Ola,

De laatste maanden ervaar ik regelmatig een licht ratelend geluid wanneer ik voorzichtig gas geef. Het klinkt raar, maar ik vergelijk het geluid met dat van een baby rammelaar . Het is geen luide ratel maar alleen te horen wanneer ik voorzichtig gas geef. Met name op de snelweg hoor ik het beter, in de hoge versnellingen (7&8).

Opmerkelijk is dat het geluid niet altijd hoorbaar is. Echter wanneer ik het hoor, merk ik ook dat de auto minder soepel rijdt. Hij gaat hoger de toeren in en lijkt wat minder vermogen te hebben. Bij het starten hoor ik verder geen geratel.

Andere problemen die ik ook (nog) ervaar: Af en toe haperen/schokken wanneer ik kick-down gas geef, of wanneer ik voorzichtig gas geef en de auto "uit de versnelling duw". Ik weet niet of er een relatie ligt tussen het geluid en het schokken.

Heeft iemand een idee waar dat "babyrammelaar" geluid vandaan kan komen? Audi heeft er al naar gekeken, aangezien ik het idee had dat het na een software update van de ECU ontstaan was. Dealer heeft niets kunnen vinden, buiten een software update van de versnellingsbak. Die hebben ze uitgevoerd.

Zaken die ik kon bedenken:
- Injectoren?
- Tussenbak?
- Koppelomvormer?
- Ketting?

Motor: 3.0 V6 272PK
KM-stand: 60.000

Mvg,

Tom