Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Audi Sound System: ervaringen geluidskwaliteit

  1. #1
    TonnieT
    Guest

    Standaard Audi Sound System: ervaringen geluidskwaliteit

    Ik weet even niet of dit bij Car Entertainment hoort of bij A4 B9. Dus bij voorbaat al mijn excuses als het verkeerd geplaatst is.
    Maar dit is mijn bericht:

    Ondanks dat ik in mijn nieuwe A4 B9 2016 een Audi Sound System heb, waarbij de beschrijving aangeeft

    Het Audi sound system zorgt voor een perfecte geluidsbalans in het volledige interieur.
    Een overtuigend geluid dankzij de zeskanaals versterker met een totaal vermogen van 180 watt en tien luidsprekers, inclusief een centerspeaker en subwoofer. De voordelen * uitgewogen stereogeluid op elke zitplaats *vol, transparant geluidbeeld
    ben ik niet tevreden over de geluidskwaliteit. Het geluid is alles behalve vol. Wil je voorin een beetje bas dan tril je op de achterbank weg. Daarbij hebben sommige radio zenders voldoende volume (zoals Q-Music) maar anderen moet je erg hard zetten (zoals 3FM) om ook maar een beetje volume te hebben.
    Ook de optie zenderinformatie blijft akelig leeg. Het maakt daarbij niet uit welke zender je op hebt. Geen enkele zender geeft extra info weer. Je radio scherm blijft daardoor erg leeg.
    Dat was in mijn vorige A4 uit 2008 met Sound Systeem toch echt heel anders.

    Ben wel benieuwd hoe jullie ervaringen zijn met het nieuw MMI met Audi Sound System.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    54
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Audi Sound System: ervaringen geluidskwaliteit

    Nou hier precies hetzelfde, je kunt ook de subwoofer niet meer apart regelen. Het systeem in mij vorige auto een A3 klonk stukken beter! Wat ik ook heel raar vind is dat de centerspeaker heel veel doet, dus het stereo effect is nagenoeg afwezig. Het bas gedeelte is brommerig en speelt zeker niet zuiver. Bij een wat hoger volume klinkt het snel overstuurd. Niet blij mee....

  3. #3
    daniela4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    822
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audi Sound System: ervaringen geluidskwaliteit

    Even een oud topic omhoog schoppen, ik heb achterin wel een subwoofer (avant) maar is totaal niet te horen. Als ik voel zit er wel wat beweging in maar geluid is zeer zacht. Hebben meer mensen hier last van? En is hier inmiddels een update voor zodat de sub wel te regelen is via mmi?
    Laatst gewijzigd door daniela4; 04-02-23 om 11:18.
    Audi A4 pro-line S Edition. Vcds 18.9 OBDeleven Pro

  4. #4
    Applejuice's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    861
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Sound System: ervaringen geluidskwaliteit

    Probeer eens de optie snelheidsafhankelijke volume aanpassing of Gala uit te zetten. Wrsch wordt je geluid dan stukken beter!
    dat was bij mij iig de truuk! met de optie aan was t geluid niet ok, daarna wel.
    Succes,
    Maurice
    *** Q3 TFSIe Chronos Grey*** A1 8X 1.2 TFSi Phantom black *** ***
    Luister, leer en reageer. Niemand weet alles. We weten allemaal iets.


  5. #5
    daniela4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    822
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audi Sound System: ervaringen geluidskwaliteit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Applejuice Bekijk Berichten
    Probeer eens de optie snelheidsafhankelijke volume aanpassing of Gala uit te zetten. Wrsch wordt je geluid dan stukken beter!
    dat was bij mij iig de truuk! met de optie aan was t geluid niet ok, daarna wel.
    Succes,
    Maurice
    thanks, ga ik even proberen.
    Audi A4 pro-line S Edition. Vcds 18.9 OBDeleven Pro


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2022
    Leeftijd
    29
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Sound System: ervaringen geluidskwaliteit

    Heef het geholpen?

  7. #7
    daniela4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    822
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audi Sound System: ervaringen geluidskwaliteit

    Merk nog niet echt verschil, wat wel verschil maakt als ik radio/muziek luister via CarPlay. Ik ga even kijken of ik de subwoofer actief kan maken, met evt een andere kast en woofer.
    Audi A4 pro-line S Edition. Vcds 18.9 OBDeleven Pro

  8. Ad
  9. #8
    Morris1973's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2016
    Posts
    181
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Sound System: ervaringen geluidskwaliteit

    Ik vind het Audi Sound Systeem van mijn vorige A3 8V een stuk beter dan het ASS in mijn A4. Het kan wel een klap harder dan in de A3, maar ik vind het vooral erg van voren komen. Ondanks dat ik het centrum van het geluid wat naar achteren heb gezet.
    A4 B9 Avant '19 S-line, A3 8V Sportback '19 S-Line, A4 B8 Avant '10 Pro Line S en A3 8P Sportback '09 Attraction

  10. #9
    daniela4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    822
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audi Sound System: ervaringen geluidskwaliteit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Morris1973 Bekijk Berichten
    Ik vind het Audi Sound Systeem van mijn vorige A3 8V een stuk beter dan het ASS in mijn A4. Het kan wel een klap harder dan in de A3, maar ik vind het vooral erg van voren komen. Ondanks dat ik het centrum van het geluid wat naar achteren heb gezet.
    Dat klopt zeker. Geluid in de A3 was veel voller.
    Daar had ik ook een subwoofer knop, die hebben ze helaas niet meer toegevoegd.
    Zag al wel berichten dat je de mmi kan om coderen naar een A7 dan is het geluid een stuk beter en heb je weer subwoofer control.
    Audi A4 pro-line S Edition. Vcds 18.9 OBDeleven Pro

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •