Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 43

Onderwerp: Belachelijk kleine brandstoftank in 2.0 TDI

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Belachelijk kleine brandstoftank in 2.0 TDI

    De brandstoftank van mijn in december ontvangen nieuwe lease- Audi A4 TDI 2.0 150 PK is mijns inziens echt "not done" klein. Voor een zakelijk te rijden diesel moet ik nu elke 2,5 - 3 dagen tanken ( actieradius 650 km). De 35 / 37 liter tank is gewoon niet toereikend. Ondanks dat de autos zuiniger zijn geworden: vroeger had men makkelijk een 70 liter diesel tank in de Audi ( net zoals andere merken in dit segment) waarmee en actie ratios van minimaal 1000 km ( 1200 km was geen uitzondering) gehaald konden worden.

    Ik ergere me er behoorlijk aan, temeer dat dit feit bij het bestellen niet duidelijk was. Zijn er wellicht meer personen welke dit als een probleem ervaren?

    Note: een "achteraf"oplossing is er niet hiervoor.
    Laatst gewijzigd door PinotGrigio; 03-03-16 om 14:22.

  2. #2
    skippie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.715
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Belachelijk kleine brandstoftank in 2.0 TDI

    http://www.telegraaf.nl/autovisie/au...2.0_TDI__.html

    Volgens autovisie zit er een 40liter tank in. deze was bij het bestellen te vervangen door een 54liter tank.
    Waarschijnlijk is het wel mogelijk om er een 54 liter tank in te monteren, maar de dealer zal dit niet zomaar willen doen.
    Zal ook nogal een kostbare operatie zijn, en zeker bij lease not done.
    Audi S3 1999. JD tuned! 270PK 400NM

    Why worry about tomorrow? It will be gone the day after.

  3. #3
    Skyline737's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.047
    Kudos
    87
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Belachelijk kleine brandstoftank in 2.0 TDI

    Affabriek kan je 54L tank bestellen. Je kan er over klagen dat je vergeten bent deze optie aan te vinken, maar in mijn ogen toch echt je eigen verantwoordelijkheid... Overigens wel erg slecht dat jouw dealer je hier niet voor gewaarschuwd heeft.
    A4 B9 Facelift Limousine (2020) Launch Edition Sport 2.0TFSI S-tronic
    A4 B9 Limousine (2015) Sport Proline S 2.0TDI S-tronic
    A4 Avant B8 (2011) 1.8TFSI Proline S Plus

  4. #4

    Standaard Re: Belachelijk kleine brandstoftank in 2.0 TDI

    Anders even Autoparts Veghel (Coen Donkers) bellen, lijkt me niet zo'n probleem voor ze.

  5. #5

    Standaard Re: Belachelijk kleine brandstoftank in 2.0 TDI

    De grotere brandstoftank is een gratis optie in België en wordt ook standaard aangevinkt bij een bestelling.


  6. #6

    Standaard Re: Belachelijk kleine brandstoftank in 2.0 TDI

    54 liter is in mijn optiek nog steeds een klein tankje; die ouwe B6 van mij doet toch ook 60+ liter. Actieradius is afhankelijk van de rechtervoet ook tussen 950 en 1200km (V6 TDI, gechipt).

    Ik snap waar het vandaan komt (kleinere tank = minder gewicht), maar dit is inderdaad wel erg weinig. Toch maar eens vragen dan of je de 54 liter optie kan laten retrofitten...
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  7. #7

    Standaard Re: Belachelijk kleine brandstoftank in 2.0 TDI

    Los van de kleine tank gaat er bij actieradius 0 (melding: direct tanken) maar slechts 49 liter in. Dan dus nog 5 liter (>60km) speling. Wel heel voorzichtig wat er toe leidt dat je in de praktijk nog minder ver met een tank rijdt.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Belachelijk kleine brandstoftank in 2.0 TDI

    Ik heb hetzelfde, ik heb de vergrote tank 54 liter, maar als ik bij de melding u kunt nog 100 km rijden ga tanken dan tank ik 41 liter. Laatst nog doorgereden tot 70 km melding en toen paste er 43 liter in. Dit betreft de 2.0 TDI 190pk (de enige met standaard de kleine tank).
    Ik ben benieuwd naar de ervaringen met andere motoriseringen? Ik heb het idee dat de melding geen of weinig rekening houdt met de grotere tank.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2015
    Leeftijd
    45
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Belachelijk kleine brandstoftank in 2.0 TDI

    Ik heb, door een fout van de leasemaatschappij en mijn fleetmanager, ook de kleine tank. Het vervangen van de kleine tank voor de grotere kost 1100 euro....

  11. #10
    Skyline737's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.047
    Kudos
    87
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Belachelijk kleine brandstoftank in 2.0 TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Beone21 Bekijk Berichten
    Ik heb, door een fout van de leasemaatschappij en mijn fleetmanager, ook de kleine tank. Het vervangen van de kleine tank voor de grotere kost 1100 euro....
    Balen! Maar ik kan er met m'n hoofd niet bij dat er vervolgens bij de bestellende dealer niemand wakker voordat er op de bestelknop wordt gedrukt. Wat een aanfluiting. Brandstoftank en AdBlue tank is letterlijk het eerste wat mijn verkoper heeft aangeraden. Vervolgens bij bestellen door lm heeft hij zelfs alle opties nogmaals gecheckt en met mij telefonisch doorgelopen.
    A4 B9 Facelift Limousine (2020) Launch Edition Sport 2.0TFSI S-tronic
    A4 B9 Limousine (2015) Sport Proline S 2.0TDI S-tronic
    A4 Avant B8 (2011) 1.8TFSI Proline S Plus

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    54
    Posts
    293
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Belachelijk kleine brandstoftank in 2.0 TDI

    Heeft dit niet te maken met de bijtelling? Kleinere tank = hij valt nog net binnen het lagere bijtellingstarief?
    Laatst gewijzigd door Hobbes02; 28-04-16 om 17:08.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Posts
    64
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Belachelijk kleine brandstoftank in 2.0 TDI

    Had je de Quattro moeten nemen....by default 58 liter

  14. #13

    Standaard Re: Belachelijk kleine brandstoftank in 2.0 TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hobbes02 Bekijk Berichten
    Heeft dit niet te maken met de bijtelling? Kleinere tank = hij valt nog net binnen het lagere bijtellingstarief?
    Nee met uitstootwaarden. Kleinere tank, minder gewicht, minder uitstoot.

  15. #14

    Standaard Re: Belachelijk kleine brandstoftank in 2.0 TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
    Nee met uitstootwaarden. Kleinere tank, minder gewicht, minder uitstoot.
    Maar gewicht speelt geen rol qua rollenbanktest... alwaar de uitstoot gemeten wordt.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  16. #15

    Standaard Re: Belachelijk kleine brandstoftank in 2.0 TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Maar gewicht speelt geen rol qua rollenbanktest... alwaar de uitstoot gemeten wordt.
    Deels waar. De rollenbank moet uiteraard luchtweerstand en massa-inertie mee simuleren.

  17. #16

    Standaard Re: Belachelijk kleine brandstoftank in 2.0 TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
    Deels waar. De rollenbank moet uiteraard luchtweerstand en massa-inertie mee simuleren.
    Klopt, maar omdat de auto zelf niet of nauwelijks beweegt maakt 25kg statisch gewicht vrijwel niks uit. En dat gaat uit van een volle tank; tijdens de test is 't misschien maar 40% gevuld, dus max. 10kg + meergewicht tank.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  18. #17

    Standaard Re: Belachelijk kleine brandstoftank in 2.0 TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Klopt, maar omdat de auto zelf niet of nauwelijks beweegt maakt 25kg statisch gewicht vrijwel niks uit. En dat gaat uit van een volle tank; tijdens de test is 't misschien maar 40% gevuld, dus max. 10kg + meergewicht tank.
    Ben ik niet mee eens. Ten eerste heb je bij de start stop simulatie een zeker gewicht dat je tot stilstand moet laten komen en terug moet laten vertrekken. Elke kg is heeft daar invloed op omdat de rollenbank een zekere weerstand levert. Ten tweede wordt altijd de meest kale versie getest en zelfs daar wordt alles wat er af kan gehaald worden er ook afgehaald, radio, zijspiegels, dakrails, enz ... Waarom zouden ze dat doen als dat niet belangrijk zou zijn.

  19. #18

    Standaard Re: Belachelijk kleine brandstoftank in 2.0 TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
    Ben ik niet mee eens. Ten eerste heb je bij de start stop simulatie een zeker gewicht dat je tot stilstand moet laten komen en terug moet laten vertrekken. Elke kg is heeft daar invloed op omdat de rollenbank een zekere weerstand levert. Ten tweede wordt altijd de meest kale versie getest en zelfs daar wordt alles wat er af kan gehaald worden er ook afgehaald, radio, zijspiegels, dakrails, enz ... Waarom zouden ze dat doen als dat niet belangrijk zou zijn.
    Je hebt gelijk vwb de meest kale uitvoering, maar dat zal primair zijn vanwege het stroomverbruik. Zo wordt ook een zo klein mogelijke accu gemonteerd om te voorkomen dat de dynamo te veel gaat bijladen.

    Gewicht speelt inderdaad een rol bij het in beweging komen, maar daar zit juist het punt: op een rollenbank komt dat hele gewicht niet in beweging. De bank meet/wordt geprogrammeerd met een bepaalde rolweerstand die overeenkomt met de weerstand van de aandrijflijn. Daar bovenop komt eventuele weerstand van bergop/bergaf/tegenwind. 10kg wagengewicht gaat daarin zo weinig uitmaken dat je het niet kan meten, lijkt mij.

    Bij een start/stop simulatie zal de bank inderdaad gaan zien hoe lang het duurt voordat de hele aandrijflijn stopt/in beweging is, maar daarvoor maakt een brandstoftank echt niet uit. In een real-world test heb je zeker gelijk, zelfs als dit binnen is en onder gecontroleerde omstandigheden, maar omdat de auto op de bank stil staat zal dat echt niet uit mogen maken. Zo zou een testbestuurder van 60kg of 80kg al te veel verschil kunnen uitmaken voor een al dan niet behaald keuringsresultaat, en dat lijkt me wel erg stug.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  20. #19
    Skyline737's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.047
    Kudos
    87
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Belachelijk kleine brandstoftank in 2.0 TDI

    Leuke 'discussie', maar het bestellen van een grotere tank maakt geen verschil (op papier) in uitstoot, dus ook niet qua bijtelling.
    A4 B9 Facelift Limousine (2020) Launch Edition Sport 2.0TFSI S-tronic
    A4 B9 Limousine (2015) Sport Proline S 2.0TDI S-tronic
    A4 Avant B8 (2011) 1.8TFSI Proline S Plus

  21. #20
    Skyline737's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.047
    Kudos
    87
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Belachelijk kleine brandstoftank in 2.0 TDI

    Overigens zou er duidelijk een nog (veel) grotere tank onder de B9 kunnen dan de 54L tank onder mijn auto...

    IMG_8096.JPG

    Genoeg ruimte over. Ik vermoed dat die ruimte er is voor het accupakket van de toekomstige A4 E-tron.
    A4 B9 Facelift Limousine (2020) Launch Edition Sport 2.0TFSI S-tronic
    A4 B9 Limousine (2015) Sport Proline S 2.0TDI S-tronic
    A4 Avant B8 (2011) 1.8TFSI Proline S Plus

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •