Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: Heb ik een B8 of een B9?

  1. #1

    Standaard Heb ik een B8 of een B9?

    Beste,

    Gisteren is mijn Audi A4 op kenteken gezet door de RDW.

    Eerste toelating is 1-3-2016. Nu zie ik op het kentekenbewijs dat het om een Audi A4 B8 gaat, terwijl ik in de veronderstelling was dat het een B9 betrof.
    Het is een 3.0TDI 272PK, heeft Matrix Leds en overige kenmerken van een B9.

    Hieronder nog enkele foto's. Gaat het daadwerkelijk hier om een B8?

    AudiA4-2.jpgAudiA4-1.jpg
    A4 Avant B9 3.0TDI Quattro 272PK/600Nm TipTronic|S-Line Int/Ext|Ibis-wit|Matrix-LED|B&O Sound

  2. #2

    Standaard Re: Heb ik een B8 of een B9?

    @twcoolen B9. Daar lijkt me wat fout gegaan te zijn met het invullen van gegevens tijdens de RDW importkeuring.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 04-04-18 om 13:53.

  3. #3

    Standaard Re: Heb ik een B8 of een B9?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    @twcoolen B9. Daar lijkt me wat fout gegaan te zijn met het invullen van gegevens tijdens de RDW importkeuring.
    Dat dacht ik dus ook. Maar net door Audi NL met PON Typegoedkeuring afdeling doorverbonden en die persoon gaf aan dat er "officieel" geen B9 modelreeks bestaat. Het wordt in de volksmond zo genoemd, maar alle A4's die tot vandaag uitgebracht worden vallen formeel nog onder het type B8.

    Ik heb mijn chassisnummer voor de zekerheid nog doorgegeven en hij bevestigde dat ik de nieuwe modelreeks heb.
    A4 Avant B9 3.0TDI Quattro 272PK/600Nm TipTronic|S-Line Int/Ext|Ibis-wit|Matrix-LED|B&O Sound

  4. #4

    Standaard Re: Heb ik een B8 of een B9?

    @twcoolen Dat is snel opgelost dan Veel plezier met je nieuwe aanwinst.

  5. #5

    Standaard Re: Heb ik een B8 of een B9?

    Iemand met een "B9" die kan bevestigen wat er op het kenteken qua type staat? De RDW geeft aan dat op de Duitse tenaamstelling "B8" staat en dat hebben ze zo overgenomen.

    Raar dat ik overal toch de verwijzing naar B9 zie staan (wikipedia, audiforum, etc).
    Laatst gewijzigd door twcoolen; 04-04-18 om 14:37.
    A4 Avant B9 3.0TDI Quattro 272PK/600Nm TipTronic|S-Line Int/Ext|Ibis-wit|Matrix-LED|B&O Sound


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.874
    Kudos
    389
    Land
    Land
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Standaard Re: Heb ik een B8 of een B9?

    De B9 heeft als fabriekskenmerk 8W.

    Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Heb ik een B8 of een B9?

    Gebeurt zo te zien bij iedereen. Zowel voor de B8 (8K) als de B9 (8W) typevermelding B8:

  10. #9

    Standaard Re: Heb ik een B8 of een B9?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Gebeurt zo te zien bij iedereen. Zowel voor de B8 (8K) als de B9 (8W) typevermelding B8:
    Bedankt voor het bevestigen. Hoe kom jij aan deze lijst? Werkzaam bij de RDW?

    Mijn kenteken staat er net niet bij, gisteren geregistreerd.

    Ik ga hem morgenochtend ophalen, dus zal een lange nacht worden.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    A4 Avant B9 3.0TDI Quattro 272PK/600Nm TipTronic|S-Line Int/Ext|Ibis-wit|Matrix-LED|B&O Sound

  11. #10

    Standaard Re: Heb ik een B8 of een B9?

    @twcoolen Nee hoor, kentekengegevens zijn openbaar. Je kunt de hele database downloaden of online inkijken via de volgende link: https://opendata.rdw.nl/Voertuigen/O...m9d7-ebf2/data
    Bijna dagelijks wordt de online database bijgewerkt dus die van jou zal er snel tussen komen te staan.

  12. #11

    Standaard Re: Heb ik een B8 of een B9?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    @twcoolen Nee hoor, kentekengegevens zijn openbaar. Je kunt de hele database downloaden of online inkijken via de volgende link: https://opendata.rdw.nl/Voertuigen/O...m9d7-ebf2/data
    Bijna dagelijks wordt de online database bijgewerkt dus die van jou zal er snel tussen komen te staan.
    Handige link, had ik dat eerder geweten. Loopt deze link achter op de sync die verzekeringsmaatschappijen gebruiken met de RDW? Mijn kenteken was reeds bekend bij Independer, ondanks dat hij gisteren pas op kenteken gezet is.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    A4 Avant B9 3.0TDI Quattro 272PK/600Nm TipTronic|S-Line Int/Ext|Ibis-wit|Matrix-LED|B&O Sound

  13. #12

    Standaard Re: Heb ik een B8 of een B9?

    Mijn staat als B8 op kenteken
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2015
    Leeftijd
    38
    Posts
    94
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Heb ik een B8 of een B9?

    Hier ook, incl Virtual cockpit
    A4 Avant B9 2016 2.0 TFSI Pro line S, S-tronic, zwart, zwart optiek, MMI+, VC, B&O en meer...
    A4 Avant B8 2008 1.8 TFSI, Multitronic, blauw, MMI, ASS, meer niet...

  15. #14
    Teejeemmm's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    3.784
    Kudos
    375
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Heb ik een B8 of een B9?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    @twcoolen Nee hoor, kentekengegevens zijn openbaar. Je kunt de hele database downloaden of online inkijken via de volgende link: https://opendata.rdw.nl/Voertuigen/O...m9d7-ebf2/data
    Bijna dagelijks wordt de online database bijgewerkt dus die van jou zal er snel tussen komen te staan.
    geweldig die link. Sta op de tweede plaats vwb tenaamstelling... ruim 13 jaar in mijn bezit die B5
    Audi RS4 B5 2000, Audi RS6 C5 Avant 2003, Audi A3 SB 45 TFSIe 2021

  16. #15

    Standaard Re: Heb ik een B8 of een B9?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    @twcoolen Nee hoor, kentekengegevens zijn openbaar. Je kunt de hele database downloaden of online inkijken via de volgende link: https://opendata.rdw.nl/Voertuigen/O...m9d7-ebf2/data
    Bijna dagelijks wordt de online database bijgewerkt dus die van jou zal er snel tussen komen te staan.
    Dit zijn dezelfde gegevens als die je zo krijgt na ingeven kenteken:

    https://ovi.rdw.nl/default.aspx

    Net wat overzichtelijker. Of je moet alle kentekens van een bepaald type en actueel uit de database willen trekken
    Laatst gewijzigd door FASt; 08-04-18 om 08:22.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •