Pagina 2 van 22 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 440

Onderwerp: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

  1. #21
    heinvdh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    49
    Posts
    216
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Van den Udenhout in Veghel (voorheen ADC) zit ik. Daar is de auto ook in onderhoud geweest sinds ik hem heb... Weinig voorkomen bij 1.8 bedoel ik eigenlijk mee dat het bij de 1.8 blijkbaar (zoals jij zei) alleen bij hogere km standen kan voorkomen en niet zoals bij de 2.0 tfsi dat het vrijwel altijd en dan meteen vanaf het begin gezeik is met olieverbruik. Mijn grote vraag is eigenlijk waardoor hij ineens meer olie verbruikt en of dat het van kwaad tot erger gaat en wat gebeurt er dan, ik bedoel kan de motor in de soep lopen? Het is bij mij ook afwisselend dat hij een tijd lang veel olie verbruikt en dan ook weer tijden dat hij dat niet doet... Waar zou dat dan vandaan komen! Ik kijk het in ieder geval nog even aan en mocht het de komende paar maanden niet beter worden dan laat ik de reparatie denk ik maar uitvoeren. Inruilen op iets anders kost me meer...

  2. #22
    MelvinvdC's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    40
    Posts
    89
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Ik vraag mij inderdaad ook af of het erger wordt, met 1 liter op 4.500 km kan ik op zich wel leven maar ben bang dat het steeds slechter wordt en dat audi dan zegt tja, auto is te oud dus geen coulance meer. Motor in de soep lopen zal wel meevallen, ik heb op www.autoweek.nl verhalen gelezen (wel bij de 2.0) over een verbruik van 1 liter op 300 km. Wel vreemd dat hij soms wel en soms niet veel olie verbruikt, ik heb het idee dat het bij mij vrij constant is obv de streepjes in de boordcomputer.

  3. #23
    Hondema's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    44
    Posts
    426
    Kudos
    6
    Auto
    Audi S4

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MelvinvdC Bekijk Berichten
    Sinds kort ben ik de gelukkige eigenaar van een Audi A4 1.8 TFSI uit 2009 met 130.000 km op de teller. Express voor de 1.8 gekozen ivm de verhalen op o.a. dit forum. Wat schept mijn verbazing? De 1.8 van mij lust ook wel een aardige slok olie. Ik heb er nu ongeveer 1.500 km mee gereden maar het oliepeil is toch al aardig gezakt. Toen hij van 6/10 (de meter heeft namelijk precies 10 blokjes) naar 5/10 ging heb ik het bijgehouden en na ongeveer 500 km ging hij naar 4/10 en na 900 km naar 3/10. Theoretisch verbruik van 1 liter op 4.000/5.000 km. Niet zo erg als sommige anderen met een 2.0T maar nog altijd aan de forse kant. Ter vergelijking; had hiervoor een A3 met de 1.4T, bij 10.000 km een halve liter bijgevuld en daarna nooit meer (uiteindelijk 90.000 km mee gereden). Zijn er op dit forum anderen met een 1.8 met een kilometerstand van meer dan 100.000? Hebben jullie hetzelfde verbruik? Zo ja, weet iemand een betaalbare oplossing voor?
    ik heb de 160 pk versie van april 2010 in een A3 sportback. Tot 80k viel het heel erg mee, maar vanaf 80k tot nu 121k moet ik wel een halve liter per 2000 km bijvullen. Ik kan er wel mee leven, want na een uitgerekte ketting plus schade en inmiddels veel andere reparaties vind ik die 20 euro voor een litetje olie wel meevallen.

  4. #24
    MelvinvdC's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    40
    Posts
    89
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Beste Hondema, vervelend dat je zoveel problemen ondervindt met je A3. Overigens kan je op internet (www.remmenset.nl) 3 flessen castrol olie voor 25 euro bestellen, stuk goedkoper dan bij de dealer.

  5. #25
    Patrick Avant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    404
    Kudos
    4
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Lees dat er dus meerdere mensen zijn met dit (olie) probleem. Heb mijn A4 1.8 (2010)met ABT nu een half jaartje.
    De eerste liter olie die er bij moest was na 2000 km, echter na nogmaals 2000 km te hebben gereden moest er weer een liter bij.

    Audi dealer gebeld, deze vond het nogal buitensporig dat je 2 liter op 4000 km verbruikt.

    Naar de dealer gegaan met auto en deze heeft hem weer afgevuld.(tegen betaling). Hij wil nu weten na hoeveel km hij weer een melding geeft in het scherm, en zal dan een soort test kastje in mijn auto plaatsen, zodat er allerlei gegevens kunnen worden verzameld.

    Heb nog wel garantie op de auto,maar ik vraag me af,wanneer ze iets vinden, of willen vervangen het dan net buiten die garantie valt. ;-(

    Wordt vervolgd dus.!
    Laatst gewijzigd door Patrick Avant; 01-11-13 om 11:24.
    Audi A6 Avant 3.0 ltr TFSI V6.S-Line Tuned by ........
    Audi R8 Coupe 4.2 ltr FSI V8.


  6. #26
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.304
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Patrick Avant Bekijk Berichten
    Hij wil nu weten na hoeveel km hij weer een melding geeft in het scherm, en zal dan een soort test kastje in mijn auto plaatsen, zodat er allerlei gegevens kunnen worden verzameld.
    dit is een nieuwe smoes.
    hadden we nog niet gehoord.
    je wordt aan het lijntje gehouden en voorbereid op het kluitje in het riet.
    wellicht gaan ze daarna iets op je mouw spelden

  7. #27
    Patrick Avant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    404
    Kudos
    4
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Tja wie zal het zeggen, heb het probleem in ieder geval binnen de garantie periode vermeld.Dus mochten ze ooit komen met het verhaal dat je helaas geen garantie meer hebt dan kunnen ze lachen.
    Audi A6 Avant 3.0 ltr TFSI V6.S-Line Tuned by ........
    Audi R8 Coupe 4.2 ltr FSI V8.

  8. Ad
  9. #28
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.304
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Patrick Avant Bekijk Berichten
    Tja wie zal het zeggen, heb het probleem in ieder geval binnen de garantie periode vermeld.Dus mochten ze ooit komen met het verhaal dat je helaas geen garantie meer hebt dan kunnen ze lachen.
    je moet er op staan, dat ze een officiële olieweging doen.
    dat is de enige manier om het olieverbruik exact te bepalen.

  10. #29
    Patrick Avant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    404
    Kudos
    4
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred44nl Bekijk Berichten
    je moet er op staan, dat ze een officiële olieweging doen.
    dat is de enige manier om het olieverbruik exact te bepalen.
    Een olieweging.? Die term kon ik nog niet.. Wat houdt dat precies in.?
    Audi A6 Avant 3.0 ltr TFSI V6.S-Line Tuned by ........
    Audi R8 Coupe 4.2 ltr FSI V8.

  11. #30
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.304
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Patrick Avant Bekijk Berichten
    Een olieweging.? Die term kon ik nog niet.. Wat houdt dat precies in.?
    de olie aftappen.
    op een weegschaaltje zetten.
    de olie weer in de motor gieten.

    na 1.000 km precies hetzelfde.
    het verschil in gewicht is het verbruik.

  12. #31
    Patrick Avant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    404
    Kudos
    4
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Oke...Maar komt dat niet op hetzelfde neer als de km stand noteren,olie op peil zetten en wachten tot er weer een melding komt.?
    Audi A6 Avant 3.0 ltr TFSI V6.S-Line Tuned by ........
    Audi R8 Coupe 4.2 ltr FSI V8.

  13. #32
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.304
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    een officiële weging moet op een bepaalde manier gedaan worden.
    de VAS-kast van een Audi dealer maakt er een rapport van 21 blz's van.

  14. #33
    Patrick Avant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    404
    Kudos
    4
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Op die manier....Zou het (zoals ik hier lees) te maken kunnen hebben met o.a die carterdruk klep.?
    Ik bedoel, er moet uiteindelijk toch een oorzaak zijn waarom hij zoveel verbruikt..?
    Audi A6 Avant 3.0 ltr TFSI V6.S-Line Tuned by ........
    Audi R8 Coupe 4.2 ltr FSI V8.

  15. #34
    heinvdh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    49
    Posts
    216
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    En ja hoor, gisteravond ging het piepje weer en geeft de auto weer aan dat er olie bij moet! En nu slechts 1150 km met een liter olie gedaan... Dit gaat dus niet goed! Nu krijg ik 100% coulance op de onderdelen bij de volledige reparatie, arbeidsloon zou ik wel moeten betalen wat bij elkaar neerkomt op zo'n € 2000,-... Echter ik ben toch niet tevreden met de aanbieding die vanuit de dealer komt. Ter info, ik heb de auto niet bij deze dealer gekocht maar bij een andere audi dealer aan de andere kant van het land... Gekocht in augustus 2011 (auto van november 2009) met nog 3 maanden fabrieksgarantie en daarna in november 2011 nog een jaar verlengt tot november 2012. In die garantie periode is er ook al 2x deze klacht door mij bij de dealer neergelegd en is een olieweging uitgevoerd. En natuurlijk binnen de norm van Audi... Nu is de auto uit de garantie en komt hetzelfde probleem weer terug en valt ie dus duidelijk buiten de norm! Dan nog de helft moeten betalen voor een reparatie veroorzaakt door een gebrek in het product en al aangekaart tijdens garantieperiode vind ik dus te karig en daarmee schuift Audi het dus te makkelijk van zich af vind ik... Het is ook duidelijk (voor mij in elk geval) dat het olieverbruik veroorzaakt wordt door hetzelfde gebrek als het gebrek wat er blijkbaar als was tijdens de garantie maar toen net in de norm viel... Wat zeggen jullie? Iemand een ervaring ermee of een goede tip? Alvast bedankt...
    Laatst gewijzigd door heinvdh; 07-11-13 om 10:36.

  16. #35
    Patrick Avant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    404
    Kudos
    4
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Je krijgt 100% coulance op de onderdelen.? Wat gaan ze eraan doen dan.? Ben daar ten eerste wel benieuwd naar..
    Ten tweede,volgens je verhaal heeft men na je olieweging verteld dat het binnen de norm valt.? Zoop tie toen ook al een liter op 1200 km.?

    Pon aanschrijven.???
    Audi A6 Avant 3.0 ltr TFSI V6.S-Line Tuned by ........
    Audi R8 Coupe 4.2 ltr FSI V8.

  17. #36
    heinvdh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    49
    Posts
    216
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Ze gaan dan dezelfde operatie uitvoeren als bij heel veel 2.0 tfsi motoren, namelijk zuigerveren en drijfstangen etc vervangen! Kosten totaal circa € 4.500,-. Wellicht ben ik niet duidelijk geweest... Bij de olieweging tijdens de garantieperiode zat ie net boven de norm, ik dacht dat dat 1 liter op de 2000 km is. Nu is het dus veel en veel hoger geworden. De oorzaak van het probleem is natuurlijk gewoon hetzelfde als toen! Namelijk een gebrek in de motor...

  18. #37
    MelvinvdC's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    40
    Posts
    89
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Beste Heinvdh, ik ben het volledig met je eens dat je 2.000 euro aan kosten niet echt coulance mag noemen. Des te meer omdat je het probleem al eerder heb aangekaart. Ik vraag mij af als je hier een zaak van maakt of Pon wegkomt met deze 'coulanceregeling', het is duidelijk een productiefout en je mag verwachten dat de motor van een audi langer dan 4 jaar meegaat... Probleem is natuurlijk wel of de kosten van een zaak opwegen tegen de (mogelijke) baten. Misschien is het (zoals Patrick zegt) wel een goed idee om zelf contact met Pon op te nemen en de situatie uit te leggen, mogelijk zijn ze bereid om iets meer coulance toe te passen. In het topic over de 2.0 TFSI motoren lees je ook verschillende vormen van coulance (soms betaald Pon de volledige kosten, soms hoeft de eigenaar slechts 10% te betalen maar soms ook 50%).
    Laatst gewijzigd door MelvinvdC; 07-11-13 om 16:49.

  19. #38
    Aeins's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Leeftijd
    44
    Posts
    104
    Kudos
    18
    Auto
    Audi A1

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Mijn Octavia 1.8TSI met 220pk dronk ook een flinke slok olie (zeker 1 liter op 8000km), wat nog acceptabel is, maar nog steeds vrij veel in mijn ogen.
    Ik heb de auto zelf destijds vrij tam ingereden (zonder tuning) en daar blijken bij de 1.8 en 2.0 T(F)SI's allebei niet van te houden. In jouw geval weet je natuurlijk niet hoe de vorige eigenaar ermee omging, maar deze motoren moet je af en toe flink op hun flikker geven om black smudge e.d. eruit te blazen. Ook aan het begin mag je deze motoren na goed warm rijden beslist goed de sporen geven zodat de zuigerveren zich goed kunnen 'zetten' tov. de cilinderwanden.. Niet alle TSI motoren zijn hetzelfde als ze van de band rollen, maar doe je dit niet dan wordt de kans op olieverbruik en alle ellende daaromheen, zoals een dichtgekoekte EGR sowieso groter.

    Ik weet niet meer waar het was, maar ik las laatst een artikel van iemand met een 2.0 TFSI die altijd 900 toeren in z'n 6 had gereden en die kon een volledige cilinderkoprevisie betalen omdat de inlaatkleppen bleven plakken na 30.000km ivm. black smudge in de EGR klep en leidingen.. Er stonden foto's bij van die cilinderkop en de inlaatpoorten en dat hele inlaattraject was 1 grote baggerput.
    Misschien is een catchcan nog het beste bij deze motoren, vooral als ze getuned zijn
    Laatst gewijzigd door Aeins; 07-11-13 om 17:12.

  20. #39
    Patrick Avant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    404
    Kudos
    4
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heinvdh Bekijk Berichten
    Ze gaan dan dezelfde operatie uitvoeren als bij heel veel 2.0 tfsi motoren, namelijk zuigerveren en drijfstangen etc vervangen! Kosten totaal circa € 4.500,-. Wellicht ben ik niet duidelijk geweest... Bij de olieweging tijdens de garantieperiode zat ie net boven de norm, ik dacht dat dat 1 liter op de 2000 km is. Nu is het dus veel en veel hoger geworden. De oorzaak van het probleem is natuurlijk gewoon hetzelfde als toen! Namelijk een gebrek in de motor...
    Dus 1 liter op 2000 km is net boven de norm.? Das apart, heb namelijk hetzelfde euvel als jij qua verbruik. Alleen met dat verschil dat Audi bij ons dit verbruik buitensporig noemde.
    Nu ben ik ook bezig om te kijken wanneer ik weer een melding krijg op de display, zal hoogtswaarschijnlijk wel weer na 2000 km zijn.(net als de 1e twee keer.)
    Ik vind dit verbruik ook niet echt normaal te noemen,alleen in jou geval lijkt het steeds erger te worden..
    Heb ook nog ruim 8 maanden A-selectie garantie op deze auto. Vrees dat ik straks dezelfde kant op ga als jij met je probleem. ;-(

    Zie de discussies al aankomen wanneer ik me weer moet melden als de display het weer aangeeft na 2000 km.

    Hou mij/ons op de hoogte van de (ontwikkelingen) als je wilt. ?
    Audi A6 Avant 3.0 ltr TFSI V6.S-Line Tuned by ........
    Audi R8 Coupe 4.2 ltr FSI V8.

  21. #40
    Skyline737's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.047
    Kudos
    87
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heinvdh Bekijk Berichten
    En ja hoor, gisteravond ging het piepje weer en geeft de auto weer aan dat er olie bij moet! En nu slechts 1150 km met een liter olie gedaan... Dit gaat dus niet goed! Nu krijg ik 100% coulance op de onderdelen bij de volledige reparatie, arbeidsloon zou ik wel moeten betalen wat bij elkaar neerkomt op zo'n € 2000,-... Echter ik ben toch niet tevreden met de aanbieding die vanuit de dealer komt. Ter info, ik heb de auto niet bij deze dealer gekocht maar bij een andere audi dealer aan de andere kant van het land... Gekocht in augustus 2011 (auto van november 2009) met nog 3 maanden fabrieksgarantie en daarna in november 2011 nog een jaar verlengt tot november 2012. In die garantie periode is er ook al 2x deze klacht door mij bij de dealer neergelegd en is een olieweging uitgevoerd. En natuurlijk binnen de norm van Audi... Nu is de auto uit de garantie en komt hetzelfde probleem weer terug en valt ie dus duidelijk buiten de norm! Dan nog de helft moeten betalen voor een reparatie veroorzaakt door een gebrek in het product en al aangekaart tijdens garantieperiode vind ik dus te karig en daarmee schuift Audi het dus te makkelijk van zich af vind ik... Het is ook duidelijk (voor mij in elk geval) dat het olieverbruik veroorzaakt wordt door hetzelfde gebrek als het gebrek wat er blijkbaar als was tijdens de garantie maar toen net in de norm viel... Wat zeggen jullie? Iemand een ervaring ermee of een goede tip? Alvast bedankt...
    Heb je een rechtsbijstandverzekering? Zo ja, zou ik daar gebruik van maken. Je kunt hoog of laag springen, met pon ga je er niet uit komen. Het olieverbruik wat jij hebt is niet normaal/acceptabel.
    A4 B9 Facelift Limousine (2020) Launch Edition Sport 2.0TFSI S-tronic
    A4 B9 Limousine (2015) Sport Proline S 2.0TDI S-tronic
    A4 Avant B8 (2011) 1.8TFSI Proline S Plus

Pagina 2 van 22 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •