Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Abt turning wanneer beschikbaar?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Abt turning wanneer beschikbaar?

    Het valt mij op dat er nog weinig tot niets te vinden is inzake de ABT tuning voor de A4 B9.
    Aangezien ABT nauw samenwerkt met Audi zou je verwachten dat er niet al te lange tijd overheen zou gaan voordat er iets beschikbaar komt.
    Iemand enig idee hoe de doorlooptijd is geweest in het verleden inzake nieuw model en ABT tuning?
    Audi A4 Avant (B9) Pro Line S 2.0 TFSI S-Tronic, Daytona grijs, Matrix led, assistentiepakket Tour, assistentiepakket Parking , Infotainment pakket, privacy glass, dimmende binnen en buitenspiegels, stoelverwarming, Ambiente verlichting.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    867
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard re: Abt turning wanneer beschikbaar?

    ABT is er toch mee gestopt?
    Audi e-tron Sportback 55 quattro S edition

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: Abt turning wanneer beschikbaar?

    Volgens mij is alleen Pon gestopt met Abt.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4
    skylinemike's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    542
    Kudos
    24
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard re: Abt turning wanneer beschikbaar?

    ABT tuning is al beschikbaar, alleen voor bepaalde motoren. De prijzen zijn alleen relatief hoog.

    http://www.abt-configurator.com/de/A...Limousine/8W00
    Nu: Audi E-Tron 55 (2020) / Audi A5 3.0 TFSI quattro (2015) / Audi A5 3.0 TDI quattro (2015)

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Abt turning wanneer beschikbaar?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Volgens mij is alleen Pon gestopt met Abt.
    Dus met consequentie geen garantie via Pon

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skylinemike Bekijk Berichten
    ABT tuning is al beschikbaar, alleen voor bepaalde motoren. De prijzen zijn alleen relatief hoog.

    http://www.abt-configurator.com/de/A...Limousine/8W00
    Voor de 2.0 TFSI met 252pk had ik gezien.
    Dan zou je verwachten dat voor de 2.0 TFSI 190pk op kort termijn wat zal volgen.
    Audi A4 Avant (B9) Pro Line S 2.0 TFSI S-Tronic, Daytona grijs, Matrix led, assistentiepakket Tour, assistentiepakket Parking , Infotainment pakket, privacy glass, dimmende binnen en buitenspiegels, stoelverwarming, Ambiente verlichting.


  6. #6
    skylinemike's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    542
    Kudos
    24
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard re: Abt turning wanneer beschikbaar?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A42014 Bekijk Berichten
    Dus met consequentie geen garantie via Pon


    Voor de 2.0 TFSI met 252pk had ik gezien.
    Dan zou je verwachten dat voor de 2.0 TFSI 190pk op kort termijn wat zal volgen.
    Deze Audi dealer levert O.CT tuning (met behoud/overname van garantie), een A4 B9 behoort alleen (nog) niet tot de mogelijkheden.
    http://www.heronauto.nl/heron/servic...ct-motortuning
    Nu: Audi E-Tron 55 (2020) / Audi A5 3.0 TFSI quattro (2015) / Audi A5 3.0 TDI quattro (2015)

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Abt turning wanneer beschikbaar?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skylinemike Bekijk Berichten
    Deze Audi dealer levert O.CT tuning (met behoud/overname van garantie), een A4 B9 behoort alleen (nog) niet tot de mogelijkheden.
    http://www.heronauto.nl/heron/servic...ct-motortuning
    Zo, dat ziet er interessant uit.
    Zowel het vermogen als de prijs.
    Audi A4 Avant (B9) Pro Line S 2.0 TFSI S-Tronic, Daytona grijs, Matrix led, assistentiepakket Tour, assistentiepakket Parking , Infotainment pakket, privacy glass, dimmende binnen en buitenspiegels, stoelverwarming, Ambiente verlichting.

  8. Ad
  9. #8
    PETERAUDIA4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    48
    Posts
    309
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Abt turning wanneer beschikbaar?

    Ik was benieuwd of er al ervaringen zijn met chip tuning van de A4 B9 2.0 tfsi (190pk)
    AUDI A4 2.0 TFSI S LINE
    AUDI : BLIJFT EEN HOBBY

  10. #9

    Standaard re: Abt turning wanneer beschikbaar?

    Die van mij zou bij Abt er 53PK en 60Nm erbij krijgen. Totaal 325PK/660Nm, ik vraag me echt af of dat goed blijft gaan. Volgens mij kan de bak maximaal 700Nm aan, daar zit je dan niet ver vanaf.
    A4 Avant B9 3.0TDI Quattro 272PK/600Nm TipTronic|S-Line Int/Ext|Ibis-wit|Matrix-LED|B&O Sound

  11. #10

    Standaard re: Abt turning wanneer beschikbaar?

    S3/TTS heeft toch ook 300-310 pk uit n 2.0T. Of is dat een wezenlijk andere aandrijflijn configuratie?

  12. #11

    Standaard re: Abt turning wanneer beschikbaar?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3_sb Bekijk Berichten
    S3/TTS heeft toch ook 300-310 pk uit n 2.0T. Of is dat een wezenlijk andere aandrijflijn configuratie?
    Dat zijn benzine wagens, die hebben verhoudingsgewijs veel minder koppel (65% tussen die van mij en een S3). Daarnaast is de S3/TTS een S-Tronic (dubbele koppeling) vs een Tip-tronic (koppelomvormer).

    Geloof me, teveel koppel op je bak zetten (en het gebruiken) gaat uiteindelijk problemen opleveren. Dat is inboeten op de marges van het materiaal.

    Ik vermoed dat mijn A4 een ZF 8HP70 bak erin heeft zitten, die kunnen 700Nm aan.
    A4 Avant B9 3.0TDI Quattro 272PK/600Nm TipTronic|S-Line Int/Ext|Ibis-wit|Matrix-LED|B&O Sound

  13. #12

    Standaard re: Abt turning wanneer beschikbaar?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door twcoolen Bekijk Berichten
    Ik vermoed dat mijn A4 een ZF 8HP70 bak erin heeft zitten, die kunnen 700Nm aan.
    0D5 heb je. Doorontwikkeling van de oudere 0BK zoals die o.a. in de C7 en D4 zat. ZF's benaming van de 0D5 is 8HP65A, officieel goed voor 700Nm

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •