Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: Aftermarket alarm nodig? Vermijd het Cobra alarm!

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2018
    Leeftijd
    43
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Aftermarket alarm nodig? Vermijd het Cobra alarm!

    Beste forum leden,

    Mijn auto was fabriek af, alarm loos afgeleverd. Voor wat peace of mind gekozen voor een alarm. Er zijn twee keuzes; DEFA of Cobra. Waarbij de eerste in en uitgeschakeld wordt door op een afstandsbediening te drukken en de tweede werkt met een transponder. Doordat ik keyless entry and go (comfort sleutel) heb, is dat wel fijn.

    Maar, online las ik veel berichten over het niet goed werken van het cobra systeem. De transponder zou niet goed herkend worden waardoor het alarm niet goed functioneert.

    Gekozen voor het grootste alarm inbouw bedrijf in NL. Gevraagd om het DEFA systeem. Aangeraden werd het cobra systeem. Verteld over de problemen die ik had gelezen.... Maar, zo werd me verzekerd, dit bedrijf had uitsluitend goede ervaringen met het cobra systeem en als er een extra antenne (meerprijs) geïnstalleerd zou worden, zou het perfect werken. De problemen die ik las lagen aan het ontbreken van deze antenne. Gekozen voor het cobra systeem. Helaas.

    Eind 2018 laten installeren. Eerst waren er problemen met de software. Er was voor mijn auto geen geschikte software. Uiteindelijk werkte de software voor de Q5. Alleen moest de separate vergrendeling van de achterklep uitgeschakeld worden, dat snapte het systeem niet.

    De eerste paar weken werkte het systeem naar behoren. Daarna begonnen de problemen. Alarm ging af nadat ik ingestapt was (fijn, midden in de nacht wat nogal eens voorkomt met mijn werk), of ik moest de auto meerdere keren opnieuw in en uitschakelen voordat de start vergrendeling eraf ging.... zit je in een 60K+ auto die niet wilt starten. Wat een drama.

    Inmiddels is het bedrijf 3x langs geweest. Nieuwe software, een andere antenne (van voor naar de achter bumper), alles getest. En natuurlijk werkt alles prima als de monteur er is. Hoewel de eerste keer het bereik wel slecht bevonden werd.

    De oplossing nu: piepjes. Ze hebben piepjes ingeschakeld die ik moet gaan tellen om te horen wat het alarm doet. 1x is ingeschakeld, 2x is uit. Als binnen x seconden de transponder niet is herkend, begint hij continue te piepen. En dan moet ik als de donder alsnog op het knopje drukken van de transponder. Om te janken gewoon. Het bereik is zeer slecht. En soms is er een hele kakofonie aan piepjes, zeker als ik de achterklep gebruik en vervolgens instap. Maar, inmiddels weet ik dat zolang hij niet continue piept, hij niet af gaat. Waar al die overige piepjes voor zijn.... Joost mag het weten.

    Waarbij de ab van de auto meerdere tientallen meters kan overbruggen, werkt de transponder vaak niet eens als ik via de bestuurderdeur, ONDER de antenne instap.

    De batterij is meerdere keren vervangen (door een Varta, want dat raden ze aan, hoor je ook iedere keer als je ze belt. Een bandje dat om de 30 seconden afspeelt met een heel verhaal over een batterij). Andere transponder. Langere antenne, andere software.

    Het is en blijft een waardeloos systeem. Er zullen vast mensen hier zijn die prima ervaringen met Cobra hebben. Ik zou het risico en de frustratie die ik ervaar, jezelf lekker besparen. Blijf weg van Cobra!

    Hoop dat ik iemand hiermee kan helpen.

    Groet,

    Louis
    Laatst gewijzigd door JustA5; 31-07-19 om 19:23.

  2. #2
    Skyline737's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.047
    Kudos
    87
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Aftermarket alarm nodig? Vermijd het Cobra alarm!

    Klinkt inderdaad fantastisch... Laat ze het hele spul er compleet uit trekken en DEFA installeren zou ik zeggen. Of gewoon zonder alarm blij zijn.
    A4 B9 Facelift Limousine (2020) Launch Edition Sport 2.0TFSI S-tronic
    A4 B9 Limousine (2015) Sport Proline S 2.0TDI S-tronic
    A4 Avant B8 (2011) 1.8TFSI Proline S Plus

  3. #3
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Aftermarket alarm nodig? Vermijd het Cobra alarm!

    Bij mijn A5 cabrio werkt het achteraf ingebouwde DEFA-alarm probleemloos. Wel apart zendertje en het alarm is vrij agressief. Als ja na het uitschakelen iets te lang wacht met het aanzetten van het contact komen er al waarschuwingspiepjes en moet je snel opnieuw de knop van het zendertje indrukken. Maar een 'spontaan' fout alarm heb ik nog niet meegemaakt.

  4. #4
    PatrickNB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Aftermarket alarm nodig? Vermijd het Cobra alarm!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Skyline737 Bekijk Berichten
    Of gewoon zonder alarm blij zijn.
    Als ie ooit gejat wordt en het staat in de voorwaarden van je verzekeraar, dan ben je niet meer zo blij denk ik :P. Ik zou inderdaad DEFA laten installeren.

  5. #5
    Skyline737's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.047
    Kudos
    87
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Aftermarket alarm nodig? Vermijd het Cobra alarm!

    Ok, eens

    Heb ik met mijn zakelijke A4 gelukkig geen last van, de drempel van cataloguswaarde ligt daarbij wat hoger. Met de privé auto wel overigens. Let er voor de verzekering trouwens ook op dat het alarmsysteem gekeurd is en je het certificaat hebt. Moet je bij inbraak of diefstal kunnen overleggen met de verzekeringsmaatschappij.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Leeftijd
    35
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: Aftermarket alarm nodig? Vermijd het Cobra alarm!

    Zelfde ervaringen,
    In mijn oude auto had ik een DEFA alarm op aanraden van accesfleet, werkte prima.
    Het cobra alarm op mijn A5 werkte voor geen meter. Ging telkens af als ik niet gelijk naast de ontvanger stond.
    Met als resultaat dat ik het alarm in de auto liet liggen zodat ik niet onnodig de buurt wakker maak en vooral zodat ik mezelf niet onnodig irriteer.
    Dus koop een DEFA!

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2019
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Aftermarket alarm nodig? Vermijd het Cobra alarm!

    Ik adviseer een origineel af fabriek alarm te laten inbouwen. Wellicht wat duurder, maar alles via je sleutel en instellingen te bedienen via je MMI. Werkt prima en uiteraard met SCM certificaat.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2019
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Aftermarket alarm nodig? Vermijd het Cobra alarm!

    Goedenavond,

    Ik heb nu dezelfde vraag.

    Een groot bedrijf adviseert mij een Cobra, ze installeren dit in alle personen auto’s. Voordeel is dat je met je auto sleutel het alarm ook uit zet. Cobra is ook verbetert.. ?
    Maar ik lees er hier niet veel goeds over.

    Defa lees ik betere reviews over hier. Maar moet je apart met een knopje op een extra kastje het alarm uitzetten. En ... schijnt wat storingsgevoelige te zijn op schakelaars en de sirene?

    Ik heb hier echt geen verstand van. Weet niet wie ik moet geloven.

    Kan iemand zijn licht erop laten schijnen?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  10. #9
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Aftermarket alarm nodig? Vermijd het Cobra alarm!

    Ik heb ook een DEFA in de RS5 zitten (al drie jaar) en ondanks dat je een extra afstandbediening hebt heb ik nog nooit vals alarm gehad. Ik ben zeer tevreden over DEFA. Dus als je de keuze hebt, neem het vooral en geen Cobra.

  11. #10

    Standaard Re: Aftermarket alarm nodig? Vermijd het Cobra alarm!

    Vervang ieder jaar het batterijtje en heb daardoor geen problemen met Cobra en wel het gemak van Keyless Entry

  12. #11
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.526
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Aftermarket alarm nodig? Vermijd het Cobra alarm!

    Ik heb ook een Cobra systeem; werkt over t algemeen goed.
    Soms klein issue als sleutels vlakbij gsm in jas of broekzak zitten; dan wil t signaal blijkbaar wat verstoord worden. ff op letten een dan geen probleem.
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2019
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Aftermarket alarm nodig? Vermijd het Cobra alarm!

    Bedankt voor uw reacties.

    Toch gekozen voor een Defa. Een extra knopje indrukken voor het uitzetten en een duidelijke confirmatie dat ie uit is vind ik toch prettiger.




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  14. #13

    Standaard Re: Aftermarket alarm nodig? Vermijd het Cobra alarm!

    Die bevestiging krijg je bij cobra ook.

  15. #14
    skylinemike's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    542
    Kudos
    24
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Aftermarket alarm nodig? Vermijd het Cobra alarm!

    Ik heb ook een Cobra systeem in een Audi A5 cabrio. Eerst wilde ik geen aftermarket alarmsysteem, maar in verband met levertijd en vakanties had ik destijds geen andere keuze. Achteraf moet ik zeggen dat het systeem mij positief heeft verrast.

    Over het afgelopen half jaar heb ik geen valse alarmen gehad. Het enige wat ik minder vind is dat het alarm soms waarschuwingen geeft als ik eerst de achterklep open doe, voordat ik in de buurt ben geweest bij de ontvanger van het alarm (als je van achteren bij de auto komt aanlopen). Het alarm heeft de handzender dan namelijk nog niet gezien.

    Het alarm gaat soms af als ik de auto aan het wassen ben (keyless go zet de auto automatisch op slot), als ik dan een van de ramen aan het schoonmaken ben; dan gaat het alarm soms af. Waarschijnlijk omdat de sensor dan terecht iemand ziet die bewegingen maakt bij het raam. Dat kan ik het alarmsysteem niet kwalijk nemen. Keyless Go vind ik daarentegen een waardeloze optie, dus die ga ik waarschijnlijk uit laten zetten in de nabije toekomst.
    Nu: Audi E-Tron 55 (2020) / Audi A5 3.0 TFSI quattro (2015) / Audi A5 3.0 TDI quattro (2015)

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •