Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 34 van de 34

Onderwerp: A4 g-tron: wie rijdt 'm inmiddels?

  1. #21
    chboodts's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Posts
    77
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RomeoJ Bekijk Berichten
    Dat ziet er veelbelovend uit chboodts, zeker in deze winterse omstandigheden moet het verbruik dan wel hoger liggen dan in de zomer, dus dat kan er alleen maar beter uit gaan zien dadelijk met beter weer!

    Wat zijn je ervaringen met je A5 tot dusver? Wen je snel aan het rijden (en tanken) met CNG?
    Heb in het verleden al een A5 TDI ultra gehad dus het was in het begin wat aanpassen met een benzinemotor omdat het koppel lager is, maar dat weegt niet op tegen de milieuvriendelijkere CNG.

    Ik ken ondertussen de CNG stations op mijn wegen tussen Koksijde, Kortrijk, Antwerpen, Gent, Brussel en Hasselt dus geen schrik om stil te vallen en de benzinetank 'in nood' stelt ook gerust.

    Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chboodts Bekijk Berichten
    En ik ga er van uit (misschien optimistisch) dat het na de winter en met zomerbanden 'beter' zal zijn

    Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
    Heb ook al gemerkt dat de tanks niet altijd vol raken (heeft met de druk te maken) en dat de kwaliteit van CNG kan verschillend dus dat heeft ook een impact.

    Bij tweede ronde zat ik rond de 450 kms met volle tank vorige week. Veel files gedaan en andere CNG kwaliteit (Dats24 i.p.v. Romac Fuels).

    Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
    Laatst gewijzigd door tom; 22-10-19 om 12:54.
    A5 Sportback CNG- manhattan grey

  2. #22

    Standaard Re: A4 g-tron: wie rijdt 'm inmiddels?

    Vandaag bij De Audi dealer geweest om een offerte op te laten stellen voor een A4 Avant G-Tron Black edition in Quantum Grijs. Dit wordt als het goed is de nieuwe leaseauto van mijn vriendin.

    We kregen echter van de verkoper te horen dat de A4 (en A5) G-Tron momenteel niet bestelbaar is bij de fabriek. De verkoper wist niet wat hiervan de reden is en hoe lang het gaat duren voordat de G-Tron weer te bestellen is. Erg vreemd dat dit niet bekend is.

    Wellicht iemand hier op het forum die meer informatie heeft?

  3. #23
    chboodts's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Posts
    77
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 g-tron: wie rijdt 'm inmiddels?

    Zie deze thread: https://www.aardgasrijder.be/forum/i...4-en-A5-g-tron

    Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
    A5 Sportback CNG- manhattan grey

  4. #24

    Standaard

    Thanks! Biedt helaas niet heel veel meer duidelijkheid. Wel vreemd van de dealer trouwens, die gaf aandat het probleem pas sinds een paar dagen speelt. Op het Belgische forum zie ik dat het al sinds februari bekend is. Hopelijk is het snel opgelost, anders wordt het geen G-Tron.

    Op het Belgische forum heb ik gelezen dat er waarschijnlijk sprake is van problemen met de gastank, als gevolg waarvan de productie stil ligt. Er wordt gespeculeerd over een productiestop tot week 23 en misschien zelfs langer. Ook schijnt de benzinetank kleiner te worden (15 liter in plaats van 25 liter). Klinkt al met al niet zo hoopvol... Grote kans dat er gekeken moet gaan worden naar een andere auto.
    Laatst gewijzigd door tom; 22-10-19 om 12:56.

  5. #25
    chboodts's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Posts
    77
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 g-tron: wie rijdt 'm inmiddels?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nels Bekijk Berichten
    Op het Belgische forum heb ik gelezen dat er waarschijnlijk sprake is van problemen met de gastank, als gevolg waarvan de productie stil ligt. Er wordt gespeculeerd over een productiestop tot week 23 en misschien zelfs langer. Ook schijnt de benzinetank kleiner te worden (15 liter in plaats van 25 liter). Klinkt al met al niet zo hoopvol... Grote kans dat er gekeken moet gaan worden naar een andere auto.
    Grote benzinetank is in principe niet nodig. Gebruik hem nauwelijks tot hiertoe...

    Sent from my SM-G965F using Tapatalk
    A5 Sportback CNG- manhattan grey


  6. #26

    Standaard Re: A4 g-tron: wie rijdt 'm inmiddels?

    Het gaat niet zozeer om de grootte van de benzinetank, maar vooral de levertijd wordt problematisch.

  7. #27
    chboodts's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Posts
    77
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 g-tron: wie rijdt 'm inmiddels?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nels Bekijk Berichten
    Het gaat niet zozeer om de grootte van de benzinetank, maar vooral de levertijd wordt problematisch.
    Begrijp ik. Maat van mij heeft vorig jaar ook maanden moeten wachten (A4). Ik ben toen beslist stock A5 te zoeken


    Sent from my SM-G965F using Tapatalk
    A5 Sportback CNG- manhattan grey

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: A4 g-tron: wie rijdt 'm inmiddels?

    Ik heb ook even gekeken of er ergens nog een A4 G-Tron op voorraad staat, maar dat is niet het geval. Vooralsnog niks gehoord van dealer en/of leasemaatschappij. Nog even afwachten maar.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chboodts Bekijk Berichten
    Begrijp ik. Maat van mij heeft vorig jaar ook maanden moeten wachten (A4). Ik ben toen beslist stock A5 te zoeken


    Sent from my SM-G965F using Tapatalk

  10. #29

    Standaard Re: A4 g-tron: wie rijdt 'm inmiddels?

    Vandaag 'officieel' bericht vanuit Audi. Zie de bijlage. Niet meer leverbaar voorlopig dus.

    2018-03-15_G-Tron.jpg

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    62
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A4 g-tron: wie rijdt 'm inmiddels?

    Oorspronkelijk stond mijn auto voor midden februari voor aflevering. Vandaag bericht gekregen van de dealer dat hij in oktober gemaakt gaat worden

  12. #31
    Koenson's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 g-tron: wie rijdt 'm inmiddels?

    Leuk om te melden; kwam deze week een A4 Avant rijder tegen bij het tankstation en ik vroeg 'm geïnteresseerd of dat ook een g-tron Audi was. Stomme vraag natuurlijk want hij koppelde toen juist het CNG tankpistool op zijn auto; maar toch. Inderdaad, het was een A4 g-tron en volgens hem de enige in NL. Ja, afgezien van enkele exemplaren die werden gereden door de CNG lobby in Nederland, aldus deze bestuurder. Het was natuurlijk leuk om te melden dat ik al sinds januari 2018 in de A4 g-tron rondreed. Groot was daarom ook zijn verbazing, dat ik al geruime tijd hiermee rondreed. Mijn verbazing was echter misschien nog wel groter, want dit is de eerste keer in bijna 1,5 jaar dat ik een Audi A4 g-tron zag rijden in NL.
    Waar zijn die auto's allemaal? OK, het zijn er niet veel maar volgens de Audi dealer (in Amsterdam) zijn er echt wel meerdere......

  13. #32

    Standaard Re: A4 g-tron: wie rijdt 'm inmiddels?

    Er zijn maar 18 a4 b9 gtrons in NL Eerste ging 30 11 2017 op kenteken.

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    62
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A4 g-tron: wie rijdt 'm inmiddels?

    Ik heb een a4 b9 g-tron met automaat, sinds 1 juni 2018. Heb er ondertussen ruim 66.000 km mee gereden. Keuze toendertijd gemaakt mede doordat er hier in de wijk een station zit dat CNG verkoopt. Gemiddeld gebruik is 5.6 kg /100 km bij een mix van stad en grote weg (gemiddelde snelheid is 57 km/u) in de praktijk betekent het dat je 310-325 km kan rijden op een volle tank CNG. Komende vanaf een a4 diesel is dat toch wel veel minder.

    Wat niet bevalt is de 3 zone airco, die is heel heel veel minder vergeleken met mijn vorige A4 (2x) (kort samen gevat: 0 op een schaal van 1 - 10)
    Laatst gewijzigd door Arievang; 04-10-19 om 23:38.

  15. #34
    Koenson's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Enig idee of ze nu nog worden verkocht?

    Heb je ook cijfers van de A5 gtrons in NL?
    Laatst gewijzigd door tom; 22-10-19 om 13:00.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •