Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 28 van de 28

Onderwerp: Verbruik AdBlue 2.0 TDI?

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2016
    Leeftijd
    43
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Verbruik AdBlue 2.0 TDI?

    Als ik dit zo allemaal lees...blij dat ik geen AdBlue gekozen heb! Lijkt me vooral veel gedoe
    Laatst gewijzigd door Bert81; 29-05-16 om 12:33.

  2. #22

    Standaard Re: Verbruik AdBlue 2.0 TDI?

    2.0 TDI 150pk, (24liter adblue tank) op 22500km melding gekregen binnen 2300km adblue bijvulllen
    maar die 2300km is ongeveer de helft geworden...
    bij melding van 300km toch maar 10 liter adblue gekocht in Total tankstation in Frankrijk...
    een uitlezing voor het adblue niveau had handig geweest;-)

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Verbruik AdBlue 2.0 TDI?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Skyline737 Bekijk Berichten
    Hier met 16.000km nog geen melding met een 24L tank. Valt mij zeker niet tegen! Het schijnt dat je met vagcom het niveau van de AdBlue tank kunt bekijken (%). Maar eens even kijken binnenkort.

    Overigens zit de tank op deze wijze gemonteerd achter het rechter achterwiel:

    Bijlage 227313

    Vandaar ook dat alle diesels maximaal 2 uitlaatpijpjes links hebben. Zelfs een 3.0TDI. De AdBlue tank zit simpelweg in de weg voor één uitlaat links en één rechts, helaas.
    Nou lekker dan. Als er iemand achterop rijdt en je zou verder kunnen rijden dan is je Adblue tank misschien kapot en lekt deze. Ik vind het dan ook geen handige plek maar dat is mijn mening.

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Posts
    64
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik AdBlue 2.0 TDI?

    Weet er iemand hoe groot de tank van een A4 Quattro is? De brandstoftank is "by default" 58 liter (dus groter dan de 54 liter tank die je gratis kan krijgen ipv de 40 liter tank). Maar ik vroeg mij af of de ADBlue tank ook "by default" groter is. Want ik denk dat ze mij ook al dik in 't zak gezet hebben...
    Bij levering: tank is vol zei de dealer. Na 6000km eerste waarschuwing.
    Tank laten bijvullen bij andere dealer op 7000 km. Na 13500km terug eerste waarschuwing.
    Terug naar dealer (de laatste). Vrouw aan receptie vertelde me dat ze er 20 liter in gegoten hadden....WTF??? Waarom hebben ze dat dan niet eerder gedaan?
    Ik vertelde haar dat dat waarschijnlijk niet kon omdat ik telkens maar 6-7000km kon rijden met een "volle" tank...
    Vandaar mijn vraag: hoe groot is de tank van een A4 Quattro?

    Thx,
    J

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2015
    Leeftijd
    45
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Verbruik AdBlue 2.0 TDI?

    2.0tdi met 12 liter AdBLue tank. Op 15000 km laten bijvullen door de dealer, bij 13000km eerste melding gekregen. Kwam goed uit, tegelijk met olie kunnen doen


  6. #26

    Standaard Re: Verbruik AdBlue 2.0 TDI?

    2.0 tdi 150pk met 24 liter tank. Ik kreeg melding bij 14000km bij 16000 laten vullen. Valt me een beetje tegen. Wellicht tweede keer langer!

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    44
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Verbruik AdBlue 2.0 TDI?

    Ik rij ongeveer 15000 tot 16000 met 24 liter AdBlue (2.0TDI 150PK). Eerste keer was maar 14000Km.
    Voor de AdBlue verbruikers die geld teveel hebben en dit bij de garage laten doen (wat veelal ca.€50,- kost), je kunt dit supersnel en goedkoop zelf doen.
    Ik stop bij een tankstation dat AdBlue heeft voor vrachtwagens, de pistoolmond past perfect in de vulopening, het vullen duurt doorgaans 30-40sec en de kosten zijn €0,60 ct per liter dit betekent 20liter voor €12,-.
    Het scheelt een hoop rompslomp en je bespaart jezelf geld en een rit naar de garage

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: Verbruik AdBlue 2.0 TDI?

    Hoe is jullie rijstijl?
    AdBlue dient om de schadelijke stoffen te verwijderen in je uitlaat.

    Kan me gerust inbeelden als je wat sportiever rijd dat je eventueel meer AdBlue verbruikt of net minder.
    Zie maar het gevalletje van je roetfilter; rij je sportiever zal je minder last hebben van een verstopte filter dan iemand die rustig rijd en steeds op 2000 toeren schakelt.

    Het is misschien een optie om dit in kaart te brengen?
    Ik ben op de hoogte van AdBlue en de werking maar niet van het verbruik adv de rijstijl.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •