Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Advies sneeuwkettingen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2022
    Leeftijd
    50
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Advies sneeuwkettingen

    Ik heb een audi A4 Avant (B8) met bandenmaat 255/35/R19. Ik ben aan het rondkijken voor sneeuwkettingen maar lees verschillende verhalen. 1 website meldt dat hier geen kettingen onder kunnen en ik loopvlak zou moeten nemen maar andere websites verkopen voor deze maten gewoon kettingen.

    Heeft iemand ervaring of advies wat ik het beste kan kopen voor de wintersport?

    Bedankt alvast voor jullie hulp!

    mvg,
    Michiel

  2. #2
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.241
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Advies sneeuwkettingen

    Dat kettingen in een bepaalde maat bestaan, wil nog niet zeggen dat ze ook onder jouw auto passen. De ruimte in de wielkast rondom het loopvlak is één variabele, minstens zo belangrijk is de ruimte áchter het wiel. Een 'ouderwetse' ketting vergt best veel ruimte tussen wiel en veerpoot, remleiding, ophanging, etc. aan de achterkant.

    Een loopvlakketting past dan altijd wel, want die vraagt alleen montageruimte aan de voorkant Grote voordelen van loopvlakkettingen zijn ook de heeeeeeel veeeeeel makkelijkere montage (en demontage) en het minimale risico op beschadiging of 'vastlopen' rondom de wielophanging. (Maggi)Trak is fantastisch en oerdegelijk merk maar bestaat helaas niet meer; is overgenomen maar ik weet ff niet waar je nu op zou moeten googlen.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2022
    Leeftijd
    50
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Advies sneeuwkettingen

    Dank voor je opmerking. Begrijp wat je bedoelt. Ik heb echter nog nooit in mijn leven kettingen nodig gehad en heb eerlijk gezegd weinig zin om 300 - 500 euro uit te geven voor iets wat ik waarschijnlijk niet ga gebruiken. Vandaar dat ik op zoek ben naar kettingen, dat is nou eenmaal goedkoper. Uiteraard wil ik dan wel graag weten of ze passen (en idd niet alleen qua maten op het doosje )

    Hopelijk kan iemand met ervaring mij hier mee helpen?

    bedankt.

  4. #4
    Checkin's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Posts
    120
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5

    Standaard Re: Advies sneeuwkettingen

    Wat staat er beschreven in je instructieboekje ?

    Bij mijn Audi A4 Quattro stond ->banden met maat 245-40-18 dat er geen kettingen gemonteerd mogen worden .
    Laatst gewijzigd door Checkin; 05-03-23 om 10:45.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •