Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 31 van de 31

Onderwerp: My Tweaks A4 (B9)

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Posts
    64
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: My Tweaks A4 (B9)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brake Bekijk Berichten
    Jij kan met die kabel en softwareversie 'gewoon' in stuurapparaat 46 komen zonder foutmelding?
    Tuurlijk, waarom zou dat niet kunnen? Die kabel is gemaakt voor de B9 :-)
    https://store.ross-tech.com/shop/vchv2_ent/

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Posts
    64
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: My Tweaks A4 (B9)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Trouwens, het is veel fijner om inderdaad alles in 1 topic te doen. Er is niet voor niets een speciale vcds aanpassingen topic
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jst1963 Bekijk Berichten
    Volledig mee akkoord...
    Eigenlijk ben ik er helemaal niet mee akkoord dat alles in een topic gegooid wordt.

    Alles wordt daarmee zo onoverzichtelijk. Er is 1 algemene discussie over VAG-Com... We beginnen met een vraag van iemand die een bepaalde wijziging wil. Er worden wat replies op gegeven. Twee pagina's verder vraagt er iemand iets anders. Weeral een aantal replies. Een nieuw forumlid ziet dit topic en vraagt opnieuw iets over het eerste deel van de discussie. En zo gaat het verder... Als je naar andere (veel grotere (Amerikaanse)) fora kijkt, daar heb je topics van 80-90 bladzijden. Begin maar te zoeken naar dat ene puntje. Je ben 2 dagen verder eer je de oplossing voor jouw probleem uitgelegd vindt.

    Mijn idee (maar het blijft maar een idee...wie ben ik trouwens...), is dat je best een topic start, bv. hoe je de achterlichten als DLR kan laten mee branden. Er wordt hierin dan uitgelegd hoe dat gebeurt in VCDS. Iemand kan er op reageren door uit de doeken te doen hoe het werkt met ODBEleven, of VCP, of wat dan ook. Een ander kan dan weer zeggen "hé, dat werkt bij mij niet. Waarom?". En dan kan de discussie starten: Misschien heeft die niet dezelfde hardware, heeft hij/zij Xenon licht, LED licht, Matrix....Dat kan allemaal een invloed hebben op het wel of niet werken van een aanpassing.

    Reageert er dan iemand in deze topic met de vraag hoe je "Needlesweep" moet aanzetten, dan moeten de moderatoren ingrijpen en deze reply verwijderen/verplaatsen.
    Zo zal je veel minder "vervuiling" op het forum krijgen en ga je veel sneller een antwoord vinden op de vragen. Nu worden bepaalde vragen dikwijls meerdere malen gesteld omdat mensen niet alles willen lezen.

    Er zijn volgens mij zo'n 20-25 onderwerpen van aanpassingen in de elektronica die de mensen het meest aanspreken. 10 heb ik al samen gezet (maar die zouden dus uitgesplitst moeten worden in verschillende topics). Zo zal je echt maar 1 topic vinden over 1 onderwerp.

    Maar het blijft voor mij maar een nederig idee :-)

    JST
    Laatst gewijzigd door jst1963; 18-02-17 om 11:16.

  3. #23

    Standaard Re: My Tweaks A4 (B9)

    Denk dat het beste is om dit al bestaande topic aan te houden -> http://www.audiforum.nl/forum/model-...discussie.html
    En niet hier weer een nieuw topic starten
    Dat bestaande topic kan dan in het VCDS subforum, omdat het niet specifiek A5 A5 Q5 is, maar voor alle 3

    En vervolgens alles te bundelen in een PDF voor de A4/8W A5/8W en Q5/8W
    Die PDF met een paar man bijhouden (hogere versies plaatsen)

    Net als bij zijn voorgangers, de A4/8K - A5/8T - Q5/8R
    Daar hebben we ook het VCDS topic, inmiddels al 149 pagina's http://www.audiforum.nl/forum/techni...-b8-a5-q5.html
    Dat topic dient als basis voor de PDF uit de download sectie

    Download sectie met de dicverse PDF's ->http://www.audiforum.nl/forum/downlo...p?do=cat&id=16

    Die PDF hebben wij met 3 man ( @fred44nl @r.beniers @Peeet ) steeds geactualiseerd
    Dus als we weer 2 a 3 man vinden, die de PDF kunnen bijhouden, dan houden we alles centraal


    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Leeftijd
    57
    Posts
    73
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: My Tweaks A4 (B9)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jst1963 Bekijk Berichten
    Eigenlijk ben ik er helemaal niet mee akkoord dat alles in een topic gegooid wordt.

    Alles wordt daarmee zo onoverzichtelijk. Er is 1 algemene discussie over VAG-Com... We beginnen met een vraag van iemand die een bepaalde wijziging wil. Er worden wat replies op gegeven. Twee pagina's verder vraagt er iemand iets anders. Weeral een aantal replies. Een nieuw forumlid ziet dit topic en vraagt opnieuw iets over het eerste deel van de discussie. En zo gaat het verder... Als je naar andere (veel grotere (Amerikaanse)) fora kijkt, daar heb je topics van 80-90 bladzijden. Begin maar te zoeken naar dat ene puntje. Je ben 2 dagen verder eer je de oplossing voor jouw probleem uitgelegd vindt.

    Mijn idee (maar het blijft maar een idee...wie ben ik trouwens...), is dat je best een topic start, bv. hoe je de achterlichten als DLR kan laten mee branden. Er wordt hierin dan uitgelegd hoe dat gebeurt in VCDS. Iemand kan er op reageren door uit de doeken te doen hoe het werkt met ODBEleven, of VCP, of wat dan ook. Een ander kan dan weer zeggen "hé, dat werkt bij mij niet. Waarom?". En dan kan de discussie starten: Misschien heeft die niet dezelfde hardware, heeft hij/zij Xenon licht, LED licht, Matrix....Dat kan allemaal een invloed hebben op het wel of niet werken van een aanpassing.

    Reageert er dan iemand in deze topic met de vraag hoe je "Needlesweep" moet aanzetten, dan moeten de moderatoren ingrijpen en deze reply verwijderen/verplaatsen.
    Zo zal je veel minder "vervuiling" op het forum krijgen en ga je veel sneller een antwoord vinden op de vragen. Nu worden bepaalde vragen dikwijls meerdere malen gesteld omdat mensen niet alles willen lezen.

    Er zijn volgens mij zo'n 20-25 onderwerpen van aanpassingen in de elektronica die de mensen het meest aanspreken. 10 heb ik al samen gezet (maar die zouden dus uitgesplitst moeten worden in verschillende topics). Zo zal je echt maar 1 topic vinden over 1 onderwerp.

    Maar het blijft voor mij maar een nederig idee :-)

    JST
    Dag jst1963, heb jij nog meer dan 10 aanpassingen op PDF of iets dergelijks staan?

  5. #25

    Standaard Re: My Tweaks A4 (B9)

    Is het mogelijk om de functie van het start/stop systeem (A4 b9) om te draaien? Dus dat de knop standaard uit is (met het lampje uit) en als je op het knopje drukt dat dan start/stop ingeschakeld is.
    Kan het nergens vinden voor de b9.


  6. #26
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.290
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: My Tweaks A4 (B9)

    Zo ver ik weet niet.
    Alleen volledig uit.

    Verstuurd vanaf mijn Oneplus 7pro
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  7. #27

    Standaard Re: My Tweaks A4 (B9)

    🤨 dat zou jammer zijn.
    Nou moet ik iedere keer als ik ga rijden of op de start/stop knop drukken, of de automaat in S zetten om de motor aan te houden.
    Dat in S zetten kan natuurlijk heel snel door de "pook" 1 keer naar achter te tikken, maar in S draait de motor veel hogere toeren voordat ie doorschakelt. En dat rijdt weer heel onrustig.
    Nou las ik wel in dit topic dat het mogelijk is door het airco systeem zo aan te passen dat hij altijd een signaal geeft dat de motor niet uit mag slaan. Moet, om dit te laten werken, de airco altijd ingeschakeld zijn (op ECO of ON) of werkt bovengenoemde schakeling altijd, ook met de airco uit?

  8. Ad
  9. #28
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: My Tweaks A4 (B9)

    Clima paneel uit = startstop aan.



    Verstuurd vanaf mijn 2112123AG met Tapatalk
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  10. #29

    Standaard Re: My Tweaks A4 (B9)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Clima paneel uit = startstop aan.
    Verstuurd vanaf mijn 2112123AG met Tapatalk
    En hoe werkt dat?
    Clima paneel uit? Hele klimaat regeling op uit zetten? Niet heel duidelijk dit. 😬
    Laatst gewijzigd door Coberko; 21-12-23 om 13:50.

  11. #30
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: My Tweaks A4 (B9)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Coberko Bekijk Berichten
    En hoe werkt dat?
    Clima paneel uit? Hele klimaat regeling op uit zetten? Niet heel duidelijk dit.
    Jap,

    Als je dus startstop uitzet op een B9 via vcp dan is het in permanent uit. Maar druk je je clima paneel uit (OFF knop) dan gaat je startstop weer op actief.

    Doe je je clima paneel weer aan, dan is je weer startstop uit

    Verstuurd vanaf mijn 2112123AG met Tapatalk
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  12. #31

    Standaard Re: My Tweaks A4 (B9)

    Ja, nu is het duidelijk. Als ik het dus uitzet via vcp, zoals hierboven is beschreven, dan werkt het zoals jij zegt. Dank je voor de uitleg.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •