Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Fabrieksupdate en aanpassen softwarefuncties voor leaseauto?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Fabrieksupdate en aanpassen softwarefuncties voor leaseauto?

    Hallo,

    Ik ben nieuw op dit forum. Momenteel staat er een A4 in bestelling voor de me (lease). Omdat ik altijd op zoek ben naar meer vermogen kwam ik tijdens mijn zoektocht naar de mogelijkheden uit bij VAGtechniek in Nuenen. Zij bieden een fabrieksupdate aan welke de motor van de auto van 163PK naar 190PK brengt. Dit is de uitvoering van de motor met de meeste PK (2L TDI). Omdat ik veel berichten lees dat s tronic en veel trekkracht problemen oplevert (lees echte chiptuning) leek dit me wel een mooie tussenoplossing omdat dit ook gewoon door Audi uitgeleverd wordt en alles binnen Audi specs valt.
    Nu is mijn vraag; heeft iemand hier met een leaseauto deze fabrieksupdate laten uitvoeren? Zo ja, wat zijn de ervaringen? Zijn er problemen ontstaan of heeft de dealer er een punt van gemaakt bij een beurt (zien zij deze aanpassing standaard als de computer wordt aangesloten) ?

    Ik hoor het graag.
    Laatst gewijzigd door Bunzing; 20-09-19 om 09:44.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    409
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Fabrieksupdate en aanpassen softwarefuncties voor leaseauto?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bunzing Bekijk Berichten
    Hallo,

    Ik ben nieuw op dit forum. Momenteel staat er een A4 in bestelling voor de me (lease). Omdat ik altijd op zoek ben naar meer vermogen kwam ik tijdens mijn zoektocht naar de mogelijkheden uit bij VAGtechniek in Nuenen. Zij bieden een fabrieksupdate aan welke de motor van de auto van 163PK naar 190PK brengt. Dit is de uitvoering van de motor met de meeste PK (2L TDI). Omdat ik veel berichten lees dat s tronic en veel trekkracht problemen oplevert (lees echte chiptuning) leek dit me wel een mooie tussenoplossing omdat dit ook gewoon door Audi uitgeleverd wordt en alles binnen Audi specs valt.
    Nu is mijn vraag; heeft iemand hier met een leaseauto deze fabrieksupdate laten uitvoeren? Zo ja, wat zijn de ervaringen? Zijn er problemen ontstaan of heeft de dealer er een punt van gemaakt bij een beurt (zien zij deze aanpassing standaard als de computer wordt aangesloten) ?

    Ik hoor het graag.
    In mijn optiek is dit niets anders dan een "normale" chiptune. Ze passen het motor vermogen van standaard aan naar een hoger vermogen. Ja die vermogens zijn ook fabriek af geleverd, maar niet in jouw (bestelde) auto. De dealer vind het allemaal niet zo erg, maar zodra de leasemaatschappij erachter komt heb je wel een probleem.

    Leasemaatschappijen zijn er vaak op tegen i.v.m. hogere slijtage op bijv. banden, koppeling etc. Vandaar dat ook de leaseprijs hoger is voor zwaardere motoren welke niet alleen door een verhoogde catalogusprijs komt.

    Zelf zou ik bij de leasemaatschappij navragen of je bij een erkende tuner (JD, Den Hartog) een tune mag laten uitvoeren (op eigen kosten) Eventueel een ABT chip bij de dealer?
    Als zij nee zeggen zou ik goed nadenken of je het wel wilt, er kunnen heel veel kosten verhaald gaan worden op je op het moment dat ze erachter komen dat het wel gebeurd is.
    SQ5 2018 PL+ en nog zo veel meer
    TTS 8S Roadster 2016, PL+
    A3 8V Limousine 2018, Design PL+

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2018
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Fabrieksupdate en aanpassen softwarefuncties voor leaseauto?

    Zou het ook altijd even navragen bij leasemaatschappij. Nee heb je, ja kun je krijgen.

    Als je nee krijgt, zou ik het echter nogsteeds doen... maar dat is natuurlijk persoonlijk. Wel zou ik gaan voor een reguliere chiptune ipv zon fabrieksupdate.

  4. #4
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Fabrieksupdate en aanpassen softwarefuncties voor leaseauto?

    Hm, ik zou toch niet andermans auto zonder diens toestemming gaan aanpassen als je een ‘nee’ zou horen. Te meer daar aanpassingen in kenvelden gewoon te zien zijn.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Fabrieksupdate en aanpassen softwarefuncties voor leaseauto?

    Hallo,

    Bedankt allemaal voor jullie reacties.

    Volgens VAGtechniek is de fabrieksupdate GEEN chiptuning. https://www.vagtechniek.nl/chiptunin...abrieksupdate/ Daarom lijkt het me net een mooie tussenoplossing.

    [QUOTE=Golfer;1858711]Hm, ik zou toch niet andermans auto zonder diens toestemming gaan aanpassen als je een ‘nee’ zou horen. Te meer daar aanpassingen in kenvelden gewoon te zien zijn.
    Golfer: Kun je toelichten wat je met "aanpassingen in kenvelden" bedoelt. De dealer ziet dat meteen bij een beurt?
    Laatst gewijzigd door Bunzing; 24-09-19 om 16:20.


  6. #6
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Fabrieksupdate en aanpassen softwarefuncties voor leaseauto?

    De "chiptuning" als aanpassing in de ECU
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard Re: Fabrieksupdate en aanpassen softwarefuncties voor leaseauto?

    Iemand ervaring met de fabrieksupdate 163 naar 190?
    A4 Allroad TDI 2018
    stsan@telenet.be

  8. Ad
  9. #8
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Fabrieksupdate en aanpassen softwarefuncties voor leaseauto?

    Zover ik weet wordt er nog steeds naar de ecu iets weggeschreven en dit is altijd te achterhalen door de dealer. Ook al is het een veilige en zelfde mapping, de dealer kan zien dat er met de ecu is gerommeld.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •