Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Brandstoflek bij uitlevering

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Brandstoflek bij uitlevering

    Heb ik weer. Ik denk ik post het hier ff om jullie te waarschuwen. 1 december j.l. mijn nieuwe A4 B9 sedan (TDI) gekregen (leasebak). In de eerste serie van NL dus blij en trots. Vlak voor sluitingstijd afgehaald bij van den Udenhout in Den Bosch en naar huis gereden (85km). Onderweg op de snelweg regende het en het rook naar diesel. Ik dacht die lucht komt door de vrachtwagens. Thuisgekomen bij stilstand komt mij er een partij rook uit de motorkap! Ik denk dat is de regen in combinatie met nieuwe rubbers of turbo die warm geworden zijn. Ik na het eten nog eens rijden, en op een rotonde breekt hij uit. Foute boel. De volgende morgen zou ik Audi bellen wat er aan de hand was. Ik probeer hem 's morgens te starten maar doet niets meer. Hele tank diesel leeg! van den Udenhout gebeld maar die wijzen mij op de Audi mobiliteitsgrarantie. Audi mobiliteitsservice gebeld en ze hebben hem opgesleept naar mijn dichtsbijzijnde dealer. Die belde mij later op de dag dat er een brandstoflek was geconstateerd en dat het hele blok onder de diesel zat, incl. stuurinrichting. Vandaar de rook en het uitbreken in de bocht. Levensgevaarlijk dus. Behalve de brandstofleiding (waarvoor inmiddels al een update of terugroep was geweest) moesten alle rubber onderdelen vervangen worden (incl. distributieriem en koelvloeistofslangen etc). Helaas, nieuw model dus niets op voorraad. De hoognodigde veiligheidsonderdelen hebben ze binnen 2.5 week vervangen zodat ik weer kon rijden voor de kerst (in de tussentijd dus een vervangertje). Ik rij weer vanaf vlak voor de kerst in de gerestaureerde A4. Het is nu half februari. Wat denk je: nog geen onderdelen. Komen pas begin maart binnen. Op zijn vroegst. Nu heb ik alles via de leasemaatschappij laten lopen omdat ik de berijder ben en geen slapenloze nachten wil hebben, maar heb wel een klacht laten indienen bij Audi/PON. PON verwijst ons naar de dealer, die overigens zijn best doet met de middelen die hij heeft (geen voorraad). Wat een gedoe! Ik heb in het begin op het punt gestaan de auto niet meer te gaan rijden omdat ik er geen vertrouwen meer in had, maar zo lang Audi zijn garantievoorwaarden nakomt kun je ze blijkbaar niets maken. Het is niet dat ze niet meewerken, het is alleen dat het lang duurt en dat ik een veiligheidsrisico gelopen heb op het moment dat ik de showroom uitreed. Grote loser in het verhaal vind ik wel van den Udenhout in Den Bosch, want die hebben vanaf dag 1 geen verantwoordelijkheid genomen in deze kwestie en hun handen ervanaf getrokken door mij door te verwijzen naar Audi mobiliteitsgarantie (ik heb die dealer nog wel even de huid volgescholden). Toen ik deze bestelde twijfelde ik nog tussen de A4 en de Jaguar XE, was ik maar voor de Jag gegaan... Voor mij de laatste audi...

    Verder zitten er allemaal kinderziektes in, zoals de media SD kaart die de helft van de tijd niet gelezen wordt. Maar dat is allemaal minor vergeleken met de ellende hierboven. Ik vind trouwens wel dat het nieuwe 160PK TDI blok erg weinig koppel heeft of ligt dat aan mij? Trekt het beste tussen 3 en 4 duizend toeren.
    Laatst gewijzigd door mediafreak123; 14-02-16 om 22:13.

  2. #2
    VroemTFSI's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    889
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Brandstoflek bij uitlevering

    Je zou toch denken dat er tegenwoordig geen of bijna geen kinderziektes in auto's zitten, maar helaas. Wat moet dat ding gestonken hebben! Ik baal al als ik bij de pomp in de diesel heb gestaan en die meur naderhand omhoog komt vanaf mijn zolen!

    Als hij dan toch teruggaat, zou je ook een klacht moeten indienen over gebrek aan koppel. Wellicht is er iets fout gegaan tijdens die noodreparatie.
    [COLOR="#006400"]A4 Avant FL 1.8 TFSI Sport Ed. Black, Bj. 2014, PQ1, [/COLOR] Ben vreemdgegaan...VW Polo Blue GT 1.4 ACT, Candy White, 5-drs, 17" Montani antraciet, xenon, stoelverw, navi, PDC

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Brandstoflek bij uitlevering

    Ja die stank was echt enorm. Ik heb de milieudienst van de gemeente nog gebeld want al die diesel op mijn oprit is in het riool terecht gekomen. Maar die slapers zijn niet meer gekomen. Goeie tip over het koppel, ook dat laat ik checken. Mogelijk hebben ze hem in de fabriek of bij de reparatie al terug gechipt in het kader van het sjoemeldebakel. Als klap op de vuurpijl hadden ze opsleepschade ontdekt aan de voorkant van de dorpel. Niet van het opslepen maar daarvoor al. Mogelijk bespaart audi tegenwoordig ook al op de distributiekosten. Pfff.
    Laatst gewijzigd door mediafreak123; 14-02-16 om 22:55.

  4. #4
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Brandstoflek bij uitlevering

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mediafreak123 Bekijk Berichten
    Mogelijk bespaart audi tegenwoordig ook al op de distributiekosten. Pfff.
    Dat klopt! Wordt tegenwoordig gedaan door Bulgaren..
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  5. #5
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Brandstoflek bij uitlevering

    Een nieuwe auto kopen. Hmm. Op deze wijze is de nieuwigheid er ook wel vanaf.


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.858
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Brandstoflek bij uitlevering

    Zeldzaam slechte eindinspectie in de fabriek... ik mag toch aannemen dat het exemplarisch is, anders hadden we er wel meer van gehoord.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Leeftijd
    53
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Brandstoflek bij uitlevering

    Nou, wat een verhaal.. ik heb 2-12 de Pro Line Plus afgehaald bij Autovallei in Veenendaal.
    Nog geen problemen met diesel of sdcard, werkt altijd. Geen vreemde zaken kunnen constateren, zit inmiddels op 6k kilometers.
    Ik heb ook niks gehoord van terugroepactie. Waar ik me wel bij aansluit is dat Audi Sound echt slecht is helaas. Speakers zijn ook matige kwaliteit als je ernaar kijkt.

  8. Ad

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •