Ola,

Sinds een paar dagen merk ik dat ik bij het schakelen af en toe lichte schokjes te voelen zijn. Met name in de volgende situaties is het af en toe merkbaar:
- In de 8ste versnelling bij een contante snelheid van zeg ~100KMpu accelereren, de bak schakelt dan 1 of 2 versnellingen terug en vangt het soms niet goed op en hapert heel kort om dan door te pakken.
- Bij het iets steviger optrekken in de D (absoluut geen stoplichtsprintjes ofzo) dan wilt hij af en toe ook wel een schokje geven.
- Ook merk ik dat er een licht "ratelend" geluidje (heel zacht) hoorbaar is wanneer ik van gas los weer gas geef. Het is niet altijd hoorbaar, maar ik kan moelijk vasstellen waar het vandaan komt. Zou goed kunnen dat het een normaal "dieselgeluid" is.

Ik heb het gevoel (maar nog te weinig ervaring ermee) dat het meer merkbaar is bij langere stukken (ik rijd dagelijks 200KM). In de S-stand is het me nog niet opgevallen. A4 heeft er nu 50K opstaan.

Mijn eigen vermoeden is de tussenbak, echter heb ik zelf weinig verstand ervan. Bij de BMW heb ik vergelijkbare problemen gehad, wat deels opgelost werd na het vervangen van de tussenbak olie. De viscositeit van de tussenbakolie was toen niet optimaal meer.

Iemand tips of onderzoeksrichtingen?

Groet,

Tom