Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Motor vervangen agv verschuiven distributieketting

  1. #1

    Standaard Motor vervangen agv verschuiven distributieketting

    Dag allemaal,

    het volgende is mij vorige week overkomen: motor begon tijdens het rijden een raar geluid te maken, vrij snel daarna 500m stil gezet om erachter te komen dat de motor niet meer liep.

    Weggesleept naar Audi Wittebrug alwaar geconstateerd is dat de distributieketting een aantal tandjes verschoven is waardoor alle kleppen nu krom zijn en de zuigers beschadigd. Advies Wittebrug: gehele motor vervangen à € 9.200,-

    Het gaat om een A4 avant uit 2009 1.8T met ca 140k op de teller. Altijd bij dealer in ondrhoud geweest.

    Wittebrug heeft ingolstadt om n coulanceregeling gevraagd maar deze niet gekregen. Dus ik moet alles zelf betalen.

    Mijn vraag aan jullie: wat kan ik het beste doen? Heeft het zin om de rechtsbijstand in te schakelen?

    ben benieuwd naar jullie reactie

  2. #2

    Standaard re: Motor vervangen agv verschuiven distributieketting


  3. #3
    VroemTFSI's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    889
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Motor vervangen agv verschuiven distributieketting

    Ik vrees dat je bij Wittebrug van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Probeer de auto daar weg te halen en ga naar Van Beynum in Moordrecht. Zij zijn véél meer klantgericht en zullen veel meer hun nek uitsteken om dit op te lossen.
    En als je dan toch alles zelf moet betalen, ga dan naar iemand die een ruilmotor kan plaatsen. O.a. Hans Sloot in Lochem is zo iemand. Huur een autotrailer en haal je auto weg bij Wittebrug. Die kosten voor die autotrailer heb je zo weer terug verdient. In het Forepark kom je niet verder.
    [COLOR="#006400"]A4 Avant FL 1.8 TFSI Sport Ed. Black, Bj. 2014, PQ1, [/COLOR] Ben vreemdgegaan...VW Polo Blue GT 1.4 ACT, Candy White, 5-drs, 17" Montani antraciet, xenon, stoelverw, navi, PDC

  4. #4

    Standaard Re: Motor vervangen agv verschuiven distributieketting

    Dank voor reactie, op wat voor kosten kom ik als ik n ruilmotor wil hebben?

  5. #5
    VroemTFSI's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    889
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Motor vervangen agv verschuiven distributieketting

    Daar kan ik geen antwoord op geven. Je kan ook even met Hartog Tuning (forumsponsor) bellen. Maar eerst natuurlijk kijken wat er bij de officiële kanalen te halen is.
    [COLOR="#006400"]A4 Avant FL 1.8 TFSI Sport Ed. Black, Bj. 2014, PQ1, [/COLOR] Ben vreemdgegaan...VW Polo Blue GT 1.4 ACT, Candy White, 5-drs, 17" Montani antraciet, xenon, stoelverw, navi, PDC


  6. #6

    Standaard Re: Motor vervangen agv verschuiven distributieketting

    Inmiddels hans sloot gesproken, ziet inderdaad mogelijkheden tot plaatsen ruilmotor, gaat ander kostenplaatje opleveren dus dat is sowieso goed,

    Dank voor reactie; ik wacht even de officiele kanalen af en laat wel weten wat het wordt.

  7. #7

    Standaard Re: Motor vervangen agv verschuiven distributieketting

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 166441 Bekijk Berichten
    Inmiddels hans sloot gesproken, ziet inderdaad mogelijkheden tot plaatsen ruilmotor, gaat ander kostenplaatje opleveren dus dat is sowieso goed,
    Dank voor reactie; ik wacht even de officiele kanalen af en laat wel weten wat het wordt.
    Van de diagnose van Wittebrug ben je wel overtuigd? Heb je bijvoorbeeld foto's ontvangen of hebben ze je de schade kunnen laten zien? Wittebrug staat helaas niet echt bekend als goede garage als het op service aankomt..
    Indien je een ruilmotor laat plaatsen, let er dan op dat je de vernieuwde kettingspanner erin hebt, anders krijg je later hetzelfde euvel.
    Ga bovendien even langs bij een andere dealer, wellicht dat die voor dit bekende euvel wel de coulanceregeling kunnen laten gelden!

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •