iemand die er iets van kent als je het nog nooit gedaan hebt. Bij mij heeft het eventjes geduurd, wel succesvol en alle fouten waren verdwenen na het vervangen van het portierslot, maar geen simpel werkje als je voor de rest nooit aan wagens werkt.
    Hoi Kevimo,

    Bedankt voor je bijdrage. Heb al "how to" gevonden die Peeet had geupload.
    Maar als ik alleen CV (elektrische) gedeelte (8K0839015) ga vervangen, dan hoef ik toch de mechanische gedeeltes toch niet los te maken? Alleen die fysieke kabels die naar de binnen- en buiten "kruk" gaan toch?
    En deze ga ik ook gebruiken http://www.youtube.com/watch?v=PIC3SsFl_Uk
    Een monteur ga ik assisteren.

    Ik zu op de foto van dat onderdeeltje dat mechanische slot aan dat elektrische stuk vast zit, toch?
    Laatst gewijzigd door Blok5; 26-05-14 om 14:34.
    Audi A4 2.0TDI 2008

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •