Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Aftermarket DAB+

  1. #1

    Standaard Aftermarket DAB+

    Hey, ik rij al een kleine 2 jaar met mijn Audi en miste DAB+ nog iedere dag. Niet alleen omdat er extra zenders op zitten die niet op fm zitten maar voornamelijk omdat fm radio gewoon minder mooi klikt op het B&O systeem. Ik was al een tijdje aan het kijken naar een oplossing. Het is mogelijk deze origineel te verkrijgen door een printplaatje op de module in het handschoenenkastje bij te solderen en een kabel te trekken naar achter waar de antenneversterker vervangen dient te worden door eentje met de dab+ aansluiting maar dat is een dure aangelegenheid. Kostprijs een kleine 1000 euro.

    Daarom wou ik een proberen met de Dension dab+u module die zich gedraagd als een usb stick en op die manier dab naar elke radio met een usb aansluiting brengt. Het systeem is iets trager maar daar heb ik geen problemen mee. Het werkt dmv een plakantenne maar die werkt toch niet feilloos. Héél soms valt het signaal weg of hoor ik een kleine fout in de muziek (kikkergeluidje precies). Die plakantenne zal dus niet ideaal zijn.

    Ik zou dus graag eens willen weten of dit zou kunnen opgelost worden door enkel de versterker in de kofferklep te vervangen en met een fakra verloopstuk naar de smb aansluiting op de dab+u module van Dension te werken zodat die een betere antenne krijgt. Weet er iemand of dat mogelijk zou zijn?

    Alvast bedankt!
    Vanheste Wesley

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    85
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Aftermarket DAB+

    Internet radio geen goed alternatief? Werkt erg goed via MMI+ is mijn ervaring.
    Audi A4 Avant (B9 '17) S-Line Edition / S-tronic / Mythos Zwart/ Alcantara/ MMI+/Virtual Cockpit/ Parkeerhulp +/ Achteruitrijcamera / Grootlichtassistent / Smartphone Interface
    Audi A3 SB (8V '15) Proline S / S-Tronic / Mythos Zwart / Alcantara / ASS

  3. #3

    Algemeen Auto Social