Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Connector in opbergvak middenconsole te gebruiken voor streamen/mirroring?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Connector in opbergvak middenconsole te gebruiken voor streamen/mirroring?

    Hallo,
    ik rij een nieuwe A4 facelift en zie een mij niet bekende connector in het opbergvak middenconsole.
    Het ziet er niet uit als een USB I/F (er staat wel een USB symbool), ook niet als een AMI.
    Wie weet wat voor aansluiting dit is, waar ik een kabel hiervoor kan kopen.
    Zit in deze connector een video signaal pin? Ik wil namelijk mijn iphone mirror/streamen naar het 10" MMI display middels extra HW + coderingen.
    Of zijn er andere/betere manieren om Iphone/Android scherm te laten zien op 10" MMI display?

    2 foto's zijn van de connector in opbergvak en 1 foto is van de achterkant van waar de opbergvak connector zit:

    Aansluiting1.jpgAansluiting2.JPGAansluiting3.JPG
    Laatst gewijzigd door JohannesP; 16-03-20 om 14:24.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    714
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Connector in opbergvak middenconsole te gebruiken voor streamen/mirroring?

    Dat is toch gewoon USB-C?

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Connector in opbergvak middenconsole te gebruiken voor streamen/mirroring?

    I/F is interface. Daar moet een adapter op naar USB.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Connector in opbergvak middenconsole te gebruiken voor streamen/mirroring?

    Ja inderdaad nu ik zoek naar USB-C informatie...
    Via Iphone lightning connector <> USB-C adapter kan ik HW matig een verbinding maken met mijn A4 auto.
    Zijn er met deze hardware setup + coderingen mogelijkheden om mirroring te realiseren van Iphone/Android scherm naar A4 MMI display?
    Laatst gewijzigd door JohannesP; 16-03-20 om 14:23.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    714
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Connector in opbergvak middenconsole te gebruiken voor streamen/mirroring?

    Met Apple Carplay en Android Auto moet dat kunnen.
    Met Apple kan dat volgens mij ook draadloos, maar ik heb zelf geen iPhone, dus ik weet niet precies hoe dat werkt.

    Heb je geen MMI-handleiding?


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Connector in opbergvak middenconsole te gebruiken voor streamen/mirroring?

    Apple carplay werkt via USB-A connector naast start/stop knop.
    Maar mijn vraag gaat over mirroring: hetzelfde zien op het MMI display wat je op je Iphone/Android ziet : Mobiel startscherm, app iconen en actieve apps.
    Ik vind oplossingen op internet (bedraad of gedeeltelijk draadloos) via Audi AMI kabel (mijn A4 heeft geen AMI connector) of direct op regelapparaat in dashbordkastje aansluiten maar niet via USB-C aansluiting in opbergruimte middenconsole.
    Ik ervan uit dat bekabeling achter de USB-C connector (zie foto eerste bericht) een mogelijkheid bezit om video signaal te sturen naar regelapparaat en dan naar MMI in combinate met coderen.
    Laatst gewijzigd door JohannesP; 16-03-20 om 16:52.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    714
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Connector in opbergvak middenconsole te gebruiken voor streamen/mirroring?

    Met de huidige A4 moet dat volgens mij gewoon kunnen. Zeker met Apple Carplay zou geen probleem mogen zijn.
    Ik weet zeker dat de e-tron zoiets ook ondersteunt, want ik heb de verkoper nog uitgelegd dat apps op m'n dashboard voor mij niet nodig zijn. Maar het kan wel. Alleen voor Android zou ik iets buiten Google Play om, moeten installeren.
    Voor Apple haal je app uit de normale Apple App Store.

    Je hoeft er in elk geval geen vreemde fratsen voor uit te halen. Met een iPhone moet het zelfs draadloos werken.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Connector in opbergvak middenconsole te gebruiken voor streamen/mirroring?

    Apple Carplay/Android auto kan een beperkt aantal apps met beperkte functionaliteit tonen op auto displays. Dit werkt met mijn Iphone op mijn A4 via USB-A connectie.
    Wat ik zoek is mirroring functie zoals hier te zien is: https://youtu.be/3gXXKdfPCdE?t=326.
    De nieuwe A4 facelift 2020 heeft alleen USB-A en USB-C aansluiting, MMI geeft alleen USB en Bluetooth weer als externe input. Geen AMI oid.
    Ik heb verschillende opties gezien (extra hardware/bedrading benodigd) maar niet welke werkt op mijn nieuwe A4: (van de getoonde oplossingen is voor mij alleen de mirror functie interressant, geen oplossing gevonden met alleen mirroring)
    https://www.amazon.com/Carlinkit-Wir.../dp/B07R3JHVH4
    https://www.edotec.ro/audi-a4-b9-2015-miracast-si-widi
    https://www.edotec.ro/advm-au1-audi-...ranul-oem.html
    https://dynavinnorthamerica.com/coll...udi-a4-2015-b9
    Laatst gewijzigd door JohannesP; 19-03-20 om 09:37.

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Connector in opbergvak middenconsole te gebruiken voor streamen/mirroring?

    Als je geen instructieboekje hebt, dan kun je dit online inzien als je een MyAudi account aanmaakt.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Connector in opbergvak middenconsole te gebruiken voor streamen/mirroring?

    Is bij mij bekend, wat ik wil zit niet standaard op deze A4 en ik zoek dus een niet-standaard oplossing.
    O.a. mirrorlink wordt (nog?) niet door Audi ondersteund en nu in deze facelift ook geen AMI meer. Alleen USB-A en USB-C en bluetooth.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Connector in opbergvak middenconsole te gebruiken voor streamen/mirroring?

    Hi Johannes,

    Ben heel benieuwd of je inmiddels al verder bent gekomen met je zoektocht?
    Het is inderdaad niet makkelijk om hier een goede oplossing voor te vinden.

    grts

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •