Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Upgrade naar B&O of Audi Sound System

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2016
    Leeftijd
    43
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Upgrade naar B&O of Audi Sound System

    Hoi, ik vroeg me af of je met een standaard geconfigureerde wagen (B9) een upgrade kan doen naar een Audi Sound System of een B&O soundsystem.
    Dan heb ik het vooral over de voorziene montage-gaten voor de speakers en de versterker.

    Ik ben niet bijster tevreden van de standaard speakers als ik het vergelijk met mijn vorige wagen...daarom deze vraag.
    Laatst gewijzigd door bflydesign; 28-06-16 om 15:02.

  2. #2
    skippie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.715
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S3

    Standaard re: Upgrade naar B&O of Audi Sound System

    Autoparts Veghel heeft dit al meerdere malen gedaan. Ook bij diverse forum leden.
    Staan ook foto's van op facebook geloof ik.

    Is niet gemakkelijk, je gehele auto moet ervoor uit elkaar en het is niet goedkoop.
    Geluid is wel super, dat wel!
    Audi S3 1999. JD tuned! 270PK 400NM

    Why worry about tomorrow? It will be gone the day after.

  3. #3
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Upgrade naar B&O of Audi Sound System

    Bij de B9 ook al ? Ik denk zelf , dat je toch voor wat minder geld ook een goede setup kan krijgen via een goed inbouw station. Als het er niet in zit nu zou ik eerder dat doen.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  4. #4
    Lion of Judah's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    235
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Upgrade naar B&O of Audi Sound System

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bflydesign Bekijk Berichten
    Hoi, ik vroeg me af of je met een standaard geconfigureerde wagen (B9) een upgrade kan doen naar een Audi Sound System of een B&O soundsystem.
    Dan heb ik het vooral over de voorziene montage-gaten voor de speakers en de versterker.

    Ik ben niet bijster tevreden van de standaard speakers als ik het vergelijk met mijn vorige wagen...daarom deze vraag.
    Als het al kan dan vrees ik dat het een dure grap gaat worden. Zowel ASS als het B&O systeem zijn "geïntegreerd" in de hele elektronica van de auto dus het is niet even een kwestie van speakers uitwisselen, versterker/DSP ertussen en gaan met die banaan.
    Upgraden naar ASS zou ik zeker nooit doen. Ik heb zelf juist mijn auto bewust met het standaard audio systeem besteld omdat dat systeem helemaal passief is en het daardoor mogelijk is om after-market audio in te laten bouwen. Dus na aflevering rij ik naar een inbouwstation. Die rossen de plastic speakertjes eruit, brengen demping aan en plaatsen vervolgens nieuwe speaker en een versterker. Als dat klaar is dan ga ik eens rustig wat subs uitproberen. Iets duurder dan de meerprijs van het B&O maar voor mij zijn geld dubbel en dwars waard.
    Wenn träume 4 räder haben, haben sie meistens auch 4 ringe.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2016
    Leeftijd
    43
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Upgrade naar B&O of Audi Sound System

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lion of Judah Bekijk Berichten
    ...en gaan met die banaan.
    En de bananen zijn ook niet goedkoop!

    Bedankt voor deze feedback. Ik ga dan ook maar naar een inbouwstation gaan. Lijkt me een betere optie nu!

    Bedankt alvast


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard re: Upgrade naar B&O of Audi Sound System

    Hi,

    Ik ben benieuwd of je dit reeds hebt gedaan en hoeveel jou dit gekost heeft? Ik heb nu eveneens een a4 in bestelling staan en helaas viel het B&O systeem buiten budget. In mijn huidige a3 (bj 2014) heb ik wel het B&O systeem en dit klinkt top. Ik ben best bereid iets neer te leggen voor aftermarket sound, maar ben benieuwd in hoeverre dit onderdoet aan mijn huidige B&O sound.

  7. #7
    Lion of Judah's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    235
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Upgrade naar B&O of Audi Sound System

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door elbrazza Bekijk Berichten
    Hi,

    Ik ben benieuwd of je dit reeds hebt gedaan en hoeveel jou dit gekost heeft? Ik heb nu eveneens een a4 in bestelling staan en helaas viel het B&O systeem buiten budget. In mijn huidige a3 (bj 2014) heb ik wel het B&O systeem en dit klinkt top. Ik ben best bereid iets neer te leggen voor aftermarket sound, maar ben benieuwd in hoeverre dit onderdoet aan mijn huidige B&O sound.
    Is wel duurder dan B&O....Rij een keer langs als je in de buurt woont (omg Rotterdam) dan kan je zelf een oordeel vellen.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Upgrade naar B&O of Audi Sound System

    Anno 2019 heb ik identiek dezelfde vraag. 3 jaar later misschien met een duidelijker/specifieker antwoord? Alvast bedankt!

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •