Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Telefoon gaat niet meer in externe sim modus

  1. #1

    Standaard Telefoon gaat niet meer in externe sim modus

    Ik gebruik 2 oude Nokia telefoons, aangezien de A4 die in Externe SIM modus kan zetten. Daarmee gebruikt de A4 de Sim kaart alsof hij in de auto zelf zit. Dat werkt perfect met betere ontvangst en betere gesprekskwaliteit. Alleen sinds ik van SIM kaart ben gewisseld van het KPN netwerk naar Vodafone wilde telefoon niet meer in Externe Sim modus verbinden. De BT verbinding wordt meteen na het opbouwen weer afgebroken. Op de normale manier verbinden gaat wel goed.

    Ik heb al geprobeerd om het hele bluetooth profiel te verwijderen van zowel de telefoon als de auto, maar dat maakt geen verschil. De 2e telefoon werkt nog altijd probleemloos.

    Iemand die raad weet?

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2003
    Posts
    101
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Telefoon gaat niet meer in externe sim modus

    Ik heb sinds enige tijd een soortgelijk probleem. Bij aanschaf van mijn A4 cabrio (bouwjaar 2004) in 2012, af-fabriek voorzien van een handsfree set, heb ik voor de auto een refurbished Nokia 6310 aangeschaft. Dit heeft jaren goed gewerkt. Sinds enige tijd verschijnt na plaatsing van de telefoon in de houder, op diens display "SIM-KAART PLAATSEN". Er heeft geen wijziging van provider plaatsgevonden. Indien de Nokia gewoon ter hand wordt genomen en (opnieuw) ingeschakeld, lijkt er niets aan de hand en kan er gewoon gebeld worden.
    Wie heeft enig idee?

    Groetjes Dirk

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •