Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Telefoon probleem: personen met meerdere nummers => Probleem opgelost !!!

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Posts
    64
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Telefoon probleem: personen met meerdere nummers => Probleem opgelost !!!

    Hallo,

    Ik heb sinds deze week mijn nieuwe A4-B9. Ik heb echter een probleempje met de telefoon...
    In mijn Android smartphone hebben de meeste contactpersonen twee of meerder nummers, zoals:
    • Jan Met de Pet: +32.2.111.2345 (Home)
    • Jan Met de Pet: +32.475.22.33.44 (Mobile)
    • Jan Met de Pet: +32.2.222.9876 (Business)


    Wanneer ik nu dit adresboek download in de A4, worden al deze nummers wel overgepompt, alleen wordt die ene "Jan Met de Pet" opgesplits en opgeslagen als 3x "Jan Met de Pet", elk met zijn eigen nummer. Dat betekent dus dat ik 3x diezelfde persoon zie, en het probleem is dat ik ook alleen maar de naam zie:
    • Jan Met de Pet
    • Jan Met de Pet
    • Jan Met de Pet


    Ik moet dan een van de namen klikken om het nummer te zien dat eraan gelinkt is, om dan vast te stellen dat ik de "verkeerde" Jan Met de Pet heb...

    Bestaat er geen mogelijkheid om hetzelfde systeem te hanteren als in de GSM, nl. eerst de naam van de persoon kiezen en dan de optie van de 3 nummers krijgen... Dat zou toch zo handig zijn...

    Thx,
    Johan
    Laatst gewijzigd door jst1963; 11-02-16 om 09:32.

  2. #2
    Skyline737's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.047
    Kudos
    87
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Telefoon probleem: personen met meerdere nummers

    Met bellen gebruik ik vrijwel altijd spraakbediening op naam. Vervolgens vraagt mevrouw welk nummer ze moet kiezen en laat een overzicht van de nummers zien. Perfect wat mij betreft.
    A4 B9 Facelift Limousine (2020) Launch Edition Sport 2.0TFSI S-tronic
    A4 B9 Limousine (2015) Sport Proline S 2.0TDI S-tronic
    A4 Avant B8 (2011) 1.8TFSI Proline S Plus

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Posts
    64
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Telefoon probleem: personen met meerdere nummers

    Hmmm...niet in mijn geval...
    Zelfs met de spraakbediening krijg ik 3x dezelfde naam te zien, en niet de nummers.
    Ik heb de indruk dat het Audi systeem gewoon elke naam als een afzonderlijke naam ziet met slechts 1 nummer. Vandaar dat er bij die naam niet naar het nummer gevraagd wordt maar dat het systeem onmiddellijk die persoon probeert te bellen...

  4. #4
    Audidact's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    57
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Telefoon probleem: personen met meerdere nummers

    In de B8 met mmi+ kon je met de spraakbediening ook zeggen "Jan met de pet mobiel" en ging hij direct naar dat ene nummer. Wellicht in de B9 ook nog?

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Posts
    64
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Telefoon probleem: personen met meerdere nummers => Probleem opgelost !!!

    Het hangt dus af van je telefoon en hoe deze via Bluetooth de download van je adressen doet.
    Ik had eerst geprobeerd met de iPhone van een college en daar had ik bij iedere naam de verschillende telefoonnummers. Met mijn eigen telefoon (een One Plus Two) werkte dit dus niet.
    Tot ik een appje gedownload had, nl "Bluetooth Phonebook", dan heb ik opnieuw mijn adresboek gedownload en...bingo: meerdere nummers bij de personen. En nu kan ik inderdaad ook een naam inspreken met "mobile" of "home" of "business" erachter (en zelfs ervoor).
    Dus...opgelost!
    Laatst gewijzigd door jst1963; 11-02-16 om 09:38.


User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •