Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Android Auto automatisch op MMI laten starten

  1. #1

    Standaard Android Auto automatisch op MMI laten starten

    Ik weet niet of dit hier al bekend is, dus post ik het maar even:
    Mijn Audi heeft de Audi Smartphone Interface en ik gebruik bijna altijd Waze via Android Auto om te navigeren. Ik ergerde mij dus dat ik telkens wanneer ik in de wagen stapte, op de MMI Android Auto moest selecteren, Waze Activeren en bestemming ingeven.

    Nu is er blijkbaar een mogelijkheid om Android Auto automatisch te laten starten op je MMMI van zodra je telefoon geconnecteerd is.

    Stappenplan:
    1. Zorg in de instellingen van de Android Auto app van je telefoon, dat Android Auto automatisch op je telefoon wordt gestart van zodra hij via bluetooth met je wagen connecteert. (Instellingen - telefoonscherminstellingen - Automatisch starten)
    2. Ga in de Andoid Auto app van de telefoon naar 'Over' (via het hamburgermenu), tik 10x op de 'Over Android Auto' heading om de ontwikkelaarsinstellingen te activeren
    3. Ga in hetzelfde scherm via de 3 puntjes rechts boven naar ontwikkelaarsinstellingen
    4. selecteer 'Videofocus aanvragen tijdens starten'
    5. exit Android Auto

    Vanaf nu zal, telkens je je telefoon aan de Smartphone Interface koppelt, Android Auto automatisch gestart worden op je telefoon en zal ook op je MMI direct het Android Auto startscherm verschijnen.
    Als je dit nu combineert met de Google Assistant (spraakknop op je stuur lang ingedrukt houden), kan je zonder aan de MMI selectieknop te komen via Waze naar je bestemming navigeren (en muziek luiteren via Spotify etc)

    Andere interessante optie in het ontwikkelaarsmenu van de Android Auto app is de instelling 'Dag/nacht'.
    Standaard wordt dit beheerd door je wagen en als je zoals ik je koplampen vroeg laat activeren, rij je de hele winter door 90% van de tijd in nachtmodus in Waze.
    Ik heb dit op 'Beheerd door de telefoon' ingesteld zodat mijn telefoon bepaalt of Waze de dag- of nachtkleuren van de kaart gebruikt.

    Bron: https://forum.xda-developers.com/sho...17&postcount=5

  2. #2
    Ries's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.233
    Kudos
    41
    Auto
    Audi RS4
    Land
    Land

    Standaard Re: Android Auto automatisch op MMI laten starten

    Bedankt voor de tip. Ik heb een Samsung S8 en wil binnenkort ook eens gaan proberen. Ik heb de Smartphone Interface ook. Welke Android auto app gebruik jij?
    RS4 B9

  3. #3

    Standaard Re: Android Auto automatisch op MMI laten starten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ries Bekijk Berichten
    Bedankt voor de tip. Ik heb een Samsung S8 en wil binnenkort ook eens gaan proberen. Ik heb de Smartphone Interface ook. Welke Android auto app gebruik jij?
    Bij mijn weten is er maar 1 Android Auto app van Google.
    Vermits Android Auto nog niet officiëel beschikbaar is in België en Nederland, moet je het installatiebestand wel manueel installeren. Downloaden kan vanaf bv. apkmirror.com

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2022
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Android Auto automatisch op MMI laten starten

    Beetje een "necro post" maar, misschien toch handig voor toekomstige lezers:

    Er zijn op het moment van schrijven 2 aparte apps:

    -De ene is voor integratie tussen het Android OS en MMI:Android Auto OS

    -De andere is voor de end user app (waar je kan bepalen in de app, wat je wel en niet wil zien op het scherm, zonder dit eerst in te stellen via de MMI) Anroid Auto App
    Hier kan je dus ook instellen of je via BT/WiFi of USB kabel standaard wilt gaan verbinden.
    Laatst gewijzigd door unphoto; 01-02-22 om 12:53.

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •