Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: 3.0TDI verbruikt koelvloeistof

  1. #1

    Standaard 3.0TDI verbruikt koelvloeistof

    Sinds enige tijd moet ik kleine beetjes koelvloeistof bijvullen, maar gisteren moest er 1 liter bij.
    Ik kan nergens lekkage vinden, maar dit duidt wel op een lekkage denk ik zo 🙈Motor loopt super, rookt niet.
    heb wel 1 keer een witte rookwolk gehad bij snel optrekken. Is 1 keer gebeurd in 1 jaar tijd.
    wat zou het kunnen zijn, of er zijn er zaken die bekend zijn met deze motoren. Graag advies.
    Heb hem nog niet onder druk gezet. Bouwjaar 2013- kilometerstand 160.000. . Dealer onderhouden
    Laatst gewijzigd door Thomas1980; 15-05-19 om 20:34.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0TDI verbruikt koelvloeistof

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thomas1980 Bekijk Berichten
    Sinds enige tijd moet ik kleine beetjes koelvloeistof bijvullen, maar gisteren moest er 1 liter bij.
    Ik kan nergens lekkage vinden, maar dit duidt wel op een lekkage denk ik zo 🙈Motor loopt super, rookt niet.
    heb wel 1 keer een witte rookwolk gehad bij snel optrekken. Is 1 keer gebeurd in 1 jaar tijd.
    wat zou het kunnen zijn, of er zijn er zaken die bekend zijn met deze motoren. Graag advies.
    Heb hem nog niet onder druk gezet. Bouwjaar 2013- kilometerstand 160.000. . Dealer onderhouden
    Ik heb een paar jaar geleden soort gelijk probleem gehad 3.0 tdi 2012
    Is toen opgelost en sindsdien geen last meer van gehad. In mijn geval was het iets dat onder in de V van het blok zat. Geloof te maken met warmtewisselaar. Dealer had soortgelijk probleem ook een keer gehad bij een Q7 met hetzelfde blok

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard Re: 3.0TDI verbruikt koelvloeistof

    Bijn mn A6 TDI 2.0 is daarvoor de waterpomp vervangen op 80k...
    A4 Allroad TDI 2018
    stsan@telenet.be

  4. #4
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0TDI verbruikt koelvloeistof

    De witte rook baart mij anders toch zorgen al is het maar 1 keer gebeurd. Dat kan duiden op een lekke koppakking. Toch iets om in de gaten te houden.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •