Pagina 3 van 22 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 440

Onderwerp: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

  1. #41
    MelvinvdC's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    40
    Posts
    89
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heinvdh Bekijk Berichten
    En ja hoor, gisteravond ging het piepje weer en geeft de auto weer aan dat er olie bij moet! En nu slechts 1150 km met een liter olie gedaan... Dit gaat dus niet goed! Nu krijg ik 100% coulance op de onderdelen bij de volledige reparatie, arbeidsloon zou ik wel moeten betalen wat bij elkaar neerkomt op zo'n € 2000,-... Echter ik ben toch niet tevreden met de aanbieding die vanuit de dealer komt. Ter info, ik heb de auto niet bij deze dealer gekocht maar bij een andere audi dealer aan de andere kant van het land... Gekocht in augustus 2011 (auto van november 2009) met nog 3 maanden fabrieksgarantie en daarna in november 2011 nog een jaar verlengt tot november 2012. In die garantie periode is er ook al 2x deze klacht door mij bij de dealer neergelegd en is een olieweging uitgevoerd. En natuurlijk binnen de norm van Audi... Nu is de auto uit de garantie en komt hetzelfde probleem weer terug en valt ie dus duidelijk buiten de norm! Dan nog de helft moeten betalen voor een reparatie veroorzaakt door een gebrek in het product en al aangekaart tijdens garantieperiode vind ik dus te karig en daarmee schuift Audi het dus te makkelijk van zich af vind ik... Het is ook duidelijk (voor mij in elk geval) dat het olieverbruik veroorzaakt wordt door hetzelfde gebrek als het gebrek wat er blijkbaar als was tijdens de garantie maar toen net in de norm viel... Wat zeggen jullie? Iemand een ervaring ermee of een goede tip? Alvast bedankt...
    Wat je misschien ook nog kan overwegen om (in overleg met de dealer) over te stappen op dikkere olie, 5W40 of 10W40. Nadeel hiervan is dat je elk jaar de olie moet laten verversen ipv 1x per 2 jaar maar als dit het olieverbruik drastisch verminderd zeker het overwegen waard.

  2. #42
    heinvdh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    49
    Posts
    216
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Net bij de dealer geweest, olieweging is gestart. Ik heb ook meteen aangegeven dat ik geen genoegen neem met de 100% coulance op onderdelen vanuit Audi en dat ik alleen genoegen neem met een volledige coulance. Ik snap wel dat dat eigenlijk niet kan aangezien de auto uit garantie is maar gezien het al eerder (in garantietermijn) gemelde zelfde probleem sta ik erg sterk! Ook de medewerker van de dealer kon er zich wel wat bij voorstellen! Alleen jammer dat die de beslissingen daar niet neemt... ;-) Ik houd jullie op de hoogte na de 2e weging! Ik denk ongeveer een week of 3...

  3. #43
    Aeins's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Leeftijd
    44
    Posts
    104
    Kudos
    18
    Auto
    Audi A1

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MelvinvdC Bekijk Berichten
    Wat je misschien ook nog kan overwegen om (in overleg met de dealer) over te stappen op dikkere olie, 5W40 of 10W40. Nadeel hiervan is dat je elk jaar de olie moet laten verversen ipv 1x per 2 jaar maar als dit het olieverbruik drastisch verminderd zeker het overwegen waard.
    Idd een goed idee, ik ben met mijn Octavia ook geswitched van 0W30 longlife (zo dun als water) naar 5W40 volsynth en daarmee halveerde het olieverbruik.. Die longlife-meuk met extreem lange intervallen waar dealers en leasemaatschappijen allemaal bij zweren (puur om geld te besparen) blaas je gewoon langs je zuigerveren je verbrandingsruimtes in de uitlaat uit = weg vloeibaar goud
    Laatst gewijzigd door Aeins; 09-11-13 om 11:36.

  4. #44

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aeins Bekijk Berichten
    Idd een goed idee, ik ben met mijn Octavia ook geswitched van 0W30 longlife (zo dun als water) naar 5W40 volsynth en daarmee halveerde het olieverbruik.. Die longlife-meuk met extreem lange intervallen waar dealers en leasemaatschappijen allemaal bij zweren (puur om geld te besparen) blaas je gewoon langs je zuigerveren je verbrandingsruimtes in de uitlaat uit = weg vloeibaar goud
    Welk merk 5W40 gebruik je?
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  5. #45
    Aeins's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Leeftijd
    44
    Posts
    104
    Kudos
    18
    Auto
    Audi A1

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Ik gebruikte altijd Shell Helix Ultra 5w40 voor de Octavia omdat ik die kon kopen met mijn brandstofpas, maar heb ook goede ervaringen met Castrol en Kroon.
    Ik vind het lastig om te zeggen welke olie het beste is, nogal moeilijk meetbaar zeg maar..


  6. #46

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aeins Bekijk Berichten
    Ik gebruikte altijd Shell Helix Ultra 5w40 voor de Octavia omdat ik die kon kopen met mijn brandstofpas, maar heb ook goede ervaringen met Castrol en Kroon.
    Ik vind het lastig om te zeggen welke olie het beste is, nogal moeilijk meetbaar zeg maar..
    Inderdaad moeilijk meetbaar. Ik zocht van Castrol 5W40 olie met VAG specs, maar kon ik niet vinden.
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  7. #47
    Skyline737's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.047
    Kudos
    87
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    5w30 is toch ook prima? Wordt via het forum goedkoop aangeboden.
    A4 B9 Facelift Limousine (2020) Launch Edition Sport 2.0TFSI S-tronic
    A4 B9 Limousine (2015) Sport Proline S 2.0TDI S-tronic
    A4 Avant B8 (2011) 1.8TFSI Proline S Plus

  8. Ad
  9. #48

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Al keer via het forum besteld inderdaad. Prima!

    Maar wil graag 5W40 proberen, omdat ik via meerder kanalen hoor dat dat het olieverbruik positief kan beïnvloeden zonder schade oid (VAG specs).

    En aangezien ik toch ieder jaar oliewissel doe maakt dat ook niet uit.
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  10. #49
    MelvinvdC's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    40
    Posts
    89
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sham27 Bekijk Berichten
    Inderdaad moeilijk meetbaar. Ik zocht van Castrol 5W40 olie met VAG specs, maar kon ik niet vinden.
    Meerdere websites bieden Castrol Edge 5w40 of Castrol Magnatec 5w40, kijk op bv www.olietekoop.nl of www.mister-auto.nl. Ik ben geen monteur maar volgens mij is het wel van groot belang dat je dezelfde olie gebruikt als er op dat moment inzit, bijvullen met 5w40 als er 5w30 inzit lijkt mij niet verstandig.
    Laatst gewijzigd door MelvinvdC; 09-11-13 om 23:14.

  11. #50

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MelvinvdC Bekijk Berichten
    Meerdere websites bieden Castrol Edge 5w40 of Castrol Magnatec 5w40, kijk op bv www.olietekoop.nl of www.mister-auto.nl. Ik ben geen monteur maar volgens mij is het wel van groot belang dat je dezelfde olie gebruikt als er op dat moment inzit, bijvullen met 5w40 als er 5w30 inzit lijkt mij niet verstandig.
    Het lijkt alsof Castrol Edge 5W40 enkel voor Diesel bedoelt is, maar volgens mij bedoelen ze "ook geschikt voor".

    En snap dat je geen 5W40 bij 5W30 moet gooien, maar dan gaan we natuurlijk voor een complete oliewissel met nieuw filter.
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  12. #51
    Aeins's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Leeftijd
    44
    Posts
    104
    Kudos
    18
    Auto
    Audi A1

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Je kunt best 5W40 bij 5W30 gooien, is allebei volsynth. Mengen kan absoluut geen kwaad, maar ik zou inderdaad meteen een hele oliewissel doen naar 5W40 ipv. een mengsel "5W35" en helemaal van longlife intervallen afstappen.
    Ik ben sowieso tegen longlife = shortlife voor je motor. Als je ziet hoe ontzettend zwart en vervuild die longlife olie vaak wordt na de verloop van een onderhoudsinterval en hoe vervuild het oliefilter wel niet moet zijn, dan genees je daar vrij snel van. Volgens mij is het gewoon een truuk van leasemaatschappijen om de onderhoudskosten te drukken. Just my 2 cents
    Laatst gewijzigd door Aeins; 10-11-13 om 16:59.

  13. #52
    Patrick Avant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    404
    Kudos
    4
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heinvdh Bekijk Berichten
    Net bij de dealer geweest, olieweging is gestart. Ik heb ook meteen aangegeven dat ik geen genoegen neem met de 100% coulance op onderdelen vanuit Audi en dat ik alleen genoegen neem met een volledige coulance. Ik snap wel dat dat eigenlijk niet kan aangezien de auto uit garantie is maar gezien het al eerder (in garantietermijn) gemelde zelfde probleem sta ik erg sterk! Ook de medewerker van de dealer kon er zich wel wat bij voorstellen! Alleen jammer dat die de beslissingen daar niet neemt... ;-) Ik houd jullie op de hoogte na de 2e weging! Ik denk ongeveer een week of 3...
    Al iets wijzer intussen.???
    Audi A6 Avant 3.0 ltr TFSI V6.S-Line Tuned by ........
    Audi R8 Coupe 4.2 ltr FSI V8.

  14. #53
    heinvdh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    49
    Posts
    216
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Nee nog niet... Heb pas 300 km gereden en er is nu 1 blokje vanaf in de mmi! Zal nog wel een weekje of 2 duren voordat ik er 1000 km op heb zitten en terug moet voor de 2e weging. Maar ik houd jullie zeker op de hoogte!

  15. #54

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Ik ben ook benieuwd. Bezit sinds 2 weken een Q5 uit 2009. Vorige week beurt gegeven met nieuwe olie. Vandaag op en neer naar Duitsland (totaal maar 850km gereden sinds de beurt!) en de oliemelding kwam al te voorschijn. Sinds vandaag me in dit probleem aan het verdiepen en ik denk dat ik maar rechtstreeks naar de dealer stap....

  16. #55
    Patrick Avant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    404
    Kudos
    4
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Moest je die weging ook betalen.? En zoja, krijg je dat geld terug wanneer een revisie wordt uitgevoerd vanwege overmatig olieverbruik.?
    Audi A6 Avant 3.0 ltr TFSI V6.S-Line Tuned by ........
    Audi R8 Coupe 4.2 ltr FSI V8.

  17. #56
    heinvdh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    49
    Posts
    216
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Vandaag de 2e oliemeting gehad. Uitslag weet ik niet op de komma nauwkeurig maar hij verbruikte bijna een liter op de 1000 km dus veel te veel... Medewerker dealer kwam wederom met verhaal 100% coulance op onderdelen en arbeidsloon voor de klant. Daar ben ik het dus niet mee eens en hij gaat nu uitzoeken welke mogelijkheden hij heeft binnen Van den Udenhout, PON en Audi... Heb ook al medegedeeld dat ik het er niet bij laat zitten mocht het niet naar tevredenheid opgelost worden. Waarschijnlijk deze week uitslag! Ik houd jullie op de hoogte...

  18. #57
    Patrick Avant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    404
    Kudos
    4
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Nou hein, dan heb ik het beter getroffen, wederom ging bij mij ook het olielampje weer branden om en na bij de 2000 km. Dealer gebeld en mocht langskomen voor de 2e keer.
    Hij vertelde mij dat ik qua verbruik op het randje zit qua verbruik van wat (acceptabel) is.

    Echter heeft men terplekke besloten om er nieuwe zuigers etc in te gaan zetten,en dat KOSTELOOS.!!
    Ben hem dan wel 3 dgn kwijt maar dat boeit me niet. Hij vertelde dat deze rep ongeveer 5000 euro gaat kosten.
    Tevens vertelde hij dat dit een bekend probleem is,vooral in Nederland en Belgie, in Duitsland komt dit schijnbaar veelminder voor omdat men daar afstanden rijd,waarbij de zuigers beter op temperatuur komen.
    In Nederland rijden wij toch vaak kortere afstanden,en zo doende plaatsen ze straks ook een ander type zuiger.

    Hoe dan ook, toch effe een last van mijn schouders met deze regeling.

    Zou toch volhouden Hein aan een voledige vergoeding.!!
    Audi A6 Avant 3.0 ltr TFSI V6.S-Line Tuned by ........
    Audi R8 Coupe 4.2 ltr FSI V8.

  19. #58
    heinvdh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    49
    Posts
    216
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Goede service van je dealer Patrick! Ze kunnen eigenlijk ook niet anders aangezien jij nog garantie hebt op de auto. Die is bij mij al een jaar verlopen, echter olieverbruik al wel gemeld in de garantieperiode vandaar dat ik geen genoegen neem met de standaard coulance regeling bij gebrek na garantie... Daarnaast weten ze daar ook best dat het niet normaal is dat die motor zoveel olie verbruikt en dat er juridisch gewoon niks anders op zit dan het probleem verhelpen op kosten van de fabrikant!
    Laatst gewijzigd door heinvdh; 12-12-13 om 10:14.

  20. #59
    Patrick Avant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    404
    Kudos
    4
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heinvdh Bekijk Berichten
    Daarnaast weten ze daar ook best dat het niet normaal is dat die motor zoveel olie verbruikt en dat er juridisch gewoon niks anders op zit dan het probleem verhelpen op kosten van de fabrikant!
    Precies Hein, Elke dealer weet van dit probleem af. Jij hebt het nog in de garantietijd vermeld,dus wat is het verschil.??

    Heb al vrij lang ervaring bij mijn dealer in Spijkenisse gelukkig, service was nooit een probleem. Laatst was er een airco sensor stuk, werdt snel gemaakt en toen ik hem ging ophalen was hij ook nog netjes gewassen en gestofzuigd. Iets wat je vandaag de dag niet veel meer tegenkomt.!

    Hoop voor je dat het goed uit gaat pakken iig.. Zou dit verhaal graag blijven volgen.

    Suc6 met de (afwikkeling).!!
    Audi A6 Avant 3.0 ltr TFSI V6.S-Line Tuned by ........
    Audi R8 Coupe 4.2 ltr FSI V8.

  21. #60
    heinvdh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    49
    Posts
    216
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    ME HAPPY!! Vanmorgen verlossend telefoontje gehad van dealer Van den Udenhout Veghel, de reparatie wordt onder 100% coulance uitgevoerd. Geen kosten voor mijzelf dus... Van de ene kant natuurlijk terecht (altijd onderhoud bij deze dealer gehad en al gemeld in de garantieperiode) maar van de andere kant; gelijk hebben en gelijk krijgen zijn soms toch nog steeds 2 verschillende dingen! Maar hulde voor de dealer Van den Udenhout te Veghel die de zaakjes na overname van ADC prima regelt! 8 januari gaan ze eraan beginnen...

Pagina 3 van 22 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •