Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: MMI 2018 - navigatie laat ongevraagd parkeerplaatsen en tankstations zien

  1. #1

    Standaard MMI 2018 - navigatie laat ongevraagd parkeerplaatsen en tankstations zien

    Sinds enige maanden heb ik een nieuwe A4 Allroad (bj 2018), Quattro Edition. Super auto, echter één hinderlijk puntje dat ik niet uitgeschakeld krijg. Wanneer ik de MMI navigatie gebruik en op de snelweg rijd, worden er naast de instructies die ik moet volgen, ook ongevraagd verwijzingen naar parkeerplaatsen en tankstations aangegeven. Zie foto voor voorbeeld.

    Is er een mogelijkheid dit uit te schakelen? Ik heb de OBDEleven app en dongle, dus kan coderen indien nodig.

    IMG_1354.jpg
    Laatst gewijzigd door Semafoor; 11-03-18 om 11:46.

  2. #2
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard re: MMI 2018 - navigatie laat ongevraagd parkeerplaatsen en tankstations zien

    Welkom. Zoveel A4 Allroads zijn er hier niet. Even voorstellen met foto’s?
    Mbt je Navi, dan staan tankstations en parkings aangevinkt bij weer te geven POI’s..
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  3. #3

    Standaard re: MMI 2018 - navigatie laat ongevraagd parkeerplaatsen en tankstations zien

    Ik zal wat foto’s maken en plaatsen - goed idee! Wel eerst even door de wasstraat...

    Zowel tankstations als parkeerplaatssn staan uitgevinkt, ik zie ze ook niet als symbolen op de kaart, enkel in de instructies. Is het mogelijk / heeft het zin de MMI te resetten?

  4. #4
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI 2018 - navigatie laat ongevraagd parkeerplaatsen en tankstations zien

    Resetten heeft geen zin.

    Extra info uitzetten in je mmi, weet zo niet hoe dat werkelijk heet.

    Verzonden met Tapatalk pro.
    In bezit van Vagcom & VCP.
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  5. #5

    Standaard Re: MMI 2018 - navigatie laat ongevraagd parkeerplaatsen en tankstations zien

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remi66 Bekijk Berichten
    Resetten heeft geen zin.

    Extra info uitzetten in je mmi, weet zo niet hoe dat werkelijk heet.

    Verzonden met Tapatalk pro.
    In bezit van Vagcom & VCP.
    Bedoel je "Naderingsaanwijzingen"? Deze heb ik ook allemaal uitgeschakeld staan...


  6. #6
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI 2018 - navigatie laat ongevraagd parkeerplaatsen en tankstations zien

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Semafoor Bekijk Berichten
    Bedoel je "Naderingsaanwijzingen"? Deze heb ik ook allemaal uitgeschakeld staan...
    Bij mij heet het " extra kaartinfo ".

    Verzonden met Tapatalk pro.
    In bezit van Vagcom & VCP.
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  7. #7

    Standaard Re: MMI 2018 - navigatie laat ongevraagd parkeerplaatsen en tankstations zien

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remi66 Bekijk Berichten
    Bij mij heet het " extra kaartinfo ".

    Verzonden met Tapatalk pro.
    In bezit van Vagcom & VCP.
    Vreemd, die optie zie ik nergens. Kun je wellicht kort beschrijven hoe je bij deze instelling komt?

  8. Ad
  9. #8
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI 2018 - navigatie laat ongevraagd parkeerplaatsen en tankstations zien

    Via nav scherm, dan naar instellingen.
    Daar staat het bij mij A3.
    Misschien dat het bij jouw anders heet.


    Verzonden met Tapatalk Pro.

    In bezit van Vagcom & VCP.
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: MMI 2018 - navigatie laat ongevraagd parkeerplaatsen en tankstations zien

    Is er (2 jaar later) al iets gevonden voor deze issue? Ik heb namelijk exact dezelfde vraag. Heb het aan de Audi dealer gevraagd, en die kwam ook met "extra kaartinfo" uitzetten, of tankstations en parkeerplaatsen uitzetten in de te tonen POIs. Maar de extra kaartinfo uitzetten haalt ook alle navigatie-aanwijzingen weg (het hele blok links verdwijnt), en zoals eerder hier ook aangegeven, helpt het niet om bij de POIs die twee categorieën uit te zetten.

    Ben benieuwd of hier een oplossing voor is, en wat die dan is. Ik vind namelijk die tank- en parkeerinfo tussen de navigatie-aanwijzingen hinderlijk en het maakt het moeilijk om meteen de volgende te nemen actie te zien tussen al die POIs in de "extra kaartinfo".

    Groet, Hans

  11. #10

    Standaard Re: MMI 2018 - navigatie laat ongevraagd parkeerplaatsen en tankstations zien

    Ja, dit heeft te maken met POI's (places of interest). Ik heb bijvoorbeeld restaurants en parkeerplaatsen aangevinkt staan en daarom komen die daar op het scherm te staan. Ergens in je navigatiemenu moet je dat uit kunnen zetten en dan zal dit deel van het scherm zich beperken tot alleen de route tips. Ik weet niet precies hoe het bij deze specifieke versie van de navigatie zit, maar je zou ook nog je split-screen functie uit kunnen zetten, dan krijg je alleen nog de overzichts navigatie kaart te zien.

    Overigens baseer ik dit op de soortgelijke ervaringen met mijn navi in een passat uit 2017, dus helemaal zeker ben ik niet (maar het specifieke deel op de foto komt mij zeer bekend voor, ik heb het enige tijd geleden aangezet)
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2020
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: MMI 2018 - navigatie laat ongevraagd parkeerplaatsen en tankstations zien

    Goedemorgen,

    Wie o wie kan mij helpen met dit probleem. Ook ik heb er last van. Ik heb alle tips gebruikt die hierboven staan maar ik krijg de meldingen niet uit. (zie foto)
    Ik heb vinkjes aan en uit gezet. Maar ik blijf het maar zien, echt heel vervelend dit.

    Heeft iemand advies wat ik precies zou kunnen doen? Ik heb een A4 uit 2017 met het MMI+ systeem.

    navi.jpg

    Heel veel dank alvast voor het meedenken!
    Gr
    Paul

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •