Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 55 van de 55

Onderwerp: Zenderlogo niet zichtbaar

  1. #41
    Martin_'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    72
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Zenderlogo niet zichtbaar

    Sinds vandaag zie ik ze ook, welliswaar staat de instelling dan op diashow en niet op zenderlogo.
    Ook duurt het vrij lang (ca 30 sec) na overschakelen zender eer het logo zichtbaar is.
    Maar, t is al een verbetering.
    Audi A4 (B9) / Limousine / 252pk / Quattro / Sport Proline S / 19" PQI / Daytona

  2. #42

    Standaard Re: Zenderlogo niet zichtbaar

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martin_ Bekijk Berichten
    Sinds vandaag zie ik ze ook, welliswaar staat de instelling dan op diashow en niet op zenderlogo.
    Ook duurt het vrij lang (ca 30 sec) na overschakelen zender eer het logo zichtbaar is.
    Maar, t is al een verbetering.
    Heb al even zitten graven in het menu, maar kan nergens Diashow aanduiden? Ik heb wel maar versie 333, weet niet of het nog hoger kan daar dit één van de eerste B9's betreft. Wel vind ik het persoonlijk zwaar ondermaats dat de Radio zo miserabel is uitgewerkt. Bij andere merken die soms een fractie kosten zie je gewoon logo's maar ook vooral de Radio Text op hetzelfde scherm staan. Ik vraag me af welke programmeur het in zijn hoofd heeft gehaald om dit te vervangen door een [i], en je dan maar in de menu's moet beginnen graven om het te kunnen zien? Is dit nog steeds het geval bij de allernieuwste firmware?

  3. #43
    Martin_'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    72
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Zenderlogo niet zichtbaar

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yargo Bekijk Berichten
    Heb al even zitten graven in het menu, maar kan nergens Diashow aanduiden? Ik heb wel maar versie 333, weet niet of het nog hoger kan daar dit één van de eerste B9's betreft. Wel vind ik het persoonlijk zwaar ondermaats dat de Radio zo miserabel is uitgewerkt. Bij andere merken die soms een fractie kosten zie je gewoon logo's maar ook vooral de Radio Text op hetzelfde scherm staan. Ik vraag me af welke programmeur het in zijn hoofd heeft gehaald om dit te vervangen door een [i], en je dan maar in de menu's moet beginnen graven om het te kunnen zien? Is dit nog steeds het geval bij de allernieuwste firmware?
    Zet je MMI op Radio (btw ik heb MMI Plus)
    Kies een zender, en wacht totdat onder de zendernaam, rechts naast het i-tje, de 3 vierkantjes fel wit oplichten (zie het verschil in de 2 bijgevoegde foto's).
    Rechts in het scherm zie je het logo wat op dat moment waarschijnlijk het standaard (geel oranje) FM/DAB logo laat zien..
    Daarnaast staat een plusje.
    Druk op de (zilveren) knop rechts van de MMI draaischijf
    Ga naar Radio instellingen / Voorkeurs aanzicht (en zet die op Diashow).
    Zorg dat je weer terug in het beginscherm van de radio komt.
    Het kan nu ca 1 minuut duren eer je het logo van de zender ziet.
    Zou nu voor de andere zenders ook in orde moeten zijn.
    Bij het wisselen van zender duurt het weer een behoorlijke tijd (tussen 30-60 sec) eer je het logo ziet.
    Bijgevoegde foto's geven voorbeeld van 100%NL

    100%NL.jpg100%NL met logo.jpg
    Laatst gewijzigd door Martin_; 13-12-17 om 19:36.
    Audi A4 (B9) / Limousine / 252pk / Quattro / Sport Proline S / 19" PQI / Daytona

  4. #44

    Standaard Re: Zenderlogo niet zichtbaar

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martin_ Bekijk Berichten
    Zet je MMI op Radio (btw ik heb MMI Plus)
    Kies een zender, en wacht totdat onder de zendernaam, rechts naast het i-tje, de 3 vierkantjes fel wit oplichten (zie het verschil in de 2 bijgevoegde foto's).
    Rechts in het scherm zie je het logo wat op dat moment waarschijnlijk het standaard (geel oranje) FM/DAB logo laat zien..
    Daarnaast staat een plusje.
    Druk op de (zilveren) knop rechts van de MMI draaischijf
    Ga naar Radio instellingen / Voorkeurs aanzicht (en zet die op Diashow).
    Zorg dat je weer terug in het beginscherm van de radio komt.
    Het kan nu ca 1 minuut duren eer je het logo van de zender ziet.
    Zou nu voor de andere zenders ook in orde moeten zijn.
    Bij het wisselen van zender duurt het weer een behoorlijke tijd (tussen 30-60 sec) eer je het logo ziet.
    Bijgevoegde foto's geven voorbeeld van 100%NL

    100%NL.jpg100%NL met logo.jpg
    Hey, bedankt voor de uitleg. Ik heb ook de MMI Plus. Alleen heb ik die vierkantjes nog nooit gezien. Ik zie enkel het [i] tje. Die Voorkeurs aanzicht staat er volgens mij dus ook niet tussen. Waarschijnlijk zal jij een (veel) recentere fw versie hebben?

    Ik blijf het heel raar vinden dat zelf recente versies die radiotext nog niet tonen op het grote scherm dat beetje leeg lijkt. Bij Webradio zie ik wel een logo met de artiest en tracktitle zelf met mooie icoontjes ervoor. Waarom ze het daarbij wel al konden in fw versie 333, maar bij simpele radio niet? Volgende week ga ik naar mn dealer voor een trillende speaker in de bestuurdersdeur (B&O) bij bepaalde bass'en. Ga het eens vragen of er nog een update is, maar blijkbaar doet Audi hier zowieso moeilijk over om te updaten? Een zware onvoldoende voor Audi...
    Laatst gewijzigd door Yargo; 13-12-17 om 21:49.

  5. #45

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Leeftijd
    52
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Zenderlogo niet zichtbaar

    Krijg nu ook de logo's te zien.Eerst gewoon op radio gezet,dan kreeg ik na 2 min nog niets te zien.
    Dan selecteerde ik diashow in het menu,resultaat : het logo op gans het scherm.Als ik nu gewoon radio kies zie ik direct rechts het logo in het klein.


  6. #46

    Standaard Re: Zenderlogo niet zichtbaar

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gtr Bekijk Berichten
    Krijg nu ook de logo's te zien.Eerst gewoon op radio gezet,dan kreeg ik na 2 min nog niets te zien.
    Dan selecteerde ik diashow in het menu,resultaat : het logo op gans het scherm.Als ik nu gewoon radio kies zie ik direct rechts het logo in het klein.
    Welke firmware heb jij juist? Waarschijnlijk ook hoger dan 333 aangezien deze functie er bij mij niet tussen staat .

  7. #47

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    85
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Zenderlogo niet zichtbaar

    Blijf het vreemd vinden. Bij mij komen de logo's direct in beeld. Als ik door mijn zenderlijst scroll wisselen de logo's zelfs mee (luister dan niet naar deze zenders). Ook bij zenders waar ik nog nooit op heb afgestemd. Logo's worden zo snel geladen dat deze wel in mijn MMI aanwezig moeten zijn.
    Audi A4 Avant (B9 '17) S-Line Edition / S-tronic / Mythos Zwart/ Alcantara/ MMI+/Virtual Cockpit/ Parkeerhulp +/ Achteruitrijcamera / Grootlichtassistent / Smartphone Interface
    Audi A3 SB (8V '15) Proline S / S-Tronic / Mythos Zwart / Alcantara / ASS

  8. Ad
  9. #48

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Leeftijd
    52
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Zenderlogo niet zichtbaar

    Bericht voor Yargo : versie 0442
    Laatst gewijzigd door gtr; 22-12-17 om 11:36.

  10. #49

    Standaard Re: Zenderlogo niet zichtbaar

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gtr Bekijk Berichten
    Bericht voor Yargo : versie 0442
    Eergisteren update gevraagd in de garage. Ze kunnen niet hoger dan 333 bij mij 😑. Systeem zegt dat er geen update meer is.

  11. #50

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Zenderlogo niet zichtbaar

    Ik denk dat er ook heel veel problemen de oorzaak vinden bij de slechte kwaliteit van FM.
    Muziek gaat gewoon, maar tekst en beeld blijkt wat moeilijker te zijn.
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  12. #51

    Standaard Re: Zenderlogo niet zichtbaar

    Sinds kort luister ik naar een andere radiozender. Waar ik vroeger Q-Music (BE) luisterde luister ik nu naar Nostalgie (BE). Raar maar waar, bij Nostalgie komt de artiestennaam en titel er wel op, en zelf een afbeelding van het liedje (Als Nostalgie die mee stuurt). Zenderlogo dan weer niet.... Het is bizar dat enkel Nostalgie deze info mee stuurt waarmee de MMI Plus overweg kan. Alle andere zenders krijg ik niets binnen van info ( enkel radiotext in het speciale menu hiervoor ). Ik heb nog steeds maar FW 333.

    EDIT: Net even informatie aangevraagd bij Nostalgie. De afbeeldingen komen niet van hen, maar zal waarschijnlijk uit de Gracenote databank komen ( Staat aangevinkt in de opties ). Op de vraag waarom bij hen wel radiotext afgebeeld wordt op het mainscreen is antwoorden ze dat ze gebruik maken van RadioText Plus (RT+). Bestaat nochtans al sinds 2006. Lijkt me dus sterk dat zij de enige zijn die dit gebruiken. Eens nagevraagd bij de andere zenders....

    Laatst gewijzigd door Yargo; 12-02-18 om 09:30.

  13. #52

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2017
    Posts
    6
    Kudos
    0

    Standaard Re: Zenderlogo niet zichtbaar

    Ook net even gekeken en inderdaad, enkel bij Nostalgie zichtbaar. De rest niet

  14. #53

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Zenderlogo niet zichtbaar

    @Yargo momenteel zit ik in een BMW rond te rijden met een vrij recente mediasysteem, bij deze merk ik toch dat er meerdere zenders zijn die artiest en titel meegeven.
    StuBru, MNM bijvoorbeeld. Qmusic daarentegen niet of heel zelden.

    Maar over die gracenote db, wordt deze ook via FM verstuurd of moeten deze al aanwezig zijn op de auto?
    Ik heb alvast nog nooit een afbeelding gezien via de radio, enkel via eigen muziek.

    En ook krijg ik quasi nooit artiest en titel mee als ik in Nederland ben (waar ik toch regelmatig ben tegenwoordig).
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  15. #54

    Standaard Re: Zenderlogo niet zichtbaar

    Bijna alle zenders geven ook deze info mee. Alleen gaat de MMI er totaal onlogisch mee om. Zo dien je naar een apart menu in de radio instellingen te graven om Radiotext op te roepen. Deze wordt dus niet op het mainscreen geplaatst. Dit bestaat al jaren en toch weten ze dit bij Audi te 'verkloten'. Ik begrijp dan ook niet hun redenering om dit plots in een menu te gaan onderbrengen. Daarom was mijn verwondering dan ook groot toen ik bij Nostalgie deze info wel zag staan. Vandaar dat ik eens navraag deed bij Nostalgie zelf. Blijkbaar tont de MMI Radiotext Plus wel op het mainscreen. Maar bijna geen enkel radiostation maakt hier gebruik van, ze zitten nog op het oude gewone Radiotext systeem.

    Wanneer Gracenote is aangevinkt haalt ie blijkbaar de afbeelding uit een online database met de informatie van de artiest en/of title die hij binnen krijgt via RadioText Plus. Normaal zou jij dit toch ook moeten zien als je Nostalgie op zet? Die afbeeldingen kunnen niet via FM verzonden worden, enkel tekst.

  16. #55

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2019
    Leeftijd
    58
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Zenderlogo niet zichtbaar

    Ik heb in mijn nieuwe Audi A3 ook een vraag m.b.t. de radiologo's. Enkele logo's (o.a. Omroep Land van Cuijk en L-FM) zijn niet meer actueel, of kloppen niet meer met de zender. Ik dacht dat deze via Gracenote werden geupdate, maar dat blijkt niet zo te zijn. Vervolgens heb ik het bedrijf dat de logo's volgens de software aanlevert (phonostar.de) aangeschreven.

    Dit was mijn vraag/opmerking:
    Seit einigen wochen bin ich ein Audi fahrer. Die Senderlogos sind von Phonostar. Unsere Lokalsender Omroep Land van Cuijk sended auf UKW 93,5 - 94,0 - 105,9 MHz. Das Logo ist von der alten lokalsender Rivierstad. Bitte benützen Sie das Omroep Land van Cuijk Logo.

    Dit was het antwoord:

    Ihr Sender ist bereits mit dem richtigen Logo bei uns hinterlegt, siehe:
    https://www.phonostar.de/radio/omroeplandvancuijk

    Die Audio-Geräte von Volkswagen werden nicht automatisch aktualisiert. Dies müssen Sie manuell tun. Die entsprechenden nach Länder sortierten ZIP-Dateien finden Sie als Download auf der Volkswagen-Website.
    Eine Aktualisierung der ZIP-Dateien findet 3-4 Mal im Jahr statt. Wann die Dateien aber genau als Download auf der VW-Website stehen, kann Ihnen nur Volkswagen beantworten.

    Mit freundlichen Grüßen
    Ihr phonostar-Team

    --
    phonostar GmbH
    Brauhausstieg 21
    D - 22041 Hamburg

    mailto: redaktion@phonostar.de
    http://www.phonostar.de

    Amtsgericht Hamburg
    HRB 102305


    Vervolgens heb ik het bestand op de Volkswagen site gedownload, waar o.a. in dit topic ook al aan werd gerefereerd.
    Dat heb ik op de SD kaart gezet, maar die ziet vervolgens niet het (uitgepakte) update bestand.
    Kortom: ik heb geen idee hoe dat bij Audi te updaten valt.

    Ik heb deze vraag in ongeveer dezelfde vorm in dit topic ook voorbij zien komen, maar nog geen oplossing gelezen, ook niet op andere fora op het internet.
    De dealer heb ik nog niet gevraagd naar een oplossing van dit (minimale) probleem.

    Wie kan mij hier mee verder helpen?

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •