Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 50

Onderwerp: Line-Out signaal uit B&O systeem halen voor sub met versterker

  1. #21
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Line-Out signaal uit B&O systeem halen voor sub met versterker

    Er zit toch een high/low aansluiting op die versterker ? lijkt me niet nodig nog een losse er tussen te zetten dan. Tenzij die in de versterker defect is. Maar ik denk dat ze gewoon 1 type gebruiken bij rockford. Maar L en R is alleen nodig met een 4kanaals versterker bijvoorbeeld als je speakers mee aan gaat sturen ipv een monoblok voor je sub.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  2. #22
    patrickje85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Leeftijd
    38
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Line-Out signaal uit B&O systeem halen voor sub met versterker

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
    Er zit toch een high/low aansluiting op die versterker ? lijkt me niet nodig nog een losse er tussen te zetten dan. Tenzij die in de versterker defect is. Maar ik denk dat ze gewoon 1 type gebruiken bij rockford. Maar L en R is alleen nodig met een 4kanaals versterker bijvoorbeeld als je speakers mee aan gaat sturen ipv een monoblok voor je sub.
    Daar heb je gelijk in, maar heb een converter gekocht waar ook een level regelaar op zit mocht het nog steeds veel te hard gaan
    Audi A4 B8 2.0 avant TDI H6 chipped by VAG-techniek
    Retrofits: MMI 3G+ met DAB+, facelift kachelpaneel, facelift raamschakelaar, facelift teller, facelift stoelschakelaars

  3. #23
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Line-Out signaal uit B&O systeem halen voor sub met versterker

    Weet niet of dat in dit geval werkt. Want dat doe je in principe ook met de gain van je versterker. Als het signaal al niet goed is wat binnenkomt gaat dat met die ook niet goed denk ik.

    Ben benieuwd. Maar moet goed komen :-)
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  4. #24
    patrickje85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Leeftijd
    38
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Line-Out signaal uit B&O systeem halen voor sub met versterker

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
    Weet niet of dat in dit geval werkt. Want dat doe je in principe ook met de gain van je versterker. Als het signaal al niet goed is wat binnenkomt gaat dat met die ook niet goed denk ik.

    Ben benieuwd. Maar moet goed komen :-)
    heb inmiddels besloten om mijn 2G high eerst te gaan upgraden naar een 3G+
    Audi A4 B8 2.0 avant TDI H6 chipped by VAG-techniek
    Retrofits: MMI 3G+ met DAB+, facelift kachelpaneel, facelift raamschakelaar, facelift teller, facelift stoelschakelaars

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2018
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Line-Out signaal uit B&O systeem halen voor sub met versterker

    Hallo allemaal,

    Ik lees het verhaal hierboven over een sub aansluiten op een B&O systeem, geweldig de drive voor inderdaad dat wat een geluidsinstallatie kan maken of breken te verbeteren.

    Ik ben in het bezit van een A4 B(K?)8 met een B&O geluidssysteem maar was ook niet onder de indruk van de laag weergave, en ik ben zo lees ik hier niet de enige. Maar het verhaal van Black Panther gaat over een A6 die een B&O sub heeft en volgens mij heeft de A4 die niet. Nu wil ik dus vragen of er iemand is die aan het B&O systeem een sub met versterker heeft gehangen. Ik heb dit gedaan met mijn vorige auto een Skoda met een RNS310 via een verloopkabel naar een high/low converter en een crossover naar een losse versterker maar ik vond het zeer matig. Nu kunnen er natuurlijk van allerlei oorzaken zijn waardoor geluidsweergave tegenvalt maar ik heb niet zo'n zin weer van alles te proberen en met mogelijk tegenvallend resultaat. Kan iemand mij op weg helpen of het verhaal hierboven ook opgaat voor A4, of staat dit al ergens beschreven en heb ik niet goed gezocht?

    groetjes


  6. #26
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Line-Out signaal uit B&O systeem halen voor sub met versterker

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arjo Bekijk Berichten
    Hallo allemaal,

    Ik lees het verhaal hierboven over een sub aansluiten op een B&O systeem, geweldig de drive voor inderdaad dat wat een geluidsinstallatie kan maken of breken te verbeteren.

    Ik ben in het bezit van een A4 B(K?)8 met een B&O geluidssysteem maar was ook niet onder de indruk van de laag weergave, en ik ben zo lees ik hier niet de enige. Maar het verhaal van Black Panther gaat over een A6 die een B&O sub heeft en volgens mij heeft de A4 die niet. Nu wil ik dus vragen of er iemand is die aan het B&O systeem een sub met versterker heeft gehangen. Ik heb dit gedaan met mijn vorige auto een Skoda met een RNS310 via een verloopkabel naar een high/low converter en een crossover naar een losse versterker maar ik vond het zeer matig. Nu kunnen er natuurlijk van allerlei oorzaken zijn waardoor geluidsweergave tegenvalt maar ik heb niet zo'n zin weer van alles te proberen en met mogelijk tegenvallend resultaat. Kan iemand mij op weg helpen of het verhaal hierboven ook opgaat voor A4, of staat dit al ergens beschreven en heb ik niet goed gezocht?

    groetjes
    Als je B&O systeem heb hoort daar ook de Subwoofer bij. Heb je Sedan of Avant ? Subwoofer avant zit naast reserve wiel volgens mij ? En de sedan in de hoedeplank ?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2018
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Line-Out signaal uit B&O systeem halen voor sub met versterker

    Ik heb wat spullen weg gelegd rond de accu en daar zit inderdaad een kunststof kast waar B&O op staat. Ik zie er niet direct kabels naar toe gaan maar daarvoor zou ik hem misschien moeten demonteren. Maar kan ik de kabels die daar heel lopen gebruiken via een high/low converter? Ik neem aan dat er ergens een versterker geplaatst is (links achterin de kofferruimte?) misschien is het beter voor de versterker het signaal te pakken voor de line in van de bas versterker. Maar ja welke draden moet je dan pakken? Misschien weet jij het of iemand anders op het forum, het betreft een avant trouwens.

    Ik heb geprobeerd foto's toe te voegen maar of die nu te zien zijn voor jullie vraag ik mij af Het gaat om de B&O kast en de binnenkant van het linker paneel in de kofferbak met daarbij de vraag of dat de versterker is? Ik heb veel aftermarket versterkers gezien dit lijkt er niet op maar miesschien speciaal voor Audi???2019-02-02 11.09.53.jpg2019-02-02 11.11.18.jpg

  8. Ad
  9. #28
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.167
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Line-Out signaal uit B&O systeem halen voor sub met versterker

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arjo Bekijk Berichten
    Hallo allemaal,

    Ik lees het verhaal hierboven over een sub aansluiten op een B&O systeem, geweldig de drive voor inderdaad dat wat een geluidsinstallatie kan maken of breken te verbeteren.

    Ik ben in het bezit van een A4 B(K?)8 met een B&O geluidssysteem maar was ook niet onder de indruk van de laag weergave, en ik ben zo lees ik hier niet de enige. Maar het verhaal van Black Panther gaat over een A6 die een B&O sub heeft en volgens mij heeft de A4 die niet. Nu wil ik dus vragen of er iemand is die aan het B&O systeem een sub met versterker heeft gehangen. Ik heb dit gedaan met mijn vorige auto een Skoda met een RNS310 via een verloopkabel naar een high/low converter en een crossover naar een losse versterker maar ik vond het zeer matig. Nu kunnen er natuurlijk van allerlei oorzaken zijn waardoor geluidsweergave tegenvalt maar ik heb niet zo'n zin weer van alles te proberen en met mogelijk tegenvallend resultaat. Kan iemand mij op weg helpen of het verhaal hierboven ook opgaat voor A4, of staat dit al ergens beschreven en heb ik niet goed gezocht?

    groetjes
    Ja heb ik aangesloten op het sub kanaal van het B&O systeem. Is een enorme verbetering. Daarnaast kan ik ook je DSP een update geven waardoor hete gehele systeem een stuk beter zal gaan klinken.

    Check www.vagcoding.nl maar even.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  10. #29
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.317
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Line-Out signaal uit B&O systeem halen voor sub met versterker

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
    Als je B&O systeem heb hoort daar ook de Subwoofer bij. Heb je Sedan of Avant ? Subwoofer avant zit naast reserve wiel volgens mij ? En de sedan in de hoedeplank ?
    Sub van het B&O systeem in de avant zit inderdaad in de bak van het reservewiel. Hij zit achter de accu. Daar lopen slechts twee dunne draadjes met een stekkertje naartoe.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2018
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Line-Out signaal uit B&O systeem halen voor sub met versterker

    Dank je voor je reactie ik ga het ook proberen moet het eerste wat warmer worden maar heb jij de subwoofer links achterin de kofferbak gemonteerd? Ik zie dat dat veel gedaan wordt bij de A4 maar zoals ik geprobeerd heb te laten zien met een foto is daar weinig ruimte lijkt mij.

  12. #31
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.317
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Line-Out signaal uit B&O systeem halen voor sub met versterker

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arjo Bekijk Berichten
    Dank je voor je reactie ik ga het ook proberen moet het eerste wat warmer worden maar heb jij de subwoofer links achterin de kofferbak gemonteerd? Ik zie dat dat veel gedaan wordt bij de A4 maar zoals ik geprobeerd heb te laten zien met een foto is daar weinig ruimte lijkt mij.
    Ik wel eens foto's gezien van B6 en B7 modellen, maar van de B8 heb ik er nog nooit 1 gezien. Gezien alla apparatuur links achter gaat het daar zeker niet lukken. Je kunt proberen de reservewielbak te gebruiken, maar dat zal ook krap worden.
    Ik gebruik gewoon de originele sub. Is niet helemaal wat ik zou willen (ik mis vooral het mooie laag en het voelen ervan), maar ik heb er geen behoefte aan om allerlei extra apparatuur in mijn auto te hangen. Heb dat in het verleden wel gedaan, maar heb geen behoefte meer aan al dat bouwen. Je kofferbak wordt er ook minder bruikbaar door.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  13. #32
    patrickje85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Leeftijd
    38
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Line-Out signaal uit B&O systeem halen voor sub met versterker

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arjo Bekijk Berichten
    Dank je voor je reactie ik ga het ook proberen moet het eerste wat warmer worden maar heb jij de subwoofer links achterin de kofferbak gemonteerd? Ik zie dat dat veel gedaan wordt bij de A4 maar zoals ik geprobeerd heb te laten zien met een foto is daar weinig ruimte lijkt mij.
    Als je versterker klein genoeg is, kan je alles op de plek van de originele sub plaatsen.
    Even een plank maken in de vorm van je sub, met verlengde moeren kan je die mooi vast zetten op de originele bevestiging van je sub.

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2018
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Line-Out signaal uit B&O systeem halen voor sub met versterker

    Ik ga komend weekend eens kijken hoeveel ruimte ik maken voor een baskast, ik zal jullie op de hoogte houden. Wel heb ik nog de vraag waar ik de remote 12v om de versterker mee aan te sturen vandaan moet halen. Ik wil durf niet zomaar ergens een contact geschakelde 12v af te halen ivm can-bus en mogelijk andere storingen.

  15. #34
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.167
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Line-Out signaal uit B&O systeem halen voor sub met versterker

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arjo Bekijk Berichten
    Ik ga komend weekend eens kijken hoeveel ruimte ik maken voor een baskast, ik zal jullie op de hoogte houden. Wel heb ik nog de vraag waar ik de remote 12v om de versterker mee aan te sturen vandaan moet halen. Ik wil durf niet zomaar ergens een contact geschakelde 12v af te halen ivm can-bus en mogelijk andere storingen.
    Gewoon rechts achterin. Zekering positie (vrije) bij maken en afzekeren. Je hebt daar zowel geschakelde als permanente voeding zitten
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  16. #35
    patrickje85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Leeftijd
    38
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Line-Out signaal uit B&O systeem halen voor sub met versterker

    Heb toch weer eens een poging gedaan, nu alleen op de high level input links op de versterker aangesloten ipv op links en rechts, dat gaat toch een stuk beter
    Remote heb ik aangesloten op een 5 ampere zekering op de geschakelde +, had deze in een voorgaande poging afgetapt van de 12v aansluiting in de kofferbak, maar dan valt mijn radio ontvangst weg, kijken of dit nu beter gaat, anders haal ik het er allemaal weer uit.

    IMG-4996.jpgIMG-4997.jpg
    Laatst gewijzigd door patrickje85; 07-02-19 om 17:29.
    Audi A4 B8 2.0 avant TDI H6 chipped by VAG-techniek
    Retrofits: MMI 3G+ met DAB+, facelift kachelpaneel, facelift raamschakelaar, facelift teller, facelift stoelschakelaars

  17. #36
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.167
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Line-Out signaal uit B&O systeem halen voor sub met versterker

    Het beschikbare sub kanaal is ook mono dus daarom idd alleen links aansluiten. Verder de geschakelde voeding altijd vanuit het zekeringpaneel trekken middels het toevoegen van een nieuwe zekering op een vrije plaats.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  18. #37
    patrickje85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Leeftijd
    38
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Line-Out signaal uit B&O systeem halen voor sub met versterker

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS6 Black Panther Bekijk Berichten
    Het beschikbare sub kanaal is ook mono dus daarom idd alleen links aansluiten. Verder de geschakelde voeding altijd vanuit het zekeringpaneel trekken middels het toevoegen van een nieuwe zekering op een vrije plaats.
    heb het misschien niet duidelijk gezegd, maar heb inderdaad een draad vanaf het zekeringpaneel getrokken, en in de zekeringpaneel afgezekerd met een 5 ampere zekering
    Audi A4 B8 2.0 avant TDI H6 chipped by VAG-techniek
    Retrofits: MMI 3G+ met DAB+, facelift kachelpaneel, facelift raamschakelaar, facelift teller, facelift stoelschakelaars

  19. #38
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.167
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Line-Out signaal uit B&O systeem halen voor sub met versterker

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door patrickje85 Bekijk Berichten
    heb het misschien niet duidelijk gezegd, maar heb inderdaad een draad vanaf het zekeringpaneel getrokken, en in de zekeringpaneel afgezekerd met een 5 ampere zekering
    Weet ik maar doelde meer op andere reacties daarmee.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  20. #39

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2018
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Line-Out signaal uit B&O systeem halen voor sub met versterker

    Dank voor het mee denken, helemaal top. Ik heb vandaag wat geprobeerd had nog een kast met een 8 inch sub, hi / low converter had ik nog dus hop. spullen even aangesloten en dat ging best aardig. Wanneer je de originele sub kast er uit haalt is er ook nog wel een kastje te maken van een 10 liter. Maar wat mij opvalt is dat er best veel mid ipv laag/sublaag naar de sub gestuurd wordt wat resulteert in een rommelige laag weergave. Nu heeft de A4 geen mogelijkheid om de sub in te stellen alleen een bas en treble regeling is het mogelijk om nog weer een crossover op het sub kanaal te zetten of ga ik dan het B&O systeem om zeep helpen. Een scheidingsfilter in de kabel van de versterker naar de sub kan natuurlijk altijd alleen zijn die meestal niet instelbaar, print weerstanden spoelen enzo....

    Heeft iemand hier ervaring mee?

  21. #40
    patrickje85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Leeftijd
    38
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Line-Out signaal uit B&O systeem halen voor sub met versterker

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arjo Bekijk Berichten
    Dank voor het mee denken, helemaal top. Ik heb vandaag wat geprobeerd had nog een kast met een 8 inch sub, hi / low converter had ik nog dus hop. spullen even aangesloten en dat ging best aardig. Wanneer je de originele sub kast er uit haalt is er ook nog wel een kastje te maken van een 10 liter. Maar wat mij opvalt is dat er best veel mid ipv laag/sublaag naar de sub gestuurd wordt wat resulteert in een rommelige laag weergave. Nu heeft de A4 geen mogelijkheid om de sub in te stellen alleen een bas en treble regeling is het mogelijk om nog weer een crossover op het sub kanaal te zetten of ga ik dan het B&O systeem om zeep helpen. Een scheidingsfilter in de kabel van de versterker naar de sub kan natuurlijk altijd alleen zijn die meestal niet instelbaar, print weerstanden spoelen enzo....

    Heeft iemand hier ervaring mee?
    Heb je er een versterker tussen zitten, neem aan van wel toch?
    Dan zit er filter op je versterker toch?
    Audi A4 B8 2.0 avant TDI H6 chipped by VAG-techniek
    Retrofits: MMI 3G+ met DAB+, facelift kachelpaneel, facelift raamschakelaar, facelift teller, facelift stoelschakelaars

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •