Resultaten 1 tot 20 van de 20

Onderwerp: Bluetooth geluid slecht en buitenlandse verkeersinfo in display

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2015
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Bluetooth geluid slecht en buitenlandse verkeersinfo in display

    Wat een geweldige auto is de B9! Ik heb ondertussen 30.000km gereden met deze auto en ben zeer tevreden!

    Dat wil zeggen: op 2 dingen na....

    Ik bel vaak (bluetooth) vanuit de auto en de verbinding is vaak bedroevend slecht. Er zijn veel mensen die je stem verwarren met stemmen uit Star Wars. Ik ben vaak niet te verstaan of het klinkt als in een science fiction achtige film voor beide partijen. Soms met terugbellen is het probleem (even) verdwenen.
    Ik bel met een Iphone 6 maar ook met andere telefoons ontstaat hetzelfde probleem.

    Ik ben hier al 4x bij de dealer geweest, het probleem is volmondig erkent maar een oplossing is er (nog) niet.

    In een bepaalde configuratie van de B9 komt dit probleem vaker voor, zo weet de dealer mij te vertellen. In welke configuratie is echter onbekend. Het vervangen van de regio-unit is volgens Pon zinloos en wordt daarom niet gedaan.

    Er is nu een onderzoek gaande.
    Het wachten is nu op een oplossing. Nu heb ik dit (structurele) probleem al 4 maanden en vraag mij af of er andere rijders zijn dit dit herkennen.



    Daarnaast valt het mij op dat soms niet de Nederlandse verkeersmeldingen op het Navi scherm worden aangegeven maar de Belgische en Duitse verkeersmeldingen..

    Je krijgt dus daarom ook geen alternatieve routes.

    Ik heb dit met (RDS) radiostations 538 en Qmusic uitgetest, terwijl ik in Nederland rij.

    Ook hier weet de dealer (nog) geen oplossing. Iemand anders misschien???

    Vast bedankt voor jullie input

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: Bluetooth geluid slecht en buitenlandse verkeersinfo in display

    Topictitel aangepast, '2 problemen' zegt niets over de vraag.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Bluetooth geluid slecht en buitenlandse verkeersinfo in display

    HalloTom,

    Heb zelfde ervaring met mijn bluetooth systeem. Heb de wagen nu 4 weken en het probleem raakt niet opgelost. Ik heb een I phone 5 S. De problemen doen zich 1 op de 3 keer voor, schat ik. Tegenpartij hoort inderdaad gekraak doorheen mijn stem en ik ben heel slecht verstaanbaar. Alleen hoor ik de tegenpartij meestal wel perfect. Mensen moeten mij er echt op wijzen voordat ik door heb dat het gesprek slecht te verstaan is. Heb dit gemeld in de garage maar zij vermoeden dat het aan mijn telefoon ligt. Heb de wagen nog niet laten nakijken bij de Audi verdeler voor verder onderzoek.
    Ga nu zelf testen met een andere I phone om te kijken of het probleem zich herhaalt. Voor de rest ben ik inderdaad ook zeer tevreden over deze wagen, maar aangezien ik heel veel gesprekken voer in de wagen is dit probleem erg frustrerend.ik hou je op de hoogte van de verdere evoluties.

    wimQUOTE=campion550;1728935]Wat een geweldige auto is de B9! Ik heb ondertussen 30.000km gereden met deze auto en ben zeer tevreden!

    Dat wil zeggen: op 2 dingen na....

    Ik bel vaak (bluetooth) vanuit de auto en de verbinding is vaak bedroevend slecht. Er zijn veel mensen die je stem verwarren met stemmen uit Star Wars. Ik ben vaak niet te verstaan of het klinkt als in een science fiction achtige film voor beide partijen. Soms met terugbellen is het probleem (even) verdwenen.
    Ik bel met een Iphone 6 maar ook met andere telefoons ontstaat hetzelfde probleem.

    Ik ben hier al 4x bij de dealer geweest, het probleem is volmondig erkent maar een oplossing is er (nog) niet.

    In een bepaalde configuratie van de B9 komt dit probleem vaker voor, zo weet de dealer mij te vertellen. In welke configuratie is echter onbekend. Het vervangen van de regio-unit is volgens Pon zinloos en wordt daarom niet gedaan.

    Er is nu een onderzoek gaande.
    Het wachten is nu op een oplossing. Nu heb ik dit (structurele) probleem al 4 maanden en vraag mij af of er andere rijders zijn dit dit herkennen.



    Daarnaast valt het mij op dat soms niet de Nederlandse verkeersmeldingen op het Navi scherm worden aangegeven maar de Belgische en Duitse verkeersmeldingen..

    Je krijgt dus daarom ook geen alternatieve routes.

    Ik heb dit met (RDS) radiostations 538 en Qmusic uitgetest, terwijl ik in Nederland rij.

    Ook hier weet de dealer (nog) geen oplossing. Iemand anders misschien???

    Vast bedankt voor jullie input[/QUOTE]

  4. #4

    Standaard Re: Bluetooth geluid slecht en buitenlandse verkeersinfo in display

    Zelfde probleem hier me de bluetooth. In de meeste gevallen horen de anderen mij als een robot. Ik bel met een Iphone 5S. Ben hiervoor nog niet bij de dealer geweest. Heb nu nog een aanloopwagen tot de mijn geleverd wordt (volgende week). Heb de wagen trouwens besteld anderhalve maand terug en hij is reeds geleverd. Zeer snel dus in mijn geval. Zal uitgerust zijn met de MMI Touch hebben dus laat ons hopen dat ik het probleem niet heb met de bluetooth.

  5. #5

    Standaard Re: Bluetooth geluid slecht en buitenlandse verkeersinfo in display

    ik heb het probleem ook icm iPhone 6s. niet duidelijk wat de trigger is. soms wel soms niet. ik heb sportlint/proline/s line uitvoering met audi sound. is wel erg irritant en dealer weet het ook niet. helaas gaat de laatste tijd lampje branden dat remlicht stuk zou zijn.....maar soms ook weer niet


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2015
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Bluetooth geluid slecht en buitenlandse verkeersinfo in display

    De overeenkomst uit de verschillende reacties is vooralsnog dat iedereen een Iphone heeft.

    Zou dit puur toeval zijn?

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    71
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Bluetooth geluid slecht en buitenlandse verkeersinfo in display

    Er zijn een aantal iPhone type's die dit probleem geven, en dit komt niet alleen voor bij de audi, maar ook bij andere merken.
    De oplossing voor het bluetooth probleem is door Apple onderkend en zij hebben een update vrijgegeven ( week of vier terug) en die geeft volgens alle gebruikers de oplossing van het slechte geluid bij de bluetooth verbinding. Het is de iOS 9.3.2 update die het probleem verhelpt.
    Laatst gewijzigd door Welkom52; 13-06-16 om 10:26. Reden: Stomme taalfout

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Bluetooth geluid slecht en buitenlandse verkeersinfo in display

    Heb deze update geinstalleerd, maar maakt geen verschil uit, zowel bij de Iphone 6 van mijn zoon als de Iphone 5S die ik zelf heb. Ga inderdaad eens testen met een ander merk van smartphone. Heb je toevallig meer info over die bekendmaking van Apple omtrent dit probleem ?

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    71
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Bluetooth geluid slecht en buitenlandse verkeersinfo in display

    Wat ik weet komt vanaf Google, de zoekterm is " Iphone se bluetooth problemen " tevens bij tweakers.nl staat ook e.e.a beschreven en uit eindelijk ook de oplossing van het probleem wat na enige tijd werd bereikt met de update.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2015
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Bluetooth geluid slecht en buitenlandse verkeersinfo in display

    Versie OS 9.3.2 lost dit probleem niet op. Ook ik heb dit uitgeprobeerd, zonder resultaat.

    Het heeft volgens de dealer niet te maken met de software versie van de Iphone maar met de software van de B9..

  12. #11
    Martin_'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    72
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Bluetooth geluid slecht en buitenlandse verkeersinfo in display

    Geen issues, prima verstaanbaar (iPhone 6s)
    Audi A4 (B9) / Limousine / 252pk / Quattro / Sport Proline S / 19" PQI / Daytona

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    59
    Posts
    107
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    ook geen probleem iPhone 6s. en dubbel glas. de dealer vertelde bij aanschaf dat de ontvangst dan wat minder kan zijn. Geen probleem bij mij.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Bluetooth geluid slecht en buitenlandse verkeersinfo in display

    Bij Audi dealer langs geweest, zij zijn zich bewust van het probleem. Er wordt naar een oplossing gezocht bij Audi in Duitsland. Het probleem kan niet opgelost worden door het vervangen van elementen in de wagen
    maar is zuiver softwarematig. Even geduld...

  15. #14

    Standaard Re: Bluetooth geluid slecht en buitenlandse verkeersinfo in display

    Ook ik herken dezelfde problemen met de bluethootverbinding. Niet zozeer tijdens het bellen maar vooral tijdens het afspelen van muziek via mijn iPhone. Ja, ook ik heb een iPhone ;-)
    Onlangs van iPhone 6 naar 7 overgestapt met laatste update van iOS maar helaas veel storing in de verbinding. Ik merk wel iets van verschil zodra ik de telefoon niet in mijn broekzak hou en niet in de bekerhouder zet (voor de schakelpook) maar in het vakje onder de armsteun leg, dan heb ik minder problemen.

  16. #15
    Martin_'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    72
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Bluetooth geluid slecht en buitenlandse verkeersinfo in display

    Geen issues hier.
    Maakt niet uit waar de telefoon ligt/zit.
    Telefoon is iPhone 6s.
    En heb ook accoustic glas.
    Audi A4 (B9) / Limousine / 252pk / Quattro / Sport Proline S / 19" PQI / Daytona

  17. #16
    Skyline737's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.047
    Kudos
    87
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Bluetooth geluid slecht en buitenlandse verkeersinfo in display

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martin_ Bekijk Berichten
    Geen issues hier.
    Maakt niet uit waar de telefoon ligt/zit.
    Telefoon is iPhone 6s.
    En heb ook accoustic glas.
    Idem. Met iPhone 5s/6/7 en Samsung geen problemen.
    A4 B9 Facelift Limousine (2020) Launch Edition Sport 2.0TFSI S-tronic
    A4 B9 Limousine (2015) Sport Proline S 2.0TDI S-tronic
    A4 Avant B8 (2011) 1.8TFSI Proline S Plus

  18. #17
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Bluetooth geluid slecht en buitenlandse verkeersinfo in display

    Bij mijn A5 cabrio 2014 en Samsung A5 mini vind ik het geluid verrassend goed. De andere kant hoort ook niet eens dat ik handsfree vanuit een auto spreek. Top dus.

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Bluetooth geluid slecht en buitenlandse verkeersinfo in display

    Heb een A3 met MMI+ en dezelfde telefoonproblemen via BT
    Zakelijk gebruik ik een Samsung S4 mini en prive een Iphone 6S. Bij de Samsung is het verschrikkelijk (robotachtig is al eerder genoemd).
    De Iphone 6S is wat iets minder, maar niet kraakhelder tot merkbaar verstoring.
    Dacht eerst dat het aan de provider lag of aan combinatie 4G, maar zakelijk en prive zijn anders. Het is ook niet locatie afhankelijk (gebeurt ook als ik stil sta).
    Wel of niet in het speciale telefoonvakje in de armsteun, maakt niets uit.

    Bijkomend probleem is dat mijn Iphone 6S niet via BT kan afspelen. Zie het wel in de display, maar geen geluid.

    Gr.
    DrBo

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2019
    Leeftijd
    58
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Bluetooth geluid slecht en buitenlandse verkeersinfo in display

    Hi.
    Ik heb het zelfde.
    Echter spontaan valt ook mijn bluetooth uit en display zegt bluetooth
    uitgeschakeld. Kan het niet aanzetten.
    Soms komt de verbinding uit zich zelf terug of soms helemaal niet meer voor en dag.
    In beide gevallen zijn mijn contacten van tel nummers niet meer te zien en Spotify valt uit.
    Heb een oneplus 7.
    Volgens de dealer zijn er zeer veel klachten maar kunnen niets doen.
    Ik moet wachten voor update mmi.
    Tot slot dit probleem is er al vanaf maart met mijn A4 Avant s line model 2020.
    Ben er goed ziek van...

  21. #20
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Bluetooth geluid slecht en buitenlandse verkeersinfo in display

    Had er ook last van met een oneplus 7 pro.
    Heb de bleutooth verbinding uitgezet van de player en geen probleem meer.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •