Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 105

Onderwerp: Centrale vergrendeling weigert (soms)

  1. #21

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Tja als je het gooit op potentieel levensgevaarlijk misschien wel, immers stel je voor je belandt in een ongeluk en bent zelf niet meer in staat om de deur te openen maar je hulpverleners krijgen de deur van buitenaf met de klink niet open omdat het slot niet vrij komt.... vrij cruciaal als je het mij vraagt en een volwassen persoon door een gebroken autoraam trekken is in geval van ernstige verwonding ook niet echt aan te raden.

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    53
    Posts
    38
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Hoi, heb dit ook pas gehad bij mij was het de berijdersdeur, verhaal aan oude schoolvriend uitgelegd die toevallig in audi onderdelen handelt (123parts in DenBosch)
    Hij gaf aan dat het niets met kabeltjes of dergelijken te maken heeft, gewoon het slot vervangen. komt erg veel voor gaf hij aan en hij heeft er dan ook genoeg op voorraad!!!
    Na wat tips heb ik zelf het slot vervangen en werkt weer perfect.
    Hij vraagt rond de 50 euro per slot, onderdelen komen uit test audi's dus vrijwel nieuw.

    Gr, Patrick

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Met belangstelling lees ik dit topic.
    Mijn Audi Avant 2009 kreeg enkele maanden geleden ook die kuren.
    Linker achterportier gaat niet meer open met de AB.
    Alleen van binnenuit te openen.
    Veel VW's en Audi schijnen dit te hebben.
    Is het een bepaald bouwjaar van de VW/Audi die deze kuren hebben?
    Geeft VW en/of Audi een coulance?

    Hartelijke groet en iedereen een goede jaarwisseling gewenst.

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Posts
    42
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Voorbije weekend stond onze audi een nacht bij vrienden in een verwarmde garage bij 20°C.
    Alle sloten werkten weer normaal, vandaag terug in een onverwarmde garage en soms weer het oude probleem.
    Heeft blijkbaar toch met die bewuste smering/kabel te maken ......
    Na de winter toch maar eens de deurbekleding verwijderen en die kabel trachten te smeren ( kruipolie ?)
    Erik

  5. #25

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Ik ben bij een audi dealer in België geweest en deze wou geen toegeving doen...
    Reden: Wagen te oud van (2009)

    De wagen staat op de ze moment in een verwarmde garage, het is iets beter maar heeft nog zijn kuren.
    De hoofdmekanieker van de audi garage denkt dat het de regelunit is van de centrale vergrendeling..

    in ieder geval een serieus probleem als je het mij vraagt als er toch al redelijk wat mensen hier slachtoffer van zijn geworden.


  6. #26

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Na ruim een maand te hebben rondgereden met 3 deuren welke niet meer open gingen moest er nu toch echt wat aan gebeuren.
    De zoektocht op diverse forums gaf toch wel de zekerheid dat het "gewoon" het slot was wat defect was. Nu kijken naar een zo goedkoop mogelijk oplossing
    want de dealer gaf aan dat het uit zou komen op ongeveer 750 euro incl btw. Dit zouden dan de 3 sloten zijn incl. het monteren.
    Toen kwam ik de site deurslotreparatie.nl uit in Apeldoorn, 50 euro per deur incl arbeid en je zou klaar zijn. Ik was al helemaal opgelucht want 150 euro ipv 750 is toch lekker.
    Gebeld met Frank maar deze zei teleurstellend. Nee voor het model B8 is dit niet mogelijk, dat zijn rotsloten en de hele deur moet uit elkaar. Zijn advies was om gewoon nieuwe sloten te kopen.

    Ik heb toen nog even wat bedrijven gebeld via de onderdelenlijn.nl waar de sloten 2e hands werden aangeboden.
    Dat zou dan uitkomen op 150 euro excl btw voor 3 sloten.

    Ik ben toen naar een garage gegaan waar ik al jaren mijn auto's laat repareren en deze heeft de computer uitgelezen.
    Hieruit kwam dat alle 4 de deursloten een storing geven. De bestuurdersdeur heeft echter nog nooit gehaperd dus ik hoop
    dat die het gewoon nog blijft doen.
    Hij kon de 3 nieuwe sloten krijgen voor 300 euro ex btw en zou ongeveer een uur per deur de tijd nodig hebben.

    Inmiddels is het bij hun gerepareerd en kost het me ongeveer 550 euro incl.

    Hartstikke zonde voor iets wat helemaal niet kapot hoort te gaan en waar je niets van ziet of merkt... Maar goed, ze doen het weer!

  7. #27
    water-escape's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    3.445
    Kudos
    216
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    hier inmiddels weer een maand geen last (auto staat warm in de garage) . dus duidelijk iets met de temperatuur. Ben ben wel benieuwd of het nu de kabels of het gehele slot is...
    Laatst gewijzigd door water-escape; 04-02-15 om 21:35.
    2. Audi A6 AR 3.0 TDI Q2007 Hartog Tuned! ('17 - '21 van 142k - 188k )
    3. Audi A3 SB 2.0 TDI S-Line 2008 Hartog Tuned! ('13 - '16 van 80k - 151k)
    4. Audi A6 3.0 TDI Q 2007 Hartog Tuned! ('07 - '13 van 0k - 310k)

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Temperatuur zou goed kunnen kloppen. In de zomer heb ik er eigenlijk geen last van, maar nu in de winter is het probleem bij mij ook weer terug.

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    1.078
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Om even het draadje op te pakken, ik heb zojuist bij de dealer een slot laten bestellen (90 euro excl BTW) - we gaan het zelf monteren. Op basis van de ervaringen van anderen hier ga ik er stiekem vanuit dat het het slot is en niet het kabeltje of iets dergelijks. Zo meteen lezen we de computer nog eens uit om te zien of er iets uit rolt en een actuatortest (?) te doen om te kijken of het signaal verstuurt wordt en aankomt.

    Ben er inmiddels ook wel klaar mee dat de passagiersdeur niet open gaat, ondanks dat het wel elke dag opnieuw een aantal keren gniffelen is als mijn vriendin weer vergeet dat de deur niet vanzelf opengaat

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    1.078
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Slot toch maar even geannuleerd, met de computer hebben we namelijk de signalen uitgelezen die de auto gaf bij het ontgrendelen, deze bleken allemaal aan te komen op alle portieren. Aangezien dit het geval was wil ik toch even wat meer zekerheid voordat ik het slot daadwerkelijk ga bestellen.

    Wat is de situatie:

    Via de afstandbediening ontgrendelen alle deuren behalve de passagierszijde. Echter, wanneer ik in de auto zit en de schakelaar binnen in de deur gebruik dan ontgrendeld de deur wel probleemloos. Heel sporadisch werkt de passagiersdeur wel vanaf de afstandbediening, maar dat is echt maar heel zelden.

    Doordat het slot via de binnenste schakelaar wel werkt, verwacht ik dat er met het slot verder niets mis is. Is er iemand die toevallig iets van het aansluitschema van de fabriek af CV weet? Zelf verwacht ik dat alles via een centrale unit gaat waar zowel het signaal van de AB op binnenkomt als van de schakelaar binnen in de auto? Maar als dat het geval was zou het slot in beide gevallen prima moeten ontgrendelen?

    Hoor graag van iemand die wat uitsluitsel kan geven hierover.

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Posts
    42
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Zoals reeds gemeld heb ik met mijn A4 2009 zelfde probleem, staat de wagen in de zon, voorzover dit nu mogelijk is werkt alles normaal.
    Ik wacht het goede weer af, en als ik geen problemen ondervind kan het wel de bowdenkabel zijn in de deur niet helemaal terugkeert zoals reeds vermeld in dit topic.
    Smeren zou de boodschap zijn. De laatse foutmelding van de deur in vagcom dateert van ergens in december 2014 in duitsland bij een temperatuur van ± - 8 °C, ondanks de problemen af en toe is er geen recentere foutmelding. We zien wel tegen de zomer voor ik aan vervanging van onderdelen zou beginnen. Er valt nu met te leven...

    Soms brand het rode lampje tussen de vergrendelingsknoppen op de portierzijde ook niet, maar dit heeft blijkbaar geen verband met het probleemje van de deursloten.
    Een aangename auto, maar al die electronica had voor mij niet nodig geweest...

    Erik

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Dag allemaal. Hier ook hetzelfde probleem met bj 2010. Na een diagnose bij Audi garage. Uitlezen gaf geen storingen. Monteur vroeg aan mij of het probleem zich voor deed tijdens vorst periode. En dit klopt inderdaad!

    Probleem ligt dan aan een bediening kabel welke vanaf de handgreep de ontgrendeling bediend. Hierin komt vocht welke bevriest en daardoor werkt hij (tijdelijk) niet. Onderdeel kost +/- €15,-
    (Kan onderdeelnummer hier wel vermelden indien gewenst)
    Laatst gewijzigd door Blauwjer; 04-03-15 om 15:20.

  14. #33

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blauwjer Bekijk Berichten
    (Kan onderdeelnummer hier wel vermelden indien gewenst)
    Graaaaag!

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Ik heb hetzelfde probleem. Al doet het zich nu ook voor bij positieve temperaturen. Passagiersportier ontgrendelt dan nog enkel van binnenuit. Bij het sluiten blijft het lampje in het bestuurdersportier soms branden ipv knipperen. Probleem lost zich vaak op door 'dubbel' te vergrendelen (2x op afstandsbediening drukken). Openen daarentegen is 'ad random' ...

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    1.078
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    @Peeet, sorry dat ik je even tag, maar heb jij misschien een schema van de CV? Waarschijnlijk zit het probleem hem in het slot bij mij, maar omdat de ontgrendelknop binnenuit werkt (let op: niet de hendel op de deur!) en de afstandbediening niet, twijfel ik of het niet misschien toch een kabelbreuk kan zijn of iets dergelijks..

  17. #36

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joshua043 Bekijk Berichten
    @Peeet, sorry dat ik je even tag, maar heb jij misschien een schema van de CV? Waarschijnlijk zit het probleem hem in het slot bij mij, maar omdat de ontgrendelknop binnenuit werkt (let op: niet de hendel op de deur!) en de afstandbediening niet, twijfel ik of het niet misschien toch een kabelbreuk kan zijn of iets dergelijks..
    Kijk wel even vandaag voor je.

    Heb je resent dan de deurpanelen/bekabeling los gehad ?

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  18. #37

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Kijk wel even vandaag voor je.

    Heb je resent dan de deurpanelen/bekabeling los gehad ?

    Peeet
    Passagierszijde voor toch ?

    A4-8K passagiersdeur centrale vergrendeling.jpg

    Peeet
    Sierlijst.jpg Arm%20leuning.jpg Bekleding1.jpg

    Bekleding2.jpg Binnenwerk.jpg

    P8292283.jpg P9042385.jpg P3131835.jpg
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  19. #38

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    1.078
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Passagierszijde voor toch ?

    A4-8K passagiersdeur centrale vergrendeling.jpg

    Peeet

    Thanks! Passagierszijde voor inderdaad. En nee, ik heb de bekabeling helemaal niet los gehad, ik merk nu wel opeens net als alle anderen dat het nu beter werkt nu de temperatuur weer wat begint op te lopen, lijkt toch op het slot dus net zoals iedereen hier.

  20. #39
    Dasquade's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    715
    Kudos
    8
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Sinds een goeie week is het ook van dat hier. Nooit problemen met de bestuurders deur, wel de andere deuren en koffer. Begin deze week random, nu bijna constant en enkel manueel krijg ik ze nog open. Ook de coming home slaat niet altijd aan....soms slaat die aan maar ontgrendelt niet.
    Straks eens kijken wat de 'auto lock/unlock' doet als ik erin zit.
    BY2009 en blijkbaar bekent probleem. Is er hier een TSB van?

  21. #40

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Ja die is er. Wordt beweerd dat het in de meeste gevallen gaat om een probleem met de bowdenkabel. Daar zou een knik in ontstaan door incorrecte montage. Ook beschadigt het rubber aan het eind van de kabel hierdoor. Nieuwe kabel kost ~€16..

    De bevestiging op het portierslot is van een T- naar een L-vorm gewijzigd. De gele vergrendeling is 180° gedraaid, waardoor het verdraaien van de hoes tot een minimum wordt gereduceerd.

    Toepassing van een gewijzigde bowdenkabel 4H0 837 099 B vanaf week 46-2012 bij alle hieronder genoemde modellen.

    Uitgezonderd hiervan zijn bij de Audi A8 (D4) de achterportieren. Hier moet de bowdenkabel 3W7 837 099 A worden gebruikt.


    Toepassing gewijzigde bowdenkabel 4H0 837 099 B:
    Audi A6 / A7 WAUZZZ4G6DN080001
    Audi Q3 WAUZZZ8U4DR058412
    Audi TT TRUZZZ8J*D1007466
    A1 WAUZZZ8X4DB057456
    A4 IN WAUZZZ8K*DA150382
    A4 NSU WAUZZZ8K*DN028651
    A5 WAUZZZ8T*DA035028
    A5 Cabriolet WAUZZZ8F*DN006803
    A8 WAUZZZ4H*DN012643 alleen voorportieren
    Q5 WAUZZZ8R*DA001274

    Invoering gewijzigde bowdenkabel 3W7 837 099A
    D4 WAUZZZ4H*DN016662 alleen achterportieren
    Laatst gewijzigd door Nenna; 14-11-15 om 20:47.

Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •