Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Schroefvering H&R of KW

  1. #1

    Standaard Schroefvering H&R of KW

    Hallo allemaal,

    In afwachting van een deftige schroefkit voor de audi B9 vroeg ik me af of er mensen zijn met wat ervaring (goede/slechte) in deze materie betreft KW of H&R.

    Bij mij is het namelijk al ff geleden dat ik me met deze materie bezig hield ( had een H&R schroefsetje onder mijn Golfje 4,dus al ff geleden )
    Momenteel rijdt de A4 op S-line veertjes (20/25 mm lager dus ) en 18"

    Op de checklist staat een schroefsetje en 19/20 inch velgen

    aangezien ik nog steeds een ferme spleet tussen chassis en bandjes heb (ongeveer35/40 mm,komen we dus met standaard veren op 55/60 mm) dacht ik toch wel een verlaging van ongeveer 45/55 mm

    Met als eindresultaat toch een vingertje tussen band en wielkast te kunnen plaatsen en toch een vrij "comfortabele" rijervaring te hebben.

    Alvast bedankt voor de input

    Tony

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    60
    Posts
    149
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Schroefvering H&R of KW

    Beide producten zijn van goede kwaliteit. Wel is mij vertelt dat H&R iets harder is dan KW als het gaat om comfort. Maar dat is van horen zeggen. Heb zelf een A6 met S-line onderstel en upgrade van 18 inch en 245-45-18 banden naar 20 inch en 255-35-20 banden en dat is van comfortabel naar sportief gegaan, maar is qua comfort nog acceptabel. Heb ook met 19 inch en 255-40-19 banden gereden en dat is wel een heel fijn compromis.
    De S is weer in de maand.

  3. #3
    VosS4
    Guest

    Standaard Re: Schroefvering H&R of KW

    H&R en KW zijn kwalitatief beide wel gelijk, heb ervaring met beide.
    Ik heb nu een schroefset van KW Var3...prima set.
    Ik zou goedkopere merken wel mijden...

  4. #4

    Standaard Re: Schroefvering H&R of KW

    Bedankt voor de info

    Heb al enkele meningen gehoord en helaas ook wat slechte ervaringen betreft variant 1 van kw...de clubsport zou dan wel weer beter moeten zijn

    KW variant 3 zou binnen een maandje leverbaar moeten zijn voor de B9,variant 1 binnen 2 maandjes ( in belgie tenminste )

  5. #5
    VosS4
    Guest

    Standaard Re: Schroefvering H&R of KW

    Kw is gewoon goed...van elk merk lees je de slechte dingen op het net...maar de oorzaak staat er vaak niet bij.
    De meeste zullen niet zeggen dat de met 50km/h vol op een stoeprand hebben gezeten...en dan is KW een kutmerk als ze geen garantie krijgen.
    Ik had KW al onder mijn R32 destijds, nooit geen gezeur gehad.
    Onder mijn S4 had ik H&R en Bilstein (combi) ook prima...
    Laatst gewijzigd door VosS4; 22-04-16 om 16:47.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Leeftijd
    47
    Posts
    37
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Schroefvering H&R of KW

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cyraxke Bekijk Berichten
    KW variant 3 zou binnen een maandje leverbaar moeten zijn voor de B9,variant 1 binnen 2 maandjes ( in belgie tenminste )
    Geen idee wat de normale prijzen zijn in Belgie maar als je voor 30 april 2016 bestelt (en betaalt), krijg je ongeveer 30% korting bij KW zelf. Zo is een V1 set normaal rond de 1400 Euro, hij staat nu voor 999 in de webshop (plus 15 euro verzenden naar NL).

    Je zou allicht even contact kunnen zoeken met KW als je zeker weten een set van ze wil hebben; mogelijk dat je kan preorderen tegen lagere prijs dus.

  7. #7

    Standaard Re: Schroefvering H&R of KW

    Bedankt voor de info,

    Vandaag met een collega gesproken over zijn Kw setje (variant 2 ) en was niet echt tevreden.
    Voorste en achterste zijn al vervangen geweest,achteraan was een las afgebroken waar de bout bevestigd is....hij was dus niet echt meer een grote fan :P

    Ik besef uiteraard ook wel dat je met om het even welk merk iets dergelijks kan voorhebben.
    Heb besloten nog even te wachten en kijken wat er nog op de markt gaat komen.

    Blijkbaar geven ook niet alle merken papieren mee betreft in orde te zijn voor de keuring ?

  8. Ad

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •