Quattro + automaat = DSG toch ? (type DL501)
Ik heb sinds maandag mijn 2009 2.0tdi M6 ingewisseld tegen een 1.8tfsi M6 quattro. Rijdt als een zonnetje, maar heeft een soort kickdown in het gaspedaal. Voor een Multitronic/S-tronic waarschijnlijk heel normaal, maar dit betreft een M6. Vandaag teruggeweest naar de dealer en na veel heen en weer gevraag lijkt dit een nieuwe feature van de 1.8tfsi motoren (waarschijnlijk ook 2.0tfsi). Het wordt uitgelegd als een extra turbo boost die beschikbaar komt voor korte tijd. Op de terugweg een paar keer getest en moet zeggen dat ik niets merk van de laatste 2 centimeter.
Hebben mensen hier andere ervaringen hiermee? En heb ik toch niet stiekem een multitronic gaspedaal in mijn auto?
Gaspedaal zal 't zelfde zijn, 't is allemaal elektronisch tegenwoordig.. En, als-ie werkt, dan werkt-ie toch?.
Wat je op doelt is denk ik overboost, sommige auto's hebben dat.. Voor een aantal seconden een Nm of 20-30 erbij. Of je dat merkt? Denk 't niet... Wat bedoel je trouwens met kickdown? Schakelaartje dat je voelt?
Het voelt aan alsof het pedaal helemaal ingetrapt is, maar als je dan wat harder doorduwt zakt het pedaal nog 1,5/2 cm. Min of meer hetzelfde gevoel als in een 1.8TFSI Multitronic die in de showroom stond. Een andere 170pk 1.8TFSI M6 die in de showroom stond had dit niet. Volgens de verkoper een 'oud' exemplaar. Wel een facelift.
En het is niet electronish. Als de auto uit staat voel je precies hetzelfde.
Begrijp wat je bedoelt, heb onlangs met een golf DSG6 gereden en die had dat ook.
Wij hebben zelf ook een 1.8TFSI 170pk, manuele 6-bak, echter geen Quattro zoals jij.
Echter is er geen "trapje" te voelen in de pedaalslag bij ons ... Auto is gemaakt april 2013, dus ook facelift.
Onze 1.8TFSI 170 PK Multitronic heeft dit duidelijk wel een trapje. Zeker in de sportstand. Tot 50 procent indrukken van pedaal versnelt de auto vrij geleidelijk. Na 70% ineens sterk. In de D-stand is dit minder het geval. Ik heb er geen ''last'' van in de manuele stand