Pagina 3 van 14 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 270

Onderwerp: eberspacher standkachel inbouwen a4 avant 1.8 tfsi quattro.

  1. #41

    Standaard Re: eberspacher standkachel inbouwen a4 avant 1.8 tfsi quattro.

    Ok. No problem.

    The work shop manual says that all cars (A5?) are fitted with remote prepared antenna. What kind of equipment does your car have? Do you have navigation, mmi, gsm phone/bluetooth? I have all of those. Probably the more equipment on the car the more probable the antenna is prepared for remote control. At least I wish this


    Have you built that lose antenna yourself? Or did you buy it?

  2. #42

    Standaard Re: eberspacher standkachel inbouwen a4 avant 1.8 tfsi quattro.

    I have lookt at the antenna but i cant see anny connection for it.
    I don't have the antenna but i wil bay it.
    Its a normal phone antenne with a fakra connector.
    The car have MMI 3g with a harddrive en bluetuetooth.

  3. #43

    Standaard Re: eberspacher standkachel inbouwen a4 avant 1.8 tfsi quattro.

    I checked my antenna also. It seems that there is not connectors on the antenna but cables.

    There were only 2 cables. One for MMI/gps unit on the left side of the trunk. And another for cell phone amplifier on the right side.

  4. #44

    Standaard Re: eberspacher standkachel inbouwen a4 avant 1.8 tfsi quattro.

    maybe there is an additional connection to the antenna amplifier. there I have not looked for.

  5. #45
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: eberspacher standkachel inbouwen a4 avant 1.8 tfsi quattro.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Latexi Bekijk Berichten
    I checked my antenna also. It seems that there is not connectors on the antenna but cables.

    There were only 2 cables. One for MMI/gps unit on the left side of the trunk. And another for cell phone amplifier on the right side.

    Gezien dit een nederlands forum is ga ik even verder in onze moerstaal.

    Er bestaat een speciale antenne voor de standkachel. Deze heeft identieke looks maar 3 aansluitingen. 1 extra aansluiting dus (de beige) die naar de ontvanger voor je standkachel gaat. Ik heb e.e.a. zelf als retrofit gedaan bij mijn A5 en dus ook netjes die antenne geplaatst.

    Heb je een PFL of een FL? Voor de PFL heb ik nog wel zo'n antenne liggen. Foutje qua ebay enthousiasme....:-)

    Peter

    NB Foto is PFL versie....
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen


  6. #46

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    191
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: eberspacher standkachel inbouwen a4 avant 1.8 tfsi quattro.

    Wat wil je voor die antenne hebben? Ik heb model 2009. Niet het laatste model, dat is PFL toch?

  7. #47

    Standaard

    Je kunt ook een raamantenne kopen met de juiste aansluiting. Zijn over het algemeen goedkoper en je hoeft je huidige antenne niet te vervangen maar je plakt hem zo op het raam. (sorry A5 Fan)

  8. Ad
  9. #48

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    191
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: eberspacher standkachel inbouwen a4 avant 1.8 tfsi quattro.

    Ik mis wat boutjes van de standkachel.
    Boutjes waarmee de ophangbeugel vast zit aan de kachel (drie in de zijkant), boutje waarmee de uitlaat demper vast zit aan dezelfde beugel(1 in de zijkant van de demper)
    Daarnaast de bouten om de ophangbeugel zelf mee op te hangen achter de wielkast. Zitten deze al in de auto? Zo nee, welke maat is dit?
    Is er iemand die weet welke maat boutjes dit zijn? Lengte kom ik wel uit gok ik.

  10. #49

    Standaard Re: eberspacher standkachel inbouwen a4 avant 1.8 tfsi quattro.

    Morgen gaan we een klein beginnetje maken, namelijk de draadboon inbouwen. Ben benieuwd hoe dit gaat.
    Foto's worden uiteraard ook geplaatst hier.

  11. #50

    Standaard Re: eberspacher standkachel inbouwen a4 avant 1.8 tfsi quattro.

    Onze Finse vriend heeft een mooie link gegeven voor de canbus maar dat is voor een B7.
    Kan iemand me vertellen welke pinnen ik nodig heb voor mijn can-H en can-L voor de standkachel.
    Ik zit al dagen te zoeken op het internet maar kan er niks over vinden.
    Een etka of elsawin tekening met info mag ook.

  12. #51
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: eberspacher standkachel inbouwen a4 avant 1.8 tfsi quattro.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ricky0 Bekijk Berichten
    Je kunt ook een raamantenne kopen met de juiste aansluiting. Zijn over het algemeen goedkoper en je hoeft je huidige antenne niet te vervangen maar je plakt hem zo op het raam. (sorry A5 Fan)
    Je kan ook kroonsteenstjes gebruiken ipv alles 100% origineel te doen...:-)

    Ik probeer zelfs altijd originele draadkleuren te gebruiken. Helaas lukt dat niet altijd. En ja, ook het tape wat ik gebruik om draaibomen te maken is originele stoftape.

    Antennes voor m'n tv tuner heb ik niet origineel....

    Peter

  13. #52
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: eberspacher standkachel inbouwen a4 avant 1.8 tfsi quattro.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeroen81 Bekijk Berichten
    Ik mis wat boutjes van de standkachel.
    Boutjes waarmee de ophangbeugel vast zit aan de kachel (drie in de zijkant), boutje waarmee de uitlaat demper vast zit aan dezelfde beugel(1 in de zijkant van de demper)
    Daarnaast de bouten om de ophangbeugel zelf mee op te hangen achter de wielkast. Zitten deze al in de auto? Zo nee, welke maat is dit?
    Is er iemand die weet welke maat boutjes dit zijn? Lengte kom ik wel uit gok ik.

    Zitten de popmoeren al in je chassisbalk? Anders loopt je project wel heel snel dood...

    NB daar heb je een speciale "trekker" voor nodig.

  14. #53

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    191
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: eberspacher standkachel inbouwen a4 avant 1.8 tfsi quattro.

    Geen idee, ik heb de bumper er nog niet afgehad. Ik dacht dat dit gewoon met grote bouten vast zat?
    Hoe zat dit bij jou?
    Boutjes voor de kachel om de beugel vast te zetten, heb ik inmiddels gevonden.

  15. #54
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: eberspacher standkachel inbouwen a4 avant 1.8 tfsi quattro.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeroen81 Bekijk Berichten
    Geen idee, ik heb de bumper er nog niet afgehad. Ik dacht dat dit gewoon met grote bouten vast zat?
    Hoe zat dit bij jou?
    Boutjes voor de kachel om de beugel vast te zetten, heb ik inmiddels gevonden.

    Klopt. Maar bouten horen doorgaan ergens in. In mijn geval (A5) zitten er voorgeboorde gaten in de chassis/bumperbalk waar dus die popmoeren in geplaatst moeten worden.

    Zijn zeskantige busjes die je erin plaatst en dan met een speciale trekker vastzet. Ik liep daar voor het eerst tegenaan met de retrofit van mij Adaptive Cruise control.

    Bizar gezicht hoor, wel gaten maar geen moeren.

    Misschien wil/kan je dealer of anders een schadeherstelbedrijf je helpen met plaatsen van die dingen. Even in Etka de juiste moeren opzoeken (of bij je dealer bestellen) en dan de plaatsing regelen.

    Peter

    NB Tag via antwoord met citaat voortaan even. Want ik lees niet alle berichten en krijg dus geen melding dat er post is voor me op deze manier....

  16. #55

    Standaard Re: eberspacher standkachel inbouwen a4 avant 1.8 tfsi quattro.

    Ik gaat er van uit dat jullie alle kunstof delen zoals het dachboardkasje en dorpels zelf wel los kunnen halen.
    De Can-bus kabels zijn nog niet aangesloten omdat ik nog niet zeker ben waar ik deze het beste kan monteren.

    image.jpg

    De stekkers van de kachel heb ik tussen het luchtfilterhuis en de koplamp naar beneden laten zakken, en daarna de kabel onder het luchtfilterhuis langs de dikke zwarte kabel naar het schutboard toe gelegd.

    image.jpg

    Hier hangen de stekkers, zichtbaar achter het mistlicht rooster. Hier zit ook een massa punt voor de kachel.

    image.jpg

    Onder de middelste ruitenwisser zit een rubber doorvoer dop waar wij de kabel naar binnen hebben gehaald.
    Achter de dop zit isolatie maar daar prik je zo door heen.

    image.jpg

    Als je in de cabine bent komt de bekabeling rechts boven het gaspedaal binnen. De rood/witte kabel is de nieuwe draadboom van de kachel.
    De bekabeling kan daar goed vast gezet worden aan de bestaande kabels en beugels.
    Hier kunnen we ook makelijk onder het kachelhuis door naar de bijrijders kant.

    image.jpg

    Hier kan de kabel dan achter de voetruimte ventilatie ( die vier ronde pijpjes naar beneden) naar de rechter kant van de auto worden gelegd om daar in de dorpel naar achteren te te gaan.
    Hier hangt ook de canbus gateway en daar heb ik mijn canbus draden van de standkachl opgebost om later aan te sluiten als ik iets meer info heb.

    image.jpg

    Om de dorpel en de kofferbak afwerking los te krijgen moet de zitting van de achter bank er uit dan kan pas de rechter wang worden los geschroefd.
    Langs de bestaande kabelboom kan de bekabeling vast gezet worden.

    image.jpg

    De zitting achter zit ter hoogte van de knie holtes vast met 2 clips links en rechts. Een flinke ruk aan de bank was nodig om deze los te krijgen.

    image.jpg

    Als de kofferbak dan leeg is kan de kabel verder naar achter gelegd worden.

    image.jpg

    Hier heb ik de verlengde bekabeling er bij liggen om aan te sluiten.


    image.jpg

    De zekering houder zit met 1 boutje vast en trekje er dan zo uit.


    image.jpg

    In de 3de zekeringrij komen de zekeringen van de remote en standkachel.
    Aan de rechter kant zit een zwart lipje als je deze daar rechts duwt kan de zekering houder naar beneden verwijdert worden.

    image.jpg

    Voorzichtig het afdek kapje los halen en alle aansluitingen komen dan netjes vrij.

    image.jpg

    Het rose lipje moet je iets op zij schuiven om de nieuwe stekkers te kunnen plaatsen.

    image.jpg

    Dan kan de pin6 standkachel (30amp zekering) en pin10 remote (5amp zekering) geplaatst worden.
    En dan niet vergeten het rose lipje weer terug de duwen om de draden te vergrendelen.

    Hier na kan alles weer in omgekeerde volgorde natuurlijk weer terug gebouwd worden.
    De bekabeling van de kufatec draadboom is erg kort en moet zeker verlengt worden.
    Ik heb als trek draad gewone vaste koper draad gebruikt die in elke woning zit.
    Ik heb alle verbindingen gesoldeerd en afgewerkt met krimpkous en daarna met stoftape als een draadboom omwikkeld.
    Schrijf wel goed op welke draad waar voor is als je met dezelfde kleuren werkt om te kabelboom te verlengen.

    Als ik meer info heb of spullen hebt geplaatst volgenen er meer foto's.

    groeten Arjan.
    Laatst gewijzigd door ArjanV; 27-10-13 om 08:36.

  17. #56

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    191
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: eberspacher standkachel inbouwen a4 avant 1.8 tfsi quattro.

    Mooi duidelijk zo met de foto's! Je moet volgens mij best wel aardig wat plastic loshalen?

  18. #57

    Standaard Re: eberspacher standkachel inbouwen a4 avant 1.8 tfsi quattro.

    Het is inderdaad flink sloop werk. Wij hebben er de tijd voor genomen om alles los te halen en dan kan het zonder dat er spullen echt kapot gaan.

  19. #58

    Standaard Re: eberspacher standkachel inbouwen a4 avant 1.8 tfsi quattro.

    Hier een overzicht van een canbus systeem op een full options audi.
    De standkachel zit dus op de convenience canbus aangesloten.

    image.jpg

    http://www.audienthusiasts.com/Downl...ment_Guide.pdf
    Laatst gewijzigd door ArjanV; 27-10-13 om 10:16.

  20. #59
    lennart75's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Posts
    60
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: eberspacher standkachel inbouwen a4 avant 1.8 tfsi quattro.

    Lijkt op een beste klus! Maar wel gaaf als je uiteindelijk alles werkend hebt gekregen.
    Heb je ook een lijstje bijgehouden hoe veel dit alles je gekost heeft?
    Audi A4 3.0TDI Avant S-Line (model 2009 - Quattro - 240ps) Woonachtig in Oostenrijk!
    Lotus Super 7 kitcar - Dax Rush met Audi 1.8T motor
    To do: CHIPupdate.at tuning

  21. #60
    lennart75's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Posts
    60
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: eberspacher standkachel inbouwen a4 avant 1.8 tfsi quattro.

    dubbel...
    Laatst gewijzigd door lennart75; 31-10-13 om 09:09.
    Audi A4 3.0TDI Avant S-Line (model 2009 - Quattro - 240ps) Woonachtig in Oostenrijk!
    Lotus Super 7 kitcar - Dax Rush met Audi 1.8T motor
    To do: CHIPupdate.at tuning

Pagina 3 van 14 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •