Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 35 van de 35

Onderwerp: Waterlekkage kofferbak zekeringkastje

  1. #21

    Standaard Re: Waterlekkage kofferbak zekeringkastje

    Beter is een kunststoffen trekveer (kosten 4.5 euro bij de bouwmarkt) de stalen binnenkabel van een remkabel heeft de neiging tot rafelen en is scherp (kan makkelijk ergens doorheen prikken of krassen tot op het blanke metaal).

  2. #22
    drbibber06's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Leeftijd
    53
    Posts
    120
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterlekkage kofferbak zekeringkastje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Der Torch Bekijk Berichten
    @drbibber06

    Waterafvoerslangen voorkant schoonmaken; Pak een rem(binnen)kabel van een fiets of iets wat erop lijkt. Vanaf je panoramadak in de hoeken linksvoor en rechtsvoor zit een opening waarin het water wegstroomt. Begeleid de kabel hier door totdat je hem in de deurstijl (tussen de scharnieren van de voordeur) eruit ziet komen. Even testen of het water wegloopt en klaar.

    Waterafvoer achterkant schoonmaken; Wederom een remkabel gebruiken. Modderkuip bij achterwiel iets loshalen (wiel even eraf maakt het makkelijker). Zit o.a. vast met paraplu clipjes. Voorzichtig loshalen/trekken en je kan ze hergebruiken. Modderkuip iets opzij duwen en dan zie je de afvoerslang uit je carrosserie komen. Deze afvoer had bij mij een geknepen tuitje wat de verstopping veroorzaakt. Even vanaf dit punt de kabel erin en de boel schoonmaken. Bij mij kwam er een straal modder uit gelopen bij alleen al het tuitje in te drukken. Even waterafvoer testen en klaar.

    Hallo,

    Gisteren even tijd gehad en de slangen op bovenstaande manier (met kunststof trekveer) leeg kunnen maken, hopelijk was dit bij mij ook de waterlekkage.
    In de lente ga ik alles nog eens heel goed schoonmaken en ook de geleidingen van het dak smeren.

    Dankjewel voor de info.

    Grt Michiel

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    46
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterlekkage kofferbak zekeringkastje

    Beste,

    de tekening die ik had is het zelfde als wat jij hebt,
    Ik kan je 2 dingen vertellen. Het kan idd je afvoer zijn die verstopt is. Je hebt 2 slangen rechts en 2 links.
    Beide thv ongeveer de handvatten. deze bestonden voor zover ik me kan herinneren uit 2 delen omdat ze verlengd zijn tot onder je auto ( achter je banden)
    Daarom moe je uitkijken dat je ze niet uitrukt met veren. Dat geeft niet maar dan moet je hemel alsnog er eruit.
    je hemel is kliksysteem, maar vergeet niet idd je schroeven in je birillenbak, handvaten en je zonnekleppen.
    Bij mij was de eerste keer idd verstopping.

    2de keer was het de panoramadak.
    Ik heb eerder verteld wat er aan de hand was en ga dat nog een keer uitgebreid vertellen.

    De panoramadak bestaat uit 2 delen voor en achterkant die samengesteld is dmv schroeven. even voor het gemak ( Zie de letter U. en de letter U omgekeerd.
    Deze hebben ze met elkaar verbonden met schroeven en GEKIT. Wanneer je dus naar de wasstraat gaat en je auto laat drogen , veert de dak en in je kit krijgt je scheurtjes en daardoor krijg je dus lekkage met alle gevolge.

    Bij mij hebben ze de dak eruit gehaald en oude kit schoongemaakt en opnieuw gekit. Deze is weer geplaatst en we kwamen het volgende probleem tegen.
    Standen van de panoramadak klopte niet meer.
    Bij 1 ging die helemaal open of anders.
    ipv kantelen ging die helemaal openen of anders
    Ik kreeg allerlei verhalen van moet op 0 stand handmatig of met computer of bij de dealer.
    Daarna kreeg ik te horen , hij is kapot of er moet een nieuwe in.

    Uiteindelijk eerst dak gereset met draaiknop daarna moet je het gordijn "scherm" resetten. Dat zijn de knoppen die je indrukt ( pijltes)

    het resetten is ook heel simpel, deuren dicht contact aan dak helemaal opendraaien en knop draaiend veerstand vasthouden 10 seconden daarna dichtdoen.
    Het zelfde ook met je gordijn, 10 seconde ingedrukt houden.

    Ik weet niet of ik hier namen mag noemen anders had ik je wel naam van het bedrijf gegeven die dit voor mij heeft opgelost.
    NU heb ik absoluut geen problemen meer.

    Hoop dat je hier wat aan hebt anders hoor ik het wel

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    46
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterlekkage kofferbak zekeringkastje

    Beste,

    de tekening die ik had is het zelfde als wat jij hebt,
    Ik kan je 2 dingen vertellen. Het kan idd je afvoer zijn die verstopt is. Je hebt 2 slangen rechts en 2 links.
    Beide thv ongeveer de handvatten. deze bestonden voor zover ik me kan herinneren uit 2 delen omdat ze verlengd zijn tot onder je auto ( achter je banden)
    Daarom moe je uitkijken dat je ze niet uitrukt met veren. Dat geeft niet maar dan moet je hemel alsnog er eruit.
    je hemel is kliksysteem, maar vergeet niet idd je schroeven in je birillenbak, handvaten en je zonnekleppen.
    Bij mij was de eerste keer idd verstopping.

    2de keer was het de panoramadak.
    Ik heb eerder verteld wat er aan de hand was en ga dat nog een keer uitgebreid vertellen.

    De panoramadak bestaat uit 2 delen voor en achterkant die samengesteld is dmv schroeven. even voor het gemak ( Zie de letter U. en de letter U omgekeerd.
    Deze hebben ze met elkaar verbonden met schroeven en GEKIT. Wanneer je dus naar de wasstraat gaat en je auto laat drogen , veert de dak en in je kit krijgt je scheurtjes en daardoor krijg je dus lekkage met alle gevolge.

    Bij mij hebben ze de dak eruit gehaald en oude kit schoongemaakt en opnieuw gekit. Deze is weer geplaatst en we kwamen het volgende probleem tegen.
    Standen van de panoramadak klopte niet meer.
    Bij 1 ging die helemaal open of anders.
    ipv kantelen ging die helemaal openen of anders
    Ik kreeg allerlei verhalen van moet op 0 stand handmatig of met computer of bij de dealer.
    Daarna kreeg ik te horen , hij is kapot of er moet een nieuwe in.

    Uiteindelijk eerst dak gereset met draaiknop daarna moet je het gordijn "scherm" resetten. Dat zijn de knoppen die je indrukt ( pijltes)

    het resetten is ook heel simpel, deuren dicht contact aan dak helemaal opendraaien en knop draaiend veerstand vasthouden 10 seconden daarna dichtdoen.
    Het zelfde ook met je gordijn, 10 seconde ingedrukt houden.

    Ik weet niet of ik hier namen mag noemen anders had ik je wel naam van het bedrijf gegeven die dit voor mij heeft opgelost.
    NU heb ik absoluut geen problemen meer.

    Hoop dat je hier wat aan hebt anders hoor ik het wel

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    46
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterlekkage kofferbak zekeringkastje

    HoI Dribber @drbibber06
    kijk even naar mijn bericht hieornder


  6. #26
    drbibber06's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Leeftijd
    53
    Posts
    120
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterlekkage kofferbak zekeringkastje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cmylmz Bekijk Berichten
    HoI Dribber @drbibber06
    kijk even naar mijn bericht hieornder
    Hallo,

    Tot nu toe is er geen nieuw water in de kofferbak erbij gekomen, vanavond ben ik voor het eerst in de gelegenheid gekomen om er een kleine kachelventailator in de kofferbak te zetten zodanig dar het geheel wat sneller droogt.
    ik heb ook alle afvoerslangen getest als er water uit komt, en dat gebeurt nu ook, dit heb ik gedaan door water in de goot van het panoramadak te gieten.

    Zo dadelijk haal ik de kachel uit de kofferbak en ga ik het de komende dagen bekijken als het probleem opgelost is.

    Natuurlijk bedank ik jouw ook voor de goede raad en hoop ik dat ik geen slangetje weggerukt heb.
    en wat betreft de wasstraat gaat mijn auto nooit in, ik was hem altijd zelf, in de zomer op de oprit en 's winters in de wasbox.

    Grt Michiel

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    46
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterlekkage kofferbak zekeringkastje

    Ok Super,

    Ik hoop dat het opgelost blijft.
    Het is idd beter als je niet de wasstraat ingaat, bij mij kan ik de aantallen op mn vingers tellen. Ik was ook altijd zelf
    Maar blijkbaar is die aantal keren zelfs te veel voor mijn dak geweest.
    Als er verder iets is hoor ik wl

    succes

  8. Ad
  9. #28
    drbibber06's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Leeftijd
    53
    Posts
    120
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterlekkage kofferbak zekeringkastje

    Hoi,

    Ik ben bijna 2 weken verder en tot nu toe heb ik geen nieuw water meer kunnen ontdekken.
    ik hoop ook dat het nu voorlopig ook droog blijft.

    grt

  10. #29
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.331
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterlekkage kofferbak zekeringkastje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Der Torch Bekijk Berichten
    @drbibber06

    Waterafvoerslangen voorkant schoonmaken; Pak een rem(binnen)kabel van een fiets of iets wat erop lijkt. Vanaf je panoramadak in de hoeken linksvoor en rechtsvoor zit een opening waarin het water wegstroomt. Begeleid de kabel hier door totdat je hem in de deurstijl (tussen de scharnieren van de voordeur) eruit ziet komen. Even testen of het water wegloopt en klaar.

    Waterafvoer achterkant schoonmaken; Wederom een remkabel gebruiken. Modderkuip bij achterwiel iets loshalen (wiel even eraf maakt het makkelijker). Zit o.a. vast met paraplu clipjes. Voorzichtig loshalen/trekken en je kan ze hergebruiken. Modderkuip iets opzij duwen en dan zie je de afvoerslang uit je carrosserie komen. Deze afvoer had bij mij een geknepen tuitje wat de verstopping veroorzaakt. Even vanaf dit punt de kabel erin en de boel schoonmaken. Bij mij kwam er een straal modder uit gelopen bij alleen al het tuitje in te drukken. Even waterafvoer testen en klaar.
    Ik zou geen remkabel gebruiken. Van de Riool ontstoppingsset van de Aldi de dunste slang gebruiken. De messing kop erafhalen en middels een koppeling met kraan aan de tuinslang bevestigen. Slangetje voorzichtig in de afvoer stoppen en langzaam waterduk erop zetten. Je spoelt op deze wijze mooi het vuil eruit en je beschadigd ook niets. Er staat zelfs een filmpje op dit forum hierover. Ik heb zo'n tool en als ik het goed goed heb De grote boze wolf ook.
    Laatst gewijzigd door Superavenger69; 30-12-17 om 14:47. Reden: Correctie grammaticafoutje.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  11. #30

    Standaard Re: Waterlekkage kofferbak zekeringkastje

    Heeft er iemand een tekening of foto waar de slang/remkabel in moet?
    Ik kan de afvoer namelijk niet vinden. Moet het via de panodak of via de deuropening boven?

  12. #31
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.331
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterlekkage kofferbak zekeringkastje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Umitsahin1991 Bekijk Berichten
    Heeft er iemand een tekening of foto waar de slang/remkabel in moet?
    Ik kan de afvoer namelijk niet vinden. Moet het via de panodak of via de deuropening boven?
    Als je de voorste afvoeren bedoelt, die zijn goed bereikbaar vanaf het dak. Ze zitten bij de voorhoeken van je panoramadak. Dak openzetten, even het rubber iets achterover drukken en dan kun je ze zien zitten. Misschien even met een lampje erop schijnen. De achterste heb ik zelf nog nooit doorgespoeld.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  13. #32

    Standaard Re: Waterlekkage kofferbak zekeringkastje

    Heb de afvoergaten inmiddels gevonden. zodra ik water in giet loopt het water en weer aan de onderkant uit. Alleen wordt het bovenstuk van de A-stijl net boven het kunststof gedeelte ook vochtig en nat.

    Deze vochtigheid loopt door de a-stijl naar beneden naar het klepje waar je de motorkap mee opent.

  14. #33
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.331
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterlekkage kofferbak zekeringkastje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Umitsahin1991 Bekijk Berichten
    Heb de afvoergaten inmiddels gevonden. zodra ik water in giet loopt het water en weer aan de onderkant uit. Alleen wordt het bovenstuk van de A-stijl net boven het kunststof gedeelte ook vochtig en nat.

    Deze vochtigheid loopt door de a-stijl naar beneden naar het klepje waar je de motorkap mee opent.
    Dan heb je een lekkage. Waarschijnlijk bij de aansluiting van je afvoer op de goot van het panoramadak.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  15. #34
    tim captein's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    846
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterlekkage kofferbak zekeringkastje

    ik had lekkage op exact dezelfde plek gehad.
    Was bij mij de aansluiting van de blauwe afvoerslang op het plastic tuitje van de voorste linker waterafvoer van het panoramadak.
    Ik heb de rubberen mof die de verbinding maakt tussen de blauwe afvoerslang en het plastic tuitje van de afwateringsgoot van het panoramadak ertussen uit gehaald en er een stuk (gardena) tuinslang op gezet. Stukje van 5cm.
    De tuinslag past precies over de blauwe afvoerslang (tuinslang even warm maken met fohn) en heb er nog een slangenklem op gedaan om het goed vast te maken, de tuinslang past ook perfect op het tuitje van de afwateringsgoot.
    Je moet hiervoor wel je afdekkapje van de zekeringkast, kleine afdekking strip tussen a-stijl en zekeringskast, je a-stijl bekleding, zonneklep, hemelverichtingspaneel met pano verstelknop. (schroef zit in je brillenkoker) je make up lampje en je handgreep verwijderen. Hemel bovenin even achter de b stijl bekleding en uit het deur rubber halen en dan kun je de hemel voorzichtig wat naar benden drukken en kun je de slang zien lopen.
    Laatst gewijzigd door tim captein; 01-02-18 om 16:57.

  16. #35
    kritje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    49
    Posts
    322
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterlekkage kofferbak zekeringkastje

    Nadat ik (2-3 jaar geleden) al eens een lekkage heb gehad, was het deze winter weer raak:
    Hemel nat en het druppels op de achterbank. Gelukkig lederen bekleding dus makkelijk schoon en droog te maken.

    Enkele weken geleden de auto maar weer eens onderzocht op verstopping:
    Ditmaal onderaan begonnen. Achterwiel eraf en bekleding wielkast los zodat de afvoer zichtbaar was.
    Hier met een kabel van onder naar boven gekeken naar een verstopping. Echter niet veel vuil gevonden.

    IMG_1541.jpg IMG_1540.jpg

    Vervolgens van boven naar beneden. Dus achterste gedeelte panorama dak los en achterste doorvoer met kabel schoonmaken.
    Echter met de gietertest nog steeds een deel van het water via hemel (en een deel via de afvoerslang.)

    Hemel dus losgemaakt en verder onderzocht:
    Bleek dat aansluiting van de afvoerslang op het plastic tuitje niet meer waterdicht te zijn. (Bij mij waren beide wit /vergeeld trouwens;zie foto)
    De afvoerslang gaat in het witte plastic tuitje en is vastgelijmd, de lijm/kitt had beetje losgelaten en door de opening lekte dit.
    Gezien de weinige ruimte die ik had, ik had namelijk niet de hele hemel eruit, alleen gezorgd voor een beetje speling, heb ik het met een good-old tie wrap goed vastgemaakt en getest of het waterdicht was. gelukkig volstaat de tie wrap.
    IMG_1539a.jpg

    Wel raar dat de afvoerslang IN het tuitje gaat ipv erover. Erover, dus met waterstroom richting mee lijkt me logischer, toch?
    afvoerdak.jpg
    Laatst gewijzigd door kritje; 06-04-18 om 09:25.
    Audi A4 B8 Avant 1.8 TFSI Multitronic S-line
    Volvo V50 2.0 D
    Audi A3 Sportsback 1.6 FSI

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •