Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 34

Onderwerp: A4 g-tron: wie rijdt 'm inmiddels?

  1. #1
    Koenson's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard A4 g-tron: wie rijdt 'm inmiddels?

    Hallo allemaal, ben gewoon benieuwd hoeveel A4 g-tron auto's er überhaupt rondrijden in Nederland. Ikzelf mocht 'm pas vandaag in ontvangst nemen. Daarnaast natuurlijk ook benieuwd naar ervaringen.

    Dealer liet mij destijds al weten er niet teveel van te verwachten ivm de aanzienlijke kosten voor een dergelijke auto en daarmee de afbreuk op de meerwaarde van een dergelijk bi-fuel model.

    Ben echt benieuwd...(A5 rijders mogen ook reageren natuurlijk !)

  2. #2
    hansderk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    477
    Kudos
    6
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: A4 g-tron: wie rijdt 'm inmiddels?

    Tja geen fiscaal voordeel meer en de kleine actieradius... in combinatie met de moeilijke verkrijgbaarheid in delen van het land zullen niet echt meehelpen. Hoe zit het tegenwoordig met motorrijtuigenbelasting? Want waar zit dan het voordeel in het businessmodel voor je in vergelijk tot benzine of diesel?
    Audi TT roadster 3.2 V6 DSG Quattro, 18", Gletscherblau, alcantara/leder, S-Line
    Audi A3 1.6 TDI Ultra Phantomschwarz, zwart leder, full options Led koplampen
    Mini F55 5 deurs, zwart metallic

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2017
    Posts
    301
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 g-tron: wie rijdt 'm inmiddels?

    Motorrijtuigenbelasting van aardgas is gelijk aan G3, toch? Dus hoog tarief maar 260 per jaar subsidie?
    Ik had overigens de indruk dat de A3 g-tron stiller was op gas dan benzine, kan dat kloppen?

  4. #4
    chboodts's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Posts
    77
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 g-tron: wie rijdt 'm inmiddels?

    A5 g-tron in België (al ben ik er al mee tot in Den Haag geweest ).

    In België tot 2020 geen BIV of verkeersbelasting te betalen, genoeg cng-stations, toch waar ik kom, en wat milieuvriendelijker dan diesel en benzine, dus tevreden hier.

    Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
    A5 Sportback CNG- manhattan grey

  5. #5
    Koenson's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 g-tron: wie rijdt 'm inmiddels?

    Hmmm, allereerste ervaring is dat er bij het dichtsbijzijnde CNG tankstation, helemaal geen CNG tap te vinden was....ik heb dat elders ook al een keer gelezen dat dit niet altijd up to date is...


  6. #6
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 g-tron: wie rijdt 'm inmiddels?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koenson Bekijk Berichten
    Hallo allemaal, ben gewoon benieuwd hoeveel A4 g-tron auto's er überhaupt rondrijden in Nederland. Ikzelf mocht 'm pas vandaag in ontvangst nemen.
    Waar zijn de pics dan?

    :-P

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    62
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A4 g-tron: wie rijdt 'm inmiddels?

    Moet nog even wachten, 16/2 kan ik hem ophalen.

  8. Ad
  9. #8
    Koenson's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hansderk Bekijk Berichten
    Tja geen fiscaal voordeel meer en de kleine actieradius... in combinatie met de moeilijke verkrijgbaarheid in delen van het land zullen niet echt meehelpen. Hoe zit het tegenwoordig met motorrijtuigenbelasting? Want waar zit dan het voordeel in het businessmodel voor je in vergelijk tot benzine of diesel?
    Uberhaupt geen voordeel; is meer voor de eigen gemoedsrust. Ik wil gewoon mijn footprint verlagen en ben bereid daarvoor te betalen. De wijze waarop Audi dat overigens doet (zie verhaal over Audi's E-gas) sprak me zeer aan.

    Bijgaand 2 foto's (van toen de g-tron bij de dealer stond).
    Zal tzt eens kijken of ik wat fraaiere foto's kan uploaden..

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tdt Bekijk Berichten
    Motorrijtuigenbelasting van aardgas is gelijk aan G3, toch? Dus hoog tarief maar 260 per jaar subsidie?
    Ik had overigens de indruk dat de A3 g-tron stiller was op gas dan benzine, kan dat kloppen?
    Heb geen idee van de rijtuigenbelasting, het is immers een lease-auto.
    Verder kan ik geen verschil horen wanneer auto op gas of op benzine rijdt.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door tom; 22-10-19 om 12:52.

  10. #9
    RomeoJ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Posts
    64
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A4 g-tron: wie rijdt 'm inmiddels?

    Ben ook aan het oriënteren om wellicht een g-tron te leasen, ook in het wit maar dan de Lease Edition.
    Ben benieuwd wat jouw ervaringen tot dusver zijn. Wat is de gemiddelde actieradius dat je er mee kan afleggen in Nederland?

    Het tanken van CNG hoef niet zozeer een probleem te zijn maar ik voorzie wel wat gepruts bij het tankstation om zowel CNG als benzine te tanken omdat de vulpistolen voor CNG en benzine over het algemeen helaas niet beiden op hetzelfde punt binnen bereik zijn.

  11. #10
    chboodts's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Posts
    77
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 g-tron: wie rijdt 'm inmiddels?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RomeoJ Bekijk Berichten
    Ben ook aan het oriënteren om wellicht een g-tron te leasen, ook in het wit maar dan de Lease Edition.
    Ben benieuwd wat jouw ervaringen tot dusver zijn. Wat is de gemiddelde actieradius dat je er mee kan afleggen in Nederland?

    Het tanken van CNG hoef niet zozeer een probleem te zijn maar ik voorzie wel wat gepruts bij het tankstation om zowel CNG als benzine te tanken omdat de vulpistolen voor CNG en benzine over het algemeen helaas niet beiden op hetzelfde punt binnen bereik zijn.
    Mijn boordcomputer zegt dit bij volle CNG tank (en minimum gevulde benzinetank). Ben nu aan het testen in hoeverre dat dat klopt

    Heb nog niet tegelijkertijd CNG getankt: benzine blijft op minimum en zal ik ook nooit volgooien.


    Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
    A5 Sportback CNG- manhattan grey

  12. #11

    Standaard Re: A4 g-tron: wie rijdt 'm inmiddels?

    Ik ben ook wel benieuwd naar de actieradius van de A4 G-Tron. Mijn vriendin overweegt om er één te kiezen als opvolger van haar A3 G-Tron. Een grotere actieradius dan 250 km (wat bij de A3 G-Tron realistisch is) zou wel prettig zijn. Nu staat ze regelmatig twee keer per dag bij de (gas)pomp.

  13. #12
    chboodts's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Posts
    77
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 g-tron: wie rijdt 'm inmiddels?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nels Bekijk Berichten
    Ik ben ook wel benieuwd naar de actieradius van de A4 G-Tron. Mijn vriendin overweegt om er één te kiezen als opvolger van haar A3 G-Tron. Een grotere actieradius dan 250 km (wat bij de A3 G-Tron realistisch is) zou wel prettig zijn. Nu staat ze regelmatig twee keer per dag bij de (gas)pomp.
    Heeft een A4 niet meer tankcapaciteit dan een A3? Denk dat mijn A5 19 kg kan tanken, dus dan stijgt de actieradius sowieso

    Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
    A5 Sportback CNG- manhattan grey

  14. #13

    Standaard Re: A4 g-tron: wie rijdt 'm inmiddels?

    Dat denk ik ook. De gastank van de G-Tron is vrij klein (volgens mij ongeveer 16 kg gas). De A4 heeft echter ook weer een andere (grotere) motor en zal zwaarder zijn dan een A3, waardoor het verbruik anders zal zijn dan bij de A3 G-Tron. Ik ben dus benieuwd wat de daadwerkelijke actieradius is in plaats van de theoretische (fabrieksopgave). Iemand daar al ervaring mee?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chboodts Bekijk Berichten
    Heeft een A4 niet meer tankcapaciteit dan een A3? Denk dat mijn A5 19 kg kan tanken, dus dan stijgt de actieradius sowieso

    Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

  15. #14
    RomeoJ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Posts
    64
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A4 g-tron: wie rijdt 'm inmiddels?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chboodts Bekijk Berichten
    Mijn boordcomputer zegt dit bij volle CNG tank (en minimum gevulde benzinetank). Ben nu aan het testen in hoeverre dat dat klopt

    Heb nog niet tegelijkertijd CNG getankt: benzine blijft op minimum en zal ik ook nooit volgooien.


    Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
    Dat is netjes maar ik geloof helaas niet dat dat in de praktijk haalbaar gaat zijn.

    Een A4 staat op dezelfde CNG configuratie als de A5 (dat wil zeggen ook met dezelfde tankinhoud en motor), dus ben toch wel zeer benieuwd naar verbruikscijfers over de langere termijn. Keep us posted!
    Laatst gewijzigd door RomeoJ; 10-02-18 om 13:50.

  16. #15
    chboodts's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Posts
    77
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 g-tron: wie rijdt 'm inmiddels?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RomeoJ Bekijk Berichten
    Dat is netjes maar ik geloof helaas niet dat dat in de praktijk haalbaar gaat zijn.

    Een A4 staat op dezelfde CNG configuratie als de A5 (dat wil zeggen ook met dezelfde tankinhoud en motor), dus ben toch wel zeer benieuwd naar verbruikscijfers over de langere termijn. Keep us posted!
    Bij gemengd gebruik (secundaire wegen en autostrade) in redelijk winterse omstandigheden en winterbanden:

    (wilde hem helemaal leegrijden maar had nog 100 km voor de boeg dus iets te riskant, althans voor mij)


    Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
    A5 Sportback CNG- manhattan grey

  17. #16

    Standaard Re: A4 g-tron: wie rijdt 'm inmiddels?

    Zie ik het goed dat je dan ongeveer 470 kilometer hebt gereden op alleen de gastank? Dat zou niet verkeerd zijn.

  18. #17
    chboodts's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Posts
    77
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 g-tron: wie rijdt 'm inmiddels?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nels Bekijk Berichten
    Zie ik het goed dat je dan ongeveer 470 kilometer hebt gereden op alleen de gastank? Dat zou niet verkeerd zijn.
    470 km + geschat nog 10 km te gaan

    volgende keer probeer ik hem helemaal 'leeg' te rijden, dan weet ik het zeker

    Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
    A5 Sportback CNG- manhattan grey

  19. #18
    chboodts's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Posts
    77
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 g-tron: wie rijdt 'm inmiddels?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chboodts Bekijk Berichten
    470 km + geschat nog 10 km te gaan

    volgende keer probeer ik hem helemaal 'leeg' te rijden, dan weet ik het zeker

    Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
    En ik ga er van uit (misschien optimistisch) dat het na de winter en met zomerbanden 'beter' zal zijn

    Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
    A5 Sportback CNG- manhattan grey

  20. #19

    Standaard Re: A4 g-tron: wie rijdt 'm inmiddels?

    Dat is netjes!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chboodts Bekijk Berichten
    En ik ga er van uit (misschien optimistisch) dat het na de winter en met zomerbanden 'beter' zal zijn

    Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

  21. #20
    RomeoJ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Posts
    64
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A4 g-tron: wie rijdt 'm inmiddels?

    Dat ziet er veelbelovend uit chboodts, zeker in deze winterse omstandigheden moet het verbruik dan wel hoger liggen dan in de zomer, dus dat kan er alleen maar beter uit gaan zien dadelijk met beter weer!

    Wat zijn je ervaringen met je A5 tot dusver? Wen je snel aan het rijden (en tanken) met CNG?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •