Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Aftermarket DAB+

  1. #1

    Standaard Aftermarket DAB+

    Hey, ik rij al een kleine 2 jaar met mijn Audi en miste DAB+ nog iedere dag. Niet alleen omdat er extra zenders op zitten die niet op fm zitten maar voornamelijk omdat fm radio gewoon minder mooi klikt op het B&O systeem. Ik was al een tijdje aan het kijken naar een oplossing. Het is mogelijk deze origineel te verkrijgen door een printplaatje op de module in het handschoenenkastje bij te solderen en een kabel te trekken naar achter waar de antenneversterker vervangen dient te worden door eentje met de dab+ aansluiting maar dat is een dure aangelegenheid. Kostprijs een kleine 1000 euro.

    Daarom wou ik een proberen met de Dension dab+u module die zich gedraagd als een usb stick en op die manier dab naar elke radio met een usb aansluiting brengt. Het systeem is iets trager maar daar heb ik geen problemen mee. Het werkt dmv een plakantenne maar die werkt toch niet feilloos. Héél soms valt het signaal weg of hoor ik een kleine fout in de muziek (kikkergeluidje precies). Die plakantenne zal dus niet ideaal zijn.

    Ik zou dus graag eens willen weten of dit zou kunnen opgelost worden door enkel de versterker in de kofferklep te vervangen en met een fakra verloopstuk naar de smb aansluiting op de dab+u module van Dension te werken zodat die een betere antenne krijgt. Weet er iemand of dat mogelijk zou zijn?

    Alvast bedankt!
    Vanheste Wesley

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    85
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Aftermarket DAB+

    Internet radio geen goed alternatief? Werkt erg goed via MMI+ is mijn ervaring.
    Audi A4 Avant (B9 '17) S-Line Edition / S-tronic / Mythos Zwart/ Alcantara/ MMI+/Virtual Cockpit/ Parkeerhulp +/ Achteruitrijcamera / Grootlichtassistent / Smartphone Interface
    Audi A3 SB (8V '15) Proline S / S-Tronic / Mythos Zwart / Alcantara / ASS

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2019
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Aftermarket DAB+

    Dab+ is ook niet allemaal hosanna, de aangeboden bit-rates zijn ook erg laag.
    Ik stream Tune-In en daar is de kwaliteit wel goed van.

  4. #4
    renetje1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    264
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Aftermarket DAB+

    yargo, kan je hem niet streamen vanaf je telefoon?? met de digital radio app, doe ik ook in de vrachtwagel gaat prima
    Laatst gewijzigd door renetje1; 15-09-19 om 10:53.

  5. #5

    Standaard Re: Aftermarket DAB+

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door renetje1 Bekijk Berichten
    yargo, kan je hem niet streamen vanaf je telefoon?? met de digital radio app, doe ik ook in de vrachtwagel gaat prima
    Hey,

    Bedankt voor jullie reacties. Streamen vanaf gsm werkt niet altijd even goed. Soms geen goede verbinding. Ook duurt het wel even voordat er muziek uit de speakers komt? Via Android Auto en TuneIn ook geprobeerd maar dan moet je wel altijd de kabel insteken en dan ook soms verbindingsverlies of dat TuneIn niet wil opstarten. Het is jammer dat de MMI op zich geen apps kan installeren en het zowieso via de smartphone moet.

    Ondertussen heb ik wel contact gehad met de helpdesk van Dension en ze hebben aangeraden een andere config file te installeren op de unit wat ik ook gedaan heb. Hij buffered nu iets langer wanneer ik het contact aan zet dus ook even stil in de auto maar nadien wel geen problemen meer met hickups gehad. Antenne ligt nu aan zijruit van de koffer wat niet zo heel erg proper is natuurlijk.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Aftermarket DAB+

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yargo Bekijk Berichten
    Hey,
    Ook duurt het wel even voordat er muziek uit de speakers komt? Via Android Auto en TuneIn ook geprobeerd maar dan moet je wel altijd de kabel insteken en dan ook soms verbindingsverlies of dat TuneIn niet wil opstarten.
    Bij mij gaat starten van TuneIn best snel hoor. Kabel? Gaat gewoon via bluetooth. Het is zelfs zo dat mijn Samsung Android telefoon de laatst gebruikte muziek app (via bluetooth) onthoudt, en indien Media (Audi MMI) ingesteld is op Bluetooth van de telefoon, dat ie automatisch start zodra er verbinding is.. (Lees= Contact aan)
    Laatst gewijzigd door HakanC; 17-09-19 om 14:31.
    Audi A6 3.0 TDI 245pk Quattro S-tronic 2012

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •