Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 105

Onderwerp: Centrale vergrendeling weigert (soms)

  1. #41
    Dasquade's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    715
    Kudos
    8
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Net nog getest:
    auto lock ontgrendelt niks (enkel bestuurders deur werkt nog). Sluiten werkt nog perfect, openen niet.
    getest met de andere sleutel, maar blijft het zelfde. Enkel bestuurdersdeur gaat normaal open. Coming home is random.
    Ik vrees dat het in mijn geval niks te maken geeft met de kabel(s) aangezien het op week tijd op alle deuren en koffer is, buiten bestuurdersdeur.
    Raar dat bestuurdersdeur wel werkt (voorlopig), of zit daar een of andere 'master' die niet doorzend naar de andere?
    Met de sleutel unlocken werkt, maar opnieuw enkel bestuurdersdeur reageert.
    Iemand die weet wat de 'eenportiersontgrendeling' in de MMI doet? Stond op 'uit', als eens verzet naar 'aan' maar geen verschil.
    Maandag eens langsgaan bij garage om uit te lezen (onlangs nog maar onderhoud gedaan en week geleden nieuwe banden + uitlijnen in audi garage....mocht er niet bij!!!!!! maar was uitgelezen dacht ik :s). Benieuwd of ze iets zullen vinden en of ze tussen beide zullen komen (grrrr bekend probleem). Hopelijk zit het probleem maar in 1 module (vermoed ik aangezien het plots alle 3 + koffer is).
    #sjoemelsloten !!

    Ondertussen wat met de autolock (met open ramen) zitten spelen en instellingen. Probleem zit hem duidelijk in links achter. Soms moet ik wel tot 3 x op de autolock knop in bestuurdersdeur drukken voor ledje daadwerkelijk aanslaat en dan pas sluit de deur ook.
    Laatst gewijzigd door Dasquade; 14-11-15 om 19:24.

  2. #42

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Éénportiersontgrendeling is volgens mij dat bij openen met je sleutel alleen de bestuurdersdeur van het slot gaat. Bedoelt om geen andere mensen in te kunnen laten stappen. Een veiligheidsdingetje.. Toen ik de A4 nog had heb ik zelf het portierslot vervangen, dat succes was maar van korte duur. Waarschijnlijk was het bij die A4 toch echt die kabel.

  3. #43

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2015
    Leeftijd
    38
    Posts
    94
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Zo eerste forum post en hopelijk kan ik meteen helpen.

    heb sinds 3 maanden een b8 en had ook het probleem met de deurvergrendeling.

    Diagnose was bij bij dat het portier vanaf binnen altijd open kan, ongeacht op slot of niet. Van buiten ging het portier niet open, behalve wanneer ik het eerst een keer van binnen had geopend. Dan deed het openen het ook vanaf buiten. Totdat ik met de centrale vergrendeling de deur weer op slot deed. 1 deur weigerde altijd en de andere achterdeur een paar keer.

    oplossing: slotmechanisme vervangen in 99% van de gevallen (vertelde de dealer en blijkt ook hier uit alle posts)
    Staat een mooi stappenplan in een andere draadje. Met 8 duidelijke pdf'jes.
    slot kost 128 euro bij de dealer, en binnen 60 minuten moet je dit klusje wel klaren... (Das inclusief 20 minuten zoeken naar de accu

    Als je er aan gaat beginnen heb ik nog een paar handige tips.

    PS eenportiersopenen zorgt dat alleen bestuurder opengaat bij openen. 2 keer drukken opent alle portieren, verklaart misschien waarom er 3 portieren niet opengaan

  4. #44
    Dasquade's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    715
    Kudos
    8
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Het is er nog niet van gekomen om langs te gaan bij dealer om uit te lezen (m'n oude vag kabel werkt niet meer op windows 8 ).
    9 op 10 is het inderdaad gewoon links achter slot mechanisme. Kzou het liever nog vlug eens uit laten lezen, als zal het de bekende (niet alles zegende) code zijn vermoed ik.
    Ik zal evenuteel alvast zelf deurpaneel afnemen, slot zou ik zowiezo zelf steken.

    Shabazzz: ik vermoed dat je over dit draadje hebt?
    http://www.audiforum.nl/forum/model-...ml#post1646517
    Indien niet, gelieve draadje nog eens te posten.
    Je tips zijn altijd welkom!

    De autolock blijkt wel frequenter niet meer automatisch aan te slaan (althans het ledje).

  5. #45

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Ik heb het zelfde probleem gehad met de bestuurders portier.
    In de verschillende forums op internet kwam ik er achter dat dit een veel voorkomend probleem is.
    Ik ben er uiteindelijk achter gekomen wat de meest voorkomende oorzaak is.
    In het slot zitten 2 st micro motortjes deze maken dan slecht contact.
    Je kan inderdaad het hele slot vervangen €129 ex inbouw. maar als je een beetje handig bent kan je het zelf repareren en kost het niks!
    Oplossing contacten van de micromotortjes in het slot reinigen en een beetje de contactjes naar buiten buigen zodat de micromotortjes weer goed contact maken.
    Ik ben ongeveer 1,5 uur bezig geweest en nadat ik het gedaan heb geen problemen meer gehad met de centrale vergrendeling.

    Ik heb een gebruiksaanwijzing gevonden waar precies in staat hoe je dit kan doen.
    Het is vertaald uit het Duits vandaar de kromme zinnen in het document.
    Zie bijlage.Audi A4 B8 slot reperatie.pdf


  6. #46
    Dasquade's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    715
    Kudos
    8
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    @Aboll: dank u voor link. Tja, ik denk ook dat het gewoon weg dat het eerder vervuiling of soldeer probleempjes zijn, zoals bij de meeste wagens (blijkt bij meerdere merken te zijn).
    Ik denk dat ik het eens zal proberen .

  7. #47

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2015
    Leeftijd
    38
    Posts
    94
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dasquade Bekijk Berichten

    Shabazzz: ik vermoed dat je over dit draadje hebt?
    http://www.audiforum.nl/forum/model-...ml#post1646517
    Indien niet, gelieve draadje nog eens te posten.
    Je tips zijn altijd welkom
    Yes dat draadje inderdaad, dat stappenplan is echt top, daarbij heb ik een aantal tips opgedaan uit andere fora:
    Ontkoppel de accu: schijnt dat je dan geen foutcode krijgt als je je slot vervangt.
    Doe je raam dicht: dadelijk heb je je hele deur open zit je raam voor je slot omdat je die nog open had
    De meeste schroeven zijn torx, alleen het slot zelf zit met een alienhead, die moet je wel hebben, anders ligt alles open en krijg je het slot niet los.
    Maak bij het slot eerst de bowdenkabels los, ik kreeg de connector er bijna niet af, als de bowdenkabels los zijn kan je het slot tot voor dat gat brengen. Vergeet niet te letten op de aanwijzingen dat je de gele aansluiting op de bowdenkabels 90 graden moet draaien, anders gaan ze echt niet los.

    Slot vervangen kan je verder weinig fout aan doen als je het stappenplan volgt.
    Als je de deur weer in elkaar hebt kan de accu er weer op. Als het goed is werkt alles weer.....

    .... Behalve het comfort openen en sluiten van de ramen. Zowel met de ab de ramen openen alsook met 1 druk het raam volledig openen werkt niet meer als de accu eraf is geweest. Dwz alleen bij het raam waar ik het slot vervangen had kon ik nog met een enkele klik het raam openen en sluiten. Bij alle andere ramen moet ik de knoppen lang indrukken totdat het raam sluit. maar de oplossing was hier ook al te vinden op het forum:

    Raam naar beneden doen, even de knop los en dan 2 seconde ingedrukt houden naar beneden. Dan het raam omhoog totdat het dicht is en knop even loslaten en daarna weer 2 seconden omhoog ingedrukt houden. Doe dit bij iedere raam en alles werkt weer naar behoren.

    Ik denk ook dat je misschien wel iets in het slot kan aandrukken zodat ie het weer doet, ik las ook over "nippeltjes die zouden afbreken" en dat het daarom kapot is, maar ik wilde sowieso in 1 keer klaar zijn, de kans dat je met een open deur blijft zitten had ik geen zin in, ik zal m'n volgende defecte slot bewaren voor de liefhebber want rechtsachter gaat bij mij ws ook niet lang meer duren.

    Anyway: hoe dan ook een klus die je vrij eenvoudig zelf kan doen, mits je een linker en een rechterhand hebt

  8. Ad
  9. #48
    Dasquade's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    715
    Kudos
    8
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Misschien domme vraag, maar wat is een alienhead (schroef)? Google vindt ook niks :s.
    Enige info ivm de micro switches? Deze zouden ook last hebben van vervuiling (en printplaat van krakende soldering).
    Bedankt voor de tips.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shabazzz Bekijk Berichten
    Yes dat draadje inderdaad, dat stappenplan is echt top, daarbij heb ik een aantal tips opgedaan uit andere fora:
    Ontkoppel de accu: schijnt dat je dan geen foutcode krijgt als je je slot vervangt.
    Doe je raam dicht: dadelijk heb je je hele deur open zit je raam voor je slot omdat je die nog open had
    De meeste schroeven zijn torx, alleen het slot zelf zit met een alienhead, die moet je wel hebben, anders ligt alles open en krijg je het slot niet los.
    Maak bij het slot eerst de bowdenkabels los, ik kreeg de connector er bijna niet af, als de bowdenkabels los zijn kan je het slot tot voor dat gat brengen. Vergeet niet te letten op de aanwijzingen dat je de gele aansluiting op de bowdenkabels 90 graden moet draaien, anders gaan ze echt niet los.

    Slot vervangen kan je verder weinig fout aan doen als je het stappenplan volgt.
    Als je de deur weer in elkaar hebt kan de accu er weer op. Als het goed is werkt alles weer.....

    .... Behalve het comfort openen en sluiten van de ramen. Zowel met de ab de ramen openen alsook met 1 druk het raam volledig openen werkt niet meer als de accu eraf is geweest. Dwz alleen bij het raam waar ik het slot vervangen had kon ik nog met een enkele klik het raam openen en sluiten. Bij alle andere ramen moet ik de knoppen lang indrukken totdat het raam sluit. maar de oplossing was hier ook al te vinden op het forum:

    Raam naar beneden doen, even de knop los en dan 2 seconde ingedrukt houden naar beneden. Dan het raam omhoog totdat het dicht is en knop even loslaten en daarna weer 2 seconden omhoog ingedrukt houden. Doe dit bij iedere raam en alles werkt weer naar behoren.

    Ik denk ook dat je misschien wel iets in het slot kan aandrukken zodat ie het weer doet, ik las ook over "nippeltjes die zouden afbreken" en dat het daarom kapot is, maar ik wilde sowieso in 1 keer klaar zijn, de kans dat je met een open deur blijft zitten had ik geen zin in, ik zal m'n volgende defecte slot bewaren voor de liefhebber want rechtsachter gaat bij mij ws ook niet lang meer duren.

    Anyway: hoe dan ook een klus die je vrij eenvoudig zelf kan doen, mits je een linker en een rechterhand hebt

  10. #49

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2015
    Leeftijd
    38
    Posts
    94
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Haha, spellingscorrector: allenhead. Lijkt op gewone inbus, maar je moet een speciaal maatje hebben. Je kan ook een vierkante "inbus" nemen, dat werkt ook, maar weet niet hoe die heet (iemand).
    Probeer dat anders als eerst voordat je begint. Als je de deur open hebt zie je aan de zijkant het slot mechanisme, boven en onder zit een schroef met veel tandjes (misschien wel 12 of meer) die moeten los kunnen en daar moet je even de goeie maat voor hebben. Zou zonde zijn als je er aan begint en je komt er aan het einde achter dat je het slot niet los krijgt.

    Ik wil trouwens wel echt weten hoe die schroefkop echt heet, daar heeft iemand vast wel antwoord op
    Laatst gewijzigd door shabazzz; 19-11-15 om 22:49.

  11. #50

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Dit zijn Torx bouten.
    En hier heb je een Torx schoevendraaier of bit voor nodig

  12. #51

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2015
    Leeftijd
    38
    Posts
    94
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Nee, de twee schroeven aan de buitenkant, waarmee je slot echt aan je deur vast zit, dat is geen torx. Alleen de deurbekleding zit met 5 torx schroeven vast. Maar nerd als ik heb ik het inmiddels gevonden. Die schroefkop heet XZN en noemen ze soms ook wel multi torx dus oke, je kan een vlaai komen afhalen

    https://nl.m.wikipedia.org/wiki/XZN

    Anyway, check dus even of je beide bitjes hebt voordat je begint.
    Ik ben ontroerd, mijn mysterie is eindelijk opgelost. Wat een fijn begin van het weekend.

  13. #52

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Ik heb vandaag ook even het portierslot linksvoor uit elkaar gehaald.
    Toen de 2 micromotortjes schoongemaakt, ingespoten met contactspray en van 1 motortje de contactjes naar buiten gebogen en van de andere iets naar binnen.
    Alles weer in elkaar gezet en hij doet het weer.
    Als je een beetje handig bent en je kijkt goed naar de tekening dan is het makkelijk zelf te doen.
    Eens kijken hoelang hij het blijft doen.
    Laatst gewijzigd door simbad; 22-11-15 om 14:28.

  14. #53
    Dasquade's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    715
    Kudos
    8
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Dank u voor info (Simbad/Shabazz)!
    Weet toevallig iemand welke maat van XZN bit ik nodig heb? Ik heb er gene zie ik en wilde morgen er eentje halen net als een bus contactspray .

  15. #54

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2015
    Leeftijd
    38
    Posts
    94
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Ik heb geen idee, ik heb het uiteindelijk met het vierkante bitje gedaan... Die is bijna even groot en past... redelijk goed. Ik kan je er niet verder mee helpen. Hopelijk werkt de contactspray.... Dat scheelt me straks 128 euro voor rechts achter
    Hou ons op de hoogte

  16. #55
    Dasquade's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    715
    Kudos
    8
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shabazzz Bekijk Berichten
    Ik heb geen idee, ik heb het uiteindelijk met het vierkante bitje gedaan... Die is bijna even groot en past... redelijk goed. Ik kan je er niet verder mee helpen. Hopelijk werkt de contactspray.... Dat scheelt me straks 128 euro voor rechts achter
    Hou ons op de hoogte
    Het was een M8 maat van bit, ondertussen eentje gekocht en contactspray.
    Waarschijnlijk doe ik het volgende week maandag/dinsdag (verlof), kan ik op gemak doen.
    Hopelijk ligt het probleem daar en is het (voor tijdje) opgelost.
    Ik laat nog iets weten .
    *Is het echt noodzakelijk om batterij af te schakelen?

  17. #56

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2015
    Leeftijd
    38
    Posts
    94
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Geen idee of die accu echt nodig is, maar ik heb gelezen dat je anders foutmeldingen krijgt. Ik dacht ik neem het risico maar niet. Ti's 2 minuten werk... (Omdat je je reservewiel er even uit moet halen.

  18. #57
    Dasquade's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    715
    Kudos
    8
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Gewoon even verslag uitbrengen:
    Vanmiddag na het werk er toch maar eens aan begonnen met de hulp van de tips en pdf.
    Niks lastig tegengekomen (enkel deurpaneel zit wel redelijk vast in de clips maar zonder schade eruit).
    Slot gedemonteerd, op zich was binnenwerk (servo motortjes, switchen, behulzing enzo) niet vuil maar alles netjes opgekuist met contactspray. Tandwieltjes nog wat ingespoten met silicon spray....
    Terug gemonteerd...BINGO! Alles werkt weer perfect .
    Dikke dank u voor de hulp gasten!! (heb ik weer wat uitgespaard, dashcam is 'terugbetaald' ).

    *Batterij had ik niet afgesloten, geen problemen maar waarschijnlijk nu wel intern enkele foutcodes. Die wis ik wel ooit nog eens (als ik nieuwe VAG kabeltje heb die werkt op windows 8).

  19. #58

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2015
    Leeftijd
    38
    Posts
    94
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Top voor je dat het zo makkelijk ging en fijn dat het dus 128 euro goedkoper kan... Kan ik misschien ooit ook nog een dashcam aanschaffen als het bij m'n rechter achterdeur gebeurt (zo redeneert m'n vrouw tenslotte ook bij de uitverkoop) Als ik een dashcam wil, dan wel eentje die mooi weggewerkt kan worden qua kabels enz... Zal het forum eens doorzoeken.

    Over de foutcode: Ik was bij de bandenwissel, maar heb de moeite niet genomen om uit te laten lezen. Hij klungelde al met het lood bij balanceren en bij het bijvullen van de vloeistoffen vroeg die om de pijlstok voor de olie. Heb het maar gelaten.

    OT: jij had dus niet de accu eraf gehaald. scheelt weer, maar had je dan problemen met het 1klik ramen openen? Of blijft dat het doen omdat de accu er niet af is geweest?

  20. #59
    Dasquade's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    715
    Kudos
    8
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Geen problemen met de ramen en was grotendeels daarom dat ik accu erop heb laten zitten.

    OT: Ik heb een Blackvue DR650 2CH (vooraan en achteraan cam). Werkt over wifi op mijn tablet die ik 'ingebouwd' heb .

  21. #60
    kritje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    49
    Posts
    322
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Vorige winter het probleem gehad met de bestuurdersdeur die niet opent met de AB, wel van binnenuit.
    De rest van het jaar geen probleem gehad.
    Sinds vorige week, nu het weer kouder is, komt het probleem weer terug.

    Ik heb de pdf http://www.audiforum.nl/forum/attach...6&d=1447859555 gedownload en ga deze week is het deurpaneel eraf halen om te kijken waar het aan ligt.
    Audi A4 B8 Avant 1.8 TFSI Multitronic S-line
    Volvo V50 2.0 D
    Audi A3 Sportsback 1.6 FSI

Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •