Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: ET waarde en velgbreedte voor RS4 2018

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    38
    Posts
    166
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard ET waarde en velgbreedte voor RS4 2018

    Beste,

    kan iemand mij de standaard ET-waarde en breedte geven van de 20inch velgen voor de nieuwe RS4 ?

    IK ben namelijk aan het twijfelen voor een eventuele aankoop voor deze wagen maar ik vind de originele mogelijkheden niet veel zaaks , momenteel rij ik een A6 3.0TDI met 20inch en zou eventueel deze velgen willen recupereren al vrees ik voor de waardes van de velgen.

    Alvast bedankt,

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    38
    Posts
    166
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: ET waarde en velgbreedte voor RS4 2018

    er komt niet direct reactie , misschien mensen die op de hoogte zijn van de ET waarde van de velgen en weten van welke audi er nog velgen perfect zouden passen ?

    ik vindt het nieuwe gamma velgen (in de configurator alleszins) op niets trekken , maar op zo een wagen wil je natuurlijk een velg naar je zin , maar zou graag origineel audi blijven zodat ik ze onmiddelijk kan bestellen bij de aankoop

    alvast bedankt voor jullie info

  3. #3

    Standaard Re: ET waarde en velgbreedte voor RS4 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hans adriaens Bekijk Berichten
    kan iemand mij de standaard ET-waarde en breedte geven van de 20inch velgen voor de nieuwe RS4 ?
    MY2018 RS4 20" is 9J ET26 met 275/30/R20 banden. Jouw A6 heeft 8.5J ET45 255/35/R20. Die A6 combinatie banden en velgen op de RS4 levert een te grote omtrekafwijking op en de A6 velg komt ~2,5cm verder naar binnen aan de buitenzijde en ~1,5cm aan de binnenkant. Dat wordt alleen wat met andere banden en flinke spacers.

    Origineel Audi heb je de RS6 C7 20" velg 9.5J ET21 (~1cm naar buiten a/d buitenkant) en de 20" rotorvelgen van de RS4/5 B8 is gelijk aan de RS4 B9 20" maat, maar dat zijn beiden wel oude modellen natuurlijk. De RSQ3 velgen zul je met 20mm spacers moeten kunnen gebruiken. De nieuwe Q7 en nieuwe A8 velgen moeten ook kunnen met spacers, maar hebben niet echt concave, niet echt fraai voor een RS4 B9 toch?

    En anders misschien dan toch shoppen bij Vossen , ABT of BBS en je RS4 origineel op de 19" velg (acceptabel?) met winterbanden laten leveren o.i.d.. ABT verkoopt voor de RS4 B9 20" 9.5J ET35 i.c.m. 30mm spacers (volgens website ABT), die gaan ten opzichte van de originele velgen bijna 3cm naar buiten aan de buitenkant en 1,5cm naar buiten aan de binnenkant. Schijnbaar is er aan de buitenkant nog wel wat ruimte dus, al lijkt me 3cm naar buiten aan de buitenkant wel de limit. Kijk wel even hoe dat zit met regelgeving in België voor wat wel en niet toegestaan is.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 08-04-18 om 12:01. Reden: Correctie

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    38
    Posts
    166
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: ET waarde en velgbreedte voor RS4 2018

    @razor : bedankt voor je duidelijk bericht , spacers op zich zijn in Belgë al niet toegelaten dus als we daar naar moeten luisteren kan er niets buiten een niet originele velg met dezelfde waarde of een iets afwijkende ET.

    Maar als ik het zo lees kunnen die van RS6 er dan wel onder , dat biedt al opties aangezien ik de originele RS6 velg nu ook heb op de A6 maar dan niets de RS6 maten wel het type
    Maar dit vindt ik een zeer mooie velg dus dan biedt al een optie als ik deze dan bijkoop nadien in de RS6 maten

    Was idd van plan om hem op origineel 19" te laten leveren aangezien de 20" echt mijn ding niet zijn , ok zal niet mooi zijn in het begin maar dat kan dan snel veranderen

    Nu enkel nog goed nadenken of we de stap zetten of niet aangezien ik op zich zeer gelukkig ben met de A6 , maar dat is niet te vergelijken ook al wordt de wagen wat kleiner (en dit voor mij een nadeel is) is er toch zeer grote twijfel om een jeugddroom waar te make nen iets met een RS logo te bezitten

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    38
    Posts
    166
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: ET waarde en velgbreedte voor RS4 2018

    vandaag alleszins gaan proefrijden , zeer leuke wagen nu eens goed cijferen en twijfelen aangezien de huidige A6 nog geen 2 jaar oud is


User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •