Pagina 22 van 22 EersteEerste ... 121819202122
Resultaten 421 tot 440 van de 440

Onderwerp: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

  1. #421

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Leeftijd
    73
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dweep Bekijk Berichten
    Ook maar een olieweging bij de dealer aangevraagd. Komende dinsdag wordt de meting voor 1000km gestart, ben benieuwd. Heb het zelf een beetje proberen te meten en had nu 1 liter op 2500km, half jaar geleden nog 1 liter op 10k km dus is flink aan het toenemen. Helaas vervangen ze het alleen bij 1 liter op 1000 dus ben benieuwd wat er uit komt.
    Ik heb inmiddels een revisie gehad van mijn 2.0 TFSI 180 pk. Mijn dealer hanteerde daarbij de grens 1 liter op 2000km! Mogelijk allang bekend, maar toch maar even opmerken: om het olieverbruik vanaf de start van de weging te laten toenemen veel korte ritjes maken en motor flink wat toeren laten maken. Verder succes.

  2. #422

    Standaard Re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    mijne a6 2.0tdi verbruikte ook 1 liter per 2000 maar die pippo van de garage waar ik hem had gekocht had er verkeerde olie opgedaan!!!
    na olieverversing geen verbruik meer

  3. #423

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Leeftijd
    36
    Posts
    96
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door welderke Bekijk Berichten
    mijne a6 2.0tdi verbruikte ook 1 liter per 2000 maar die pippo van de garage waar ik hem had gekocht had er verkeerde olie opgedaan!!!
    na olieverversing geen verbruik meer
    De hamvraag; welke olie zat er dan verkeerd in, en wat moest er dan wel inzitten nu?
    Gedaan wat God verboden heeft; customchip 200pk-300Nm 1.8T MT - A4 B7 2005 sedan moroblau -

  4. #424

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    44
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Das dikke top.
    Zit hier ook met een punt.
    Zelf 2 wegingen gedaan, komt uit op 1:1100 en 1:1000
    Mijn a4 is ook een 1.8 tfsi uit 2010.
    Toch maar ff naar de dealer..

  5. #425

    Standaard Re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
    De hamvraag; welke olie zat er dan verkeerd in, en wat moest er dan wel inzitten nu?
    er hoefde gewoon 5w30 in met specificatie 507.00 hij had er andere 5w30 in gegooid..


  6. #426
    dweep's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    30
    Posts
    675
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Zo vandaag precies 970km gereden. In de MMI heb ik geen een streepje meer van oliepeil dus waarschijnlijk 1 liter verbruikt op 1000km. Morgen vroeg naar de dealer en gaan ze het via de Express service nakijken en vullen ze de olie weer bij. Dan kon ik eind Mei terecht voor een nieuw blok of motorrevisie.
    Audi A5 B8 Sportback (current car)
    Audi A4 B8 Sedan Monza Zilver
    Rijden op lucht - AirRide system | See my showroom topic!

  7. #427

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Posts
    42
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Hier ook onlangs een Audi A4 gekocht 1.8TFSI 120 pk, multitronic. Volgens de verkoper (autogarage) had hij géén last van olieverbruik. Na 625km echter ging het waarschuwingslampje al branden. Ik ben toen direct, zonder tussenkomst van de garage, naar de Audi dealer in Echt gegaan. Daar zijn ze een olieweging gestart. Nu moest ik dus 1.000 km gaan rijden en direct terugkomen, of eerder als het waarschuwingslampje weer ging branden. Kilometers maken dus....

    Ondertussen heb ik de verkoper ingelicht en ze vonden het heel vervelend. Ze gaven aan dat ze blij waren dat de expertise van de Audi dealer eraan te pas kwam en als er kosten aan waren verbonden zouden zij die vergoeden. Netjes dus, maar ook heel normaal.

    Na 630km gaat mijn waarschuwingslampje weer branden en ik ben diezelfde middag nog naar de dealer gegaan. Wat bleek, een olieverbruik van 2,17 liter op 1000km (1 op 461km). Zeer veel. Auto komt direct in aanmerking voor de revisie, die onder volledige garantie van Audi valt. De verkoper staat hier dan buiten. Er werd me geadviseerd om de distributieketting gelijk mee te vervangen tegen meerprijs van ca. €100. Prima, deze kosten neemt de verkoper voor zijn rekening.

    3 juli aanstaande wordt mijn auto gerepareerd, reparatie duurt 3 dagen. Vervangend vervoer wordt allemaal door Audi geregeld.

    Ik ben benieuwd!

    Overigens heeft mijn auto een km stand van 114.000km
    Laatst gewijzigd door FrankenNiels; 15-06-17 om 15:15.

  8. Ad
  9. #428

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Leeftijd
    36
    Posts
    96
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FrankenNiels Bekijk Berichten
    Hier ook onlangs een Audi A4 gekocht 1.8TFSI 120 pk, multitronic. Volgens de verkoper (autogarage) had hij géén last van olieverbruik. Na 625km echter ging het waarschuwingslampje al branden. Ik ben toen direct, zonder tussenkomst van de garage, naar de Audi dealer in Echt gegaan. Daar zijn ze een olieweging gestart. Nu moest ik dus 1.000 km gaan rijden en direct terugkomen, of eerder als het waarschuwingslampje weer ging branden. Kilometers maken dus....

    Ondertussen heb ik de verkoper ingelicht en ze vonden het heel vervelend. Ze gaven aan dat ze blij waren dat de expertise van de Audi dealer eraan te pas kwam en als er kosten aan waren verbonden zouden zij die vergoeden. Netjes dus, maar ook heel normaal.

    Na 630km gaat mijn waarschuwingslampje weer branden en ik ben diezelfde middag nog naar de dealer gegaan. Wat bleek, een olieverbruik van 2,17 liter op 1000km (1 op 461km). Zeer veel. Auto komt direct in aanmerking voor de revisie, die onder volledige garantie van Audi valt. De verkoper staat hier dan buiten. Er werd me geadviseerd om de distributieketting gelijk mee te vervangen tegen meerprijs van ca. €100. Prima, deze kosten neemt de verkoper voor zijn rekening.

    3 juli aanstaande wordt mijn auto gerepareerd, reparatie duurt 3 dagen. Vervangend vervoer wordt allemaal door Audi geregeld.

    Ik ben benieuwd!

    Overigens heeft mijn auto een km stand van 114.000km
    Zeer netjes! (bedoel de service dan en betaling vanuit de autogarage) Welke garage heb je de auto gekocht als ik vragen mag? En hoeveel km staat op je teller?
    Gedaan wat God verboden heeft; customchip 200pk-300Nm 1.8T MT - A4 B7 2005 sedan moroblau -

  10. #429
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Wordt netjes geregeld.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  11. #430

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Posts
    42
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
    Zeer netjes! (bedoel de service dan en betaling vanuit de autogarage) Welke garage heb je de auto gekocht als ik vragen mag? En hoeveel km staat op je teller?
    Ik heb de auto gekocht bij garage Schaepkens in Klimmen. En hij wordt nu gereviseerd bij Cardon & Verwijlen in Echt.

    Ik heb 114.000km op mijn teller staan. In de onderhoudsgeschiedenis is niets te zien van hoog olieverbruik, dus de vorige eigenaar heeft het waarschijnlijk altijd geaccepteerd. En toen het de spuigaten uitliep, zullen ze de auto hebben ingeruild.

  12. #431

    Standaard Re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Ik lees hier dus dat er behoorlijk wat mensen zijn die problemen hebben met een hoog olieverbruik..

    Zijn er ook nog mensen hier op het forum waarbij ze niet extreem veel olie verbruiken, bij de 1.8 TFSI?

  13. #432
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Wij hadden een A3 1.8TFSI van 2007 die niets verbruikte.

  14. #433

    Standaard Re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Mijne verbruikt 1 liter op 10.000 bij een stand van 165.000 geen voorgaande reparaties

    Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

  15. #434

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2016
    Posts
    102
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Hoi heb zelf bij VW gewerkt en olievervuiling bij een 1.8 komt wel degelijk veel voor alleen word dit geinstrueerd niet te zeggen zolang garantie loopt. Opdracht van dhr Pon. De 1.8 motoren zijn klote- oprekken kettingen etc Maar 1 op 2000 wordt als normaal gezien 1 op 1000 zelfs. Als ik klanten aan de balie had moest ik 1 of ander lulverhaal ophangen N ze geruststellen.
    Ga terug en laat ze de kettingen balansassen en pomp en kleppenseals maar vervangen dan is alles opgelost btw 6500 euro als je geen garantie hebt en geen coulance

  16. #435

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Posts
    42
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FrankenNiels Bekijk Berichten
    Hier ook onlangs een Audi A4 gekocht 1.8TFSI 120 pk, multitronic. Volgens de verkoper (autogarage) had hij géén last van olieverbruik. Na 625km echter ging het waarschuwingslampje al branden. Ik ben toen direct, zonder tussenkomst van de garage, naar de Audi dealer in Echt gegaan. Daar zijn ze een olieweging gestart. Nu moest ik dus 1.000 km gaan rijden en direct terugkomen, of eerder als het waarschuwingslampje weer ging branden. Kilometers maken dus....

    Ondertussen heb ik de verkoper ingelicht en ze vonden het heel vervelend. Ze gaven aan dat ze blij waren dat de expertise van de Audi dealer eraan te pas kwam en als er kosten aan waren verbonden zouden zij die vergoeden. Netjes dus, maar ook heel normaal.

    Na 630km gaat mijn waarschuwingslampje weer branden en ik ben diezelfde middag nog naar de dealer gegaan. Wat bleek, een olieverbruik van 2,17 liter op 1000km (1 op 461km). Zeer veel. Auto komt direct in aanmerking voor de revisie, die onder volledige garantie van Audi valt. De verkoper staat hier dan buiten. Er werd me geadviseerd om de distributieketting gelijk mee te vervangen tegen meerprijs van ca. €100. Prima, deze kosten neemt de verkoper voor zijn rekening.

    3 juli aanstaande wordt mijn auto gerepareerd, reparatie duurt 3 dagen. Vervangend vervoer wordt allemaal door Audi geregeld.

    Ik ben benieuwd!

    Overigens heeft mijn auto een km stand van 114.000km

    UPDATE:
    Gisteren 5 juli mijn auto kunnen ophalen. Reparatie heeft 2,5 dag geduurd. Heb in die tussentijd netjes een gloednieuwe Audi A1 S-line meegekregen. De revisie is goed gelukt en ook de distributieketting en kettingspanners zijn vervangen (op kosten van verkoper). Al met al heel tevreden. Heb zeer weinig overlast gehad van dit euvel. Zowel de verkoper als de Audi dealer waren zeer schappelijk. En zo hoort het ook. Heeft me overigens €0 gekost. Geen addertjes onder het gras of andere grapjes.

  17. #436

    Standaard Re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Moet de auto altijd volledig dealer onderhouden zijn om in aanmerking te komen voor de coulance regeling? Of maakt dit niet uit?

  18. #437

    Standaard Re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Volgens mij speelt dit wel voor een heeeel belangrijk deel mee in de overweging omdat men anders niet kan terugzien wat er bij de afgelopen onderhoudsbeurt aan de auto is gedaan. Auto's met stempels van niet Audi dealers worden imho lastiger aangenomen ter reparatie, hoewel er ook zijn geweest hier op het forum waar het niet uitmaakte.

  19. #438

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Posts
    42
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizzhard Bekijk Berichten
    Moet de auto altijd volledig dealer onderhouden zijn om in aanmerking te komen voor de coulance regeling? Of maakt dit niet uit?
    Durf ik niet te zeggen, maar hij mag in ieder niet gechipped zijn! Gewoon even navragen bij een Audi dealer.

  20. #439
    dweep's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    30
    Posts
    675
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FrankenNiels Bekijk Berichten
    Durf ik niet te zeggen, maar hij mag in ieder niet gechipped zijn! Gewoon even navragen bij een Audi dealer.
    Dit klopt ook niet. Zelf is mijn auto bij JD gechipped en ik heb bij mijn lokale audi dealer verteld of dit een probleem was. Hun vertelde nee dit is geen enkel probleem en maakt ook niks uit, omdat het probleem aan de zuigerveren ligt en niet aan samenhangt met een chiptuning. Ook was mijn auto wel dealeronderhouden maar niet bij een Audi garage maar een lokale garage. Ook dit was geen probleem, moest wel alle bonnetjes voorleggen.
    Audi A5 B8 Sportback (current car)
    Audi A4 B8 Sedan Monza Zilver
    Rijden op lucht - AirRide system | See my showroom topic!

  21. #440

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Posts
    42
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dweep Bekijk Berichten
    Dit klopt ook niet. Zelf is mijn auto bij JD gechipped en ik heb bij mijn lokale audi dealer verteld of dit een probleem was. Hun vertelde nee dit is geen enkel probleem en maakt ook niks uit, omdat het probleem aan de zuigerveren ligt en niet aan samenhangt met een chiptuning. Ook was mijn auto wel dealeronderhouden maar niet bij een Audi garage maar een lokale garage. Ook dit was geen probleem, moest wel alle bonnetjes voorleggen.
    Hoezo klopt 'ook' niet? Ik spreek uit ervaring, dus alles wat ik zeg klopt gewoon (in mijn geval dan).

    Kennelijk hangt het dan af van de garage. Bij mij werd het expliciet erbij vermeld door HEN (niet hun). Is 'ie gechipped? Dan kun je de revisie op je buik schrijven. Behalve dan bij een ABT tuning, omdat zij garantie van Audi geven. Dit is inderdaad een beetje vreemd, want het probleem zit hem in de zuigerveren en dit is bekend bij Audi. Dus ik verwacht met een beetje doordrammen, dat het geen probleem zou moeten zijn.

    Wat bedoel je met dealer onderhouden, maar niet bij een Audidealer? Wel een dealer van een ander VAG merk? Want anders is hij toch juist niet dealer onderhouden?

Pagina 22 van 22 EersteEerste ... 121819202122

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •