Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 50 van de 50

Onderwerp: Line-Out signaal uit B&O systeem halen voor sub met versterker

  1. #41
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Line-Out signaal uit B&O systeem halen voor sub met versterker

    Als je de crossover niet te hoog zet kan je toch niet meer mid krijgen ? Tenzij het signaal niet geschikt is voor subwoofer of dat de subkist gewoon geen output heeft in de lage frequenties.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  2. #42
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.159
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Line-Out signaal uit B&O systeem halen voor sub met versterker

    Gewoon via de filters op je versterker eruit filteren. Dat heb ik ook gedaan.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  3. #43

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2018
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Line-Out signaal uit B&O systeem halen voor sub met versterker

    Gisteren heb ik een proefopstelling gemaakt met een versterker waar overigens geen filter in zit, zit meestal niet in een versterker. Ze zullen er zijn vesterkers met een crossover die dan een speciale sub uitgang hebben. Maar dat is in principe niet nodig aangezien het signaal naar de originele sub toe al gefilterd is dit signaal gebruik je om evt een versterker toe te voegen dit middels een high/loc converter.

    Maar ik heb vandaag een gesloten mdf kast gemaakt op de plek waar de originele gepoorte sub heeft gezeten met een dubbel spoels 8 inch sub er in. Deze in serie aangesloten zodat ik 8Ohm heb en dat klinkt zeker niet verkeerd ZONDER versterker. De originele sub van B&O heeft 6 Ohm en ik vraag me af of iemand weet of de originele versterker in de auto beveiligd is tegen overbelasting. Ik kan de nieuwe sub ook aansluiten als 4 en 2 Ohm, 2 Ohm zal de versterker waarschijnlijk niet trekken misschien 4Ohm nog net maar waaraftermarket versterker veelal een beveiliging hebben tegen overbelasting vraag ik mij af of een eerste montage versterker dit ook heeft, zou jammer en duur zijn deze naar de eeuwige jachtvelden te helpen.

    WIE WEET OF ER BEVEILIGING OP ZIT?

  4. #44
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Line-Out signaal uit B&O systeem halen voor sub met versterker

    Ik zal je zeggen, ik ken weinig versterkers zonder crossover ? Dat limiteerd het gebruiks gemakt en integratie nogal zeg maar. Kan je voorbeelden noemen ? Hifi versterkers misschien, maar car audio versterkers ben ik niet tegen gekomen zonder crossover.

    En nooit lager gaan qua impedantie !
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  5. #45

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2018
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Line-Out signaal uit B&O systeem halen voor sub met versterker

    heb er hier twee liggen earthquake oldschool alleen iets van een toon regeling en een gain knopje. Maar ik zit te kijken op marktplaats naar een monoblok en inderdaad die hebben allemaal een crossover.... Moet ik er bij zeggen dat het voor mij wel lang geleden is dat ik mij bezig heb gehouden met caraudio. Jaren gedaan met Dynaudio en de bewuste versterkers waar ik net naar verwees daarna allen nog audio zaken in voor in huis. Maar ik ga denk ik een mono blok met crossover kopen heb ik gelijk een crossover en veel hebben de mogelijkheid om hich power aangestuurd te worden zodat ik daar dan het signaal van de sub rechtstreeks aan kan sluiten.

    Wat impedantie betreft houd ik mij ook maar aan deze vuist regel, nooit lager. Voor de zekerheid.


  6. #46
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Line-Out signaal uit B&O systeem halen voor sub met versterker

    Is die toon regeling niet de crossover / filter ? Dat er geen fase shift op zit zou ik eerder denken dan dat er geen crossover / filter op zit.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  7. #47
    patrickje85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Leeftijd
    38
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Line-Out signaal uit B&O systeem halen voor sub met versterker

    @Arjo, kan je een posten welke type versterkers je hebt dan?

    En hoeveel wat is de sub die je hebt aangesloten ZONDER versterker?
    Als dit wattage te hoog is zal dit ook niet goed zijn voor de originele B&O versterker.
    Ik heb geen idee hoeveel de B&O levert, maar op onderstaande link zeggen ze dat niet heel veel hoger dan 60W RMS moet gaan als je enkel de sub vervangt en geen versterker gebruikt.

    https://snapguide.com/guides/audi-a4...oofer-upgrade/
    Laatst gewijzigd door patrickje85; 11-02-19 om 09:26.
    Audi A4 B8 2.0 avant TDI H6 chipped by VAG-techniek
    Retrofits: MMI 3G+ met DAB+, facelift kachelpaneel, facelift raamschakelaar, facelift teller, facelift stoelschakelaars

  8. Ad
  9. #48

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2018
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Line-Out signaal uit B&O systeem halen voor sub met versterker

    Hallo allemaal,

    Late reactie maar was druk me van allerlei andere zaken. De luidspreker die er nu aanhangt is 200watt rms. Dat is ruim meer dan wat er in de link max voor geschreven is. Maar ik kan mij niet voor stellen dat dat iets uitmaakt. Het wattage geeft de maximale of continue belasting aan wat de luidspreker kan hebben. Ik zou graag van iemand horen of dit inderdaad een probleem kan worden, onderbouwd graag want dit heb ik nooit eerder gehoord. Wel wanneer je de weerstand veranderd (minder dan origineel) daardoor kan de versterker overbelast raken. Iemand een idee??

  10. #49
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Line-Out signaal uit B&O systeem halen voor sub met versterker

    Ik denk dat het qua wattage in die link meer is in de zin dat er anders niet zoveel verbetering is ? Als je er een woofer aan hangt die geschikt is voor 200 watt ipv de geleverde 60 watt zal die natuurlijk niet zo soepel werken als eentje die wel voor dat vermogen gemaakt is.

    Als je de weerstand hetzelfde houd kan er niet zo heel veel mis gaan lijkt me. Want wat er niet geleverd wordt aan vermogen kan die woofer ook niet gebruiken.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  11. #50

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2018
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Line-Out signaal uit B&O systeem halen voor sub met versterker

    Helemaal mee eens zoiets had ik ook gedacht.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •