Resultaten 1 tot 19 van de 19

Onderwerp: 8K0071620B9AX diffuser voor niet-S line bumper?

  1. #1

    Standaard 8K0071620B9AX diffuser voor niet-S line bumper?

    Hallo,

    Ik ben aan het kijken om een diffuser aan te schaffen. Alleen lees ik tegenstrijdige berichten. Wanneer ik op de Audi shop mijn model selecteer dan kom ik deze tegen. Er wordt wel vermeld dat deze niet past i.c.m. een S-line exterior package. Zelf heb ik een A4 Avant 2010, 2.0 TFSI, S-line. Geen s-line exterior package. In een Duitste webshop wordt vermeld dat deze diffuser niet pas op s-line, s model.
    Kan ik er van uit gaan dat de beschrijving bij Audi klopt: nicht in Verbindung mit dem S line Exterieurpaket. Dan zou deze prima moeten passen op een S line zonder het exterieurpakket.

    https://shops.audi.com/de_DE/web/zubehoer/p/heckdiffusor-mit-blade-bei-endrohre-links-rechts--grundiert-8k0071620b-9ax-14

    Hoor graag jullie mening.

    Ferid
    Laatst gewijzigd door Ferid; 21-04-14 om 10:13. Reden: add link

  2. #2
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: 8K0071620B9AX diffuser voor niet-S line bumper?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ferid Bekijk Berichten
    Er wordt wel vermeld dat deze niet past i.c.m. een S-line exterior package. Zelf heb ik een A4 Avant 2010, 2.0 TFSI, S-line. Geen s-line exterior package...
    Kan ik er van uit gaan dat de beschrijving bij Audi klopt: nicht in Verbindung mit dem S line Exterieurpaket. Dan zou deze prima moeten passen op een S line zonder het exterieurpakket.

    https://shops.audi.com/de_DE/web/zubehoer/p/heckdiffusor-mit-blade-bei-endrohre-links-rechts--grundiert-8k0071620b-9ax-14
    Het lijkt me dat Audi wel weet waar hun onderdelen wel en niet op passen. De bumper op de foto is een standaard bumper, zoals jij ook hebt, dus dat klopt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ferid Bekijk Berichten
    In een Duitste webshop wordt vermeld dat deze diffuser niet pas op s-line, s model.
    Dat is dan een andere diffuser of een webshop die een foutje maakt. Ik denk het eerste, maar een linkje zou eventueel uitsluitsel kunnen geven
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  3. #3

    Standaard Re: 8K0071620B9AX diffuser voor niet-S line bumper?

    Das ook geen s line diffuser als origineel waar het zwarte rooster in zit, maar inderdaad deze past wel in de normale bumper.

    Overigens de prijs is wel hoog en ongespoten.

    In Nederland staat de zelfde ook te koop op mp. Die zal wel imitatie zijn overigens als ik de prijs vergelijkt.

    http://www.marktplaats.nl/a/auto-ond...reviousPage=lr

    persoonlijk vind ik deze mooier, alleen nergens te krijgen nog

    image.jpg
    Laatst gewijzigd door Richhie; 21-04-14 om 17:12.

  4. #4

    Standaard Re: 8K0071620B9AX diffuser voor niet-S line bumper?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterko Bekijk Berichten
    Het lijkt me dat Audi wel weet waar hun onderdelen wel en niet op passen. De bumper op de foto is een standaard bumper, zoals jij ook hebt, dus dat klopt.


    Dat is dan een andere diffuser of een webshop die een foutje maakt. Ik denk het eerste, maar een linkje zou eventueel uitsluitsel kunnen geven
    http://www.kunzmann.de/shop/en/tunin...with-blade.htm
    Please note:
    The Audi A4 Genuine rear diffuser is not mountable in conjunction with:
    Audi A4 S line
    Audi A4 S model
    Audi A4 RS model

  5. #5

    Standaard Re: 8K0071620B9AX diffuser voor niet-S line bumper?

    Heb tevens contact gehad met een shop in USA: http://www.ecstuning.com/
    Deze hebben de diffuser in de aanbieding. Hier krijg ik het volgende te horen:
    This should physically fit the bumper however the OEM exhaust on your car will not clear. This is set up for the 3.2L engine exhaust.

    Bij de Audi shop kun je nl niet opgeven welke motor je hebt. Schijnbaar is de uitlaat van de 2.0 en 3.2 niet gelijk.


  6. #6

    Standaard Re: 8K0071620B9AX diffuser voor niet-S line bumper?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richhie Bekijk Berichten
    Das ook geen s line diffuser als origineel waar het zwarte rooster in zit, maar inderdaad deze past wel in de normale bumper.

    Overigens de prijs is wel hoog en ongespoten.

    In Nederland staat de zelfde ook te koop op mp. Die zal wel imitatie zijn overigens als ik de prijs vergelijkt.

    http://www.marktplaats.nl/a/auto-ond...reviousPage=lr

    persoonlijk vind ik deze mooier, alleen nergens te krijgen nog

    image.jpg
    De originele diffuser van het s line exterior pakket is wat je zegt de zwarte met honingraat. Geen idee of je die achtef kunt plaatsen. Kom m ook niet zo gauw tegen.

    Die op marktplaats lijkt me inderdaad niet origineel en is ook voor 1x 2 uitlaat.

  7. #7

    Standaard Re: 8K0071620B9AX diffuser voor niet-S line bumper?

    Ecstuning gevraagt wat mijn opties zijn. Die komen hiermee:
    https://www.ecstuning.com/Cart/?add1...=451242&qty3=1

  8. Ad
  9. #8
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: 8K0071620B9AX diffuser voor niet-S line bumper?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ferid Bekijk Berichten
    http://www.kunzmann.de/shop/en/tunin...with-blade.htm
    Please note:
    The Audi A4 Genuine rear diffuser is not mountable in conjunction with:
    Audi A4 S line
    Audi A4 S model
    Audi A4 RS model
    Hier staat toch hetzelfde als Audi zegt? Past niet op S-line exterieur, S4 en RS4 bumper.
    Als ik je eerste post teruglees, zeg je het daar zelf ook:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ferid Bekijk Berichten
    Alleen lees ik tegenstrijdige berichten. ... Er wordt wel vermeld dat deze niet past i.c.m. een S-line exterior package.
    ...
    In een Duitste webshop wordt vermeld dat deze diffuser niet pas op s-line, s model.
    Niks tegenstrijdigs dus.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ferid Bekijk Berichten
    Heb tevens contact gehad met een shop in USA: http://www.ecstuning.com/
    Deze hebben de diffuser in de aanbieding. Hier krijg ik het volgende te horen:
    This should physically fit the bumper however the OEM exhaust on your car will not clear. This is set up for the 3.2L engine exhaust.

    Bij de Audi shop kun je nl niet opgeven welke motor je hebt. Schijnbaar is de uitlaat van de 2.0 en 3.2 niet gelijk.
    Ik zou deze aanbieder maar verder links laten liggen. Wat een hoop onzin staat er op hun website. Ze leggen de werking van een diffuser uit, maar dat is niet echt van toepassing op een s-line diffuser met dicht honingraat wat alleen maar voor de sier is. Verder adviseren ze je niet goed, want de OEM s-line diffuser past niet op jouw standaard bumper. Het verhaal over de uitlaat is ook onzin.

    Als je een S-line look diffuser op je standaard bumper wil, moet je eens kijken bij http://finest-car-art.de/ Die hebben hier speciaal gemaakte diffusers voor.
    Hier meer info.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  10. #9

    Standaard Re: 8K0071620B9AX diffuser voor niet-S line bumper?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterko Bekijk Berichten
    Hier staat toch hetzelfde als Audi zegt? Past niet op S-line exterieur, S4 en RS4 bumper.
    Als ik je eerste post teruglees, zeg je het daar zelf ook:

    Niks tegenstrijdigs dus.


    Ik zou deze aanbieder maar verder links laten liggen. Wat een hoop onzin staat er op hun website. Ze leggen de werking van een diffuser uit, maar dat is niet echt van toepassing op een s-line diffuser met dicht honingraat wat alleen maar voor de sier is. Verder adviseren ze je niet goed, want de OEM s-line diffuser past niet op jouw standaard bumper. Het verhaal over de uitlaat is ook onzin.

    Als je een S-line look diffuser op je standaard bumper wil, moet je eens kijken bij http://finest-car-art.de/ Die hebben hier speciaal gemaakte diffusers voor.
    Hier meer info.
    Misschien begrijp ik het dan verkeerd, maar bij Audi staat: nicht in Verbindung mit dem S line Exterieurpaket. Een S line heeft toch niet automatisch het s line Exterieurpaket (side skirt, diffuser, dask spoiler)? Dan zou deze dus moeten passen op een s line zonder Exterieurpaket zoals ik dat heb.

    Bedankt voor de link! Zal daar eens een kijkje nemen.

  11. #10
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: 8K0071620B9AX diffuser voor niet-S line bumper?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ferid Bekijk Berichten
    Misschien begrijp ik het dan verkeerd, maar bij Audi staat: nicht in Verbindung mit dem S line Exterieurpaket. Een S line heeft toch niet automatisch het s line Exterieurpaket (side skirt, diffuser, dask spoiler)? Dan zou deze dus moeten passen op een s line zonder Exterieurpaket zoals ik dat heb.
    Ja, klopt. Hij past op jouw auto zonder S-line Exterieur, maar zo staat het ook op de site van Kunzmann.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  12. #11

    Standaard Re: 8K0071620B9AX diffuser voor niet-S line bumper?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterko Bekijk Berichten
    Ja, klopt. Hij past op jouw auto zonder S-line Exterieur, maar zo staat het ook op de site van Kunzmann.
    Dan heb ik het op hun site verkeerd begrepen.
    Nu nog de keus maken of ik hiervoor ga of voor de diffuser die finest-car-art verkoopt

  13. #12

    Standaard Re: 8K0071620B9AX diffuser voor niet-S line bumper?


  14. #13

    Standaard Re: 8K0071620B9AX diffuser voor niet-S line bumper?

    Als ik het goed zie steekt de rand van de diffusor zeker 1 cm achter de bumper uit?
    Of is deze niet goed bevestigd?
    Hier zou ik nog even naar laten kijken of passend laten maken.
    En een tip, een S-line decal zit origineel niet op de achterklep.

  15. #14

    Standaard Re: 8K0071620B9AX diffuser voor niet-S line bumper?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jazzy Bekijk Berichten
    Als ik het goed zie steekt de rand van de diffusor zeker 1 cm achter de bumper uit?
    Of is deze niet goed bevestigd?
    Hier zou ik nog even naar laten kijken of passend laten maken.
    En een tip, een S-line decal zit origineel niet op de achterklep.
    Hoort dat niet zo dan? Op de originele foto van Audi lijkt ie ook uit te steken.
    904_IPZM_8K0071620B_3Q7_DEU_001.jpg

  16. #15

    Standaard Re: 8K0071620B9AX diffuser voor niet-S line bumper?

    Ja, maar op jouw foto's zie je dat beter.

  17. #16

    Standaard Re: 8K0071620B9AX diffuser voor niet-S line bumper?

    Heeft denk je niet te maken met de manier waarop de foto is genomen?
    Op deze foto lijkt ie namelijk ook aardig uit te steken. Zal het voor de zekerheid eens navragen bij de garage.
    2715.jpg

  18. #17
    wisso's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2007
    Posts
    110
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 8K0071620B9AX diffuser voor niet-S line bumper?

    Ik zelf heb een diffuser aangeschaft bij jcsportline.com.cn en ben zeer tevreden. Goede email service en snelle verzending. Al meerdere dingen besteld. Kwaliteit is ook goed. Meerdere modellen voor een gewone B8 bumper, ook hele uitlaat systemen.
    Wees nooit sneller dan dat je beschermengel kan vliegen!

  19. #18

    Standaard Re: 8K0071620B9AX diffuser voor niet-S line bumper?

    Ferid, de manier waarop de foto is genomen zal zeker een rol spelen.
    Ik lees dat dit een oem Audi diffusor is en zal het wel zo horen, echter viel mij de rand gewoon op wat ik persoonlijk wat minder vind.
    Ik heb deze diffusor nog niet in het echt gezien en waarschijnlijk zal het dan anders ogen.
    Het gaat erom dat jij het mooi vindt

  20. #19

    Standaard Re: 8K0071620B9AX diffuser voor niet-S line bumper?

    Ik ben in ieder geval tevreden

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •