Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 27

Onderwerp: Hotspot van Audi connect SIM activeren?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2016
    Leeftijd
    65
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Hotspot van Audi connect SIM activeren?

    Ik probeer de hotspot van het Audi connect SIM te activeren.
    De audi hotspot wordt bv door mijn telefoon wel herkend, maar geeft geen data door.

    Ik lees dat dit geactiveerd moet worden en dat zou via My Audi moeten.
    Daar kan ik niets vinden.

    Heeft iemand hiermee ervaring?
    hoe zou het geactveerd moeten worden?
    zijn er kosten aan verbonden?

    alvast bedankt voor de reactie!

  2. #2
    hansderk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    477
    Kudos
    6
    Auto
    Audi TT

    Standaard re: Hotspot van Audi connect SIM activeren?

    Hoi, ja volgens mij zijn daar extra kosten aan verbonden, in myaudi kun je de licentie en sim bestellen en activeren.
    Audi TT roadster 3.2 V6 DSG Quattro, 18", Gletscherblau, alcantara/leder, S-Line
    Audi A3 1.6 TDI Ultra Phantomschwarz, zwart leder, full options Led koplampen
    Mini F55 5 deurs, zwart metallic

  3. #3

    Standaard re: Hotspot van Audi connect SIM activeren?

    Ik heb deze geactiveerd, en werkt prima. Maar.....
    Om de hotspot te gebruiken, moet je zelf datapaketten aankopen bij https://www.datainside.com/

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2016
    Leeftijd
    65
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Hotspot van Audi connect SIM activeren?

    Bedankt, hier kan ik verder mee!

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Leeftijd
    55
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Hotspot van Audi connect SIM activeren?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stefnb Bekijk Berichten
    Ik heb deze geactiveerd, en werkt prima. Maar.....
    Om de hotspot te gebruiken, moet je zelf datapaketten aankopen bij https://www.datainside.com/
    Is het ook mogelijk om een eigen SIM te plaatsen en dus data buiten het pakket van Datainside om te gebruiken?


  6. #6

    Standaard re: Hotspot van Audi connect SIM activeren?

    Ja, in het handschoenkastje is op de MMI+ speler een slot voorzien voor een eigen SIMkaart.

  7. #7
    Nux's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Posts
    233
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard re: Hotspot van Audi connect SIM activeren?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stefnb Bekijk Berichten
    Ja, in het handschoenkastje is op de MMI+ speler een slot voorzien voor een eigen SIMkaart.
    Klopt, maar dan moet ook gezegd worden dat alles via die sim kaart gebeurd.
    Nu kan je normaal ook in het buitenland met de ingebouwde sim kaart online data krijgen. Als je dat wilt met een eigen sim, zal het snel wat geld kosten denk ik.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    59
    Posts
    107
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Hotspot van Audi connect SIM activeren?

    Ik heb bij T-mobile een tweede sim besteld op hetzelfde nummer (gratis) hier kan je alleen data mee ontvangen. Deze gebruikt de data van je telefoon abonnement zonder extra kosten. Data van de auto en mijn telefoon worden wel netjes apart gespecificeerd

  10. #9
    Bougieman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Hotspot van Audi connect SIM activeren?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stefnb Bekijk Berichten
    Ja, in het handschoenkastje is op de MMI+ speler een slot voorzien voor een eigen SIMkaart.
    Dus je kan voor online services (Google earth, live traffic, etc.) je eigen sim gebruiken? Zonder code-aanpassingen via VCDS of iets dergelijks?
    Laatst gewijzigd door Bougieman; 30-06-17 om 23:11.

  11. #10
    MvdV75's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Leeftijd
    48
    Posts
    183
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Hotspot van Audi connect SIM activeren?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bougieman Bekijk Berichten
    Dus je kan voor online services (Google earth, live traffic, etc.) je eigen sim gebruiken? Zonder code-aanpassingen via VCDS of iets dergelijks?

    Als jou Audi is voorzien van een simslot en is aangemeld bij my Audi en daar een Audi connect abo hebt dan kan je idd zonder coderen je eigen sim gebruiken

  12. #11
    A1 Afslag 27's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    51
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A1

    Standaard re: Hotspot van Audi connect SIM activeren?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gompie23 Bekijk Berichten
    Ik heb bij T-mobile een tweede sim besteld op hetzelfde nummer (gratis) hier kan je alleen data mee ontvangen. Deze gebruikt de data van je telefoon abonnement zonder extra kosten. Data van de auto en mijn telefoon worden wel netjes apart gespecificeerd
    Hoeveel data verbruik je eigenlijk? IK blijk wel connect service te hebben, maar moet voor een eigen SIM zorgen (mijn A4 B9 is van voor de standaard ingebouwde LTE chip). Ik ben me nu aan het orienteren naar de mogelijkheden maar ik heb geen idee hoe groot het data verbruik is.

  13. #12
    MvdV75's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Leeftijd
    48
    Posts
    183
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Hotspot van Audi connect SIM activeren?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A1 Afslag 27 Bekijk Berichten
    Hoeveel data verbruik je eigenlijk? IK blijk wel connect service te hebben, maar moet voor een eigen SIM zorgen (mijn A4 B9 is van voor de standaard ingebouwde LTE chip). Ik ben me nu aan het orienteren naar de mogelijkheden maar ik heb geen idee hoe groot het data verbruik is.
    Als je doet navigeren via google earth kost het je ongeveer 70 mb per uur, de rest verbruik zoveel niet
    Audi A5 8T 1.8 Tfsi 177 pk Adrenalin Sport Competition Plus (2017)
    Audi A4 B8 1.8 Tfsi 170 pk S Edition Competition Plus (2015)

  14. #13
    Bougieman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Hotspot van Audi connect SIM activeren?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A1 Afslag 27 Bekijk Berichten
    Hoeveel data verbruik je eigenlijk? IK blijk wel connect service te hebben, maar moet voor een eigen SIM zorgen (mijn A4 B9 is van voor de standaard ingebouwde LTE chip). Ik ben me nu aan het orienteren naar de mogelijkheden maar ik heb geen idee hoe groot het data verbruik is.
    Een datapakket aankopen via Datainside zou ik hoe dan ook afraden. Had 2GB data aangekocht voor de WiFi-hotspot in de auto. Op minder dan 16 uur na aankoop zou deze data helemaal zijn opgebruikt. Dit vond ik zeer opmerkelijk, aangezien ik op die 16 uur amper tijd heb doorgebracht in de auto (pakket aangekocht om 20 uur 's avonds, dag erna omstreeks 12 uur melding dat de data is opgebruikt). Het enige toestel dat verbonden was, was m'n GSM en die had geen uploadprocessen lopen op de achtergrond of iets dergelijks (e.g. Google Photo's).

    Ik ben dan verhaal gaan halen bij Datainside, maar kreeg daar sec het antwoord dat de data inderdaad opgebruikt is. Meer info konden ze me echter niet geven. Toen ikzelf op de verbruiksmonitor van de site ging kijken, bleek dat er na aankoop telkens enkele MB's verbruikt werden en opeens staat er één entry van 2GB verbruik. Lijkt me niet te kloppen, maar ze willen de moeite niet doen om dit verder te onderzoeken. Wat ik raar vond was dat het totale verbruik meer dan 2GB bedroeg. Lijkt me dus een fout in hun metering.

    Soit, geen 2de keer wat mij betreft. Trouwens, met het wegvallen van de roamingkosten in de EU, zie ik geen enkele reden om niet een eigen SIM te gebruiken.

  15. #14

    Standaard re: Hotspot van Audi connect SIM activeren?

    Vandaag een eigen simkaart in de auto gedaan omdat het geluid van de internet radio toch een stuk beter is dan de normale FM radio. Maar is het normaal dat je altijd je telefoon via WLAN verbonden moet hebben, en de app moet openen op je telefoon? Als ik namelijk kies voor internet radio in Audi Connect, dan vraagt hij altijd om deze verbinding.

    Gaat trouwens om MMI+ & iPhone 7

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    85
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Hotspot van Audi connect SIM activeren?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Petit Bekijk Berichten
    Vandaag een eigen simkaart in de auto gedaan omdat het geluid van de internet radio toch een stuk beter is dan de normale FM radio. Maar is het normaal dat je altijd je telefoon via WLAN verbonden moet hebben, en de app moet openen op je telefoon? Als ik namelijk kies voor internet radio in Audi Connect, dan vraagt hij altijd om deze verbinding.

    Gaat trouwens om MMI+ & iPhone 7
    Dat klopt. Moest er ook even aan wennen maar werkt verder prima.
    Audi A4 Avant (B9 '17) S-Line Edition / S-tronic / Mythos Zwart/ Alcantara/ MMI+/Virtual Cockpit/ Parkeerhulp +/ Achteruitrijcamera / Grootlichtassistent / Smartphone Interface
    Audi A3 SB (8V '15) Proline S / S-Tronic / Mythos Zwart / Alcantara / ASS

  17. #16

    Standaard re: Hotspot van Audi connect SIM activeren?

    Wel vreemd eigenlijk, zeker omdat je na het voeren van een telefoongesprek, de app opnieuw moet activeren.
    Hierdoor zal ik dus tijdens het rijden mijn telefoon moeten bedienen om gebruik te kunnen blijven maken van de WLAN radio.

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    85
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Hotspot van Audi connect SIM activeren?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Petit Bekijk Berichten
    Wel vreemd eigenlijk, zeker omdat je na het voeren van een telefoongesprek, de app opnieuw moet activeren.
    Hierdoor zal ik dus tijdens het rijden mijn telefoon moeten bedienen om gebruik te kunnen blijven maken van de WLAN radio.
    De app hoef ik niet opnieuw op te starten. In mijn geval MMI + , Iphone X met MyAudi app versie 3.8.1
    Audi A4 Avant (B9 '17) S-Line Edition / S-tronic / Mythos Zwart/ Alcantara/ MMI+/Virtual Cockpit/ Parkeerhulp +/ Achteruitrijcamera / Grootlichtassistent / Smartphone Interface
    Audi A3 SB (8V '15) Proline S / S-Tronic / Mythos Zwart / Alcantara / ASS

  19. #18

    Standaard Re: Hotspot van Audi connect SIM activeren?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maastrichtrob Bekijk Berichten
    De app hoef ik niet opnieuw op te starten. In mijn geval MMI + , Iphone X met MyAudi app versie 3.8.1
    Eindelijk opgelost. Had een aantal settings in de telefoon staan dat de app niet op de achtergrond refreshed.
    Nu open gezet, en WLAN radio begint gewoon weer met spelen na een telefoongesprek.

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Hotspot van Audi connect SIM activeren?

    Dus als je 3 jaar Audi connect hebt, dan heb je nog geen data op de hotspot van de auto? Hmmm, dan heeft de verkoper mij niet helemaal juist geïnformeerd...

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2019
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Hotspot van Audi connect SIM activeren?

    In mijn Audi A4 Avant B9 (Duits) heb ik geen simkaart zitten. Dus ik maak met mijn Iphone X een hotspot en verbind de auto, Bij de verbindingsmanager zie ik dat alles klopt. Waarom gaat het streamen de radio stream zo moeilijk en stopt het op een gegeven moment? In de MyAudi App staat dan bij MMI Wifi-verbinding: Niet verbonden.
    Wat te doen?
    Laatst gewijzigd door miesjh; 17-04-19 om 11:23.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •