Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 36

Onderwerp: Aflevering met verkeerde stuur

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    40
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Aflevering met verkeerde stuur

    Hallo allen,

    Vandaag heb ik mijn A4 B9 opgehaald. Helemaal tevreden met de auto echter hebben ontbrak wel 1 van de opties die ik genomen had. Ik had namelijk een afgevlakt stuur besteld en toen ik de auto ophaalde zat er een rond stuur in. Wel beide een multifunctioneel stuur maar toch. De verkoper gaf mij aan dat het vervangen door het correcte stuur niet meer mogelijk was omdat dan ook de virtual cockpit etc eruit zou moeten door een diefstalbeveiliging op de nieuwe sturen. Ik vind het wel jammer dat ik niet het juiste stuur in de auto heb zitten die wel degelijk op de bestelling van de leasemaatschappij stond.

    Hoe zouden jullie hiermee omgaan en is het echt zo lastig om een stuur om te ruilen?

    Alvast dank
    Vorige: Audi A3 Limousine Pro Line S
    Huidige: Audi A4 Avant S-Edition
    johanjd@[gmail].com

  2. #2
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.291
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Aflevering met verkeerde stuur

    Als je dat besteld hebt, is dat hun probleem om op te lossen.



    Verstuurd vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  3. #3
    RBo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.301
    Kudos
    5
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Aflevering met verkeerde stuur

    Lijkt me een probleem voor de dealer, niet jouw probleem van maken. Laat ze het maar oplossen.
    Audi S5 Sportback 3.0 TFSI 2018 Navarra Blue
    Audi A1 Sportback Advanced 30 TFSI 01-2023 Mythoszwart Metallic
    (Sold) Audi A5 Sportback Competition plus 1.8 TFSI 06 - 2016 Daytonagrey

  4. #4
    Skyline737's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.047
    Kudos
    87
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Aflevering met verkeerde stuur

    Lijkt mij plug&play. Virtual cockpit eruit? Diefstalbeveiliging? Onzin. Klinken als smoesjes om het stuur maar niet te hoeven vervangen. Ze moeten het gewoon regelen.
    A4 B9 Facelift Limousine (2020) Launch Edition Sport 2.0TFSI S-tronic
    A4 B9 Limousine (2015) Sport Proline S 2.0TDI S-tronic
    A4 Avant B8 (2011) 1.8TFSI Proline S Plus

  5. #5
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.574
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Aflevering met verkeerde stuur

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johanjd Bekijk Berichten
    Hallo allen,

    Vandaag heb ik mijn A4 B9 opgehaald. Helemaal tevreden met de auto echter hebben ontbrak wel 1 van de opties die ik genomen had. Ik had namelijk een afgevlakt stuur besteld en toen ik de auto ophaalde zat er een rond stuur in. Wel beide een multifunctioneel stuur maar toch. De verkoper gaf mij aan dat het vervangen door het correcte stuur niet meer mogelijk was omdat dan ook de virtual cockpit etc eruit zou moeten door een diefstalbeveiliging op de nieuwe sturen. Ik vind het wel jammer dat ik niet het juiste stuur in de auto heb zitten die wel degelijk op de bestelling van de leasemaatschappij stond.

    Hoe zouden jullie hiermee omgaan en is het echt zo lastig om een stuur om te ruilen?

    Alvast dank
    Al zou dat zo zijn, dan nog lijkt t mij de verantwoordelijkheid van de dealer als jij een vlak stuur besteld hebt.

    @Raz0r, @Leon, @Rainesh, @Carpediem weten jullie of dit werkelijk zo is ?
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.


  6. #6
    Thijsvdvl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Posts
    102
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Aflevering met verkeerde stuur

    Cockpit hoeft er niet uit, gewoon onzin. Heb je toevallig stuurwielverwarming besteld?

  7. #7
    Nik's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    36
    Posts
    307
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Aflevering met verkeerde stuur

    Bij mij waren ze de automatisch dimmende binnenspiegel vergeten. Deze hebben ze alsnog ingebouwd - mét kompas! Lijkt mij dat ze het gewoon moeten regelen. Even doorzetten.
    Audi A3 Limousine / Daytona / Audi Sport S-line Edition / 1.5 CoD TFSI S-tronic / Virtual Cockpit / MMI Touch / ACC (Stop&Go) / Dimmende binnenspiegel met compas

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    40
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Aflevering met verkeerde stuur

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thijsvdvl Bekijk Berichten
    Cockpit hoeft er niet uit, gewoon onzin. Heb je toevallig stuurwielverwarming besteld?
    Nee geen stuurverwarming gewoon alleen het afgevlakte stuur. Ik had dat ook in mijn vorige auto A3 Limousine Pro Line S en vond dat juist heel sportief eruit zien en geeft je net meer beenruimte.
    Vorige: Audi A3 Limousine Pro Line S
    Huidige: Audi A4 Avant S-Edition
    johanjd@[gmail].com

  10. #9

    Standaard Re: Aflevering met verkeerde stuur

    Ze moeten gewoon leveren wat jij besteld hebt.
    Stuurtje wisselen is 10 minuten werk en kan gewoon, niet in die smoesjes trappen v/d stealer

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  11. #10
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Aflevering met verkeerde stuur

    Onzin.

    Stuur is gewoon te wisselen en dat is hun probleem. Ik zou geen genoegen mee nemen en zeker niet af laten wimpelen.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  12. #11

    Standaard Re: Aflevering met verkeerde stuur

    Is gewoon te wisselen. Vervelend dat het gelijk zo moet lopen bij je nieuwe aanwinst. Lekkere aflevercontrole ook

  13. #12
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Aflevering met verkeerde stuur

    Laat de dealer jouw een los afgevlakt multifunctie stuur geven, dan draag je er (via 1 van bovengenoemde personen) zelf zorg voor dat het geplaatst word. Aan het einde vd lease looptijd wissel je het terug, en heb jij nog een afgevlakt stuur “in de verkoop”, waar animo genoeg voor is..
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  14. #13
    Thijsvdvl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Posts
    102
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Aflevering met verkeerde stuur

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johanjd Bekijk Berichten
    Nee geen stuurverwarming gewoon alleen het afgevlakte stuur. Ik had dat ook in mijn vorige auto A3 Limousine Pro Line S en vond dat juist heel sportief eruit zien en geeft je net meer beenruimte.
    Duidelijk, weet toevallig als je stuurwielverwarming hebt je geen afgevalkt stuur kan hebben, nooit geleverd. Heb zelf ook een afgevalkt stuurwiel, inderdaad erg mooi en blij mee.

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    40
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Aflevering met verkeerde stuur

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Is gewoon te wisselen. Vervelend dat het gelijk zo moet lopen bij je nieuwe aanwinst. Lekkere aflevercontrole ook

    Bedankt allen, ik ga er zeker nog achteraan. Van de aflevercontrole weet ik sowieso niet of die wel zo lekker is gegaan. Naast het stuur zit er ook een ratel in de auto in de bochten. Het lijkt wel of er een schroefje los ligt in een van de deuren. Daarnaast hebben ze hem ook op all season banden afgeleverd ipv zomerbanden. Hij moet dus sowieso nog 2 keer terug, eenmaal voor de ratel en dan om banden weer terug te draaien.
    Laatst gewijzigd door johanjd; 28-07-19 om 13:44.
    Vorige: Audi A3 Limousine Pro Line S
    Huidige: Audi A4 Avant S-Edition
    johanjd@[gmail].com

  16. #15

    Standaard Re: Aflevering met verkeerde stuur

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johanjd Bekijk Berichten
    Bedankt allen, ik ga er zeker nog achteraan. Van de aflevercontrole weet ik sowieso niet of die wel zo lekker is gegaan. Naast het stuur zit er ook een ratel in de auto in de bochten. Het lijkt wel of er een schroefje los ligt in een van de deuren. Daarnaast hebben ze hem ook op all season banden afgeleverd ipv zomerbanden. Hij moet dus sowieso nog 2 keer terug, eenmaal voor de ratel en dan om banden weer terug te draaien.
    En voor je stuur. Je betaald er toch voor.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
    Audi a6 avant tip tronic 3.0 tfsi(2010)

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    40
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Aflevering met verkeerde stuur

    Inmiddels zijn de all seasons vervangen door zomerbanden en was het ratelende geluid eenzelfde bout als waarmee de gordel normaal vast zit die los lag in de auto. Nu rijdt de boel dus prima. Het stuur zijn ze nog aan het uitzoeken bij de dealer, en nadat ik aangaf dat ik geen genoegen neem met het huidige stuur waren ze ook zeer behulpzaam. Ze zijn nu alleen nog aan het checken of de airbag aansturing bij een rond stuur anders is als bij een afgevlakte, mocht dat het geval zijn dan past het wellicht niet. Deze reden lijkt me trouwens nooit op te gaan, maar goed we wachten nog een paar dagen op de reactie.
    Vorige: Audi A3 Limousine Pro Line S
    Huidige: Audi A4 Avant S-Edition
    johanjd@[gmail].com

  18. #17
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Aflevering met verkeerde stuur

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johanjd Bekijk Berichten
    Inmiddels zijn de all seasons vervangen door zomerbanden en was het ratelende geluid eenzelfde bout als waarmee de gordel normaal vast zit die los lag in de auto. Nu rijdt de boel dus prima. Het stuur zijn ze nog aan het uitzoeken bij de dealer, en nadat ik aangaf dat ik geen genoegen neem met het huidige stuur waren ze ook zeer behulpzaam. Ze zijn nu alleen nog aan het checken of de airbag aansturing bij een rond stuur anders is als bij een afgevlakte, mocht dat het geval zijn dan past het wellicht niet. Deze reden lijkt me trouwens nooit op te gaan, maar goed we wachten nog een paar dagen op de reactie.
    Is hetzelfde. Het is gewoon plug and play
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  19. #18

    Standaard Re: Aflevering met verkeerde stuur

    Én al zou t niet kunnen, terwijl je het wél besteld en betaald hebt, dan zou je uiteraard gecompenseerd moeten worden. Het feit dat er eerst een nietszeggend betoog wordt gehouden door verkoper toont de ware aard van t beestje... jammer.

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    40
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Aflevering met verkeerde stuur

    Ik weet het niet, ik snap dat het niet leuk voor ze is echter hebben ze zelf die fout gemaakt. Ze hebben me nog niet gebeld, dus als ik morgen niets gehoord heb zal ik ze nog eens contacten.
    Laatst gewijzigd door johanjd; 01-08-19 om 18:28.
    Vorige: Audi A3 Limousine Pro Line S
    Huidige: Audi A4 Avant S-Edition
    johanjd@[gmail].com

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    40
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Aflevering met verkeerde stuur

    Nieuw bericht van de dealer. Ze hebben een A5 staan met een afgevlakt stuur welke ze wel over zouden willen zetten. Ze hebben dit bij de fabriek gechecked en volgens de fabriek is een A5 echter anders aangestuurd dan een A4 en kan dat niet ingebouwd worden.

    Ze hebben verder geen andere auto's met een afgevlakt stuur staan en zouden dit dan moeten bestellen. De kosten inclusief inbound daarvan zouden enorm hoog zijn en daarmee op ongeveer 3000 euro komen. Ze bieden nu aan om een eventueel after market partij het stuur te laten vervangen en daarvan de kosten te dragen.

    Kan iemand van bovenstaande zeggen of het daadwerkelijk klopt? Past een A5 stuur niet op een A4 en wat zouden de kosten zijn als iemand hier het stuur omzet? Ik geloof dat hier meerdere mensen zijn die dat uit kunnen voeren?
    Vorige: Audi A3 Limousine Pro Line S
    Huidige: Audi A4 Avant S-Edition
    johanjd@[gmail].com

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •