Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 43

Onderwerp: Belachelijk kleine brandstoftank in 2.0 TDI

  1. #21

    Standaard Re: Belachelijk kleine brandstoftank in 2.0 TDI

    Van de week mn nieuwe A4 avant 2.0 diesel 190 PK opgehaald.

    Kreeg even een kleine shock toen ik zag dat mn brandstof LED indicatie rechts op het dashboard aangaf dat de tank helemaal vol zat maar het dashboard me vertelde dat ik na 530 kilometer al moest tanken omdat de tank dan op reserve over zou gaan, ik dacht toch echt de 54 liter (gratis) tank optie besteld te hebben...

    Dit blijkt na de eerste keer tanken gecorrigeerd te worden door de board computer, volgens de dealer had de auto op de eerste tank brandstof nog te weinig parameters om mee te rekenen wat achteraf ook klopte.

    Dus mocht je schikken van het bereik van je nieuwe auto op de eerste tank brandstof bij aflevering dan eerst even leeg rijden en dan tanken, bij mij ging er toen 49 liter in en de dashboard indicatie gaf toen dus wel 800+ kilometer aan.

    Gelukkig niet het 40 liter tankspook gezien maar het was wel even zweten de eerste kilometers :-)

    Veel rijplezier met de B9 !

  2. #22
    Lion of Judah's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    235
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Belachelijk kleine brandstoftank in 2.0 TDI

    Bedankt voor de info, ik heb dezelfde motor en ook de grotere tank besteld.

  3. #23
    Bougieman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Belachelijk kleine brandstoftank in 2.0 TDI

    Wist zelfs niet dat je moest kiezen voor de grotere tank. In BE wordt dit standaard aangevinkt. Net even de bestelbon erbij gehaald, de tank van 54 liter heeft optiecode '0M1'.

    Tank van 40 liter is gewoon belachelijk. Snap niet waarom Audi überhaupt de keuze geeft.

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2018
    Leeftijd
    47
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Belachelijk kleine brandstoftank in 2.0 TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door megter Bekijk Berichten
    Los van de kleine tank gaat er bij actieradius 0 (melding: direct tanken) maar slechts 49 liter in. Dan dus nog 5 liter (>60km) speling. Wel heel voorzichtig wat er toe leidt dat je in de praktijk nog minder ver met een tank rijdt.
    Ik heb dit ook. Middels OBD Eleven opzoek gegaan en het lijkt mogelijk te zijn dit te ijken:
    IMG_3951.jpg
    Heeft iemand hier ervaring mee?

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Belachelijk kleine brandstoftank in 2.0 TDI

    Gelukkig attendeerde mijn dealer mij er ook op. Heb een A5 in bestelling staan met grotere tank. Kosten EUR 77,- De Ad-blue tank wordt dan ook vergroot van 12L naar 24L. Vind de “grote” tank trouwens nog een lachertje vergeleken met de 60+L tank van m’n Passat.


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Posts
    427
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Belachelijk kleine brandstoftank in 2.0 TDI

    40L ...dit is toch een hele slechte grap...niet dat ik een B9 kan betalen maar dan nog :S een van de redenen waarom ik geen LPG wil rijden is omdat ik dan vaak aan de pomp zou staan (900km per week). Gooit audi 40L tank in een A4 B9, moet toch niet gekker worden...

  7. #27

    Standaard Re: Belachelijk kleine brandstoftank in 2.0 TDI

    Indien je geen optie voor een grotere had, dan zou het te gek voor woorden zijn. Nu heb je de keus voor een acceptabeler (kwestie van perceptie) formaat voor een klein bedrag extra mee te bestellen.
    A4 Avant B9 3.0TDI Quattro 272PK/600Nm TipTronic|S-Line Int/Ext|Ibis-wit|Matrix-LED|B&O Sound

  8. Ad
  9. #28
    Skyline737's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.047
    Kudos
    87
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Belachelijk kleine brandstoftank in 2.0 TDI

    De grotere brandstoftank was toch een kosteloze optie? Alleen de grotere AdBlue tank bij de diesels kostte een klein bedrag meer. Of is dit inmiddels veranderd?

  10. #29

    Standaard Re: Belachelijk kleine brandstoftank in 2.0 TDI

    Voor deze optie is bij kosten in rekening gebracht: Extra tank voor SCR FK2 Met extra tank voor SCR (24 liter)

    Deze was idd gratis lijkt het: Brandstoftankinhoud 0M2 Brandstoftank
    A4 Avant B9 3.0TDI Quattro 272PK/600Nm TipTronic|S-Line Int/Ext|Ibis-wit|Matrix-LED|B&O Sound

  11. #30
    Skyline737's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.047
    Kudos
    87
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Belachelijk kleine brandstoftank in 2.0 TDI

    Even gekeken in de huidige prijslijst. Grotere brandstoftank nog steeds gewoon kosteloos en 2x zo grote AdBlue tank a €77 meerprijs.

    Conclusie: gewoon goed opletten met bestellen.

    Schermafbeelding 2019-04-01 om 23.05.26.jpg
    A4 B9 Facelift Limousine (2020) Launch Edition Sport 2.0TFSI S-tronic
    A4 B9 Limousine (2015) Sport Proline S 2.0TDI S-tronic
    A4 Avant B8 (2011) 1.8TFSI Proline S Plus

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Belachelijk kleine brandstoftank in 2.0 TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Skyline737 Bekijk Berichten
    Even gekeken in de huidige prijslijst. Grotere brandstoftank nog steeds gewoon kosteloos en 2x zo grote AdBlue tank a €77 meerprijs.

    Conclusie: gewoon goed opletten met bestellen.

    Schermafbeelding 2019-04-01 om 23.05.26.jpg
    Niet helemaal... Ik hoefde niet zo nodig de grotere Ad blue tank. Echter, als ik in de configurator de “gratis” grote brandstoftank selecteerde, dan kwam de groter Ad Blue tank als verplichte optie a EUR 77 mee.

  13. #32

    Standaard Re: Belachelijk kleine brandstoftank in 2.0 TDI

    Waren alle Audi
    opties maar 77€ 😉

  14. #33
    Skyline737's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.047
    Kudos
    87
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Belachelijk kleine brandstoftank in 2.0 TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maxx Bekijk Berichten
    Niet helemaal... Ik hoefde niet zo nodig de grotere Ad blue tank. Echter, als ik in de configurator de “gratis” grote brandstoftank selecteerde, dan kwam de groter Ad Blue tank als verplichte optie a EUR 77 mee.
    De configurator is ook een onding. Het meebestellen van de grotere AdBlue tank is namelijk niet verplicht bij het bestellen van de grotere brandstoftank. Kijk maar naar de prijslijst, die is altijd leidend. De configurator zit vol met fouten. Ik stel om deze specifieke reden altijd een auto (van welk merk dan ook) samen op basis van de prijslijst, nooit aan de hand van de configurator.
    A4 B9 Facelift Limousine (2020) Launch Edition Sport 2.0TFSI S-tronic
    A4 B9 Limousine (2015) Sport Proline S 2.0TDI S-tronic
    A4 Avant B8 (2011) 1.8TFSI Proline S Plus

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    50
    Posts
    114
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Belachelijk kleine brandstoftank in 2.0 TDI

    in Belgie blijkbaar standaard de 54L tank ? heb op 5/2 een A4 B9 besteld. staat aangevinkt tijdens de configuratie op de Audi site.
    Op mijn bestelbon niets van te vinden... ben benieuwd...

    grtz Tom
    Audi A3 SB ... levering ... 12 september '14 ....

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    50
    Posts
    114
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Belachelijk kleine brandstoftank in 2.0 TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Onno 42 Bekijk Berichten
    Van de week mn nieuwe A4 avant 2.0 diesel 190 PK opgehaald.

    Kreeg even een kleine shock toen ik zag dat mn brandstof LED indicatie rechts op het dashboard aangaf dat de tank helemaal vol zat maar het dashboard me vertelde dat ik na 530 kilometer al moest tanken omdat de tank dan op reserve over zou gaan, ik dacht toch echt de 54 liter (gratis) tank optie besteld te hebben...

    Dit blijkt na de eerste keer tanken gecorrigeerd te worden door de board computer, volgens de dealer had de auto op de eerste tank brandstof nog te weinig parameters om mee te rekenen wat achteraf ook klopte.

    Dus mocht je schikken van het bereik van je nieuwe auto op de eerste tank brandstof bij aflevering dan eerst even leeg rijden en dan tanken, bij mij ging er toen 49 liter in en de dashboard indicatie gaf toen dus wel 800+ kilometer aan.

    Gelukkig niet het 40 liter tankspook gezien maar het was wel even zweten de eerste kilometers :-)

    Veel rijplezier met de B9 !
    dit klinkt goed , ik ging vorige week woensdag na afhaling van de wagen tanken....48L getankt dus ging er van uit dat ik 54L tank had.
    De BC gaf aan dat ik 560KM kon rijden? dat leek me wel heel weinig.... heb nog 56% brandstof in de tank en kan nog 370km rijden....
    Hoop ook dat hij bij de volgende tankbeurt toch iets meer gaat aangeven...

    grtz Tom
    Audi A3 SB ... levering ... 12 september '14 ....

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Belachelijk kleine brandstoftank in 2.0 TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sankaman Bekijk Berichten
    dit klinkt goed , ik ging vorige week woensdag na afhaling van de wagen tanken....48L getankt dus ging er van uit dat ik 54L tank had.
    De BC gaf aan dat ik 560KM kon rijden? dat leek me wel heel weinig.... heb nog 56% brandstof in de tank en kan nog 370km rijden....
    Hoop ook dat hij bij de volgende tankbeurt toch iets meer gaat aangeven...

    grtz Tom
    Is altijd met een splinternieuwe wagen, geef het een paar tankbeurten om correct te berekenen

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    50
    Posts
    114
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Belachelijk kleine brandstoftank in 2.0 TDI

    thx , hoopte dat het nog wel wat zou wijzigen...hoef ik me niet in te houden ;-)

    grtz Tom
    Audi A3 SB ... levering ... 12 september '14 ....

  19. #38

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    50
    Posts
    114
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Belachelijk kleine brandstoftank in 2.0 TDI

    tankbeurt 2 ... kan al 120km meer rijden volgens de BC , heb bijna 45L getankt en kon nog 90km rijden.

    Gaf wel al aan om te tanken. via BC embleem op scherm en onderaan op het scherm van de virtuele

    grtz Tom
    Audi A3 SB ... levering ... 12 september '14 ....

  20. #39

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    166
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Belachelijk kleine brandstoftank in 2.0 TDI

    Bij een nieuwe wagen is je gemiddeld verbruik helemaal in het begin natuurlijk veel hoger dan je werkelijk zal verbruiken.
    En veel merken laten de aangegeven actieradius ook wat sneller dalen dan puur berekend wordt, kwestie van je wat extra reserve te geven en niet plots zonder brandstof te vallen terwijl er nog 10-20 km radius aangegeven wordt.
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 2011 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB 2012 --> Audi A5 SB 2015 --> Audi A4 Avant 2012 --> Audi A6 Sedan 2019

  21. #40

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2018
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Belachelijk kleine brandstoftank in 2.0 TDI

    Het lampje van de benzine niveau gaat branden en geeft dan nog 120km die ik zou moeten kunnen rijden (zit er nog circa 7 liter in de tank), echter als ik dan ga tanken, kan er makkelijk 17 liter in.

    Dus als ik hem 'volledig' (volgens boordcomputer dan) leeg rijd, kan ik nog met gemak 6 liter tanken.
    Actieradius wordt daardoor wel een heel stuk kleiner en vind ik niet acceptabel.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rudi01 Bekijk Berichten
    Ik heb hetzelfde, ik heb de vergrote tank 54 liter, maar als ik bij de melding u kunt nog 100 km rijden ga tanken dan tank ik 41 liter. Laatst nog doorgereden tot 70 km melding en toen paste er 43 liter in. Dit betreft de 2.0 TDI 190pk (de enige met standaard de kleine tank).
    Ik ben benieuwd naar de ervaringen met andere motoriseringen? Ik heb het idee dat de melding geen of weinig rekening houdt met de grotere tank.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •