Pagina 14 van 14 EersteEerste ... 41011121314
Resultaten 261 tot 270 van de 270

Onderwerp: eberspacher standkachel inbouwen a4 avant 1.8 tfsi quattro.

  1. #261

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    191
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: eberspacher standkachel inbouwen a4 avant 1.8 tfsi quattro.

    Ik gok op een zwakke batterij in de remote. Hij deed het net even helemaal niet meer na aantal keer drukken..
    Morgen eerst maar eens kijken naar een CR2420 knoopcel en dan nog eens proberen

  2. #262

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    191
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: eberspacher standkachel inbouwen a4 avant 1.8 tfsi quattro.

    Helaas problemen..
    Standkachel heeft een aantal dagen goed gewerkt. Inleren van de remote ging lastig en de dag erna smorgens allemaal storingen op mn teller. Esp, ABS, electrische handrem..
    Smiddags helemaal geen display meer.. en ook geen snelheidsmeter meer.

    Met vcds kwam ik er niet uit, allemaal can storingen waar ik niets meer van begreep. Via via toch bij de audi dealer gekomen, die hebben uiteindelijk met een scope de storing gevonden en bleek toch de kachel te zijn, althans het regelapparaat zoals ze dat noemen.
    Er zou water in de stekkers zitten, wat ik heel vreemd vind omdat ze helemaal in je wielkuip zitten aan de steuntjes van de kachel..
    Wanneer ze de kachel opnieuw aansloten kwamen er direct weer can storingen.

    Nu lijkt het mij zelf sterk dat de kachel stuk is. Hij heeft het goed gedaan, dus can hi en low zullen niet omgewisseld zijn.
    De can hi en low heb ik aangesloten op dezelfde manier als onze finse vriend, namelijk pin 6 op de can stekker naast de zekeringen. Zou hier het probleem kunnen zijn, of is er iemand die er een verklaring voor heeft?

  3. #263

    Standaard Re: eberspacher standkachel inbouwen a4 avant 1.8 tfsi quattro.

    Als hij goed gewerkt heeft en nu deze ellende, zou mijn idee ook je kachel zijn.
    Maar ja vanaf hier is dat lastig te zeggen natuurlijk.
    Als je can high en low omgedraait zitten heb je helemaal geen verbinding met de kachel.

  4. #264

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    191
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: eberspacher standkachel inbouwen a4 avant 1.8 tfsi quattro.

    Vandaag weer even verder gekeken. Kachel was afgekoppelt van CAN bus en had dan geen storing meer. Vanmiddag can draden er weer op aangesloten en direct weer problemen met elect parkeer rem. Net of de kachel de can bus verstoort.
    Nu weet ik dat je op de auto meerdere onderdelen hebt zitten van de canbus, zo is er canbus aandrijving, canbus convenience etc..
    Stel dat ik de kachel nou heb aangesloten op een andere canbus dan origineel zou zijn, kan zoiets dan storingen geven? of maakt het niet uit waar je hem op prikt als de hi en low maar op de juiste manier aangesloten zitten? Doel is dus niet om hem anders dan OEM aan te sluiten, maar wil weten of bovenstaand uit zou maken voor de werking.

    Ik vraag dit omdat ik hem volgens de kufatec handleiding aan moet sluiten op de stekker naast de zekeringkast bij de passagierskant. Uit mijn hoofd de 6e pin en deze was ook leeg. Is deze hele stekker aangesloten op een specifieke canbus? Ik weet dat ArjanV hem weer op een andere plaats aangesloten heeft.
    Probeer te voorkomen dat ik een andere kachel koop en blijkt dat hij gewoon op een andere canbus aangesloten moet worden en geen nieuwe had hoeven kopen.

    Ik hoop zo uit te vinden of het regelapparaat van de standkachel echt kapot is, of een probleem is met de aansluiting.

  5. #265

    Standaard Re: eberspacher standkachel inbouwen a4 avant 1.8 tfsi quattro.

    Ik zit als het goed is op dezelfde canbus aansluiting maar dan bij een andere stekker.
    Ik zelf weet dat je geen verbinding krijg als high en low omgedraait zitten maar ik heb geen idee wat er gebeurt als je op een andere canbus zit.
    Maar je kachel heeft het toch gedaan en was te bediennen via je mmi en de component lock was te verwijderen.
    Als je canbus verkeert zit heb absoluut een foutmelding. Heb je niet ergens je canbus aan massa hangen. Mischien door geschuurt bij het door voeren. Haal de stekker eens van de kachel en van de stekker aan de bijrijders kant en dan meten op de stekker tegen over massa.
    Of de kabels onderling meten op sluiting na elkaar.
    Het is wel belangerijk dat de kabels aan 2 kanten los zijn anders staat er spanning op.
    Dan heb je dat in iedergeval uitgesloten.
    Laatst gewijzigd door ArjanV; 09-02-14 om 22:02.


  6. #266

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    191
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: eberspacher standkachel inbouwen a4 avant 1.8 tfsi quattro.

    Dat is wel een goeie inderdaad.
    Anders misschien op een of andere manier kortsluiting in het regelapparaat door het water in de stekker.
    Ik heb ook een andere kachel besteld en ga kijken wat die doet. De kachel komt van een model 2012 a4 b8 diesel.. jongere kachel dus en hopelijk in betere staat!

  7. #267

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    191
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: eberspacher standkachel inbouwen a4 avant 1.8 tfsi quattro.

    Vandaag de oude kachel eruit, nieuwe erin.. Draden heb ik doorgesoldeerd, zonder stekkers. Hopelijk zo dus geen kortsluiting doordat er water bijkomt.
    Uiteraard weer een componentlock, dus weer langs de dealer. Ik blijf er eerst even een paar dagen zo mee rijden om te zien of ik geen storingen krijg. Wordt vervolgd.

  8. Ad
  9. #268

    Standaard Re: eberspacher standkachel inbouwen a4 avant 1.8 tfsi quattro.

    Nu hopen dat de component lock te verwijderen is.
    Anders is je soldeer werk ook voor niks.
    Hopen op het beste.

  10. #269

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    191
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: eberspacher standkachel inbouwen a4 avant 1.8 tfsi quattro.

    Kachel zit er nu een aantal dagen in, is vrijgeschakeld en werkt prima!
    Inleren van de remote was ook een fluitje van een cent. Ik denk dat de oude kachel toch al gebreken had voordat hij erin ging. De nieuwe klinkt zelfs beter(minder hard) als hij in bedrijf is.
    Voor mij nu dus ook het project afgerond.

  11. #270

    Standaard Re: eberspacher standkachel inbouwen a4 avant 1.8 tfsi quattro.

    Mooi dat het klaar is.
    Jammer alleen dat je hem niet een keer goed kan testen met een goeie dikke ijslaag.

Pagina 14 van 14 EersteEerste ... 41011121314

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •