Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: Waar vind ik de aslast?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    38
    Posts
    33
    Kudos
    0

    Standaard Waar vind ik de aslast?

    Omdat ik mijn Audi A4 Avant 2.0 tfsi (190 pk) graag iets lager wil hebben wil ik een setje Eibach veren bestellen. Eibach verkoopt 2 setjes voor de 2.0 tfsi, namelijk:

    1.4 tfsi 2.0 tfsi en 2.0 tdi met daarbij de specificaties:
    Aslast voor: 1080
    Aslast achter: 1220


    en voor de 2.0 tfsi en 2.0 tdi met daarbij de specificaties:
    Aslast voor: 1160
    Aslast achter: 1220


    Ik heb de aslast niet op de stickers in de auto kunnen vinden. De digitale handleiding van Audi geeft 1040 als aslast voor, en 1120 als aslast achter aan. Maar ik denk dat die algemeen is en niet betrouwbaar.

    Waar kan ik de aslast vinden van mijn Audi?

    Alvast bedankt voor de hulp.

    PS ik heb deze vraag in het Model specifiek forum geplaatst omdat ik een oud bericht vond met dezelfde vraag voor een Audi A3 en daar zou de aslast te vinden zijn op de sticker onder de motorkap of in de kofferbak maar daar vind ik hem niet voor de Audi a4 B9.
    Laatst gewijzigd door Hk243; 15-10-19 om 21:30.

  2. #2
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Waar vind ik de aslast?

    In het instructieboekje, bij de Technische Gegevens, althans in het geval van mijn Q5. Voor elke uitvoering staan daar de aslasten vermeld.
    Laatst gewijzigd door Kees B; 15-10-19 om 23:14.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  3. #3
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Waar vind ik de aslast?

    In de myaudi app onder service zit je gebruiksaanwijzing, tenminste bij mij.
    Bij deze:
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    38
    Posts
    33
    Kudos
    0

    Standaard Re: Waar vind ik de aslast?

    Bedankt voor jullie reacties. De My Audi App werkt bij mij maar half omdat ik mij niet helemaal goed kon aanmelden. Ik mis namelijk de 10 cijferige code die aan de 1e eigenaar is gegeven.

    Ik zie dat de aslast voor de Audi met mijn type motor hetzelfde is als wat ik in mijn digitale boekje heb gevonden. Deze aslasten komen niet helemaal overeen met de aslasten die Eibach opgeeft...

    Ik weet niet hoe nauw het komt, ik kan natuurlijk ook de Eibach veren bestellen die er het dichts bij in de buurt komen?

    Of is dat geen goed idee?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  5. #5
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Waar vind ik de aslast?

    Wat zit er nu onder, S-line? Stel jezelf en je auto, met wat meer foto’s, anders even voor in het “showroom” topic. 😃
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    38
    Posts
    33
    Kudos
    0

    Standaard Re: Waar vind ik de aslast?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Akita Bekijk Berichten
    Wat zit er nu onder, S-line? Stel jezelf en je auto, met wat meer foto’s, anders even voor in het “showroom” topic.
    Ja, je hebt gelijk. Ik zal mij deze week even fatsoenlijk voorstellen in de Showroom.


    > UPDATE > link naar showroom https://www.audiforum.nl/forum/audif...fsi-ultra.html


    Voor nu. Het is een S-line en en Ultra uitvoering maar er zit een standaard onderstel onder...




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Hk243; 21-10-19 om 21:21. Reden: Link naar showroom toegevoegd

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    38
    Posts
    33
    Kudos
    0

    Standaard Waar vind ik de aslast?

    Ik heb de Eibach veren besteld waarbij de aslasten het dichtst in de buurt kwamen van de aslasten uit het boekje (de veren voor de 1.4 en 2.0 tfsi en 2.0 TDI). Echter heb ik nu de volgende e-mail van de webwinkel ontvangen nadat ik mijn chassisnummer heb doorgegeven:

    Bedankt voor uw e-mail.
    We hebben het onderdeel gecheckt en op basis van uw autogegevens is die wel compatibel maar omdat het product geen OEN heeft kunnen we de compatibiliteit ervan niet garanderen. Op basis van uw chassisnummer heeft u wel het originele onderdeel nodig.

    Is dit normaal als je Eibach veren besteld? Ik ben niet bekend met een OEN, maar kan dat kwaad? Ik ben benieuwd naar jullie meningen/ervaringen hierin.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Hk243; 21-10-19 om 09:34.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Waar vind ik de aslast?

    Jij moet die van 1160kg 1220kg hebben.. Zie ook de catalogus voor de juiste partnummers en de bijbehorende tuv-papieren: https://www.eibach.de/eibach_ip_catalog.php
    Laatst gewijzigd door Nenna; 21-10-19 om 13:14.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    38
    Posts
    33
    Kudos
    0

    Standaard Re: Waar vind ik de aslast?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Jij moet die van 1160kg 1220kg hebben.. Zie ook de catalogus voor de juiste partnummers en de bijbehorende tuv-papieren: https://www.eibach.de/eibach_ip_catalog.php
    Dank voor het meedenken! In de catalogus kom ik op dezelfde conclusie: er staan 2 verensetjes die geschikt zijn. Hoe weet jij dat het die van 1160 kg en 1220 kg moeten zijn?




    Ik snap ook niet de laatste zin van de e-mail van de webwinkel die hierboven al staat:

    “Op basis van uw chassisnummer heeft u wel het originele onderdeel nodig.”

    Ik heb hen ook de vraag gesteld wat ze ermee bedoelen en kreeg ik dit als antwoord:

    Please note that accordig to your car details the spare part should be compatible with your car therefore let us know if you want to continue with the order.

    Maar ze leggen wel de verantwoordelijkheid bij mij neer dat het misschien niet past...




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  11. #10

    Standaard Re: Waar vind ik de aslast?

    Klik in die catalogus op dat 1160 1220 artikelnummer. Bij documents open je het tuv certificaat bestand. Daarin lees je avant 2wd 1160 1220. Die lichtere is voor de sedan. Wat die webwinkel je vertelt kan ik niks mee.. Ik weet niet waar je het wil bestellen maar dit soort setjes zijn ook te koop bij autodoc, daar heb ik nooit problemen mee. Meestal dan een levertijd van zo'n 4 a 5 werkdagen.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    38
    Posts
    33
    Kudos
    0

    Standaard Re: Waar vind ik de aslast?

    Wederom bedankt voor het meehelpen. Hier heb ik wat aan! Zelf had ik dit nooit gevonden. Dus toch de 1160 en 1220 aslast. Ik heb de bestelling gedaan bij Auto-onderdelen24. Omdat ze in de laatste mail aandrongen op de bestelling heb ik maar laten weten dat ik ervan af zie. Gelukkig maar, want anders had ik de versie voor de sedan besteld. Zodra ik de bevestiging heb dat ik het geld terug krijg ga ik de juiste bestellen.

    Uiteraard volgen er dan nieuwe foto's in mijn showroom topic! Nogmaals bedankt RazOr!!

  13. #12

    Standaard Re: Waar vind ik de aslast?

    Oh ook daar krijg je je geld gewoon terug hoor. Geen zorgen. Succes en laat het resultaat inderdaad even zien!

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    38
    Posts
    33
    Kudos
    0

    Standaard Waar vind ik de aslast?

    Het is gelukt. Het resultaat mag er zijn! Het is te zien in mijn showroom topic: https://www.audiforum.nl/forum/audif...fsi-ultra.html

    Laatst gewijzigd door Hk243; 04-11-19 om 07:44.

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •